Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: SED og OLED?? - Tv Forslag? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bugim4n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 12 September 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har prøvet at søge lidt info om disse 2 teknologier, men synes jeg har lidt svært ved at finde noget ordenlig.. Vil derfor høre om der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg vil gerne vide hvad lidt om hver teknologi, både for og imod.. Er de bedre en LCD og PLASMA.. Kan man købe tv'er med en af disse teknoliger.. ??

Jeg spg'er da jeg i den nærmeste fremtid skal ud og investere i et TV, da en Nintendo Wii fortjener bedre en et gammel billedrørs tv :P.
Eller hvis der er nogen som har nogle forslag til et godt tv, der især skal bruges til DVD kigning, og gaminng når Nintendo Wii kommer på gaden, jeg synes pt at det max må være 32" da jeg gerne vil have en projektor på et tidspunkt og vil derfor ikke have et for stort tv.

Axlon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 September 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til SED og OLED, så går der nok nogle år endnu, før disse er tilgænligt for os almindelig bruger.
Så vidt jeg ved, findes der endnu ikke nogle TV der bruger disse teknologier.
Du kan læse lidt tekniken her:
flatpanels.dk

Mvh Jesper
Til top Vis Axlon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Axlon

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 September 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Bugim4n skrev:

Jeg spg'er da jeg i den nærmeste fremtid skal ud og investere i et TV, da en Nintendo Wii fortjener bedre en et gammel billedrørs tv

Hvorfor det? Den vil højest understøtte progressiv, ingen form for HD. Rygter vil endda vide, at den ikke engang vil understøtte progressiv herovre. PS3 eller Xbox 360 er selvfølgelig en anden sag....

De første SED TV bliver på 55" og kommer til at koste på den lede side af 60.000,-.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Bugim4n
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:

Hvorfor det? Den vil højest understøtte progressiv, ingen form for HD. Rygter vil endda vide, at den ikke engang vil understøtte progressiv herovre. PS3 eller Xbox 360 er selvfølgelig en anden sag....

De første SED TV bliver på 55" og kommer til at koste på den lede side af 60.000,-.

Tjaa personligt synes jeg designet på Wii er klart bedre end de 2 andre konsoller og derfor skal der da ikke stå et kedeligt gammelt crt fra et supermarked :P sammen med den. Men af hvad jeg har læst om fladskærme skulle deres billed være skarper, selv om man ikke køre med nogen form for HD. Derfor synes jeg at Wii fortjener bedre.

Og til SED tror jeg bare skal kigge mig lidt om efter hvad der er på markedet nu :P

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Det er slet ikke garanteret at du får bedre billedkvalitet med en "fladskærm". Det kommer selvfølgelig an på, om du vælger LCD eller plasma. Vælger du førstnævnte vil et godt CRT TV med garanti se bedre ud med langt de fleste signaltyper. Vælger du plasma skal du op og betale for minimum et Panasonic før du får noget, der er bedre end et CRT TV.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Bugim4n
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

OKay det sætter det hele jo lidt i overvejelse så... godt man kan få lidt bedre info på den her måde :D

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 13 September 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Bemærk, at plasma + spil = indbrænding i mange (men muligvis ikke alle) tilfælde. Om OLED, LCD, SED eller plasma er bedst vil vise sig den dag de alle er i produktion - og det varer vist lidt endnu....

Personligt mener jeg, at de bedste LCD idag kan matche de bedste plasma mht. billedkvalitet - og LCD har ingen risiko for indbrænding, men du må ud selv og sammenligne.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 September 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Har set en del af de dyre samsung LCD TV i Fona og ærlig talt så er billedet ikke specielt godt på dem. Men en dag havde de skiftet det dyre Samsung 40" tommer LCD TV ud med et noget billigere LG 42" Plasma tv og der var billedet faktisk ganske flot, mere eller mindre på niveau med et godt CRT TV og vi snakker her om et ganske almindeligt tv signal.

Men om det bare er fordi de ikke har kunne finde ud af at indstille Samsung tvet ordentlig skal jeg ikke kunne svare på.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 13 September 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Selvom jeg ikke er meget for at skrive det så skal man nok ikke regne med at OLED eller SED er bedre end Plasma og LCD de første par år hvor de er i butikkerne. Der er traditionelt mange børnesygdomme med nye produkter og på samme tid er det normalt at de "forskansede" produkter bliver forbedret meget i deres sidste levetid.
Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Bemærk, at plasma + spil = indbrænding i mange (men muligvis ikke alle) tilfælde.

Igen, nej. Det passer ikke. Det hjælper ikke at blive ved med at sprede løgne baseret på hvordan plasma TV var for flere år tilbage. Med nutidens skærme skal der megen misbrug til før det går galt.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
kaso skrev:

Bemærk, at plasma + spil = indbrænding i mange (men muligvis ikke alle) tilfælde.

Igen, nej. Det passer ikke. Det hjælper ikke at blive ved med at sprede løgne baseret på hvordan plasma TV var for flere år tilbage. Med nutidens skærme skal der megen misbrug til før det går galt.

Jamen - det er da ikke at sprede flere løgne end du gør ifht. LCD

Misbrug? Er det at bruge det på "normale" indstillinger til at se TV fra samme kanal i et par timer?
Hvis man ikke kan bruge sit TV til at se TV på - så burde det ikke sælges!

Derudover: Tag en søgning i dette forum - der forekommer igen og igen historier om plasma med indbrænding - og specielt Pioneer lader til at være problematisk omend andre også har meldt sig på banen. Her er blot nogle få eksempler:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41106&K W=indbr%E6ndning

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36422&K W=pioneer+logo

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36925&K W=pioneer+logo

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32270&K W=burnin

Man kan håbe, at nyeste generationer er bedre - men hvem vil være "forsøgskanin" for mange tusinde kr.?

Iøvrigt kan man sige, at dine "bombastiske" udtalelser om LCD også kun gælder for flere år gl. LCD!

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Du må endelig finde eksempler på løgne jeg har spredt om LCD...

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 13 September 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Vi er nogen der dybest set helst ville ha købt LCD, - men med et akut behov, og LCD´s nuværende billedgengivelse vælger vi plasma, og lever m indbrændingsspøgelset.

Af to onder foretrækker man det mindste !

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Vi er nogen der dybest set helst ville ha købt LCD, - men med et akut behov, og LCD´s nuværende billedgengivelse vælger vi plasma, og lever m indbrændingsspøgelset.

Af to onder foretrækker man det mindste !

Jeps - og det er et fuldstændigt legalt valg! Hverken mere eller mindre "korrekt" end at vælge LCD eller CRT.

Jeg kunne ikke leve med plasmas flimren og risikoen for indbrænding - så jeg valgte LCD. I min begrebsverden var dét det mindste onde  

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
kaso skrev:

Gerne. I tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43595&K W=kaso&PN=0&TPN=2

Skriver du f.eks.:

"Det lyder virkelig som om, at du aldrig har set omtalte TV! Det er uden tvivl et bedre TV, end hvad end du kan finde af 32" LCD. Man skal have lov til at foretrække noget andet, men så foretrækker man noget, der faktuelt er dårligere. "

Bemærk ordet "Faktuelt" som om du havde patent på "sandheden"

"Du får med garanti ikke GOD billedkvalitet på et LCD TV til omkring 10k. Jeg ville heller ikke købe LCD selv hvis jeg havde 30k at bruge, men for 10k er det en garanti for katastrofe..."

Jo - du er virkelig sandfærdig, objektiv og vidende

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 September 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Naiera skrev:
kaso skrev:

Gerne. I tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43595&K W=kaso&PN=0&TPN=2

Skriver du f.eks.:

"Det lyder virkelig som om, at du aldrig har set omtalte TV! Det er uden tvivl et bedre TV, end hvad end du kan finde af 32" LCD. Man skal have lov til at foretrække noget andet, men så foretrækker man noget, der faktuelt er dårligere. "

"Du får med garanti ikke GOD billedkvalitet på et LCD TV til omkring 10k. Jeg ville heller ikke købe LCD selv hvis jeg havde 30k at bruge, men for 10k er det en garanti for katastrofe..."

Jo - du er virkelig sandfærdig, objektiv og vidende

Det er ikke fordi jeg vil til at ligge mig i midten af jeres diskussion, men helt ærligt har manden jo i bund og grund ret. Et LCD tv til 10.000 kr er ikke noget godt fjernsyn og længere er den ikke. Det kan da være udemærket for nogle, men der vil være så mange mangler på et tv i den klasse at jeg er enig i at det i bund og grund ikke er godt.
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 September 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Bah .. jeg gider snart ikke det her forum mere, det ender altid med mudderkastning og det er enddag før tråden er begyndt på sin 2 side ! I skulle skamme jer .. ! 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

jamse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 September 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Ja, i burde bruge jeres energi på noget bedre - fx at svare i min tråd, hvor jeg spørger efter erfaringer med køb fra Tyskland 

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

gROoxY skrev:

Det er ikke fordi jeg vil til at ligge mig i midten af jeres diskussion, men helt ærligt har manden jo i bund og grund ret. Et LCD tv til 10.000 kr er ikke noget godt fjernsyn og længere er den ikke. Det kan da være udemærket for nogle, men der vil være så mange mangler på et tv i den klasse at jeg er enig i at det i bund og grund ikke er godt.

Jeg vil nu tro, at TV som

http://www.mm-vision.dk/default.asp?dvaregruppe=tvlcd&me nu=dvd&htpc=

http://www.mm-vision.dk/default.asp?dvaregruppe=tvlcd&me nu=dvd&htpc=

kan tilfredsstille mange (hvis de kan leve med størrelsen). Hvis man tør handle i Tyskland vil jeg tro, at man sågar kan "klemme" et LE-32M61B indenfor prisrammen - og så er man ganske godt kørende.

Større TV - og absolut bedste kvalitet kræver ganske rigtigt flere penge - men det gælder også plasma. Og generelt at skrive, at LCD altid er dårligst, er noget sludder - men nok om det i andre tråde.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Der er intet usandt i de to eksempler du har fundet. I din verden er det måske problematisk, men det rør mig ikke så meget. Du kan jo ikke komme og sige at MIN holdning til noget, f.eks. LCD til 10k eller 30k, er usand! Det er jo latterligt at bringe sådan et eksempel op.

Jeg påstår ikke at have patent på sandheden, men det behøver jeg heller ikke at have, når jeg skriver noget der er sandt. Det er ligesom at skrive, at himlen er blå, når der ikke er skyer i vejen. Du vælger nogle underlige ting at angribe, men det er jo blot fordi at du intet bedre kan finde på...

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes