Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 00:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Jeg køber en pladespiller... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 September 2006 kl. 06:27 | IP-adresse registreret  

Ja eller så godt som alt med The Alan Parsons Project. Det er også guf.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 September 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Sky er også bare tip-top på vinyl 

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 September 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

Nysgerrighed: Har din SME 1 eller 2 huller i hovedet i mellem de 2 skruehuller til PU'en? (hul i hovedet...).

Den er helt sort - på armrøret står der titanium nitride og der er et hul mellem de to skruehuller!

Lige pt. et den lille plastik dim hvor snoren fra antiskating loddet fæsnes oven på pladespillearmen knækket - det lykkedes Post Danmark trods en meget  meget god indpakning - og for at det erstattet skal jeg sende pladespilleren ud til dem med pakkepost - de kan sku da tro nej de rø----r

Min opfattelse af MC 10 i forhold til OM 30 er jo også lidt skæv fordi jeg ikke har en ordentlig MC step up - men kun en løs Riaa fra Vincent som kan stilles på to MM og en MC - men så kan jeg ikke bruge disc indgangen på min quad 33 men må bruge tape eller radio 2 indgangen  - bruger jeg radio 2 indgangen så skal min cyrus cd spille på tape indgangen og det lyder ikke godt. nu må jeg ind og bytte Vincent til noget andet der lyder bedre. Lige nu sidder den bare i disc indgangen (disc som i 1967 betød plade og ikke noget med compact disc) og uden step up lyder 1812 jo mere af proppistol end af kanoner

MC 10 super II er den første MC pickup jeg har haft så  jeg er selvfølgelig spændt på den - den lavede noget sjovt da den skulle spille Patricia Barber på Vinyl (cafe Blue) et af numrene med meget dybe tone så begyndte den at hoppe - først tænkte jeg at det var kombinationen af kompliance og arm men dernæst kom jeg på at de måske var min midlertidige antisakting løsning med en lille krog der var skyld i det - da jeg aspillede passagen igen var der ikke noget - strange

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Ja eller så godt som alt med The Alan Parsons Project. Det er også guf.

Dem har jeg fundet en del af på min genbrugsstation - er det nogle spevial der er værd at lytte til ?

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Den er helt sort - på armrøret står der titanium nitride og der er et hul mellem de to skruehuller

OK, så er det det nyere CA-1 armrør med større hoved (end tidligere) der benytter sig af Baerwald's nulpunkter (66.0 og 120.9). Begge dele en fremgang i forhold til det tidligere armrør (med 2 huller mellem skruehullerne).

r-l-b skrev:
Min opfattelse af MC 10 i forhold til OM 30 er jo også lidt skæv fordi jeg ikke har en ordentlig MC step up - men kun en løs Riaa fra Vincent som kan stilles på to MM og en MC - men så kan jeg ikke bruge disc indgangen på min quad 33 men må bruge tape eller radio 2 indgangen - bruger jeg radio 2 indgangen så skal min cyrus cd spille på tape indgangen og det lyder ikke godt. nu må jeg ind og bytte Vincent til noget andet der lyder bedre. Lige nu sidder den bare i disc indgangen (disc som i 1967 betød plade og ikke noget med compact disc) og uden step up lyder 1812 jo mere af proppistol end af kanoner

Ja det lyder godt nok som noget rod r-l-b!

r-l-b skrev:
Dem har jeg fundet en del af på min genbrugsstation - er det nogle spevial der er værd at lytte til ?

Prøv f.eks. "Eye in the Sky", The Turn of a Friendly Card" og "I Robot". Det synes jeg er de bedste af dem jeg har (jeg har ikke alle deres udgivelser). Læs lidt om deres udgivelser hos Amazon.co.uk.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Krenzler skrev:
Prøv f.eks. "Eye in the Sky", The Turn of a Friendly Card" og "I Robot".

Jeg synes nu også, Tales of mystery and imagination er ganske god

Guide til billedupload

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 27 September 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Er da sjovt så tit tråde om pladespillere ender med at der bliver snakket musik, og ikke kun teknik . Der er da vist bare mere musik i vinyl!

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Ja, det tror jeg bestemt. Det er oplevelsen. En stor del af det, er for mig også æstetikken ved de store, sorte, skrøbelige skiver. Det er sgu lidt sejt, når de flyder så meget, og skal passes så meget på

Guide til billedupload

dane
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tidligere slowon

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: Øerne
Sendt: 27 September 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:
Er da sjovt så tit tråde om pladespillere ender med at der bliver snakket musik, og ikke kun teknik . Der er da vist bare mere musik i vinyl!

S.R

det lyder ialtfald sådan

Til top Vis dane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dane

Hitmaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 September 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Tak til alle, for de guldkorn jeg får, og også tak til krenzler for den store hjælp.

Jeg syntes ikke der er den store forskel mht. om armen er vandret med pladespilleren, selvom man justerer armen i højden. Men jeg er vist meget tilfreds med alle indstillingerne nu.

Så må jeg bare igang med at lave hele min stue om, så jeg kan få pladespilleren hen ved siden af forstærkeren

Hen ad vejen, må jeg se på PU og RIAA, når jeg bliver mere dus med min pladespiller. Men er allerede begejstret for at lytte til de albums jeg har anskaffet! Har dog også fundet ud af, at det ikke er alle udgivelser der lyder lige godt.
Til top Vis Hitmaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hitmaster

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Jamen pøj-pøj med om-møbleringen og føj endeligt nyt til her i tråden hvis/når der sker noget spændende.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Hitmaster skrev:
Så må jeg bare igang med at lave hele min stue om, så jeg kan få pladespilleren hen ved siden af forstærkeren Hen ad vejen, må jeg se på PU og RIAA, når jeg bliver mere dus med min pladespiller. Men er allerede begejstret for at lytte til de albums jeg har anskaffet! Har dog også fundet ud af, at det ikke er alle udgivelser der lyder lige godt.

He, he - ja, jeg er også i fuld gang med at rykke rundt . Mht pu, så er det da vist helt fint lige at starte med en der ikke er alt for dyr - man skal jo lige lære at betjene grejet på en ordentlig måde. Det tog i hvert fald mig lidt tid ikke at lave bommerter, og jeg kan såmænd ikke sige mig helt fri for at gøre det engang imellem, endnu . Så nyd du bare at ha' pladespiller lidt, og så kan det andet altid komme senere.

Ligesom med cd'er er der selvfølgelig også gode og dårlige indspilninger på vinyl, og hvis du som jeg kører med loppemarked-vinyl, mere eller mindre heldige eksemplarer.
Du kan til gengæld glæde dig til at pu'en bliver slidt til - det gir' noget bedre lyd!

Go' lytning

S.R

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
r-l-b skrev:
Den er helt sort - på armrøret står der titanium nitride og der er et hul mellem de to skruehuller

OK, så er det det nyere CA-1 armrør med større hoved (end tidligere) der benytter sig af Baerwald's nulpunkter (66.0 og 120.9). Begge dele en fremgang i forhold til det tidligere armrør (med 2 huller mellem skruehullerne).

r-l-b skrev:
Min opfattelse af MC 10 i forhold til OM 30 er jo også lidt skæv fordi jeg ikke har en ordentlig MC step up - men kun en løs Riaa fra Vincent som kan stilles på to MM og en MC - men så kan jeg ikke bruge disc indgangen på min quad 33 men må bruge tape eller radio 2 indgangen - bruger jeg radio 2 indgangen så skal min cyrus cd spille på tape indgangen og det lyder ikke godt. nu må jeg ind og bytte Vincent til noget andet der lyder bedre. Lige nu sidder den bare i disc indgangen (disc som i 1967 betød plade og ikke noget med compact disc) og uden step up lyder 1812 jo mere af proppistol end af kanoner

Ja det lyder godt nok som noget rod r-l-b!

r-l-b skrev:

Prøv f.eks. "Eye in the Sky", The Turn of a Friendly Card" og "I Robot". Det synes jeg er de bedste af dem jeg har (jeg har ikke alle deres udgivelser). Læs lidt om deres udgivelser hos Amazon.co.uk.

Jeg kan dog nu få den til lyde af lidt mere som jeg har skrevet lidt om sidst i den tråd om pladespillemagi - ved at skrue helt op - og også antiskating loddet fik jeg repareret efter et modigt adskillelsesforsøg af armen det glæder mig at jeg har et bedre armrør end det med de to huller, jeg var først begyndt at tænke at jeg skulle trøste min SME fordi den kun havde et - og nu er det ligeomvendt - en god start på en god dag (i og med jeg læser dette indlæg om morgenen)

Og til kommentaren andet steds fra med at det ende med at vi tale om musik når vi taler om vinyl - ja det synes jeg også er dejligt -der ikke noget kedligere end fora for kameraer hvor der aldrig bliver talt billeder eller for hifi hvor der aldrig bliver talt musik - bliver billederne flotte og lyde musikken godt er det jo hovedsagen samtidig med at det er en fin måde at blive introduceret til musik man måske ikke kendte.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Her er så et billede fra en foto/vinyl nørd til en anden - det er så dig rlb, hvis du skulle være i tvivl

S.R

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2006 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Hvilken plov/arm/PU/police-plade er det?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2006 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

hvilket kamera ?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2006 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

ps fin komposition - og flot dedektivarbejde af krenzler - med mindre at det er den danske pigegruppe juice 

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2006 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Hvor er whiskyen?

P.S. Er det whiskey eller whisky?

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2006 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

Juice + whisky. Er det godt?

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

he, he - nu skal jeg vist passe på at jeg ikke kommer til at hijacke Hitmasters tråd - undskyld , skal nok opføre mig ordentligt fremover!

Tak Rlb, er selv lidt vild med det ! Kameraet er et canon a 620 - et fint lille kamera, selvom vi nogengange har lidt svært ved at blive enige om hvad der skal stilles skarpt på..

Det er min Project debut 3 på foto'et, Krenzler. Standard arm som jeg faktisk ikke ved hvad hedder (hedder den noget?) , med audio Technica PU. Mht hvilken Police-plade må jeg blive dig svar skyldig. Tror du har ret, men jeg har lige kigget på samlingen, og kan ikke finde en der ligner, så enten har jeg overset en, eller også er det slet ikke Police alligevel

S.R

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum