Forfatter |
|
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
fik lige en skør ide.
Kan man egentlig montere de nye D diskanter i den gamle N model. Det ser ud på billederne at diameter, rør osv er ens ligsom tilslutninger er. Men er delefrekves den samme osv?
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
fik lige en skør ide.
Kan man egentlig montere de nye D diskanter i den gamle N model. Det ser ud på billederne at diameter, rør osv er ens ligsom tilslutninger er. Men er delefrekves den samme osv?
|
|
|
Det mener jeg ikke er umiddelbart muligt. Filteret til diskanten består i D-udgaven kun af en kondensator, og diskanten er rykket lidt frem for at tilpasse fase-ændringen. Hvis man kan afstedkomme disse ting, kan man måske gøre det?
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
fik lige en skør ide.
|
|
|
Da jeg var til lyd og billede messe her i Århus. Og var inde og høre den nye 800 serie.og der var der en det stilte lige netop det spørgsmål.
Svaret var: det kunne man godt. Kom ned i hifi klubben og smid 20.000. kr (tror jeg det var) så skal de sætte den nye diamant diskant i. Der var nemlig en der gerne ville have diamant på sin 805s. Om han fik det gjordet ved jeg ikke.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he, det ville være typisk hvis det kostede 20 KKR. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
he he, det ville være typisk hvis det kostede 20 KKR.
|
|
|
det kan også være at det var 10.000 eller 15.000 kr. men husker det ikke helt tydeligt.
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Classe skrev:
fik lige en skør ide.
|
|
|
Det mener jeg ikke er umiddelbart muligt. Filteret til diskanten består i D-udgaven kun af en kondensator, og diskanten er rykket lidt frem for at tilpasse fase-ændringen. Hvis man kan afstedkomme disse ting, kan man måske gøre det?
/Præsten |
|
|
Classe Et sæt thiel diamant-diskanter koster også i nærheden af 20.000 DKK, det ville være alternativet. Præsten Enhedernes akustiske centre er på samme vertikale niveau, men det kan selvfølgelig være de har forskudt diskanten en svingning. Morten
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
Her er der lidt billeder af et par B&W 802D som jeg splittede ad. Det var lidt en eftertanke at tage billeder og cameraet var hvad jeg havde ved hånden.

Her er vi listet om bagved højtaleren. Her ses det hvordan bagstykket på mellemtonekabinettet elegant stikker ud gennem det buede finer kabinet.
Her har vi bassen i udtaget tilstand. Den har en virkelig lækker quality feel. kantophænget er bredt og virker meget velvilligt til at bevæge sig. Enheden virker også godt resonans død når man banker på den.

Her er der lige taget et skridt tilbage, så man bedre kan fornemme enhedens overflade kontur. Selve enheds påskrueningsflange virker meget robust og der er pæn afstand ud til skruehullerne. Mange enheder har en for lille flange hvilket kan køre kabinethullerne svage da de vil være meget tæt på hullet.

Her ses enheden fra siden. Det er en ordentlig krabat. Meget dyb magnet ca 5 cm dyb. Chassiet er af den støbte type.

Her ses selve svingspolen.Den er i kobber. Den stikker ca 1,2 cm over toppladen hvilke indikere en xmax på lidt over en cm.
Som det kan ses er enheden med dobbelt spider. Det i sig selv er for det meste en god ting da det giver mulighed for bedre centererings kontrol med enheden. Samt bedre evne til at stoppe enhedens bevægelse skulle den være ved at komme forlangt. Den røde plastikramme er den struktur de to spidere sidder på. Hullerne er for udluftning. Her skuffer B&W mig en del,plastikrammen er ikke stabil nok, skubber man til den med tommelfingeren kan man mærke at den giver efter. Ved kompliceret basindput vil den flexen af spiderrammen være et problem. I den her prisklasse virker det uundskyldeligt at lave det på den måde. Det burde ikke være meget dyere at lave en stuktur i støbt alu eller et andent stift materiale. Jeg tror forklaringen skal hentes i dens modulare opbygning. Mange af delene bruges i andre konstruktioner, havde man lavet spiiderplautoet støbt som en del af kurven så kunne man ikke så let bruge den kurv i andre konstruktioner.

Her ses de 2 spidere lidt tydeligere. Man kan også se at selve membranen har udluftningshuller. Selve limningen og samlingen virker bomstærk.
Et closeup af spiderkonstruktionen. Bliver helt aggresiv af at se på det plastik..måske fordi det er rødt
Her et closeup af svingspolen. Man kan se hvor den går op til litzetrådene. Hver gang jeg snakker med B&W representanten jabber han altid løs om hvor avanceret B&W er og hvordan de er "university of sound" osv. Bla husker jeg hvordan han fortalte hvor gode og specielle B&Ws svingspoler er. Og hvordan de var bedre end JBL (som han ved jeg måske har en lille forkærlighed for). Det har selvfølgeligt gjort mig nysgerrig. Så det skuffer mig en del at se at det "kun" er en ganske alm kobberspole. Den er ikke engang kantviklet (edgewound) som en bedre og mere "avanceret" måde at lave spolen på. Havde sagt til ham "wow dvs spolerne også er Edgewound" Ja sagde han, selvfølgeligt er de det 

Ja den har sku en ok røv Ingen tvivl om at der er noget gods i den magnet, var nød til at stille mit ur efter at have holdt den, da den havde trukket i viserne 
Den bagende kan man sku godt være stolt af 
Mellemtone og diskant kommer i næste post.
|
|
|
Det er et spændende eksperiment, du har gang i her - spørgsmålet er bare, hvilken højttaler har du skilt ad?? Det har aldrig nogensinde været en 802D - tjek lige billederne ovenfor og sammenlign venligst udseendet på bass-enhederne (bemærk B&W-logoet).
Den bass-enhed du viser, er fra en ASW-700 sub (eller en lign. B&W-sub)- det er ikke en Rohacell-enhed (bemærk en membran med en tykkelse på 1 cm. grundet opbygningen i materialet). Materialet i den enhed du viser, ligner desuden intet der har med 802´eren at gøre. OVerfladen er vævet - meget a la kevlar-struktur. Magneten på nærbilledet er også liiiige stor nok til at den kan presses ind i 802´erens kabinet.
Hermed det rigtige billede af 802´erens bass-enhed:

Læg venligst mærke til manglen på den lyserøde krans samt et helt anderledes chassis.
Her er membranen i løs vægt - bemærk den manglende lighed med membranen på den enhed du sidder med. Der er f.eks. ikke ventilationshuller i Rohacell-membranen, og bemærk ligeledes den vævede struktur - også det, mangler på den du har postet:

Ligeledes er her diskanten - du skrev at det ikke just lignede en diamant. Det er klart, for den du har vist er fra en Signature - huset er anderledes og det er resten iøvrigt også. Læg f.eks. mærke til at huset på Diamond er længere, og kun har ventilation helt ude i enden, og så er det samtidig højglans-lakeret. Bemærk at opbygningen her, er markant anderledes end den du poster.

Bemærk iøvrigt højttaleren fra toppen og sammenlign diskanten med den du har postet:

Nedenfor er den type diskant, som du har vist - som iøvrigt er clipset på, som det også fremgår af dine billeder. Diskanten på 802D er limet fast med en dæmpende limtype, dvs. ingen clips:

Her er billedet af den, du legede med:

Den mellemtone-enhed du viser, er med "snoet" chassis - det er fra den gamle 802 Nautilus og lignende. Her er enheden i en 802D:

Her er billedet, som du tog:

Så ikke for noget - men hvilken højttaler har du reelt skilt ad??? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det undre også mig.
Hasselhof siger jo han selv har stået og skilt tingene ad men viser aligevel billeder der er fra noget andet B&W grej.
Er det dig selv der har været i gang eller er de billeder noget du har hentet fra nettet? Der er noget der lugter her!
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glimrende detektiv arbejde må man sige.
Gad vide hvad Hasselhof vil sige til afsløringerne.
Har normalt det indtryk af Hasselhof, at han har helt styr på tingene og man kan stole på det han siger, men åbenbart ikke. 
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende billeder. Jeg har ikke en forklaring på hvorfor der ser ud til at være uoverenstemmelser. Nu var det ikke et enmands projekt at skille den højtaler ad. Vi var en større gruppe og der blev adskild op mod 100 produkter ad over en 3 dags periode. Man kan se på mine billeder at der ligger masser af enheder. 802erne var ikke det jeg var mest interesseret i så dem brugte jeg ikke meget tid på. Største parten af de andre produkter var proff grejj som mere havde min interesse. Jeg tog billederne og lavede denne tråd udelukkende for at glæde hifimiliøet. Personligt så pillede jeg bassen ud af de 802. Mellemtone og diskant blev pillet af og adskildt af andre. Sent på aftenen den 3 dag efter spisning og indtagning af div vådevarer kom jeg i tanke om at folk sikkert kunne være int i at se indmaden af sådan en B&W. Jeg gik ind i rummet, på plys bordet lå en lang række stumper, nede for enden var B&W stumperne, fandt min mobil frem og tog lystigt billeder. Da folk her først påtalte at de enheder så anderledes ud, tjekkede jeg om der blev splittet andre B&W højtalere ad.. det gjorde der ikke. Skal man se det ud fra et chain of evidence synspunkt så kan jeg ikke garantere at de enheder er fra de 802 der blev lyttet på, men jeg har meget svært ved at se hvordan det kan være andet.
Men jeg skal nok få snakket med B&W reppen, for højtalerne blev samlet og spillede fint igen.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
Spændende billeder. Jeg har ikke en forklaring på hvorfor der ser ud til at være uoverenstemmelser. Nu var det ikke et enmands projekt at skille den højtaler ad. Vi var en større gruppe og der blev adskild op mod 100 produkter ad over en 3 dags periode. Man kan se på mine billeder at der ligger masser af enheder. 802erne var ikke det jeg var mest interesseret i så dem brugte jeg ikke meget tid på. Største parten af de andre produkter var proff grejj som mere havde min interesse. Jeg tog billederne og lavede denne tråd udelukkende for at glæde hifimiliøet. Personligt så pillede jeg bassen ud af de 802. Mellemtone og diskant blev pillet af og adskildt af andre. Sent på aftenen den 3 dag efter spisning og indtagning af div vådevarer kom jeg i tanke om at folk sikkert kunne være int i at se indmaden af sådan en B&W. Jeg gik ind i rummet, på plys bordet lå en lang række stumper, nede for enden var B&W stumperne, fandt min mobil frem og tog lystigt billeder. Da folk her først påtalte at de enheder så anderledes ud, tjekkede jeg om der blev splittet andre B&W højtalere ad.. det gjorde der ikke. Skal man se det ud fra et chain of evidence synspunkt så kan jeg ikke garantere at de enheder er fra de 802 der blev lyttet på, men jeg har meget svært ved at se hvordan det kan være andet.
Men jeg skal nok få snakket med B&W reppen, for højtalerne blev samlet og spillede fint igen.
|
|
|
Måske skulle du have overvejet det lidt mere inden du postede, hvis du ikke engang selv var sikker på hvad du stod med - for en ting er sikker, det er ikke fra en 802D, og det er så sikkert som amen i kirken. Alene det at du skriver at i adskilte omkring 100 produkter over 3 dage (af hvilken grund det så skulle være sjovt) giver jo en tydelig fejlmargin. Og at tage billeder ud fra en bunke enheder fra alle mulige produkter der ligger linet op på rad og række, muliggør hurtigt at man tager de forkerte, og det er jo nok desværre det der er sket!
Der er desuden ikke ændret på 802D´eren hen ad vejen, så det udelukker også uoverensstemmelser på f.eks. enhederne. Billederne af den komplette højttaler viser ganske rigtigt en 802D, men alle enheder osv. har intet med den at gøre. Diskant er fra den gamle Nautilus og mellemtone er enten fra 700-serien eller den gamle 802 Nautilus, og bas-enheden er en sub-enhed (sandsynligvis fra ASW-700, som tidligere skrevet). Desuden er det jo mere end tydeligt, eftersom enhederne der sidder i højttalerne mangler et bestemt lighedstegn med den du hævder at have pillet og nu ligger på bordet - der er ikke B&W-logo på enhederne i højttalerne, men det er der på enheden du har pillet ud. Desuden er det kun på B&W´s dyrere subs, at der benyttes dobbelt spider osv. og bemærk lige størrelsesforskellen på kantophænget på de to, du har postet. Derudover er der selvfølgelig også den vævede struktur som er tydelig at se på helhedsbilledet af højttalerne - det er ikke tilstede på den enhed der er fotograferet.
Sammenligningsbillederne skulle dog nok kunne tale deres eget sprog......
Det er fint med en pille-rode-rage artikel, for det er skam spændende, men det kniber med spændingen når det ikke er den rigtige vare - det kan der jo hurtigt komme nogle spændende konspirationsteorier og smædekampagner ud af. Det er derfor at jeg påpeger at den er lidt uheldig...... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 01 November 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Måske skulle du have overvejet det lidt mere inden du postede, hvis du ikke engang selv var sikker på hvad du stod med - for en ting er sikker, det er ikke fra en 802D, og det er så sikkert som amen i kirken. Alene det at du skriver at i adskilte omkring 100 produkter over 3 dage (af hvilken grund det så skulle være sjovt) giver jo en tydelig fejlmargin. Og at tage billeder ud fra en bunke enheder fra alle mulige produkter der ligger linet op på rad og række, muliggør hurtigt at man tager de forkerte, og det er jo nok desværre det der er sket!
Der er desuden ikke ændret på 802D´eren, så det udelukker også uoverensstemmelser på f.eks. enhederne. Billederne af den komplette højttaler viser ganske rigtigt en 802D, men alle enheder osv. har intet med den at gøre. Diskant er fra den gamle Nautilus og mellemtone er enten fra 700-serien eller den gamle 802 Nautilus, og bas-enheden er en sub-enhed (sandsynligvis fra ASW-700, som tidligere skrevet). Desuden er det jo mere end tydeligt, eftersom enhederne der sidder i højttalerne mangler et bestemt lighedstegn med den du hævder at have pillet og nu ligger på bordet - der er ikke B&W-logo på enhederne i højttalerne, men det er der på enheden du har pillet ud. Desuden er det kun på B&W´s dyrere subs, at der benyttes dobbelt spider osv. og bemærk lige størrelsesforskellen på kantophænget på de to, du har postet. Derudover er der selvfølgelig også den vævede struktur som er tydelig at se på helhedsbilledet af højttalerne - det er ikke tilstede på den enhed der er fotograferet.
Sammenligningsbillederne skulle dog nok kunne tale deres eget sprog......
Det er fint med en pille-rode-rage artikel, for det er skam spændende, men det kniber med spændingen når det ikke er den rigtige vare - det kan der jo hurtigt komme nogle spændende konspirationsteorier og smædekampagner ud af. Det er derfor at jeg påpeger at den er lidt uheldig...... |
|
|
Fantastisk Ronin! Egentlig har jeg for lang tid siden haft den tanke, at hvordan dælen der skulle komme musik ud af den basenhed der blev vist. Vel ser den dejlig ud, men at forlange blot 100 Hz fra den ligner en overdrivelse. Men well! det har ikkke interesseret mig særligt, idet jeg ikke tror på, at "brutal force" er vejen frem i HT enheder.
|
Til top |
|
|
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 01 November 2006 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hvordan kan man ta så meget fejl?
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 01 November 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa skrev:
 Hvordan kan man ta så meget fejl?
|
|
|
Hvis man er fuld måske. Morten
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg findet denne tråd ganske morsom!
Jeg er selv ejer af et sæt nautilus 802D og kan ikke kende enhederne på Hasselhofs billeder.
Jeg synes selv, at 802D er en fremragende højttaler. Jeg skal ikke klage.
mvh
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
Jeg er selv ejer af et sæt nautilus 802D og kan ikke kende enhederne på Hasselhofs billeder.
mvh
|
|
|
Super! Med sådan en udtalelse må bordet fange..kan du ikke tage nogle billeder af dem så vi kan få det her opklaret.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 03 November 2006 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
Fremmede skrev:
mvh
|
|
|
Super! Med sådan en udtalelse må bordet fange..kan du ikke tage nogle billeder af dem så vi kan få det her opklaret.
|
|
|
Hans udtalelse ændrer ikke på det faktum at det ikke er en 802D, din såkaldte "dissekering" er baseret på. Hvorfor skal ejere af højttalerne pludselig til at skille deres ting af og stå til ansvar, for at dokumentere at det, du har postet er forkert? Det er da ikke deres skyld at der ikke er styr på tingene.....
Alene dit billede af højttaleren i samlet tilstand, og efterfølgende nærbillede af bass-enheden viser jo allerede der en markant forskel - forskellige kantophæng, ingen vævning på den enhed der er pillet ud (selvom billederne er grumsede er det tydeligt at se), og et B&W-logo støbt i rammen på den løse enhed. Og så er der jo diskanten.....
Det eneste der kunne få "din" 802D til at afvige, var hvis ejeren havde modificeret den, men hvorfor skulle man gøre det med en sub-bas og en diskant fra en ældre version??
Det må jo være op til "posteren" af billederne at levere det korrekte materiale - udenomssnak ændrer altså ikke bare lige fakta i et snuptag!!
Og det gør Kim Olsens udtalelse på den konkurrerende side om, at i havde bestilt reservedele for en sikkerheds skyld i tilfælde af at der skulle gå noget i stykker, heller ikke - alene Diamond-diskanterne koster 10.200,00 kr./ stk. og dem bestiller man ikke bare. Iøvrigt en voldsom udskejelse for et lille weekend-projekt, men det er selvfølgelig folks egen sag.....
Tag iøvrigt ikke dette som et personligt angreb - det er det bestemt ikke ment som. Bare lige så det er på plads! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

|
Sendt: 03 November 2006 kl. 02:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dit "faktum" jeg gerne vil have bakket op. Dine billeder stammer fra B&Ws markedtings afd ikke en real life production højtaler. Ikke at det nødvendigvis er tilfældet her, men jeg har ofte set produkter som afvigede en del fra producentens reklame billeder. Fremmede kommer med en konkret påstand om at mine billeder ikke stemmer ovens med den han har derhjemme, det kan han vel blive holdt op på ligeså meget som jeg kan på mine. Hvis det kun var indholdet af den første post i en tråd der var gyldig ville et debatforum vel være lidt omsonst. Havde han sagt at mine billeder og dine ikke stemmede overens var der jo ikke noget at kalde ham ud på..for det kan enhver jo se. At kalde min opfordring til Fremmede, udenomssnak er vel så diamentralt forkert som det kan blive. Da hans billeder meget vel endgyldigt ville vise at jeg havde begået en fejl.
Det er muligt at en komplet Diamon diskant koster 10k retail, men de reservestumper B&W representanten havde skaffet var vidst nogle pakninger og samlematerialer til en samlet pris på under 100 dollar. Ting som ikke er skruet sammen kan ikke skrues fra hinanden. Så limninger er man nød til at lirke op.
Det her er første gang jeg har postet billeder af et adskildt produkt som jeg ikke selv enmands har stået for ende til anden. Jeg beklager meget hvis jeg er kommet til at fotografere de forkerte stumper. Den her post var kun for at glæde hifi interesserede i dk. Fremover vil jeg kun dele ting jeg har splittet alene. Det skulle udrydde muligheden for fejlkilder.
til Ronin : Hvis du ikke ønsker at lave person angreb, så lad være med at skrive indlæg der har brug for en disclaimer
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 November 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
Det er dit "faktum" jeg gerne vil have bakket op. Dine billeder stammer fra B&Ws markedtings afd ikke en real life production højtaler. Ikke at det nødvendigvis er tilfældet her, men jeg har ofte set produkter som afvigede en del fra producentens reklame billeder. Fremmede kommer med en konkret påstand om at mine billeder ikke stemmer ovens med den han har derhjemme, det kan han vel blive holdt op på ligeså meget som jeg kan på mine. Hvis det kun var indholdet af den første post i en tråd der var gyldig ville et debatforum vel være lidt omsonst. Havde han sagt at mine billeder og dine ikke stemmede overens var der jo ikke noget at kalde ham ud på..for det kan enhver jo se. At kalde min opfordring til Fremmede, udenomssnak er vel så diamentralt forkert som det kan blive. Da hans billeder meget vel endgyldigt ville vise at jeg havde begået en fejl.
Det er muligt at en komplet Diamon diskant koster 10k retail, men de reservestumper B&W representanten havde skaffet var vidst nogle pakninger og samlematerialer til en samlet pris på under 100 dollar. Ting som ikke er skruet sammen kan ikke skrues fra hinanden. Så limninger er man nød til at lirke op.
Det her er første gang jeg har postet billeder af et adskildt produkt som jeg ikke selv enmands har stået for ende til anden. Jeg beklager meget hvis jeg er kommet til at fotografere de forkerte stumper. Den her post var kun for at glæde hifi interesserede i dk. Fremover vil jeg kun dele ting jeg har splittet alene. Det skulle udrydde muligheden for fejlkilder.
til Ronin : Hvis du ikke ønsker at lave person angreb, så lad være med at skrive indlæg der har brug for en disclaimer
|
|
|
'
Vil bare lige sige at jeg personligt har set højttaleren live (mange gange endda). og de enheder er ikke de rigtige uanset hvad. Snakkede lige med min med en bekendt, som kender en med et sæt B&W 802D, og han kunne bekræfte at de enheder ikke er de rigtige, så det er IKKE tilfældet at de afviger fra reklamebillederne.
Eneste mulighed var at som Ronin også er inde på. Er at de er udskiftet for at modernisere eller noget. Men hvem vil lige gøre det med nogle dårligere enheder.
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 03 November 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas KBH skrev:
Det er nogle gode forklaringer på billederne 
Men som flere skriver "HVORFOR!"
De ser jo ud til at virke fint  |
|
|
Tsk tsk... Er man en rigtig mand og teknik ineresseret vil man da se hvordan det ser ud inden i
|
Til top |
|
|