| Forfatter |
|
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 07 December 2003 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
|
Når man kigger lidt på de crappy stumper der sidder i filteret, så er der vel stumper for max 100 kr.
Ingen kan vel argumentere for at en spole med kerne lyder bedre end en luftspole af den ene eller anden art.
Hvem siger luftspolen lyder bedre ? - har du hørt forskel ? Hvis de lyder ens - hvorfor så tage den dyre løsning - så du sover bedre om natten ?
Hilsen
Nørd
Det er da lidt tankevækkende, men langtfra noget særsyn...
mvh. Per |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Førstnævnte er en voldsomt sløv italiensk angriber.
Den næstsidste et engelsk dukkebarn, hvis ansigt betales højere end den fodboldmæssige kunnen....
Nåhhh...tilbage til de filterkomponenter..undskyld... .
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at genoplive denne tråd Er der noger der ved hvilke komponenter og værdien af dem der er brugt i Master-versionen af SA2K.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
m@dsen skrev:
|
Jeg kunne godt tænke mig at genoplive denne tråd Er der noger der ved hvilke komponenter og værdien af dem der er brugt i Master-versionen af SA2K.
m@dsen
|
|
|
Hvorfor ??
Hvad vil du med vædierne, hvis ikke du har port dimensioner, kabinetvolummen og nøjagtig de sammen enhedder kan du ikke bruge det til en skid.
Og skulle du ligge inde med de ovennævnte ting så har du nok også filteret og så er det bare at måle dig frem til dem.
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
m@dsen skrev:
|
m@dsen |
|
|
hej madsen der er nogle muligheder med en standard scanspeak 15w på troels gravesens hjemmeside han har lavet 2 versioner med den enhed.
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen_one skrev:
m@dsen skrev:
|
m@dsen
|
|
|
Hvorfor ??
Hvad vil du med vædierne, hvis ikke du har port dimensioner, kabinetvolummen og nøjagtig de sammen enhedder kan du ikke bruge det til en skid.
Og skulle du ligge inde med de ovennævnte ting så har du nok også filteret og så er det bare at måle dig frem til dem.
|
|
|
Ja så må jeg nok opgive projectet nej det jeg var ude efter var den simple måde filteret var lavet på, så kunne det jo være meget rart med et udgangspunkt, men jeg kan forstå at du ikke ved det!
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
christian m skrev:
m@dsen skrev:
|
m@dsen
|
|
|
hej madsen der er nogle muligheder med en standard scanspeak 15w på troels gravesens hjemmeside han har lavet 2 versioner med den enhed. |
|
|
Jeg ved det Christian, jeg har været inde og kikke på dem, og det et godt sted at starte.
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
m@dsen skrev:
jensen_one skrev:
m@dsen skrev:
|
m@dsen
|
|
|
Hvorfor ??
|
|
|
Ja så må jeg nok opgive projectet nej det jeg var ude efter var den simple måde filteret var lavet på, så kunne det jo være meget rart med et udgangspunkt, men jeg kan forstå at du ikke ved det!
m@dsen
|
|
|
Hvis det bare er filterprincip du er ude efter kunne du jo prøve at gå på SA´s hjemmeside, det er der vist ikke noget hemmeligt i.
Det er et 24 dB/okt. Linkwitz/Riley der deler ved 300 Hz og så består det af 6 komponenter.
du kan læse mere her http://www.system-audio.dk/_da-DK(2898)/produkter/kompakth%C 3%B8jttalere/SA2K%20master/tekniske%20informationer
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
anda Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener personligt, der er alt for meget hype om delefilterkomponenter. JA! der er forskel på dem og de lyder (lidt) forskelligt og ikke altid til fordel for de dyre.
I langt de fleste tilfælde vil den enorme prisforskel der er på de prisrimelige og de dyre komponenter (for mig at se) kunne investeres bedre på andre områder. F.eks. bedre enheder, dæmpning og kabinetter. Det ser sa2k faktisk ud til at være et godt eksempel på (jeg har dog ikke lyttet særligt meget til denne højttaler).
Hvis en konstruktion indfrier eller overgår de forventninger man har indenfor en vis prisramme er det jo principielt fuldstændigt ligegyldigt hvilke komponenter, der bruges.
Mvh
Anders D.
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bliver det vist ikke bedre...... tusinde tak skal have Christian min ven.
|
| Til top |
|
| |