Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD 2200 eller NAD 2400? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JIxE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 20 September 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Knappen har hele tiden stået på bridge. Men nu har jeg også prøvet at stille den til stereo - med højtaleren sat til på L + og R - . Det resulterede kun i at bassen blev meget svag. Jeg satte så højtaleren til L + og R + og knappen på stereo. Så var der slet ingen lyd. Og som jeg skrev før, så var lyden svag (hele frekvens-skalaen) da jeg havde sat forstærkeren på Bridge og tilsluttet højtaleren på L + og R +. Der må bestemt være noget i vejen med den amp

Til top Vis JIxE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JIxE

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 September 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:

Der er vi nok ikke enige, jeg har lige kigget på min NAD 2100/2400/2200/2600 og de bruger alle L+ og R+, alså ikke noget med minus.

Uden at ligge hovedet på blokken vil jeg næsten påstå at ved brokobling på NAD bruges der kun + til +, og ikke noget med minus.

Host sprut prust høhmm. Det andet læste du selvfølgelig ikke. Der skulle have stået højre og venstre plus. Tjekkede lige efter. Du har ret

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 September 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

JIxE skrev:

Knappen har hele tiden stået på bridge. Men nu har jeg også prøvet at stille den til stereo - med højtaleren sat til på L + og R - . Det resulterede kun i at bassen blev meget svag. Jeg satte så højtaleren til L + og R + og knappen på stereo. Så var der slet ingen lyd. Og som jeg skrev før, så var lyden svag (hele frekvens-skalaen) da jeg havde sat forstærkeren på Bridge og tilsluttet højtaleren på L + og R +. Der må bestemt være noget i vejen med den amp

Eller også bliver der noget galt. Du må sgutte bare tilslutte også prøve dig frem. Det koster elektronik.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

JIxE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Rysz: Hmm, har du vel ret i - men så priser jeg mig lykkelig for at den stadig virker...eller...opføre sig som den hele tiden har gjort. Det skal lige siges, at jeg ikke har brugt den NAD 2200'er før, så hvis I spekulerede på, om jeg har eksperimenteret på den før, så er svaret nej :)

Men nu er alle muligheder jo i det mindste afprøvede...

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 20 September 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

JIxE skrev:

Nu leger du lidt med NAD 2200´s helbred, at stille den i stere og bruge +/+ er ikke nogen god ide.

Kan ikke huske det, men har du prøvet at fyre den af i stereo, den er meget tæt på at være ligeså højtspillende i stereo som dine NAD 2400 i brokoblet tilstand.

og hvad sker der i stereo, spiller den også underligt der eller.??

JIxE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Der er ikke den store forskel mellem at den er bridged eller den er stereo - hvis der da overhovedet er nogen. Bassen lyder godt, ligesom i bridge m. L+ og R-. Har prøvet på begge kanaler. Man kan ikke stille på hvormange ohm ens højtalere er på 2200'ern, men det kan man på 2400'ern. Har det noget at sige?..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes