Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Forstærkere fra Cerwin Vega (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 08 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 September 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hej med jer,

Jeg blev gjort opmærksom på at et par af dette forums medlemmer har fundet én fejl i Hi-Fi Klubbens katalog.

UNDSKYLD!

Jeg skal beklage at vi ikke fik denne vigtige detalje med under korrekturen af kataloget. Men jeg tror simpelthen at vores grafiker (som er en pige hmmmm, hmmm) mente at dette var en ligegyldig detalje som godt kunne undværes – der er jo tydeligvis ikke plads i kassen. Det er desværre den slags fejl der sker når tingene spidser til tæt på deadline og man arbejder i de sene nattetimer.

Som Bassøe skriver herover er det helt simpel matematik. Faktoren er dog ikke korrekt. Forudsat at strømforsyning, køling osv kan følge med så kan en forstærker fordoble 2 x 4 ohms effekten i brokoblet tilstand i 8 ohm. Det er simpel matematik.

Derfor ER det selvfølgelig en dynamisk effekt vi oplyser til at være 2600 watt. Og den holder i praksis. Believe me. Disse forstærkere er afsindigt effektstærke. Og med hensyn til hvordan denne effekt er målt så er det en international anerkendt dynamisk effektmåling som seriøse producenter indenfor prof verdenen anvender:

Continuous burst tone 20 ms (0 dB) / 480 ms (-20 dB) in accordance with EIA RS-490 and IEC 60268-3(IHF A-202).

(PS: Der er I øvrigt yderligere tre fejl i kataloget som jeg kender til – I kan jo prøve at se om I kan spotte dem J)

Venlig hilsen

Jens Holst Larsen
Product Director, Hi-Fi Klubben

Til top Vis JHL Hi-Fi Klub.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JHL Hi-Fi Klub.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 18 September 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

He he... hvorfor skulle man bruge energi på at spotte Jeres fejl??? Jeg har flere gange sendt Jer en mail, med adskellige fejl. Pudsigt nok alle sammen fejl, der fik produkterne til at fremstå endnu bedre end de i virkeligheden var. Og ikke en eneste gang har jeg set, at I har taget det til Jer. Tværtimod er jeg blevet bedt om at holde mig væk, da I ikke var interesseret i min hjælp.
Det er åbenbart i klubbens ånd at vildlede med forkerte oplysninger, hvis bare det kan øge salget.

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 September 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hurtig. Tænk over hvordan budskabet overbringes - det er af stor betydning for hvordan budskabet modtages .

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 September 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

hehe... f**k hvor det plat at give en pige skylden for at i "har glemt" at skrive det er dynamisk effekt... nu stå det også kun jeg ved ikke hvor mange steder, i overskreften, i selve teksten, i info osv osv osv....

Og som hurtig skriver "Pudsigt nok alle sammen fejl, der fik produkterne til at fremstå endnu bedre end de i virkeligheden var"

Og så lige et personlig spørgsmål! hvorfor spiler i smart med "Hi-Fi Klubben og Cerwin-Vega har i fællesskab fået fremstillet effektforstærkere hos en anerkendt producent af professionelt PA-grej."

Okey, flot, woow, ved ikke hvad jeg skal sige, enlig har jeg fundet den forstærker jeg savnet heeeeele livet, en FAKE PA. forstærker :oS

Jeg ved ikke lige hvad i havde tænk jer hvad den sætning skulle betyde?!
men i mine øre kan den betyde 2 ting....

1. HiFi folk hold jer langt væk, det lyder ikke godt det her, og har overhovedet ikke noget gøre med hifi mere "vi er gået i sammebegde med en ægte PA producent" vilket betyder at vi hæver den dårlige lyd, og tror selv på vi kan spille højer med de (urealistisk) 2600watt...

2. Eller se her folk, jer der ikke kan finde den ægte var (PA udstyr) vi har lavet en efterligning, og den er "næsten" lige så kræftig som den ægte vare, eller vi prøver vært fald træk kunder til med de hård pustede opgivelser af effekt! (nu håber vi bare folk er så dumme at tro på dem)

Virkelig The Winder 

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Sendt: 18 September 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Vi har 2200Watt RMS til rådighed pr. fase/sikring på vores målertavle
hvis vi taler om en konventionel "Klasse B" forstærker med en enkelt ledning for tilslutning til lysnettet,
så er den højste effektivitet vi kan opnå på mellem 60% til 70% alt efter "smartness" hos konstruktøren ...det vil i praksis resultere i maximalt 2x 650Watt/8Ohm RMS ~ 2x 916Watt/8Ohm Musik Power

Pænere specs ved hjælp af brokobling mm. er løgn og latin ala den logik som Erasmus Montanus havde
Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 September 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:

Hurtig. Tænk over hvordan budskabet overbringes - det er af stor betydning for hvordan budskabet modtages .

I sin tid overbragte jeg faktisk disse på en meget pæn måde. Jeg mailede en liste i pænt sprog, og gjorde meget ud af at fortælle, at jeg absolut ikke gjorde det for at svine dem til, men for at hjælpe.
Og uanset om så jeg havde fortalt det på en forkert måde, burde det ingen betydning have. Skulle HFK måske sige til sig selv: "hhmmm.... OK, vores produktomtaler er forkerte, men ham der fortalte os det var en idiot, så lad os bare beholde de forkerte omtalere.. Hellere lyve end at lytte til en vi ikke kan lide"???

Tror det er helt bevidst! Ellers er det noget af en sammenfald, at de ALTID formår at lave skrivefejl, der tilfældigvis alle får produkterne til at fremstå som bedre end de vitterligt er.

Og lur mig.... det er næppe en uskyldig pige der er kommet til at lave fejlen omkring opgivleserne på de nye CV forstærkere... Det er formentlig ganske gennemtænkt markedsføring, hvor man helt bevidst har undladt en lille detalje, fordi det ser lidt bedre ud.

Hvad er i øvrigt det fede i, at CV og HFK er gået sammen med en kendt producent af PA forstærkere og har lavet disse??
Jeg arbejder selv i branchen, og ved udemærket hvad det betyder... At der er tale om et standardprodukt fra denne producent, med minimale ændringer. Ofte er det kun et spørgsmål om at designet er ændret.
Jeg ved af erfaring, at folk vil sige mig imod, men tænk lige over det:

Det er ikke tilfældigt at CV ikke selv har lavet forstærkerne... Det skyldes naturligvis at de ikke selv har erfaring nok med PA forstærkere. Havde de haft erfaringen, ville de selv have lavet skidtet, da de så har styr over det hele, og i øvrigt slipper for at betale andre for arbejdet.
Derfor går CV til en kendt producent, for at få dem til at lave forstærkerne. Men da CV jo netop manglede erfaringen på området, har de næppe meget at byde ind med i forbindelse med udviklingen. Igen... så havde de lavet det selv.
Derfor er produktet givetvis udviklet helt hos underleverandøren... Og tænk nu lige igen.... Hvem herinde tror, at denne underleverandør der selv agerer på PA markedet, beslutter sig for, at udvikle en forstærker for en kommende konkurrent, der er bedre end de forstærkere de selv sælger???
Tror man ville være bedre tjent med at købe forstærkeren fra en producent der selv ved hvordan man laver PA forstærkere.
Men men men.... Nu har man en CV forstærker, og så kan HFK fortælle alle drengene der kommer  ind, at det her bare er for fedt, og at det er ægte CV, og at det er bedre end alt andet, fordi CV har lavet det.  Ja ja... så tror vi på den, og så den med julemanden, men så heller ikke mere!

I øvrigt undrer det mig, at HFK går ind i sådan en projekt... Der er ikke meget HiFi over det! Men OK... der er sikkert penge at hente, og det er jo det der driver entusiasmen i dag!

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 September 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

Hej med jer,

Jeg blev gjort opmærksom på at et par af dette forums medlemmer har fundet én fejl i Hi-Fi Klubbens katalog.

UNDSKYLD!

Jeg skal beklage at vi ikke fik denne vigtige detalje med under korrekturen af kataloget. Men jeg tror simpelthen at vores grafiker (som er en pige hmmmm, hmmm) mente at dette var en ligegyldig detalje som godt kunne undværes – der er jo tydeligvis ikke plads i kassen. Det er desværre den slags fejl der sker når tingene spidser til tæt på deadline og man arbejder i de sene nattetimer.

Som Bassøe skriver herover er det helt simpel matematik. Faktoren er dog ikke korrekt. Forudsat at strømforsyning, køling osv kan følge med så kan en forstærker fordoble 2 x 4 ohms effekten i brokoblet tilstand i 8 ohm. Det er simpel matematik.

Derfor ER det selvfølgelig en dynamisk effekt vi oplyser til at være 2600 watt. Og den holder i praksis. Believe me. Disse forstærkere er afsindigt effektstærke. Og med hensyn til hvordan denne effekt er målt så er det en international anerkendt dynamisk effektmåling som seriøse producenter indenfor prof verdenen anvender:

Continuous burst tone 20 ms (0 dB) / 480 ms (-20 dB) in accordance with EIA RS-490 and IEC 60268-3(IHF A-202).

(PS: Der er I øvrigt yderligere tre fejl i kataloget som jeg kender til – I kan jo prøve at se om I kan spotte dem J)

Venlig hilsen

Jens Holst Larsen

Nøj hvor ville jeg som medarbejder blive p***ed hvis man skubbede skylden over på mig i et offentligt forum!

Nu har i sgu godt nok ramt lavpunktet! Hvordan kan du tillade dig at hænge en af dine medarbejdere til tørre på den måde.

FØJ siger jeg bare. Mand dig op og sig i har lavet en fejl, at skyde skylden overpå medarbejdere er simpelthen så dårlig ledelse.

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hurtig. Nu har jeg ikke læst den mail du har sendt til HFK engang for ? siden, og den videre korrespondance, så det vil jeg helst ikke udtale mig om.

Det jeg har bemærket er at der for det meste er en negativ tone i de indlæg du skriver om HFK. Jeg har egentlig på fornemmelsen at du er en intelligent fyr, og at der er fornuft i meget af det du skriver.

Dine budskaber ville dog virke mere seriøse, hvis du ville droppe din evige kamp mod HFK.

Det samme gælder også mange andre hvor der ofte går personfnidder i debatten. Drop det og lad folk, producenter og forhandlere få en chance for at udtale sig uden at skulle risikere at blive svinet til.

Lad HFK få en chance for at forklare deres fejl. Den med pigen læste jeg som skrevet med et glimt i øjet.

Det er fint ikke at være enige med deres forklaringer eller mene at produkterne er noget l**t. Men hvorfor er det så svært at skrive det på en ordentlig måde.

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 18 September 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Nu hvor hifi4all normalt, er hurtige til at feje eks. bilstereo af banen og lukke tråde..!? hører denne nyheds omtale ikke pro4all eller lignende til….?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 September 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Ja, måske skulle nyheden helt fjernes fra forsiden.... Hifi4all sender nomalt ikke nyheder fra PA verdenen.

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 September 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:

Den med pigen læste jeg som skrevet med et glimt i øjet.

Uanset det er skrevet med et glimt i øjet så er det en fuldstændig upassende bemærkning at lave som chef. Jeg ved ikke om du har ledelseserfaring, men jeg ville aldrig hænge mine folk ud foran andre ikke engang kolleger og da slet ikke i fuld offentlighed.

Heller ikke selvom det er med et glimt i øjet. Jeg villle miste al respekt for min leder hvis han gjorde sådant og jeg ville som leder miste mine medarbejderes respekt hvis jeg gjorde sådan.

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 September 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

hehe tro det eller ej gutter, men det er yamaha den er lavet sammen med :)

Den eksistere allerrede under et andet navn,

Yamaha P4500 :)

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Mr. MBG skrev:

hehe tro det eller ej gutter, men det er yamaha den er lavet sammen med :)

Den eksistere allerrede under et andet navn,

Yamaha P4500 :)

Har du et link?

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Scherer:

Vi er fuldstændigt enige om at man ikke hænger en medarbejder offentligt ud, hvadenten det er overfor kolleger, i en avis eller på et forum.

Den måde det er skrevet kan jeg godt se kan tydes på flere måder, hvilket er uheldigt. Jeg læste det så bare som et forsøg på at være sjov, fremfor at hænge en medarbejder ud eller skyde skylden fra sig

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 September 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke noget direkte link til det... har hørt det fra en ven... kan lige poste sener idag hvor han har det fra...

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 September 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:
JHL Hi-Fi Klub. skrev:

Hej med jer,

UNDSKYLD!

Venlig hilsen

Jens Holst Larsen

Nøj hvor ville jeg som medarbejder blive p***ed hvis man skubbede skylden over på mig i et offentligt forum!

Nu har i sgu godt nok ramt lavpunktet! Hvordan kan du tillade dig at hænge en af dine medarbejdere til tørre på den måde.

FØJ siger jeg bare. Mand dig op og sig i har lavet en fejl, at skyde skylden overpå medarbejdere er simpelthen så dårlig ledelse.

Haha værre er den da man skal lige nedgøre en pige .

Nå jeg har et par krell 750w , hvad mon jeg skal skrive 2x? hvor mange w .

Som altid , som jeg husker det også dengang jeg var en lille dreng der købte efter w talt , også derfor HKF gør det det sælger til de dumme danske som de slå plat på .

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Det kunne godt type på at de er baseret på Yamaha Pxxxx serien

Yamaha P5000S

Output Power
• 1kHz, THD+N=1% 8 Ohms Stereo: 525W + 525W
• 1kHz, THD+N=1% 4 Ohms Stereo: 750W + 750W
• 1kHz, THD+N=1% 8 Ohms Bridge: 1500W
• 20Hz-20kHz, THD+N=1% 8 Ohms Stereo: 500W + 500W
• 20Hz-20kHz, THD+N=1% 4 Ohms Stereo: 700W + 700W
• 20Hz-20kHz, THD+N=1% 8 Ohms Bridge: 1400W
• 1kHz, 20mS nonclip 2 Ohms Stereo: 1300W + 1300W
• 1kHz, 20mS nonclip 4 Ohms Bridge: 2600W
• Power Bandwidth (half power): 10Hz-40kHz (THD+N=0.5%)

http://www.musiciansnews.com/live_sound/44/yamaha_p5000s_p_s eries_ii_stereo_power_amplif.shtml

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 08 Oktober 2004
Sendt: 18 September 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Til The Dude,

Det er ikke helt korrekt det du skriver. Vi benytter i dag 230V i de fleste hjem i Danmark. Ja – det kan svinge ganske meget fra hus til hus – 220 til 240 volt men de fleste vil kunne opnå 2300 watt kontinuerligt fra en elgruppe.

Som skrevet så er de 2600 watt en spidsbelastning specificeret ud fra internationale standarder. Man kan med lethed trække 2600 watt i 480 ms fra en normal elgruppe. Den kontinuerlige effekt er jo oplyst og målt til 2 x 710 watt – altså svarende til 1420 watt ud. En effektivitetsgrad på ca 62%.

Men du har da ret – denne forstærkermodel går helt til grænsen. Det er en nogenlunde normal classe ab forstærker - hvis man da kan tale om at en forsyningsspænding til udgangstransistorerne på +/- 117V Dc er normalt :-)  eller at der er 16 udgangstransistorer pr kanal. Men den høje forsyningsspænding medvirker faktisk til at virkningsgraden i apparatet bliver relativ høj (over 60%) og at evnen til at afgive spidseffekter er opprioriteret.

Apparats hovedsikring er på 15A, strømforbruget fra lysnettet ved fuld effekt er omkring en 12-13 ampere så man bør bruge en separat 16A sikringsgruppe til denne forstærker og ikke bruge for lange/tynde netforlængerledninger eller stikdåser.

En sjov lille anekdote i den forbindelse er at da vores kvalitetskontrol chef skulle måle effekten på den store 2.6KW måtte han vente til de andre gutter på værkstedet var gået hjem efter fyraften. Så måtte han slukke for alt udstyr på værkstedet inden han kunne gå i gang med at måle. Selv med disse foranstaltninger sprang sikringerne i den kraftige 16 ampere gruppe 5 gange i løbet af hans målinger. Og for første gang i hans mangeårige ansættelsesperiode i Hi-Fi Klubben brændte han fingrene på de effektmodstande som han anvender til den ohmske belastning over højttalerterminalerne.

Til Hurtig

Det er muligt at Yamaha køber en forstærker fra samme producent – men det er ikke Yamaha der laver den. Og det er i øvrigt slet ikke nogen hemmelighed. Det er et spansk firma kaldet Amate som vi køber den af. De sælger selv deres version af forstærkeren under mærket Master Audio.

De får den produceret i Kina efter egne (og i vores tilfælde tilrettede) specifikationer. Alt kvalitetskontrolleres 100% i Spanien for at sikre at alle apparater lever op til specifikationerne.

Til Scherer

Det var bestemt ikke for at hænge vores grafiker ud. Men med et glimt i øjet fordi vi ALTID presser katalog processen til det yderste og retter og retter i det uendelige så den stakkels pige må arbejde i døgndrift i ugen op til deadline – så ja – det er da i sidste ende min skyld at denne fejl er der.

Venlig hilsen

Jens Holst Larsen

Til top Vis JHL Hi-Fi Klub.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JHL Hi-Fi Klub.

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 September 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

The Dude skrev:
Vi har 2200Watt RMS til rådighed pr. fase/sikring på vores målertavle
hvis vi taler om en konventionel "Klasse B" forstærker med en enkelt ledning for tilslutning til lysnettet,
så er den højste effektivitet vi kan opnå på mellem 60% til 70% alt efter "smartness" hos konstruktøren ...det vil i praksis resultere i maximalt 2x 650Watt/8Ohm RMS ~ 2x 916Watt/8Ohm Musik Power

Pænere specs ved hjælp af brokobling mm. er løgn og latin ala den logik som Erasmus Montanus havde

Morlille er en sten

Er igang med at læse og bearbejde den i skolen. Det er satme god humor !

Nosferatu

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 September 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

Til The Dude,

Det er ikke helt korrekt det du skriver. Vi benytter i dag 230V i de fleste hjem i Danmark. Ja – det kan svinge ganske meget fra hus til hus – 220 til 240 volt men de fleste vil kunne opnå 2300 watt kontinuerligt fra en elgruppe.

Ja, det er delvist korrekt, ud fra simpel købmandsregning, og hvis man glemmer at tænke hele problemstillingen igennem.
Men prøv at slutte et produkt til din 10A el-gruppe, der trækker 10Ampere. Så er jeg ikke sikker på du måler 230 volt længere....

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

Men du har da ret – denne forstærkermodel går helt til grænsen. Det er en nogenlunde normal classe ab forstærker - hvis man da kan tale om at en forsyningsspænding til udgangstransistorerne på +/- 117V Dc er normalt :-)  eller at der er 16 udgangstransistorer pr kanal. Men den høje forsyningsspænding medvirker faktisk til at virkningsgraden i apparatet bliver relativ høj (over 60%) og at evnen til at afgive spidseffekter er opprioriteret.

He he.... Ja, så skete det igen.... En sjov lille historie, der absolut ikke har hold i virkeligheden. Prøv lige at forklare mig, hvordan en høj forsyningsspænding på nogen som helst måde kan være årsag til bedre virkningsgrad!!
Det er nu en gang sådan, at den energi der spildes i et klasse-AB udgangstrin, kommer fra den overskydende spænding i forhold til udgangssignalet. Tabet i selve udgangstrinnet er simpelt givet ved (Vforsyning-Vout) x Iout. Heri kan man faktisk nøjes med købmandsregning og den lille kugleramme, for at konstatere, at højere forsyningsspænding giver dårligere virkningsgrad.

Men nu hvor du selv bringer det på banen så vil jeg meget gerne have den officielle HFK forklaring på at I har opdaget det stik modstatte.
Jeg håber virkelig at Du/I denne gang vil holde ved Jeres egne udmeldelser, og ikke bakke ud med en forklaring om, at I ikke ønsker at deltage eller lign. Det har vi set et par gange før. Og jeg synes heller ikke vi skal tage snakken i Jeres eget forum, hvor I bestemmer hvem der må deltage. Lad os nu bare tage snakken her. Stille og roligt.

Hvordan hænger det sammen, at højere forsyningsspænding giver bedre virkningsgrad?? Er det virkelig sandt, eller er det bare en god historie, der for den uvidende kan lyde som om, at produktet er mere nyskabende end det er tilfældet??

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

En sjov lille anekdote i den forbindelse er at da vores kvalitetskontrol chef skulle måle effekten på den store 2.6KW måtte han vente til de andre gutter på værkstedet var gået hjem efter fyraften. Så måtte han slukke for alt udstyr på værkstedet inden han kunne gå i gang med at måle. Selv med disse foranstaltninger sprang sikringerne i den kraftige 16 ampere gruppe 5 gange i løbet af hans målinger. Og for første gang i hans mangeårige ansættelsesperiode i Hi-Fi Klubben brændte han fingrene på de effektmodstande som han anvender til den ohmske belastning over højttalerterminalerne.

Ang anekdoterne.... Yeah right!! Det er nok det branchen generelt er bedst til. Sjove historier der får produkterne til at virke meget voldsomme, fine eller særdeles eksklusive.
Kan i øvrigt informere om, at man generelt ikke skal trække fuld effekt gennem en sikring. Den er beregnet til at afbryde ved mærkestrømmen. Men det er ikke en perfekt verden vi lever i, og man kan ikke forvente at en 16Ampere sikring kan belastes med 15,9999Ampere, og så først springer det øjeblik man rammer 16,0000Ampere. Husk også, at en effektforstærker trækker strømmen i pulser, med noget højere strømme end RMS værdien.... Men det ved den erfarne måletekniker jo alt om .
Man bør have en relativ stor sikkerhedsmargin. Jeg ville ALDRIG trække mere end 75% af mrkestrømmen i noget som helst. Men igen... Nogen tror bare det gælder om at vride knappen helt i bund!

Nu hvor du fortæller, at i gør alt for at rette evt fejl osv, hvordan kan det så være, at jeg gang på gang har fået at vide, at I ikke ønsker hjælp til jeres tekniske beskrivelser, når jeg har påpeget tydelige fejl.
Og hvordan kan det være, at de tilfældigvis altid er til den positive og dybt begejstrede side??
Og hvis man var så interesseret i komme med de rette oplysninger, hvorfor retter I så ikke de fejl man påpeger??

Til sidet vil jeg sige, at jeg er glad for, at HFK endelig kommer på banen. Håber bare vi kan få en ordentlig dialog, uden nogen skal bakke ud, eller forsøge at trække debatten over i et andet domæne. Lad os nu bare få det hele frem i lyset.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes