Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvor sikkert er E-Bay (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 September 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Fandt lige den auktion du kigger på (happy).

Umiddelbart synes jeg det ser ret tilforladeligt ud: 1 negativ feedback inden for det sidste år. Han havde dog lige et par uheldige handler (koncertbilletter) i August 2004 men det er jo også noget tid siden.

Har du tjekket at 540£ er den pris der generelt tages andre steder?

Jeg har handlet en del gange gennem eBay og har endtil videre kun haft positive oplevelser. Man skal dog være på vagt og ikke lade sig rive med. Der er mange svindlere og der kommer flere og flere til. Men hvis man bruger sin sunde fornuft og tjekker sælger grundigt bør man kunne undgå ubehageligheder. Det er også tit en god ide lige at korrespondere med sælger under alle omstændigheder for at få en fornemmelse for personen.

En høj feedback score kan opnås på flere forskellige måder (måske har personen mange venner?). Tjek lige hvem det er der giver feedback (hvor er de fra? er de stadig registreret osv.?). Har vedkommende solgt før eller kun købt? Hvis det drejer sig om et ømfindigt produkt som f.eks. en pladespiller: Har vedkommende solgt noget lignende før?

Det er OK at være lidt kritisk og stille nogle (måske) borende spørgsmål. En god sælger vil(bør) ikke have det fjerneste imod det.

Gå aldrig uden om eBay systemet ved f.eks. at kontakte sælger på en e-mail adresse han nævner i annoncen. Følg spillets regler. Så er du bedre dækket ind.

Og: Hvis det virker til at være for godt til at være sandt så er det det sikkert også.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 21 September 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Jeg har købt forstærker, kameralinser, CD´ere, DVD m.m.

Gå efter rimelig feedback, og tjek de folk, der evt. har efterladt sælger neg. feedback - nogengange er de folk rene kværulanter med elendig feedback.

Jeg er kun blevet tørret en gang, hvor jeg fik en hjemmebrændt DVD (ikke oplyst på annoncen). Jeg brokkede mig og fik de fleste penge retur.

Kort sagt: kan anbefales. Man skal holde et vågent øje. Jeg køber min næste forstærker (brugt accuphase) på eBay - en dag!

Rettelse: du betaler næsten aldrig told, selv om du køber fx cd´er i USA, da de kommer fra privatpersoner og "smutter igennem". Jeg har købt 20-30 USA CD´er og betalt told zero gange.

Jo, men de sager jeg har haft kig på fra bl.a. USA har været sat til salg af en butik, og når man spørger dem om de kan notere prisen på varen/pakken så den går under 80 kr. siger de ofte, at det ikke er muligt af hensyn til forsikringen eller lign. Hvis pakken går tabt. ville de i så fald kun få det beløb der er skrevet på pakken tilbage.

Jeg tager muligvis fejl, men det er den forklaring jeg har fået flere gange.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 September 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

"men de sager jeg har haft kig på fra bl.a. USA har været sat til salg af en butik, og når man spørger dem om de kan notere prisen på varen/pakken så den går under 80 kr. siger de ofte, at det ikke er muligt af hensyn til forsikringen eller lign. Hvis pakken går tabt. ville de i så fald kun få det beløb der er skrevet på pakken tilbage."

Det er fuldstændig rigtigt. Varens reelle pris skal anføres! Fidusen er, at toldvæsnet ikke har ressourcer til at tjekke pakker fra privatpersoner! De holder sig til amazon o.l.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Mag06
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 September 2006 kl. 03:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden handlet en del på Ebay efterhånden, og jeg synes det er rimeligt ukompliceret. Klart - man skal være vågen, men jeg har faktisk aldrig problemer.

Tolden tager gerne fat i de store pakker - så vidt jeg har erfaret, ikke plader og lign. Ellers skriver en del af sælgerne gave på pakkerne, aner ikke om det gør noget fra eller til? Jeg har aldrig købt Hifi over Ebay, men derimod en del musikgrej, en gammel Fender guitar bl.a. som var umulig at få fat i DK. Det var et fremragende køb, men i de to uger jeg ventede på pakken, og altså havde mine penge ude at svømme, sov jeg dårligt!

Men ellers - hvis du køber stort ind, så skriv lidt med sælgeren, find ud af hvad han er for én og hvad han ved om produktet. Det er måske falsk tryghed, men mange på ebay er ganske reelle..

Til top Vis Mag06's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mag06

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes