Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 18:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Tanker om nyt tv: LCD, Laser, projektor.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 29 September 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

som jeg selv siger så ved jeg ikke om det hjælper nået da jeg ikke har prøvet det selv

xtort
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

ser fint ud - passer godt ind i stuen uden at det bliver for dominerende - lige som vi kan li' det!

film
Til top Vis xtort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtort

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

STOR STOR STOR STOR ulykke  Her gik jeg og ventede på min chef skulle komme og give mig et knald tilbud på et TV, så kommer han i dag til formiddag og siger han har fået nogle priser og at han vil vende tilbage lidt senere. Han kommer så med en liste på 4 TV i 4 forskellige størrelser. Jeg kigger på prisen og tænker: "fedt, her kan jeg sku spare en klat penge", men opdager til min forskrækkelse at prisen er uden moms. Jeg regner efter og i får tjekket prisen på nettet og opdager at net prisen er 1250 under den pris min chef kan få det hjem til. Tænker lidt over hvordan det kan lade sig gøre og er ik rigtig kommet frem til en logisk forklaring, men alt i alt så betyder det at jeg bliver nød saget til at udskyde fladskærmen til jeg har lidt flere penge i skatte kisten. Et stort ØV, men sådan er livet.

-LPH

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Fjernbetjenings valg??

Jeg faldt over denne fjernbetjene en dag på arbejde og har gådt lidt og tænkt på om jeg skulle anskaffe mig den: http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp ?language=da&country=DK&catalogType=CONSUMER&pro ductId=SRU9600_10_DK_CONSUMER#

Havde ellers set på den lille sunwave fra hifiklubben, men kan ik rigtig bestemme mig

-LPH

elfernovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

LPH. skrev:

Fjernbetjenings valg??

Jeg faldt over denne fjernbetjene en dag på arbejde og har gådt lidt og tænkt på om jeg skulle anskaffe mig den: http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp ?language=da&country=DK&catalogType=CONSUMER&pro ductId=SRU9600_10_DK_CONSUMER#

Havde ellers set på den lille sunwave fra hifiklubben, men kan ik rigtig bestemme mig

-LPH

Den må jeg sige ser nice ud, men desværre kender jeg ikke noget til den, og heller ikke til prisen.

Jeg har selv en sunwave fra hifiklubben, og den er egentlig udmærket. Den er i hvert fald billig. Hifiklubben kører altid kampagne på den, og jeg fik den til 300 kroner, hvilket jeg ikke synes er ret meget..

Til top Vis elfernovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elfernovich

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hey LPH.

Det er jo et fint bette anlæg du har dig. Desværre er forholdende ikke optimale. En ting du kan gøre er at fjerne de gulvskånere du har under spikesene og lade dem stå direkte på stenpladen.

Det ser også ud til at være en ok film samling. der er ihvertfals et par klassikere på nederste hylde til venstre

MVH WRONG

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hey LPH.

Det er jo et fint bette anlæg du har dig. Desværre er forholdende ikke optimale. En ting du kan gøre er at fjerne de gulvskånere du har under spikesene og lade dem stå direkte på stenpladen.

Det ser også ud til at være en ok film samling. der er ihvertfals et par klassikere på nederste hylde til venstre

MVH WRONG

Jeg har også haft de små plader mellem spikesene og granitfliserne. De har været lidt on/off - lige pt er de fjernet. Tror i øvrigt at vi har valgt den samme type fliser .

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hey LPH.

MVH WRONG

Jeg ved det desværre godt, men til vi finder noget andet eller flytter i hus må jeg nøjes. Ja der er nogle film som en hver bør have og det skader jo ik at have noget at vælge imellem, får snart en hjemme side op og stå, så der ligger jeg hele film listen ind sammen med hjemme bioen, den skal jo også være med, hehe. Skal se X3 i aften så jeg prøver lige at tage gulvskånerne af.

Audi A3 skrev:

Jeg har også haft de små plader mellem spikesene og granitfliserne. De har været lidt on/off - lige pt er de fjernet. Tror i øvrigt at vi har valgt den samme type fliser .

okay, det er en sort granitplade fra silvan (30,5x30,5). Det skåner gulvet og så er de "konevenlige" hehe og som så mange andre ved er det meget tit en faktor i mange hjem.

elfernovich skrev:

Den må jeg sige ser nice ud, men desværre kender jeg ikke noget til den, og heller ikke til prisen.

Jeg har selv en sunwave fra hifiklubben, og den er egentlig udmærket. Den er i hvert fald billig. Hifiklubben kører altid kampagne på den, og jeg fik den til 300 kroner, hvilket jeg ikke synes er ret meget..

Jeg får den jo til indkøbspris+moms og det lyder på en lille plov, der gør jo at sunwaven er billigere, men designet halter gevaltigt efter på den lille sunwave altså. Finder nok en en dag som jeg kan li og til en fornuftig skilling.

-LPH

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
wrong skrev:

Hey LPH.

MVH WRONG

Tror skam du har ret, det ligner meget den samme flise. Har du fået dem skåret til så de passer med højtaleren? mine er jo kvadratiske. Har en lille projekt her i weekenden. Min sub står uden spikes da jeg ik har noget til at komme under, men havde så planer om at købe en flise mere og få en kammarat til at skære den i fire dele. Det er jo en 12" sub, så en enkelt flise kan ik gøre det og hvis jeg skal have 4 så kommer det til at se trals ud tror jeg. Der kommer nok et billede eller to i løbet af weekenden.

-LPH

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Faktisk har jeg 2 forskellige slags fliser - begge sorte, men ikke med lige meget "glimmer". Der er mest glimmer i de fliser jeg har under Grand og Center - ialt 10 stk. til 5 ht. Så nej jeg har ikke fået dem skåret til, der er brugt 2 fliser til hver ht.

Det er en rest jeg havde fra dengang badeværelset blev restaureret. Fliserne blev desværre lagt af et fjols (ik' mig selv), så det er sidenhen lavet om. Fra anden gang havde jeg 5 fliser i overskud. En under en plante og de sidste 4 tror jeg der kommer under subben.

Jeg har overvejet custom made granit fliser, men det er blevet ved tanken.

De små plader jeg tidligere har brugt, er fra dengang hvor Grand stod direkte på trægulvet.

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Faktisk har jeg 2 forskellige slags fliser - begge sorte, men ikke med lige meget "glimmer". Der er mest glimmer i de fliser jeg har under Grand og Center - ialt 10 stk. til 5 ht. Så nej jeg har ikke fået dem skåret til, der er brugt 2 fliser til hver ht.

Det er en rest jeg havde fra dengang badeværelset blev restaureret. Fliserne blev desværre lagt af et fjols (ik' mig selv), så det er sidenhen lavet om. Fra anden gang havde jeg 5 fliser i overskud. En under en plante og de sidste 4 tror jeg der kommer under subben.

Jeg har overvejet custom made granit fliser, men det er blevet ved tanken.

De små plader jeg tidligere har brugt, er fra dengang hvor Grand stod direkte på trægulvet.

Ahhhh ja okay, self fordi højtaleren er så dyb er du nødsaget til at bruge 2. Hehe, min lille snot højtaler kan ik engang fylde en halv  Er subben godt nok så står at 4 er nødvendigt? ja det må den jo være.

-LPH

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

LPH. skrev:

Er subben godt nok så står at 4 er nødvendigt? ja det må den jo være

Jep den fylder godt og vel 4 fliser.

4 fliser = 60 x 60 cm.

Sub = 67 x 61 cm.

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
LPH. skrev:

Er subben godt nok så står at 4 er nødvendigt? ja det må den jo være

Jep den fylder godt og vel 4 fliser.

4 fliser = 60 x 60 cm.

Sub = 67 x 61 cm.

Holy sh** den er kæmpe. Min lille sub er kun 42x42x42cm. Var i silvan efter en ny plade i dag så nu har jeg lidt at lege med i weekenden.

-LPH

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg skåret min granitflise i 4 dele. Nu kan subben komme på spikes, så må jeg håbe det kunne skåne underboen lidt.

Her er fliserne blevet vasket, de blev lidt snavset da de blev skåret ud.

Her er de kommet under subben og spikenes er kommet på. Har ik købt underlag til fliserne endnu, så jeg bruger lige et par klude for at skåne gulvet. Ja ja, ved godt det ik er særlig kønt, men det er kun midlertidig.

Det er kommet lidt mere luft under subben, der er ca 5 cm frihøjde.

Jeg regner med købe en lydisolerende plade i biltema (Kan ses HER). Det har jeg set en anden bruge og det er billligt .

-LPH

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Egfter jeg fik skåret to prøve plader ud i aftes af den indkøbte plade i 2 forskellige størrelser fandt jeg ud at at når jeg har dem under så kommer flisen meget højt op, eller sådan ser det ud. Prøver lige at lege lidt videre med det og ser hvad jeg kan finde ud af. Billeder kommer op når jeg er færdig.

I dag bestilte jeg denne fjernbetjening fra mit job: Philips SRU9600, skulle få den i morgen så jeg glæder mig til at komme til at lege lidt med den.

-LPH

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Ser super lækkert ud, tillykke med det!
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:
Ser super lækkert ud, tillykke med det!

tak tak, noget specielt du have din kommentar myntet på, eller bare sådan generelt?

-LPH

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg leget mig lidt frem til en løsning jeg kunne leve med.

1. Fik skåret et stykke af pladen så den var ca 5mm på hver kant.

2. Et stykke stof der er lidt større end skum pladen.

3. Af med det papir som sidder på den klæbrige side og buk stoffet ind.

4. Sæt den under flisen og vola - 4 stk.

Et par billeder tæt på og et fra afstand.

Synets selv det blev ok og ja jeg er meget glad for mit kamera, hehe

Ved ik om man evt kunne male kanten på selve granitpladen med en mat sort, så den lyst granit ik stod som sådan en volsom kontrast.

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Det med at male kanten har jeg ofte overvejet at gøre, men har aldrig taget mig sammen til at få det gjort .

Er du ikke nervøs for at subben går sin vej nu hvor den har fået fødder . Det ser fint ud, men også som om at den er klar til at gå sin vej på sine nye bredde fødder.

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Det med at male kanten har jeg ofte overvejet at gøre, men har aldrig taget mig sammen til at få det gjort .

Er du ikke nervøs for at subben går sin vej nu hvor den har fået fødder . Det ser fint ud, men også som om at den er klar til at gå sin vej på sine nye bredde fødder.

Jo der er vist noget i det du siger, kan ik bestemme mig helt om de er blevet for store eller om jeg bare er underlig. Men det er sikkert bare mig. En gang spraymaling må kunne gøre det, ellers koster en ny flise ik alverden.

-LPH

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes