Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 12:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projekter lærred i Ikea (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 September 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

zaboom skrev:

Der er forskel på grovhakket leverpostej og på fois graz, og det er ikke kun på prisen.

Der er forskel på rognguf og på beluga kaviar, og det er ikke kun på prisen.

Der er forskel på rullegardiner og lærreder, og det er ikke kun på prisen.

Jeg kan bedst lide grovhakket leverpostej og rognguf, gad vide om jeg også bedst kan lide rullegardin ?

Der er forskel på et Q&Q ur og et Rolex, men for mig kan de begge vise klokken, og det er det jeg skal bruge et ur til.

Jeg ved kvalitet koster, men "snobeffekt" koster endnu mere .

Jeg har intet imod at prøve billige alternativer før jeg kaster mig over dyre løsninger, ikke dermed sagt den billige altid lever op til forventningerne.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 September 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Før vi går amok med sammenligninger er det altså værd at huske på, at vi ikke sammenligner et ur og et ur, men et rullegardin og et lærred, altså
to vidt forskellige produkter

Selvom man godt kan lide torskerogn og grovhakket, så betyder (for mig i hvert fald ) ikke at de gør sig godt i de sammenhænge hvor foie gras
hører til. Mit lærred fungerer utvivlsomt dårligt som gardin.

Folk skal være mere end velkomne til at prøve hvad som helst, men jeg synes dog det er meget sigende, at alle jeg har læst om, der er begyndt
med IKEA-gardinet, ret hurtigt er skiftet til et rigtigt lærred. Et lærred er i hvert fald billigere end et rullegardin OG et lærred
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 September 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

For entusiaster er det sikkert helligbrøde, at lave sådan et nummer, men det er da værd at prøve om man synes det er godt nok, inden man kaster tusindvis af kroner efter et lærred.

Jeg vil da også regne med at et ægte lærred er bedre end et mørklægningsgardin, men er det de mange ekstra penge værd ? Det er op til den enkelte at vurdere. Jeg stiller ikke ultimative krav til min hjemmebio, jeg kunne ikke drømme om at købe signalkabler til 1.000,- kr. per styk, som andre gør, men det er nok også fordi mine øjne og øre alligevel er så slidte, at jeg ikke vil kunne se/høre forskel på gode og ultimative systemer.

For mig er det helt sikkert de ekstra penge værd. Kvaliteten er langt bedre, og personligt gider jeg ikke have bøvlet med selv at bygge et lærred - I så fald havde jeg nok stadig valgt at købe en rigtig dug og gå ud fra, hvis jeg synes den slags var sjovt.

Du skal jo helt sikkert gøre op med dig selv, om det er de ekstra penge værd for dig, og hvis ikke, så fred være med det. Personligt synes jeg måske det er lidt tåbeligt at bruge så mange penge på et system og så spare de sidste der. Måske der var andre steder i budgettet man kunne have sparet lidt ekstra og så alligevel have fået råd til et rigtigt lærred?

Nwilan Glirt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 September 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har kørt med Ikea Greyline i to år og er supergodt tilfreds. På et tidspunkt havde jeg nogen "rigtige" lærredsprøver hjemme. Både hvide og grå. Dem satte jeg op på mit Ikea lærred - og blev ret skuffet. Hvis jeg så godt efter kunne jeg godt se at var anderledes - men ikke at det var objektivt bedre.

Så jeg er altså stadig Ikea fan =)

/Nwilan
Til top Vis Nwilan Glirt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nwilan Glirt

Nwilan Glirt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 22 September 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

og en anden ting: Jeg er overhovedet ikke plaget af buler på lærredet. På mit arbejde har vi "rigtige" lærreder i diverse møderum, og de buler faktisk meget mere.

/Nwilan
Til top Vis Nwilan Glirt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nwilan Glirt

Tournesol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006
Sendt: 27 September 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hmm, har lige prøvet bagsiden af et mørklægningsgardin fra Føtex, og wow, sortniveauet blev hævet flere klasser for min Panasonic PT-AE900E.
Virkelig en synlig forskel. Skarpheden virkede også meget bedre, måske fordi lyset ikke bliver kastet så meget rundt på den grå overflade, der i
øvrigt er meget jævn. Lysintensiteten blev noget dæmpet, mere filmagtig, men desværre også lidt mat at se på. Solen skinder ikke rigtigt i øjnene
mere, som på min hvide væg (ja, du læste rigtigt, men vi taler jo budgetlærred her...) I flere sekvenser med blå himmel var himlen nærmere
gråblå end rigtig dybblå som på min hvide væg. Om det kan rettes op med en justering ved jeg ikke, men det så ikke skide godt ud. Grunden til at
jeg prøvede det grå mørklægningsgardin var mest af alt for at se, hvor meget et gråt vs hvidt lærred betød for sortbalancen. Forskellen er enorm!
Jeg tror min konklusion må blive, at jeg investerer i et godt gråt lærred. Har kigget på screenstore.dk, hvor de har nogle gør det selv-lærreder fra
qualityscreen til billige penge. Nogen erfaringer med dem?

NB. Det er ikke mig der laver de underlige linieskift, men dette forum.
Til top Vis Tournesol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tournesol

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes