| Forfatter |
|
nillos Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
|
Hej
Hvor langt sidder du fra højtalerne
|
|
|
Jeg sidder ca. 2.50-3 m. væk
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Nu har du tjekket, at højttalerne ikke spiller i modfase, ikk?
mvh
Brok
|
|
|
Jo det har jeg tjekket. der skulle ik være noget at hente. men bare det var det.
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg vil prøve bruge lidt tid på at rykke rundt og lægge tæppe mellem højtalerne. Tak for de hurtige tilbage meldinger. Skriv endelig hvis der er nogen som har flere forslag.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du et bart trægulv.Hvis man klapper i hænderne dør lyden så hurtigt ud eller varer det længe?Ikke at jeg ved en masse men hvordan rummet er dæmpet har noget at sige.Har selv ca.22kv meter og det går da ok selv med et par store højtalere.
Det var ikke de samme højtalere som du lyttede på vel, dine er vel et par nye fra lageret!!Er dit udstyr nyt det hele??
Kabler er det også det samme??Nogle kabler har pile på mht. retningen sidder de rigtigt.
Du har vel hørt om at sætte dem sammen fronterne mod hinanden og så sætte en af dem i modfase evt. med et tæppe over.Det kunne evt. spille i timevis mens du var på arbejde. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Har du et bart trægulv.Hvis man klapper i hænderne dør lyden så hurtigt ud eller varer det længe?Ikke at jeg ved en masse men hvordan rummet er dæmpet har noget at sige.Har selv ca.22kv meter og det går da ok selv med et par store højtalere.
Det var ikke de samme højtalere som du lyttede på vel, dine er vel et par nye fra lageret!!Er dit udstyr nyt det hele??
Kabler er det også det samme??Nogle kabler har pile på mht. retningen sidder de rigtigt.
Du har vel hørt om at sætte dem sammen fronterne mod hinanden og så sætte en af dem i modfase evt. med et tæppe over.Det kunne evt. spille i timevis mens du var på arbejde.
|
|
|
Hej.
Jeg har træ gulv men det meste af gulvet er dækket af et tæppe. ca. 2*3 m.
Mht. hvordan rummet er dæmpet ka jeg ik fortælle dig det lige nu. er ik hjemme før imorgen nemlig. Det er dæmpet hvis lyden dør hurtigt ud ik?
Resten af setupet er ca. 2 år gammelt.
Jo kablerne sidder som de skal.
At sætte fronterne mod hinanden og sætte en af dem i modfase og et tæppe over. Er det mht. tilspilning eller hva??
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig nok hvis lyden dør hurtigt må det være dæmpet noget i det mindste.
Ja der er for en tilspilning af dine højtalere uden for meget forstyrrelse af omgivelser. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Rigtig nok hvis lyden dør hurtigt må det være dæmpet noget i det mindste.
Ja der er for en tilspilning af dine højtalere uden for meget forstyrrelse af omgivelser.
|
|
|
Kan forstyrrelse af omgivelserne påvirke kvaliteten på lyden!! det vidste jeg sgu ikke. men det prøver jeg da også så.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er misforstået der menes at der kan skrues lidt op uden naboer generes for meget i processen.
__________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nillos skrev:
|
Hej alle hifi profer
Har et spørgsmål ang. mit anlæg... Har følgende udstyr: B&W 703,Cayin 265ai,Cayin CDT-15A,Taralabs helix8, Taralabs Axiom. Da jeg købte B&w'er for et par måneder siden og hørte dem i hifiklubben spillede de bare super! ( De spillede med stort set samme setup) Men efter som jeg har fået dem hjem og leget lidt med opstillingen, ka jeg ik få det til at spille som jeg ved de kan.Mellemtonem er slet ik nær så åben som da jeg hørte den i hfk. De står 1 m. fra bagvæggen og 50 cm. fra sidevæggene. Jeg har ik gjort noget ved rummet rent akkustisk. Ka det være det?
Eller er det rummets størrelse?? det er kun 20 kvm.? (flytter snart i noget større)
Jeg håber jeg har forklaret mit spørgsmål godt nok!
Hej
Umiddelbart er der intet der tyder på at det er rummet. Trægulv plejer ikke at lukke mellemtonen i, tvætimod giver det ofte mere levende lyd. Det er surt - rigtig surt, så jeg vil anbefale dig at låne det udstyr du lyttede på da du købte dem. Det evt. være dit eget grej, selvom du siger at det næsten er identisk. Hvis det stadig ikke virker, kunne du måske overveje at købe noget MIT kabel. Det giver noget ekstra i mellemtonen og toppen. Ikke neutralt, men det er dine HT jo heller ikke.
vh |
|
|
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har oplevet hvor stor forskel der er subjektiv på en højtaler Audiovector M3 Signature hvor jeg syntes at den performede ganske ok i et andet rum og med andet udstyr.Da jeg så fik dem hjem i mine omgivelser lyder de lidt kedelig, men de står også ved siden af en væsentlig dyrer højtaler Infinity og de to er konstrueret meget forskellig.
__________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
| Det er misforstået der menes at der kan skrues lidt op uden naboer generes for meget i processen. |
|
|
okay ku heller ik lige komme i tanke om noget logisk i det sammenhæng
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
tadman skrev:
nillos skrev:
|
Hej alle hifi profer
Har et spørgsmål ang. mit anlæg... Har følgende udstyr: B&W 703,Cayin 265ai,Cayin CDT-15A,Taralabs helix8, Taralabs Axiom. Da jeg købte B&w'er for et par måneder siden og hørte dem i hifiklubben spillede de bare super! ( De spillede med stort set samme setup) Men efter som jeg har fået dem hjem og leget lidt med opstillingen, ka jeg ik få det til at spille som jeg ved de kan.Mellemtonem er slet ik nær så åben som da jeg hørte den i hfk. De står 1 m. fra bagvæggen og 50 cm. fra sidevæggene. Jeg har ik gjort noget ved rummet rent akkustisk. Ka det være det?
Eller er det rummets størrelse?? det er kun 20 kvm.? (flytter snart i noget større)
Jeg håber jeg har forklaret mit spørgsmål godt nok!
Hej
Umiddelbart er der intet der tyder på at det er rummet. Trægulv plejer ikke at lukke mellemtonen i, tvætimod giver det ofte mere levende lyd. Det er surt - rigtig surt, så jeg vil anbefale dig at låne det udstyr du lyttede på da du købte dem. Det evt. være dit eget grej, selvom du siger at det næsten er identisk. Hvis det stadig ikke virker, kunne du måske overveje at købe noget MIT kabel. Det giver noget ekstra i mellemtonen og toppen. Ikke neutralt, men det er dine HT jo heller ikke.
vh
|
|
|
|
|
|
hej tadman. Det spillede med samme forstærker og cd-afspiller. højt.kabler var TARA LABS Omni 3. signalkablet ka jeg sgu ik lige huske. men det ville bare være lidt mærkeligt at et billigere kabel skulle lyde bedre ik?? eller?
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen...
Så fik jeg leget med nogle af jeres forslag. Og efter jeg fik lagt et tæppe mellem højtalerne. Og hængt et par dyner op for at for dæmpet rummet, er der kommet en klar forbedring!! Nu er mit spørgsmål så bare: Hvad ska jeg købe af dæmpe materiale som jeg ka hænge op på væggen?? gerne nogle pænt!
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du vindue så måske gardiner.Der har lige været noget til aukustik på forsiden af dette forum.
Du kunne måske også prøve Cara et softvare program til at optimere opstillingen i rummet....har dog ikke prøvet selv. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Har du vindue så måske gardiner.Der har lige været noget til aukustik på forsiden af dette forum.
Du kunne måske også prøve Cara et softvare program til at optimere opstillingen i rummet....har dog ikke prøvet selv.
|
|
|
Jeg har en del vinduer uden gardiner. måske skulle jeg prøve det. Ved du hvor jeg kan få fat i dat program?
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger på det. tak for info
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det med gardiner ikke nødvendigvis den evige sandhed akustik er vel ikke sådan lige for nybegyndere men lære kan man vel altid.Vend gerne tilbage med nogle erfaringer hvis du prøver noget af.
Skulle nok også checke om dine højtalere er med i Cara programmet der skal nogle data til så vidt jeg ved, en oversigt skulle være et eller andet sted på deres side over højtalere med data til dette program. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Nu er det med gardiner ikke nødvendigvis den evige sandhed akustik er vel ikke sådan lige for nybegyndere men lære kan man vel altid.Vend gerne tilbage med nogle erfaringer hvis du prøver noget af.
Skulle nok også checke om dine højtalere er med i Cara programmet der skal nogle data til så vidt jeg ved, en oversigt skulle være et eller andet sted på deres side over højtalere med data til dette program.
|
|
|
Okay jeg prøver det af og kommer med lidt er farring.
|
| Til top |
|
| |