Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nypriser - Hvad mener I? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 22 September 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Bisset efter min mening, men sådan er der jo desværre nogle der er. Skal det lige være Diva ? Vassago eller hvad det nu hedder har et sæt Helicon 400 til 14500 har jeg set. Det kunne måske være noget.

Jeg kender ikke Diva så en egentlig sammenligning kan jeg ikke give dig, men du kender måske selv forskellene på dem.

Drop at handle med ham. Det er min mening.

Har selv budt på noget brugt Thule engang, (sjovt nok er det tit gamle medarbejdere fra Thule der sælger, underligt at producenten vil være med til det),og det troede manden også var guld værd. Så må man jo bare lede videre.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Hvem helvede giver 13000 for et brugt sæt Diva? .......skal ikke koste mere end 8-10000 kr.

Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 September 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Hvad sælger har givet for varen kommer efter min mening ikke køber ved. Hvis sælger har været heldig at købe billigt skal det nødvendigvis ikke komme køber til gode.

Hvis jeg havde købt en cdafspiller til 5.000 kr som normalt kostede 8.000 så ville jeg også skrive nypris til 8.000. Nyprisen er jo 8.000, jeg fik den bare billigt fordi jeg kendte forhandleren - KUN ET EKSEMPEL.

Nicolai

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Altså... man kunne jo osse vende bøtten om: skulle jeg så få ondt  r**en over, at en bruger her på sitet har købt mine gamle højttalere til en super pris, og med garanti kan få mere for dem end han har givet? Nej, vel? den korte version  er vel, at sælger sætter en pris, (potentiel) køber giver et bud, og kan man enes, er alt fryd og gammen er alle glade. Hvis ikke, går livet jo forhåbentlligt videre for begge parter. 

Mvh Brok

PS. Jeg købte for 11-12 år siden en (viste det sig senere) defekt Technics-forstærker for 75,-, og gav en garanti til sælger om at til den pris ville han ikke se mit fjæs igen. Den havde sprunget en sikring, som jeg gladeligt betalte den lokale radiopusher for at skifte. Og så stod det aldrende unikum ellers på loftet i et par år.  En dag så jeg en annonce på dba, hvor en fætter søgte akkurat den forstærker jeg jo netop havde opmagasineret, og som egentlig bare stod og fyldte op. Uden at jeg havde nævnt en pris, bød han 1200,-. Og dem tog jeg så gladeligt imod, og har aldrig, aldrig haft dårlig smag i munden over det

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 September 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

dtomsen skrev:
Folk skal have lov til at sælge til det de vil, men det er forbløffende hvor tit kvitteringen mangler på selv nye ting, når der fuskes med nyprisen m.m.

Det er ikke et spørgsmål om at der "fuskes" med nyprisen, som du så pænt skriver. Det er et spørgsmål om hvad folk kan få det til at lyde som hvis de køber noget af en gut som måske har fået en god rabat af eksempelvis forretningen han har handlet med.

Hvis ikke du kan følge mig, kan jeg guide lidt - hvilken form for sladder tror du at folk kan få ud af det, hvis en person har fået f.eks. 25% rabat på en vare som han sælger efter et stykke tid??

At kvitteringen på nyere ting meget gerne burde følge med, er jeg helt enig i, men det er problematikken med konspirationsteorierne efterfølgende, som jeg udemærket forstår at man vil undgå.

Det eneste folk burde forholde sig til er hvad de sparer på produktet kontra hvis det stadig kunne købes som nyt og de derved enten kan traske hen og betale fuld pris eller spare en portion penge for et tilsvarende produkt og derved have midler til andre indkøb bagefter.....

Prisen på de nævnte Divaer er dog i overkanten, rent brugtmarkedsmæssigt. Jeg ser dog intet galt i at han skriver den oprindelige pris på 18.000 kr/sættet. Det var jo ingen hemmelighed at han havde købt dem til en speciel pris, som intet har med listeprisen at gøre.

Yes, jeg forstår godt at folk er lede ved konspirationsteorierne som kan opstå, hvis folk får nys om store rabatter. Det kan også være at man ikke vil afsløre at man har fået rabat fordi man er bange for at ødelægge forhandlerens forretning, idet at det muligvis kan rejse et "folkekrav" om rabat hos forhandleren, hvis det kommer ud i et forum som dette.

Desuagtet dette er jeg lidt træt af de mange kvitteringer som forvinder på meget nye ting. Os som er ligeglade med hvad sælger har givet, men udelukkende fokusere på, om vi synes prisen er rimelig, vil meget gerne have glæde af reklamationsretten, så please gem de kvitteringer!!

Og på falderebet har jeg også en lille anekdote, jeg købte engang en brugt Jamo sub som havde en listepris på 7k, en typisk tilbudspris 4995kr og så så jeg den brugt til 2k (med angivet førpris på 7k) og kørte ud til manden. Det viste sig at han var ansat hos Jamo og kunne derfor fremvise en medarbejderkvittering på sølle 1500kr, dvs. han tjente 500kr på den og havde haft glæde af sub'en i ca 2år. Jeg købte selvfølgelig alligevel da de 2k var en rimelig pris for mig.

Sådan burde det efter min mening være, men der er altså nogen herinde der aldrig vil give mere for en brugt vare end sælger selv har givet og derfor forsvinder kvitteringer og løgnhistorier opstår.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2006 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

Hmm, det undrer mig at du er i tvivl om dette - jeg mener helt klart at salgsprisen skal være markedsprisen - ligesom aktier! Dér brokker man sig da ikke over at en sælger har købt en aktie til det halve  Nej du, køb disse ht. til det de er værd, og lad være med at have ondt i rø... af en der har fået et rigtigt godt tilbud - hvorfor skulle det komme dig tilgode? Det er det samme som at give penge væk! Jeg vil faktisk påstå at det er dig der er "forkert" på den
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 September 2006 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Hvis sælger engang i tidernes morgen har fået den pågældende vare billigt, synes jég ikke at der er noget i vejen for at han sælger det for mere end han købte for. Det gør ham jo bare til en god forretningsmand, og produktet bliver jo ikke ringere af den grund. Ydermere må du når du går på udgik efter et eller andet vel have sat dig for hvor meget du vil hive op af lommerne? Desuden kommer det vel heller ikke køber ved hvad sælger har givet engang i tidernes morgen. Køber må jo bare tage stilling til hvor meget han vil diske op for det pågældende produkt i dets nutidige stand.

Kan ikke forstå du bliver harm over det, men kan godt forstå hvis du ville have dem lidt billigere Hvem vil ikke det?

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes