dtomsen skrev:
| Folk skal have lov til at sælge til det de vil, men det er forbløffende hvor tit kvitteringen mangler på selv nye ting, når der fuskes med nyprisen m.m. |
|
|
Det er ikke et spørgsmål om at der "fuskes" med nyprisen, som du så pænt skriver. Det er et spørgsmål om hvad folk kan få det til at lyde som hvis de køber noget af en gut som måske har fået en god rabat af eksempelvis forretningen han har handlet med.
Hvis ikke du kan følge mig, kan jeg guide lidt - hvilken form for sladder tror du at folk kan få ud af det, hvis en person har fået f.eks. 25% rabat på en vare som han sælger efter et stykke tid??
At kvitteringen på nyere ting meget gerne burde følge med, er jeg helt enig i, men det er problematikken med konspirationsteorierne efterfølgende, som jeg udemærket forstår at man vil undgå.
Det eneste folk burde forholde sig til er hvad de sparer på produktet kontra hvis det stadig kunne købes som nyt og de derved enten kan traske hen og betale fuld pris eller spare en portion penge for et tilsvarende produkt og derved have midler til andre indkøb bagefter.....
Prisen på de nævnte Divaer er dog i overkanten, rent brugtmarkedsmæssigt. Jeg ser dog intet galt i at han skriver den oprindelige pris på 18.000 kr/sættet. Det var jo ingen hemmelighed at han havde købt dem til en speciel pris, som intet har med listeprisen at gøre.
|