| Forfatter |
|
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort tillykke herfra 
Håber du snart kan få tid til at "lege" med den... __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper
Under alle omstændigheder, kommer der ikke nye ht til lige med det samme, siger min "finans minister" så det har jeg ikke tænkt så meget over lige nu og her, men hvis der bliver kastet nogle "kort" på bordet, kunne jeg jo i ventetiden prøve at tage forskellige steder hen og få et lyt på diverse modeller.
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener den spillede på Acoustic Energy AE1 ved sunaudio engang jeg var derinde og det lød bestemt ikke dårligt. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
Jeg mener den spillede på Acoustic Energy AE1 ved sunaudio engang jeg var derinde og det lød bestemt ikke dårligt.
|
|
|
Okey det synes jeg er overraskende, måske er jeg uviddende, men jeg troede ikke de ht var meget bevendt, men det skal da klart findes ud af, tak for input *S*
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Scherer skrev:
Jeg mener den spillede på Acoustic Energy AE1 ved sunaudio engang jeg var derinde og det lød bestemt ikke dårligt.
|
|
|
Okey det synes jeg er overraskende, måske er jeg uviddende, men jeg troede ikke de ht var meget bevendt, men det skal da klart findes ud af, tak for input *S* |
|
|
Det er fra deres Reference serie. FIY listeprisen er 29.998,- incl. standere. http://www.hifigallery.dk/Produkter/AE.asp __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, mange tak den skal da have et lyt i alle tilfælde.
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Super, mange tak den skal da have et lyt i alle tilfælde. |
|
|
Jamen selv tak da. Umiddelbart skal du vel have samlet "the usual suspects" Dali Helicon 300 GamuT L3 + der er sikkert mange flere jeg ikke lige umiddelbart kan huske Jeg vil også anbefale dig et lyt op Opera: http://www.highend-sound.com/produkter/type.asp?iType=38__________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
Jamen selv tak da.
Umiddelbart skal du vel have samlet "the usual suspects"
Dali Helicon 300 GamuT L3 + der er sikkert mange flere jeg ikke lige umiddelbart kan huske
Jeg vil også anbefale dig et lyt op Opera: http://www.highend-sound.com/produkter/type.asp?iType=38
Mange tak for svaret, ud og lytte på forskelligt må jeg så 
Er der i øvrigt nogle som ved hvor længe sådanne rør holder i spille timer i øvrigt sådan ca ?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Scherer skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
Jamen selv tak da.
Dali Helicon 300 GamuT L3 + der er sikkert mange flere jeg ikke lige umiddelbart kan huske
Jeg vil også anbefale dig et lyt op Opera: http://www.highend-sound.com/produkter/type.asp?iType=38
Er der i øvrigt nogle som ved hvor længe sådanne rør holder i spille timer i øvrigt sådan ca ?
|
|
|
|
|
|
Rørene sidder jo i forforstærker-delen af Patos'en så jeg tror de holder temmelig længe. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
rattanhuset skrev:
Scherer skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
Jamen selv tak da.
|
|
|
|
|
|
Rørene sidder jo i forforstærker-delen af Patos'en så jeg tror de holder temmelig længe. |
|
|
Oki det lyder godt, må jo indrømme at jeg ikke har sat mig helt ind i det hele omkring den endnu, men har da fundet ud af at sådanne rør er en dyr spøg, så derfor skulle jeg lige høre. 
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Oki det lyder godt, må jo indrømme at jeg ikke har sat mig helt ind i det hele omkring den endnu, men har da fundet ud af at sådanne rør er en dyr spøg, så derfor skulle jeg lige høre. 
|
|
|
...hej igen. Jeg fik at vide de holdt i en ca.5 år ved normalt brug og det ville koste ca.500Kr at skifte dem. Så det er da ikke så dyrt, hvis det altså holder.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
...hej igen. Jeg fik at vide de holdt i en ca.5 år ved normalt brug og det ville koste ca.500Kr at skifte dem. Så det er da ikke så dyrt, hvis det altså holder.
|
|
|
oki det lyder betryggende, havde på fornemmelsen at det var meget dyrer end det.
|
| Til top |
|
| |
kibidk Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din nye "barnepige" - det en flot forstærker - det er denne her ikke?:
http://www.t3online.cz/imagea/290_2.jpg
Blæret er den også - tjek lige køleprofilerne - og så den enorme "tønde" af en volumenknap - håber du har kræfter til at dreje den 
Mvh
Kim
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kibidk skrev:
|
Tillykke med din nye "barnepige" - det en flot forstærker - det er denne her ikke?:
Blæret er den også - tjek lige køleprofilerne - og så den enorme "tønde" af en volumenknap - håber du har kræfter til at dreje den 
Mvh
Kim
|
|
|
Mange tak for lykønskningen. Jo det er denne model. Ikke for at lyde "smart" men jeg synes også den er rigtig flot af sådan et "skrummel" at være= B&O pak sammen! 
Ej seriøst, hvad angår udseende så synes jeg faktisk også selv at det er noget af det flotteste jeg har set, til menneske penge, og jeg skal være ærlig og indrømme at det er en af grundende til at jeg har kigget langt efter den længe sammen med deres TT "Twin towers" model som dog er en hel del dyrer så vidt jeg husker.
Jeg fik den først sat ordentlig op igår sidst på eftermiddagen, så det er begrænset hvor meget jeg endnu har fået lyttet ordentligt på den, omend den dog kører i baggrunden lige nu har har gjort det lige siden. Men sådan ordentligt med "fuld skrald" har jeg nok sammenlagt fået hørt en time på den, min nabo er hjemme og har natarbejde 
Men når det så er sagt, så skal jeg hilse og sige, at den har en del flere kræfter (spiller langt højere) og langt mere præsist end min Arcam som dog på inden måde er dårlig hvad lyden angår. De skal bare ikke sammenlignes 
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kibidk skrev:
|
Mvh
Kim |
|
|
Volumenknappen er ikke en traditionel potmeter. Man drejer ca. 25 grader til højre så skruer den op og ca. 25 grader til venstre så skruer den ned. Den centrerer sig selv til midterposition når man slipper. Så vidt jeg husker stiger den hurtigere i volumeindstillingen jo længere man drejer knappen. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
kibidk skrev:
|
Mvh
Kim
|
|
|
Volumenknappen er ikke en traditionel potmeter. Man drejer ca. 25 grader til højre så skruer den op og ca. 25 grader til venstre så skruer den ned. Den centrerer sig selv til midterposition når man slipper.
Så vidt jeg husker stiger den hurtigere i volumeindstillingen jo længere man drejer knappen. |
|
|
Ja det skal man lige vende sig lidt til. første gang var jeg ved at få et hjerteanfald da jeg skruede op på den 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Scherer skrev:
kibidk skrev:
|
Mvh
Kim
|
|
|
Volumenknappen er ikke en traditionel potmeter. Man drejer ca. 25 grader til højre så skruer den op og ca. 25 grader til venstre så skruer den ned. Den centrerer sig selv til midterposition når man slipper.
Så vidt jeg husker stiger den hurtigere i volumeindstillingen jo længere man drejer knappen. |
|
|
Ja det skal man lige vende sig lidt til. første gang var jeg ved at få et hjerteanfald da jeg skruede op på den 
|
|
|
Ja, det tager lidt tid at vænne sig til den - mange tager bare fat og tror at de kan dreje. Det kan de bare ikke  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
rattanhuset skrev:
Scherer skrev:
kibidk skrev:
|
Mvh
Kim
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja, det tager lidt tid at vænne sig til den - mange tager bare fat og tror at de kan dreje. Det kan de bare ikke 
|
|
|
Nej man kan næste sige at den er "børnesikret". Underlig idé iøvrigt. Det tror jeg godt nok lige at jeg skal vende mig til 
|
| Til top |
|
| |