Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 03:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Valg af kompakthøjtaler ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 September 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skal lytte til jamo D-430 før du beslutter dig. Har selv haft et par og sammenlignede dem bl.a. med B&W CM2 og Dali royal Scepter hvor jamoen var klart bedst.

Billede af min gamle jamo D-430

De koster ca. 3000 kr. for et sæt brugt og 4000-5000 kr for et nyt. Ved selvfølgelig ikke om de overstiger dit budget, men de spiller godt og det er nogle super enheder der bliver brugt.

Klik evt. på "mit gamle surround" nedenunder hvis du vil se flere billeder af dem

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Ovenstående kan jeg kun bifalde. Meget apropos har jeg sendt dette http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=24572 link til ksb som pb til Silverline, men han har vist ikke set det endnu.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 September 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

BJASCH skrev:

... men for retfærdigheden skyld skal siges at sensys`ne kun har spillet ca 20 timer, men foreløbig er jeg lidt skuffet over deres lyd,men jeg håber da at yderligere tilspilning hjælper.

Jeg har Sensys1 (ikke DC) - og jeg var også lidt skuffet over dem i starten - ved længere tids lytning var de lidt hårde i det og en smule indelukkede. Efter en måneds tilspilning åbnede de virkelig op og jeg er nu så glad for dem, at jeg har købt et sæt mere til baghøjtalere i mit surround setup.

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Sendt: 27 September 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Nå jeg glemte helt at anbefale en højtaler ,Kef RDM 2, er den bedst spillende jeg har prøvet,klart bedre end B & W Matrix 805,som jeg havde samtidig, og en rigtig flot højtaler med det røde træ, den kan af og til findes på nettet til ca. 3000 kr., nypris 8500 kr.Et alternativ kan være den nye Kef iQ3 som koster ca 3000 for et sæt, Stereoplay giver dem 71%, Tannoy sensys får 72%.
Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 September 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

BJASCH skrev:

, godt de var til halv pris, så har jeg kun smidt 2500 ud af vinduet. f**k TANNOY!!

Helt ærligt -er du ikke lidt ude på overdrevet med F... Tannoy - Derudover kan TopSOund jo ikke gøre for at du bor på Lars Tyndskids marker og ikke gider bytte Højtalerne !

Du har givetvis fået et par det  er gået galt med - det skete for mig med en Cyrus CD jeg købte samme sted - var frem og tilbage to gange - fik den ombyttet til en opgraderet model - no charge og bare god service - de kan jo ikke gøre for at et apparat svigter når det er nyt - jeg bor selv 40 KM fra østerbro men det er da ikke noget at gøre ved - luften er friskere her og så må jeg leve med en tur ekstra til byen hvis jeg skal bytte noget

Og hvad er det for noget fis at du ikke kan bruge dine højtalre - ryk lidt rundt på isoleringen og lyt dig frem - tænk blot på hvor meget fåreuld der er blevet hevet ind og ud af hornhøjtalrere i tidens løb for at afstemme dem - du får sku ikke meget nyt der spiller så godt for 2600 kr. selvom de selvfølgelig savner noget bund

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2006 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Som nævnt tilbød Topsound straks at bytte højtalerne, og det er jeg fuldt tilfreds med, jeg har intet at udsætte på Lars,Clap  har altid fået fin behandling og god rådgivning.Det er jo ikke Topsounds skyld at højtaleren var defekt. Det er Tannoys.

Jeg mente bare at jeg selv kunne løse problemet, men da det billede de sendte ,ikke viste ,hvordan den korrekte placering af måtterne skal være ,er jeg ilde stedt.Jeg mener Tannoy kunne da bare have sendt en tegning, istedet for et ubrugeligt billede.

Jeg mener også at de mangler lidt bund men bassen er fast og  nem at følge men  jeg synes diskanten er lidt påtrængende,beskrev du ikke selv ,dem som rungende, i et andet indlæg?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Jo indtil jeg hørte dem igen - og til prisen synes jeg man får meget for pengene
Kunne du forresten høre superdiskanten ?
Mine nuværende Tannoys er 130x60x60cm og vejer over 100 kg så de er svære at sammenligne med

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig kan høre superdikanten, den starter først ved 16000 hz,men hvor meget musikinformation er der så højt oppe ?,jeg har ikke prøvet mine testplader endnu på sensys,men Tannoy har lavet en løs supertweeter og så vidt jeg har forstået ,handler det mere om at supertweeteren påvirker resten af højtaleren eller øret således at forstå ,at det hørbare område bliver bedre, især skulle det påvirke bassen!. Det skulle have noget med ørets opfattelse af rum at gøre.Det samme gør sig gældende med sacd, man kan jo ikke høre 50000 hz,men derfor kan det godt påvirke en.

Iøvrigt har jeg altid ment at Tannoy laver fede højtalere, men det var Eugene Mgee fra Tannoy,der først foreslog mig at løse problemet selv,da jeg bor 100 km fra forhandleren,derfor er jeg sur over den  feedback og dårlige undskyldninger jeg fik fra Tannoy ,og det er jo noget nemmere ,at slæbe en cyrus ind til Topsound(den kan være jo være i lommen) end et stor kasse på ca 20 kilo.

Da mine højtalere vejer 350 kilo er de umulige at sammenligne med.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 27 September 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen alle mand.
Det endte med jeg købte et brugt sæt Dalie Blue 5005LE højtalere. Og sikke en forskel i forhold til dem der fulgte med anlægget. Musik jeg troede jeg kendte og havde hørt alle detaljer i, lyder nu helt anderledes og fedt. Så jeg har brugt en masse timer idag på at lytte mien Cdèr igennem. Og fortsætter i aften :-)

Men kom til at tænke på en ting. Er der nogen forholdsvis simple ting, jeg kan gøre for at give mine højtalere bedre betingelser/lyd/klang ? Nu tænker jeg på f.eks højtaler kabel. Hvad for et kan i anbefale til dem ?(gerne fra hifiklubben) Og hvad med spikes, ville det være en fordel? De skal stå på et træ gulv. Og i så fald, hvilke ville være gode ?? Gerne med links..... andre gode råd ?

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes