Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 28 September 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Ikke for at lyde hoverende, men der er kun lavet ca 15 stk Detal/Linea så det er ikke nemt 
|
|
|
Ikke for at korrekse nogensom helst. Men jeg mener det faktisk er en del flere end de 15 du nævner. Jeg ved med sikkerhed, at den allerførste serie var på 10 stk, hvoraf jeg selv fik nr. 2 eller 3. De tog mildest talt en krig at lave, faktisk så lang tid, at jeg forsigtigt blev spurgt, om jeg kunne undvære mit eksemplar et par dage, således at en forhandler kunne vise et eksemplar frem. Jeg sagde ja! Resultatet var, at forhandlerens klytsmed af en tekniker, forsøgte at snuse rundt i den. Da jeg fik den igen sendte den DC ud og spolerede mine højttalere. Der måtte nye basser i efter den omgang + at preampen måtte repareres. Forhandleren var den dengang allestedsnærværende småsnuskede fotohandler i Ny Munkegade, som ligger i en ganske anonym mellemstor Jysk provinsby, og hertil hans nærsynede elektronikgeni Hr. Poul "Something". Tænk sig - de havde brudt plomberne endda. De var et par hardcore begavelser - både ud i det forretningsmæssige og raketelektronik  . Begge har sikkert gode jobs hos Intel eller deromkring  . Nå! Men efter at have lyttet til deres forklaring om, at rør var meget bedre, fordi de høje spændinger i rør svarede til at man pegede en vandslange op i luften, hvor så vandslangen ville sprøjte vældig højt op, hvis det bare var en rørforstærker??? Alt blev venligt skiftet ASAP skal siges.  Forstærkeren spiller forresten endnu. De første var allesammen med RIAA, først senere blev der modstræbende taget hensyn til dem, som ikke kunne finde bedre at bruge tiden på, end at lytte til CDér  . Den kom i første omgang til at hedde Linea, senere blev den genfødt som Dali Detal. Konstruktionen er nøjagtig magen til Linea, dog er den mekanisk og layoutmæssigt anderledes udført. Daner udgaven blev dog i første udgave konstrueret med en kondensator fremfor en servo. Desværre holdt fabrikken op med at lave kondensatoren, og så var der ingen vej uden om servoer, medmindre en anden kondensator skulle findes. Det sidste var der ikke helt mod på, så derfor kom servoudgaven. Det er den der er ført videre i Dali regi. Jeg husker ikke, om Linea kom før eller efter at kondensatoren forsvandt, men måske cvo kan svare på, hvad det er for en fætter du har fået.
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 28 September 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darn den er blevet lækker. Puuh det må være svært at vente heeelt til lørdag.  Held og lykke på djævleøen, you're gonna need it! EDIT: et indlæg mere og jeg er en stor dreng.   Morten
|
Til top |
|
|
The Kopist Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 28 September 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 28 September 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Det er første gang jeg har set en forforstærker med tændingsnøgle  |
|
|
Det er sg da cool 
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 28 September 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
MichaelWB skrev:
Det er første gang jeg har set en forforstærker med tændingsnøgle  |
|
|
Det er sg da cool  |
|
|
Gad vide om der findes én med møntindkast ?  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
The Kopist Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 28 September 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 29 September 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min har donkraft, hvis hjulene bagunder skulle punktere
Skulle i øvrigt hilse og sige, at køreegenskaberne er elendige
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 29 September 2006 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Kopist skrev:
Mit næste projekt indledes forhåbentligt allerede i næste uge, og går ud på, at skille en Dali Gravity fuldstændigt ad (eller næsten), da der skal ændres/opgraderes på flere kredsløb i den, og så skal der monteres helt nyt kølesystem i den, bestående af 12 stk. meget støjsvage blæsere og dette indebære, at der skal laves 4 nye plader som tilsammen kommer til, at udgøre en ny topplade.
Der følger jo nok et par billeder af processen, hvis jeg ellers kan tage mig sammen til lidt fotografering .
Hilsen Pilfingeren  |
|
|
Halli hallo - det kræver helt sikkert en tråd!! 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2006 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2006 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2006 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
Ikke for at lyde hoverende, men der er kun lavet ca 15 stk Detal/Linea så det er ikke nemt 
|
|
|
Ikke for at korrekse nogensom helst. Men jeg mener det faktisk er en del flere end de 15 du nævner. Jeg ved med sikkerhed, at den allerførste serie var på 10 stk, hvoraf jeg selv fik nr. 2 eller 3. De tog mildest talt en krig at lave, faktisk så lang tid, at jeg forsigtigt blev spurgt, om jeg kunne undvære mit eksemplar et par dage, således at en forhandler kunne vise et eksemplar frem. Jeg sagde ja! Resultatet var, at forhandlerens klytsmed af en tekniker, forsøgte at snuse rundt i den. Da jeg fik den igen sendte den DC ud og spolerede mine højttalere. Der måtte nye basser i efter den omgang + at preampen måtte repareres. Forhandleren var den dengang allestedsnærværende småsnuskede fotohandler i Ny Munkegade, som ligger i en ganske anonym mellemstor Jysk provinsby, og hertil hans nærsynede elektronikgeni Hr. Poul "Something". Tænk sig - de havde brudt plomberne endda. De var et par hardcore begavelser - både ud i det forretningsmæssige og raketelektronik . Begge har sikkert gode jobs hos Intel eller deromkring .
Nå! Men efter at have lyttet til deres forklaring om, at rør var meget bedre, fordi de høje spændinger i rør svarede til at man pegede en vandslange op i luften, hvor så vandslangen ville sprøjte vældig højt op, hvis det bare var en rørforstærker??? Alt blev venligt skiftet ASAP skal siges.
Forstærkeren spiller forresten endnu. De første var allesammen med RIAA, først senere blev der modstræbende taget hensyn til dem, som ikke kunne finde bedre at bruge tiden på, end at lytte til CDér . Den kom i første omgang til at hedde Linea, senere blev den genfødt som Dali Detal. Konstruktionen er nøjagtig magen til Linea, dog er den mekanisk og layoutmæssigt anderledes udført.
Daner udgaven blev dog i første udgave konstrueret med en kondensator fremfor en servo. Desværre holdt fabrikken op med at lave kondensatoren, og så var der ingen vej uden om servoer, medmindre en anden kondensator skulle findes. Det sidste var der ikke helt mod på, så derfor kom servoudgaven. Det er den der er ført videre i Dali regi. Jeg husker ikke, om Linea kom før eller efter at kondensatoren forsvandt, men måske cvo kan svare på, hvad det er for en fætter du har fået. |
|
|
Mit rationale er som følger...
- En Daner Detal ved jeg spiller godt
- En Daner Linea har jeg fået af vide spiller bedre fordi den ikke deler kasse med RIAA-modulet og dets strømforsyning mv.
- En Daner Linea SE tror jeg på spiller bedre, med de opgraderinger det indebærer
Så det bliver vist ikke så ringe endda 
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 29 September 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Kopist skrev:
Nobody skrev:
blackhawk skrev:
Hvordan skal jeg dog stille mig, for at få fat i en så skøn forforstærker  |
|
|
Man kunne jo sikkert nævne forskellige positioner, men det egner sig ikke i dette forum   
|
|
|
HØRT, HØRT !!!! 
|
|
|
Det kan I ikke mene, jeg kommer ikke til at sidde ned i to uger (Måske tre).. 
Er der virkelig ikke andre måder, end en stor neger?  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
The Kopist skrev:
Nobody skrev:
blackhawk skrev:
Hvordan skal jeg dog stille mig, for at få fat i en så skøn forforstærker  |
|
|
Man kunne jo sikkert nævne forskellige positioner, men det egner sig ikke i dette forum   
|
|
|
HØRT, HØRT !!!! 
|
|
|
Det kan I ikke mene, jeg kommer ikke til at sidde ned i to uger (Måske tre).. 
Er der virkelig ikke andre måder, end en stor neger? 
|
|
|
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at det var fornuftigt af dig at lukke din tråd, man bruger jo alt for megen tid på den slags slack..
Prøv at tænk på, hvor megen tid du har nu..  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imorgen skulle gerne være slutningen på dette lille eventyr  Så er pre på plads og næste sjov kan begynde.
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 29 September 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B
Så skal du bare have et par ordentlige MANDEhøjttalere og en effektbørge M´(m)ere, så er du klar til 2 anals haifai ........uhhh, det er snart week-end.
Mcvo
lyder spændende med Gravity opgraderingen, den gamle svend (jernklods) trænger jo også til lidt opstramninger , så send endelig masser af foto´s , så vi kan følge med i transformeringen fra Gravity til Gravity SE ( MCvo version I )
Forresten, pas på i tolden til DK, de har det med at konfiskerer Linea SE udgaver...............
og jeg fornemmer også lusker*ve i buskene, som vil sælge deres ene arm, for lige at tilrane sig en sådanne fætter nemt, hurtigt og uden hensyntagen ............................øhh, nej, jeg ved da ikke hvor L.B bor - så jeg står da ikke på lur ............................. 
__________________ dj
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige, at den ser usandsynlig lækker ud, den pre. Ligner lidt en Densen, med det mørke chassis og den blanke knap 
Har leget lidt med tanken om en ny pre (Undskyld Buch!), ikke af utilfredshed men mere af nysgerrighed. Gerne en no thrills sag som denne Daner. Så fortæl endelig mere om dette lille smukke dyr!

Jeg har da ikke skumle tanker.. 
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 29 September 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret