| Forfatter |
|
morellen Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
msp2 > Har du prøvet en A/B test med B-410 mod nogle af de andre CD-afspillere du hørte. Hvordan synes lyden var i forhold til?
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg har kun lyttet på systemer. Jeg har dog prøvet at sætte min Cambridge azur 640 til B-150. Men da B-410 koster 4 gange så meget er det jo ikke en rimelig sammenligning. Resultatet er da også som nat og dag. Altså når jeg skiftede til B-410 var det som om et gardin blev fjernet foran bandet.
|
| Til top |
|
| |
morellen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er selvfølgelig ikke en fair sammenligning... tænke bare du måske havde hørt den mod noget Arcam, som du nævnte kort.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
msp2 skrev:
Nej, jeg har kun lyttet på systemer. Jeg har dog prøvet at sætte min Cambridge azur 640 til B-150. Men da B-410 koster 4 gange så meget er det jo ikke en rimelig sammenligning. Resultatet er da også som nat og dag. Altså når jeg skiftede til B-410 var det som om et gardin blev fjernet foran bandet. |
|
|
Hvilke Primare og Arcam grej sammenlignede du Densen med? Jeg lyttede nemlig også selv på Primare I30 og CD31 mod B150 og B400XS. Kunne, ligesom som dig, bedre lide Densens lyd. Dog er I30'eren en rigtig lækker forstærker, men jeg kunne ikke forenes med CD31. Synes den virkede lidt sløv. Selve drevet og betjeningen var heller ikke noget at råbe hurra for. Prismæssigt er Densens sæt jo også dobbelt så dyrt som Primares (næsten) - om det så lyder dobbelt så godt, er nok en forkert konklusion. Uanset hvad, så er Densen lige mig  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
msp2 skrev:
Nej, jeg har kun lyttet p� systemer. Jeg har dog pr�vet at s�tte min Cambridge azur 640 til B-150. Men da B-410 koster 4 gange s� meget er det jo ikke en rimelig sammenligning. Resultatet er da ogs� som nat og dag. Alts� n�r jeg skiftede til B-410 var det som om et gardin blev fjernet foran bandet. |
|
|
En lille detalje: Er knapperne egentlig blevet bedre på 410? På b400/b400+ levede de ikke helt op til resten af Densens finish. Når man trykkede på en knap på afspilleren, så fulgte hele displayet med ind. Knapperne sad også rimeligt løst i deres fatning, så de skøjtede rundt når man trykkede. 0
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jetz,
Ja, de skulle gerne være blevet lidt bedre. Det nye display har givet mulighed for en stærkere printplade (flere fastgøringspunkter til kabinettet og mere areal) som flexer mindre når man trykker.
Iøvrigt sendte vi pressemeddelse på B-410 ud igår, så I kan nok snart læse om den. En ting vi glemte at nævne (så vidt jeg husker, idet det ikke var mig der skrev pressemeddelsen) var at B-410 lige som vore øvrige produkter overholder RoHS direktivet, og samtidig er lavet med guldbelagt printplade. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
msp2 skrev:
|
Nej, jeg har kun lyttet på systemer. Jeg har dog prøvet at sætte min Cambridge azur 640 til B-150. Men da B-410 koster 4 gange så meget er det jo ikke en rimelig sammenligning. Resultatet er da også som nat og dag. Altså når jeg skiftede til B-410 var det som om et gardin blev fjernet foran bandet.
|
|
|
Hvilke Primare og Arcam grej sammenlignede du Densen med? Jeg lyttede nemlig også selv på Primare I30 og CD31 mod B150 og B400XS. Kunne, ligesom som dig, bedre lide Densens lyd. Dog er I30'eren en rigtig lækker forstærker, men jeg kunne ikke forenes med CD31. Synes den virkede lidt sløv. Selve drevet og betjeningen var heller ikke noget at råbe hurra for. Prismæssigt er Densens sæt jo også dobbelt så dyrt som Primares (næsten) - om det så lyder dobbelt så godt, er nok en forkert konklusion. Uanset hvad, så er Densen lige mig 
|
|
|
Det var også I30, men da de ikke havde CD31 blev det til DVD30.
Hvis du sammenligner B-150/B-410 med I30/CD31 er det jo ikke den store prisforskel, hvis man engang får lyst kan man så opgradere til B-420, det kunne jeg da godt finde på. Jeg synes at betjeningen af B-410 er fin, men når man sætter cdén i går der lige lidt tid inden den starte med at spille, ved ikke om den lige skal læse noget ind i en buffer? Men når man springer i tracks er der ingen vente tid.
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jetz skrev:
msp2 skrev:
|
Nej, jeg har kun lyttet p� systemer. Jeg har dog pr�vet at s�tte min Cambridge azur 640 til B-150. Men da B-410 koster 4 gange s� meget er det jo ikke en rimelig sammenligning. Resultatet er da ogs� som nat og dag. Alts� n�r jeg skiftede til B-410 var det som om et gardin blev fjernet foran bandet. |
|
|
En lille detalje: Er knapperne egentlig blevet bedre på 410?
På b400/b400+ levede de ikke helt op til resten af Densens finish. Når man trykkede på en knap på afspilleren, så fulgte hele displayet med ind. Knapperne sad også rimeligt løst i deres fatning, så de skøjtede rundt når man trykkede.
0
|
|
|
Jeg har ikke bemærket nogen forskel mellem knapperne på B-150 og B-410, og jeg bruger dem meget da jeg ikke har fået min Gizmo endnu. Displayet bevæger sig heller ikke.
|
| Til top |
|
| |
morellen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
msp2 > hvorfor har du ikke fået din Gizmo endnu? - har du måske bestilt en albino  - den er måske på vej... eller er der bare leveringstid på?
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
morellen skrev:
msp2 > hvorfor har du ikke fået din Gizmo endnu? - har du måske bestilt en albino - den er måske på vej... eller er der bare leveringstid på? |
|
|
Jep, der er leverings tid på. Og jeg har bestilt Albino...
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
msp2 skrev:
Jeg har en B-410 sammen med en B-150. Jeg finder lyden rigtig god, men da jeg kommer fra et Cambridge Azur system er det jo selvklart.
Inden jeg bestem mig for Densen har jeg også hørt på Primare, og ganske kort Arcam jeg kan dog bedre lide lyden fra Densen.
Hilsen Morten |
|
|
Hvilke højttalere har du? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
msp2 skrev:
|
Jeg har en B-410 sammen med en B-150. Jeg finder lyden rigtig god, men da jeg kommer fra et Cambridge Azur system er det jo selvklart.
Inden jeg bestem mig for Densen har jeg også hørt på Primare, og ganske kort Arcam jeg kan dog bedre lide lyden fra Densen.
Hilsen Morten
|
|
|
Hvilke højttalere har du?
|
|
|
Hej AM-E jeg har nogle Vienna Beethoven Baby Grand
|
| Til top |
|