| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Har et Philips 37PF9830
...
Jeg er lidt interesseret i at vide, hvilke ting der yderligere kan justeres på mit TV, men som jeg ikke selv kan komme til?! |
|
|
Først og fremmest, så er der i service-menuen justering for gråskalaen. Gråskalaen kan på mange måder siges at være den mest væsentlige faktor i en kalibrering, og jeg har aldrig oplevet andet end dramatiske forbedringer ved at fintune gråskala'en på de bedre Philips modeller, ikke mindst fordi Philips tv'ene generelt (for topmodellerne) er i stand til at gengive ganske anstændige billeder, men oftest er sat usandsynligt dårligt op fra fabrikken.
Offcourse_dk26 skrev:
Hvilken grad af forbedring skal man håbe på / forvente / tro på?
|
|
|
Det afhænger delvist af hvor god du selv har været, men som sagt har jeg aldrig oplevet andet end dramatiske forbedringer på Philips tv. Det irriterer mig faktisk lidt, at det er så svært at få ejere af dyre LCD-tv til at betale for en kalibrering, når det er hér der er mest brug for den, mens ejere af f.eks. Panasonic tv gerne betaler for en forbedring der er mere subtil (som den BURDE være!) Det skyldles formentligt, at folk har en (forkert) holdning til at når man giver mange penge for et tv, så bør det ikke være nødvendigt at kalibrere det. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|