Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 20:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Valg af Receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 30 September 2006 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Hvis det gælder om at få "muskler" nok til virkelig at have styr på højttalerne, så er jeg helt klart mest tilhænger af et købe en mindre receiver med pre-out og så kombinere den med en brugt effektforsstærker.

Det kunne være en 5 kanals fra f.eks. Rotel, Parasound, HK, NAD eller lignende - hvis der skal køres 7.1 så kan receiveren nok lige klare at trække de sidste 2

Der er også nogle producenter, bla Parasound, der har haft 3-kanals effekter på programmet, sådan en kunne bruges til at trække center og fronterne.

Eller du kunne købe en god 2-kanals effekt - udbudet er stort - til at trække fronterne.

Ulempen ved at købe en billigere receiver vil typsk være en lidt dårligere forforstærker i forhold til de dyre modeller og lidt fære funktioner, spørgsmålet er så om det er nogle man vil savne?

Fordelen er, at en separat effektforstærker af fornuftig kvalitet vil være klart overlegen i forhold til hvad du finder i de fleste receivere eller integrerede surroundforstærkere. Du skal op i de helt dyre modeller for at få noget der nærmer sig.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
DanielSK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Hvis det gælder om at få "muskler" nok til virkelig at have styr på højttalerne, så er jeg helt klart mest tilhænger af et købe en mindre receiver med pre-out og så kombinere den med en brugt effektforsstærker.

Det kunne være en 5 kanals fra f.eks. Rotel, Parasound, HK, NAD eller lignende - hvis der skal køres 7.1 så kan receiveren nok lige klare at trække de sidste 2

Der er også nogle producenter, bla Parasound, der har haft 3-kanals effekter på programmet, sådan en kunne bruges til at trække center og fronterne.

Eller du kunne købe en god 2-kanals effekt - udbudet er stort - til at trække fronterne.

Ulempen ved at købe en billigere receiver vil typsk være en lidt dårligere forforstærker i forhold til de dyre modeller og lidt fære funktioner, spørgsmålet er så om det er nogle man vil savne?

Fordelen er, at en separat effektforstærker af fornuftig kvalitet vil være klart overlegen i forhold til hvad du finder i de fleste receivere eller integrerede surroundforstærkere. Du skal op i de helt dyre modeller for at få noget der nærmer sig.

 

Hvad med en NAD T163v2 fra HifiKlubben ( http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/Forst aerker/NAD_T163v2_surround-forforstaerker_Graa.htm ) spændt en 5-kanals effektforstærker som du nævner? Vil det ikke udkonkurrere en billig receiver spændt på den samme 5-kanals effektforstærker?

Til top Vis DanielSK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielSK
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes