Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Er det verdens bedste?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 27 September 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

hej KBAndersen! Jeg kan bedre lide den nye formulering af dit indlæg kl. 9:43, end den, der stod i min e-mail info

Men det er jo ikke HELT ironi. De folk, der skriver, at mærke X kun er design, har misforstået noget. Der ligger seriøst udviklingsarbejde bag alle de 5 nævnte firmaers produkter. Og tingene er dyre, and so what? De er prissat efter udviklingsomkostninger OG hvad folk gider at betale, og så er den ikke længere.

At afskrive dyre mærker som "bare design" er nok lidt naivt, selvom man nogle gange kan mistænke fup. I får mig ikke til at nævne Audio Note i den forbindelse! De tjener deres penge på at sælge en god historie om gamle dage...

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 September 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Annoncen/reklamen er jo bare udtryk for alm. anprisning. Det kan jeg ikke se noget galt i.

Som det er fremhævet af andre, er alm. anprisning ikke noget nyt og enestående for Hi-Fi branchen. Boligannoncer og reklamer generelt har i mange år brugt diverse lovprisninger om sine produkter.

/Henrik 

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 September 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Annoncen/reklamen er jo bare udtryk for alm. anprisning. Det kan jeg ikke se noget galt i.

Som det er fremhævet af andre, er alm. anprisning ikke noget nyt og enestående for Hi-Fi branchen. Boligannoncer og reklamer generelt har i mange ord brugt diverse lovprisninger om sine produkter.

/Henrik 

korrekt. Man er nødt til at iføre sig en smule skeptik, når man møder repræsentanterne for et marked. De vil altid anprise og overrose egne påståede landvindinger.

Derfor er det heller ikke i pressemeddelelser, man får noget reelt at vide.

Godt set tarup

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 September 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

B&O er kun design
Classé er kun design
Primare er kun design
Bladelius er kun design
Mark Levinson er kun design

find 5 fejl

Lidt af et statement. Og i store træk...forkert! Men hvad mener du egentlig med design? Er det kun det visuelle du tænker på?

Personligt har jeg igennem mange år været en meget glad ejer af nogle produkter fra sidstnævnte fabrikant. Så ganske afgjort en repræsentant for 'langtidsholdbar' vellyd. Det lydmæssige er altid i orden og heldigvis har firmaet altid været noget foran konkurrenterne på stort set alle felter. Det er dét jeg kalder godt design.

Find selv så mange fejl du har lyst til! ;-)

Mvh.

Nilau

PS. Hvorfor nævner du kun ovennævnte fabrikater? Der er jo mange flere at vælge imellem. Eller er de fem netop dem, som du ærgrer dig allermest over ikke at have råd til?

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 September 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej Nilau

Du er da vist ikke vokset op med ironi  -  de 5 fejl var mine 5 udsagn for pokker da! Det var ment som brok over de småtskårne i denne tråd, som rynker på næsen af Classé og B&O, fordi disse produkter koster penge OG ser godt ud. Så slutter de fejlagtigt, at man kun betaler for designet.

Hvis bare "min" integ. forstærker var lavet, så ville pris ikke være et problem. Find den til mig: 2 x 200w i 8ohm, strømstærk og stabil i reaktive belastninger, en god mc-forstærker indbygget, kun 3 knapper: vol., indg., power. Ingen potmetre til at oxidere, forseglede relæer.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 September 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Hej Nilau

Du er da vist ikke vokset op med ironi  -  de 5 fejl var mine 5 udsagn for pokker da! Det var ment som brok over de småtskårne i denne tråd, som rynker på næsen af Classé og B&O, fordi disse produkter koster penge OG ser godt ud. Så slutter de fejlagtigt, at man kun betaler for designet.

Hvis bare "min" integ. forstærker var lavet, så ville pris ikke være et problem. Find den til mig: 2 x 200w i 8ohm, strømstærk og stabil i reaktive belastninger, en god mc-forstærker indbygget, kun 3 knapper: vol., indg., power. Ingen potmetre til at oxidere, forseglede relæer.

Godt! Tak for fin 'forklaring'!

Jo-jo...jeg er vokset op med ironi, men prøver at begrænse brugen af den, da den har en tendens til at blive misfortolket af pøblen!

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 September 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
spped six skrev:

Som det er fremhævet af andre, er alm. anprisning ikke noget nyt og enestående for Hi-Fi branchen. Boligannoncer og reklamer generelt har i mange ord brugt diverse lovprisninger om sine produkter.

/Henrik 

korrekt. Man er nødt til at iføre sig en smule skeptik, når man møder repræsentanterne for et marked. De vil altid anprise og overrose egne påståede landvindinger.

Derfor er det heller ikke i pressemeddelelser, man får noget reelt at vide.

Godt set tarup

Hej Antisilv.

Jeg så dig på messen, og vi er flere der mener du var et, godt element til hifiordenen.

PS. Har du fundet "vennen"

PPS. Poul halv** er forundret over din størrelse, det siger mere om ham selv

vh. Henrik

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 September 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
PPS. Poul halv** er forundret over din størrelse, det siger mere om ham selv

Den kommentar fik mig så lige til at læse ugens emne, hvilket jeg ellers ikke gør...

Sætninger som "Samtidigt var det også en lidt uvirkelig øvelse i skyggespil, fordi ekstremt få gav sig til kende på nogen måde, end ikke med deres dæknavn" og "Vi står gerne til rådighed med rådgivning her på vores kernekompetence studieindretning, men folk kontakter os nok ikke" får mig nu mere til at tænke på "Nej, de gider ikke have med sådan en personage at gøre"

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Sendt: 29 September 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1368&zoneid=1

Skal vi til at vænne os til, at reklamefolk skriver at her er det allerbedste. Det er lidt synd hvis folk der er ude efter en cd spille i verdensklasse, tror på en sådan reklame. Jeg troede hifiklubben var for gode til at skrive sådan noget. De må også få problemer med at få solgt en Classe' til 52k, hvis en NAD er toppen af high-end.

PS. Jeg har ikke hørt den spille.

vh. Henrik

Til TARUP13. Et lidt underligt indlæg du her kommer med.Hvis du har læst teksten til den nye NAD M5 vil du ingen steder kunne læse at klubben siger at det er verdens bedste. Nej det de skriver er at den, M5 på alle punkter kan tage kampen op med "NÆSTEN" hvad som helst, uanset pris, så prøv at læse det igen.

Du mener det er synd hvis nogle er ude efter en "verdensklasse" cd afspiller tror på sådan en reklame. Jamen dog! Det er jo en udtalelse Der ikke kan tages særlig seriøst, og noget du faktis overhovedet ikke kan udtale dig om da du jo ikke har hørt den spille. Det er ikke en påstand fra min side, men de sidste ord fra dig selv i slutningen af dit første indlæg i denne tråd

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 September 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
tarup 13 skrev:

Skal vi til at vænne os til, at reklamefolk skriver at her er det allerbedste. Det er lidt synd hvis folk der er ude efter en cd spille i verdensklasse, tror på en sådan reklame. Jeg troede hifiklubben var for gode til at skrive sådan noget. De må også få problemer med at få solgt en Classe' til 52k, hvis en NAD er toppen af high-end.

vh. Henrik

Til TARUP13. Et lidt underligt indlæg du her kommer med.Hvis du har læst teksten til den nye NAD M5 vil du ingen steder kunne læse at klubben siger at det er verdens bedste. Nej det de skriver er at den, M5 på alle punkter kan tage kampen op med "NÆSTEN" hvad som helst, uanset pris, så prøv at læse det igen.

Du mener det er synd hvis nogle er ude efter en "verdensklasse" cd afspiller tror på sådan en reklame. Jamen dog! Det er jo en udtalelse Der ikke kan tages særlig seriøst, og noget du faktis overhovedet ikke kan udtale dig om da du jo ikke har hørt den spille. Det er ikke en påstand fra min side, men de sidste ord fra dig selv i slutningen af dit første indlæg i denne tråd

Helt Enig.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
tarup 13 skrev:

vh. Henrik

Hej jensmarius

Jeg er meget uenig, i din måde at læse teksten på. Men vi skal heller ikke altid være enige.

vh. Henrik

PS. Der er mange andre end mig, der mener der bliver kørt lige til kanten.

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 29 September 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
jensmarius skrev:
tarup 13 skrev:

vh. Henrik

Hej jensmarius

Jeg er meget uenig, i din måde at læse teksten på. Men vi skal heller ikke altid være enige.

vh. Henrik

PS. Der er mange andre end mig, der mener der bliver kørt lige til kanten.

Du er uenig med mig i min måde at læse teksten på. Helt fint med mig. Men TARUP13, du skal læse det der står og ikke det du TROR der står. Om der så er nok så mange der mener at det er lige til kanten, så påstår klubben på ingen måde at M5 er "verdens bedste". Længere er den vist ikke

Venligst Jens

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan vise mig, hvor jeg har skrevet, at klubben påstår, den er verdens bedste, så er du dygtigere end de fleste.

Jeg har lavet overskriften, fordi man for det indtryk, når man læser om det "allerbedste" osv.

vh. Henrik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 September 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Ingen døde?

Det ville klæde denne tråd med en mere stuevenlig omgangstone, tak!

Trådens overskrift er da "verdens bedste", men det ved ingen jordling en hujende fis om, intet!

Nah; hifiklubben (og NAD) mener nok, at denne maskine hører til noget af det "allerbedste" mennesker på den benzinosgrå planet har kunnet fremstille indtil nu!

Fabrikanters anprisninger af deres nyeste produkter er vist ikke nogen ny ting, og måske er det lige noget for dig (eller dig), måske ikke!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Ingen døde?

Trådens overskrift er da "verdens bedste", men det ved ingen jordling en hujende fis om, intet!

Nah; hifiklubben (og NAD) mener nok, at denne maskine hører til noget af det "allerbedste" mennesker på den benzinosgrå planet har kunnet fremstille indtil nu!

Fabrikanters anprisninger af deres nyeste produkter er vist ikke nogen ny ting, og måske er det lige noget for dig (eller dig), måske ikke!

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 September 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hvad går spørgsmålet på, hr Tarup nr 13?
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 September 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Ingen døde?

Jeg ved ikke om jeg skal sige enig eller uenig for aner ikke hva du snakker om. Kan du prøve at tale normal dansk?

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 September 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

smag kan ikke diskuteres.jeg syntes eksempelvis at sort er verdens bedste farve
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Fra det første bogstav, til det sidste. Øgenavne er tegn på afmagt.

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

F.Christians skrev:

Fra det første bogstav, til det sidste. Øgenavne er tegn på afmagt.

Øgenavne, jamen dog. Det er vel dig selv der har valgt navnet TARUP13, eller er der noget jeg har misforstået?

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes