Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
Og ved du hvem forhandleren er? du får ét gæt |
|
|
Ja, jeg fattede det godt. Jeg forsøgte ikke at sige at vi er bedre end alle andre, eller at reparationstiden havde været anderledes hvis den var købt gennem os (som allerede nævnt), jeg forholdt mig bare til det principielle i at det ikke nytter noget at skælde ud over producent eller importør, når det er forhandleren der har ansvaret. Altså skal du være utilfreds med os og ikke Musical Fidelity, når din reparation tager 7 uger - også selv om det ikke nødvendigvis er vores skyld at det tager så lang tid. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
HolfiLover Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Hvis der er tale om en garantireparation, kan du stille forhandleren en rimelig frist - f.eks. 14 dage. Herefter kan du forlange handlen ophævet og pengene retur. Så kan du købe nyt!
|
|
|
Hvordan definere du en rimlig frist?
Aflevere du noget til rep går der let 4-5 dage før det er ankommet til værkstedet ( afleveres torsdag sendes fredag, modtaget mandag og det samme retur )
Denne frist er defineret af producenten/forhandleren ikke af forbrugeren, ellers ville jeg mene at Yamaha burde kunne reperere min DVD afspiller på 1 dag, da det ikke tager lang tid og skifte et par dele, og derfor er rimlig tild en uge, men sådan virker det desværre bare ikke altid :)
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
HolfiLover skrev:
kaso skrev:
Hvis der er tale om en garantireparation, kan du stille forhandleren en rimelig frist - f.eks. 14 dage. Herefter kan du forlange handlen ophævet og pengene retur. Så kan du købe nyt!
|
|
|
Hvordan definere du en rimlig frist?
Aflevere du noget til rep går der let 4-5 dage før det er ankommet til værkstedet ( afleveres torsdag sendes fredag, modtaget mandag og det samme retur )
Denne frist er defineret af producenten/forhandleren ikke af forbrugeren, ellers ville jeg mene at Yamaha burde kunne reperere min DVD afspiller på 1 dag, da det ikke tager lang tid og skifte et par dele, og derfor er rimlig tild en uge, men sådan virker det desværre bare ikke altid :)
|
|
|
Som jeg skrev: 14 dage! Normalt gives lidt længere tid - op til 30 dage - for reparation af mere komplicerede produkter - men den tid er vist gået!
Det er ikke producent/forhandler, der definerer dette!
Læs mere her:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/35/
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/4/?type=98
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/telefoner /haevet-koeb/
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik rep min Primare dvd under garantien.Fra lydspecialisten sendte og modtog den ,gik der 14 dage.(ved Primare i sverige)det syntes jeg er kort tid når man tænker på at den skal igennem importøren først.For øvrigt udlånte de en anden dvd i mellemtiden.Handler andre steder end i lydspecialisten ,men de giver altså en kanon service(århus)
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nyt i sagen. Jeg har talt med en representant fra pioneer, hvortil jeg udtrykte min utilfredshed med deres serviceværksted. Som forventet fik jeg ingen medhold - tværtimod, men jeg fik dog forklaret at jeg fandt det utilfredsstillende at skulle vente 4 mdr. på en simpel reperation. det kunne representanten ikke forstå jeg fandt urimeligt, så jeg vendte spørgsmålet om og spurgte ham: hvis du afleverede din bil på mit autoværksted, og jeg sagde til dig det ca. ville tage 3-4 måneder at reperere bilen, ville du så blot svare at det lyder meget fornuftigt?... det svarede han ikke på. Jeg har d.d talt med en "ny" kontakt hos powermill, som mente der var en god chance for at jeg vil få den inden december så er julen måske reddet alligevel, og jeg slipper for at forklare junior hvorfor han ikke kan se disney på "storskærm" i juledagene  Jeg frygter dog at den skal gå i stykker igen, med lange ventetider til følge, så den ryger sikkert snart til salg sammen med mit andet pioneer grej. Nye tider - nyt mærke.
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min brors Pioneer plasma var faktisk indlagt i lidt længere tid på garantien. Hvordan egentlig med garantien i sådanne tilfælde?. Forlænges garanti perioden med f.eks. 2 måneder her?.
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Min brors Pioneer plasma var faktisk indlagt i lidt længere tid på garantien. Hvordan egentlig med garantien i sådanne tilfælde?. Forlænges garanti perioden med f.eks. 2 måneder her?. |
|
|
uden at vide det med sikkerhed, vil jeg gætte på at garantien på selve "apperatet" ikke forlænges, men at den alm. forbrugergaranti træder i kræft på de udskiftede dele? Det kan Otto sikkert rette mig i hvis jeg er galt på den.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
HolfiLover skrev:
kaso skrev:
Hvis der er tale om en garantireparation, kan du stille forhandleren en rimelig frist - f.eks. 14 dage. Herefter kan du forlange handlen ophævet og pengene retur. Så kan du købe nyt!
|
|
|
Hvordan definere du en rimlig frist?
Aflevere du noget til rep går der let 4-5 dage før det er ankommet til værkstedet ( afleveres torsdag sendes fredag, modtaget mandag og det samme retur )
Denne frist er defineret af producenten/forhandleren ikke af forbrugeren, ellers ville jeg mene at Yamaha burde kunne reperere min DVD afspiller på 1 dag, da det ikke tager lang tid og skifte et par dele, og derfor er rimlig tild en uge, men sådan virker det desværre bare ikke altid :)
|
|
|
Som jeg skrev: 14 dage! Normalt gives lidt længere tid - op til 30 dage - for reparation af mere komplicerede produkter - men den tid er vist gået!
Det er ikke producent/forhandler, der definerer dette!
Læs mere her:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/35/
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/4/?type=98
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/telefoner /haevet-koeb/
|
|
|
jeg tror en forhandler i tyskland er lidt ligeglad med dansk lovgivning
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
p***e træls på godt jysk Pioneer burde gøre noget ved sagen syntes jeg 
Kan godt forstå du vil sælge alt dit Pioneer og få noget andet 
Jeg mener der for en tid siden var noget i TV om Pc reparationer, som også har det med at taget for lang tid. Og her var det optil 2 uger for en simpel rep. og max 30 dagen for en mere kompliceret rep.
Nu er en forstærken jo ikke ligefrem raket videnskab og hvis røv erne ikke kan lave den inden for rimelig tid skal forhandleren gribe ind og lade købet gå tilbage eller skaffe en ny.
Det kan være jeg tager fejl, men der er 100% en grænse hvad du skal accepterer.
Da du har købt den i Tyskland ved jeg ikke om disse regler gælder, men syntes nu nok forhandleren burde tage ansvar. Vil du ud med hvor du har købt den?
Håber du alligevel får en go og hvid jul med masser af aktivitet på storskærmen for hele familien 
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
kaso skrev:
HolfiLover skrev:
kaso skrev:
Hvis der er tale om en garantireparation, kan du stille forhandleren en rimelig frist - f.eks. 14 dage. Herefter kan du forlange handlen ophævet og pengene retur. Så kan du købe nyt!
|
|
|
Hvordan definere du en rimlig frist?
Aflevere du noget til rep går der let 4-5 dage før det er ankommet til værkstedet ( afleveres torsdag sendes fredag, modtaget mandag og det samme retur )
Denne frist er defineret af producenten/forhandleren ikke af forbrugeren, ellers ville jeg mene at Yamaha burde kunne reperere min DVD afspiller på 1 dag, da det ikke tager lang tid og skifte et par dele, og derfor er rimlig tild en uge, men sådan virker det desværre bare ikke altid :)
|
|
|
Som jeg skrev: 14 dage! Normalt gives lidt længere tid - op til 30 dage - for reparation af mere komplicerede produkter - men den tid er vist gået!
Det er ikke producent/forhandler, der definerer dette!
Læs mere her:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/35/
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/4/?type=98
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/telefoner /haevet-koeb/
|
|
|
jeg tror en forhandler i tyskland er lidt ligeglad med dansk lovgivning
|
|
|
Svjv. er denne lovgivning mere eller mindre identisk i EU - så de bør ikke være så ligeglade endda. Der kan dog være steder, hvor dansk lov er bedre - jeg tror nu ikke, at dette er et af dem, men det kan man jo læse mere om på: http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel8/eu/
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
DU må have fat i den forhandler du har købt den i. DK lovgivning gælder ikke varer købt uden for de danske grænser. Hvis købt i Tyskland gælder deres regler. Fint nok at der er de links til forbrugerrådet, men igen de gælder ikke ved køb uden for DK.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Min brors Pioneer plasma var faktisk indlagt i lidt længere tid på garantien. Hvordan egentlig med garantien i sådanne tilfælde?. Forlænges garanti perioden med f.eks. 2 måneder her?.
|
|
|
Såfremt din vare bliver repareret har du 5 års reklamationsret på reparationen. Det følger af 1908-lovens 5-årige forældelsesfrist. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilke reparationer, der er omfattet (der skal nok sondres mellem reparationer, hvor der udskiftes dele og raparationer, hvor der ikke udskiftes dele).
Bliver din vare ombyttet, indtræder der en ny 2 årig reklamationsret.
/Henrik
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
Vil du ud med hvor du har købt den? |
|
|
Hej Kristian. Det er ingen hemmelighed at jeg har købt den hos http://www.schlauershoppen.de Jeg kan kun anbefale dene butik (har handlet der flere gange).' Jeg har kun orienteret schlauershoppen om problemstillinge i starten af august, hvor de henviste til den danske grosist/reperatør - jeg ved ikke hvorledes de ville have talklet denne lidt triste sag såfremt jeg havde pålagt dem ansvaret.
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
Kinnaps skrev:
Min brors Pioneer plasma var faktisk indlagt i lidt længere tid på garantien. Hvordan egentlig med garantien i sådanne tilfælde?. Forlænges garanti perioden med f.eks. 2 måneder her?.
|
|
|
uden at vide det med sikkerhed, vil jeg gætte på at garantien på selve "apperatet" ikke forlænges, men at den alm. forbrugergaranti træder i kræft på de udskiftede dele? Det kan Otto sikkert rette mig i hvis jeg er galt på den.
|
|
|
Jeg tænker på, at hvis nu reparationen løber over et halvt år, er der så gået et halvt år af garantien, uden at man reelt har haft apparatet til rådighed?. Altså pånær den modstand der f.eks. kunne være skiftet.
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
-jan- skrev:
Kinnaps skrev:
Min brors Pioneer plasma var faktisk indlagt i lidt længere tid på garantien. Hvordan egentlig med garantien i sådanne tilfælde?. Forlænges garanti perioden med f.eks. 2 måneder her?.
|
|
|
uden at vide det med sikkerhed, vil jeg gætte på at garantien på selve "apperatet" ikke forlænges, men at den alm. forbrugergaranti træder i kræft på de udskiftede dele? Det kan Otto sikkert rette mig i hvis jeg er galt på den.
|
|
|
Jeg tænker på, at hvis nu reparationen løber over et halvt år, er der så gået et halvt år af garantien, uden at man reelt har haft apparatet til rådighed?. Altså pånær den modstand der f.eks. kunne være skiftet.
|
|
|
Det er faktisk en rigtig interessant problemstilling, som jeg ikke umidelbart har set noget praksis på endnu.
/Henrik
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
Kinnaps skrev:
-jan- skrev:
Kinnaps skrev:
Min brors Pioneer plasma var faktisk indlagt i lidt længere tid på garantien. Hvordan egentlig med garantien i sådanne tilfælde?. Forlænges garanti perioden med f.eks. 2 måneder her?.
|
|
|
uden at vide det med sikkerhed, vil jeg gætte på at garantien på selve "apperatet" ikke forlænges, men at den alm. forbrugergaranti træder i kræft på de udskiftede dele? Det kan Otto sikkert rette mig i hvis jeg er galt på den.
|
|
|
Jeg tænker på, at hvis nu reparationen løber over et halvt år, er der så gået et halvt år af garantien, uden at man reelt har haft apparatet til rådighed?. Altså pånær den modstand der f.eks. kunne være skiftet.
|
|
|
Det er faktisk en rigtig interessant problemstilling, som jeg ikke umidelbart har set noget praksis på endnu.
/Henrik
|
|
|
Ja reparationstiderne burde have en øvre grænse. Men det har de måske også?. Kunne være interessant med lidt input fra en af branchemedlemmerne her.
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købe en ny forstærker, den du har til rep. hos pioner, se du nok ikke
igen, og træk pioner i rette plus gå til Ekstra Bladet
|
Til top |
|
|
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Købe en ny forstærker, den du har til rep. hos pioner, se du nok ikke igen, og træk pioner i rette plus gå til Ekstra Bladet  |
|
|
Jeg forstår ikke helt hvorfor Pioneer skal hænges ud. Som køber kan man altså ikke forvente at en producent retter manglerne når man ikke følger reglerne. Det er ikke sløjt af Pioneer, det er derimod sløjt af sælgeren. Og den sammenligning med bilen  Det svarer til du kører til VW fabrikken i Tyskland og beder dem om at lave bilen på garantien. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Købe en ny forstærker, den du har til rep. hos pioner, se du nok ikke igen, og træk pioner i rette plus gå til Ekstra Bladet  |
|
|
´
Kan heller ikke se hvorfor Extra Bladet skal trækkes ind i det.. Den er købt i Tyskland og med tyske regler og at man kan få den repereret hos den danske afdeling synes jeg da er flot når må sige at Pioneer DK ikke har solgt det.. Man kan ikke klage til en leverandør, klagerne skal altid foregå til sin forhandler og at de er tyske i dette tilfælge.. ja det var jo så den chance man tog da man købte apperatet og "fra valgte" den danske service.. Men håber da for dig at du snart for din forstærker for det er sgu surt at være uden sådan en for længe  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|