Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 02:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: elendig service fra Pioneer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
Og ved du hvem forhandleren er? du får ét gæt

Ja, jeg fattede det godt. Jeg forsøgte ikke at sige at vi er bedre end alle andre, eller at reparationstiden havde været anderledes hvis den var købt gennem os (som allerede nævnt), jeg forholdt mig bare til det principielle i at det ikke nytter noget at skælde ud over producent eller importør, når det er forhandleren der har ansvaret. Altså skal du være utilfreds med os og ikke Musical Fidelity, når din reparation tager 7 uger - også selv om det ikke nødvendigvis er vores skyld at det tager så lang tid.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
HolfiLover
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Hvis der er tale om en garantireparation, kan du stille forhandleren en rimelig frist - f.eks. 14 dage. Herefter kan du forlange handlen ophævet og pengene retur. Så kan du købe nyt!

Hvordan definere du en rimlig frist?

Aflevere du noget til rep går der let 4-5 dage før det er ankommet til værkstedet ( afleveres torsdag sendes fredag, modtaget mandag og det samme retur ) 

Denne frist er defineret af producenten/forhandleren ikke af forbrugeren, ellers ville jeg mene at Yamaha burde kunne reperere min DVD afspiller på 1 dag, da det ikke tager lang tid og skifte et par dele, og derfor er rimlig tild en uge,  men sådan virker det desværre bare ikke altid :)

Til top Vis HolfiLover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HolfiLover
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

HolfiLover skrev:
kaso skrev:

Hvis der er tale om en garantireparation, kan du stille forhandleren en rimelig frist - f.eks. 14 dage. Herefter kan du forlange handlen ophævet og pengene retur. Så kan du købe nyt!

Hvordan definere du en rimlig frist?

Aflevere du noget til rep går der let 4-5 dage før det er ankommet til værkstedet ( afleveres torsdag sendes fredag, modtaget mandag og det samme retur ) 

Denne frist er defineret af producenten/forhandleren ikke af forbrugeren, ellers ville jeg mene at Yamaha burde kunne reperere min DVD afspiller på 1 dag, da det ikke tager lang tid og skifte et par dele, og derfor er rimlig tild en uge,  men sådan virker det desværre bare ikke altid :)

Som jeg skrev: 14 dage! Normalt gives lidt længere tid - op til 30 dage - for reparation af mere komplicerede produkter - men den tid er vist gået!

Det er ikke producent/forhandler, der definerer dette!

Læs mere her:

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/35/

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/4/?type=98

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/telefoner /haevet-koeb/

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Fik rep min Primare dvd under garantien.Fra lydspecialisten sendte og modtog den ,gik der 14 dage.(ved Primare i sverige)det syntes jeg er kort tid når man tænker på at den skal igennem importøren først.For øvrigt udlånte de  en anden dvd i mellemtiden.Handler andre steder end i lydspecialisten ,men de giver altså en kanon service(århus)
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 09 November 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Så er der lidt nyt i sagen.
Jeg har talt med en representant fra pioneer, hvortil jeg udtrykte min utilfredshed med deres serviceværksted.
Som forventet fik jeg ingen medhold - tværtimod, men jeg fik dog forklaret at jeg fandt det utilfredsstillende at skulle vente 4 mdr. på en simpel reperation.

det kunne representanten ikke forstå jeg fandt urimeligt, så jeg vendte spørgsmålet om og spurgte ham:
hvis du afleverede din bil på mit autoværksted, og jeg sagde til dig det ca. ville tage 3-4 måneder at reperere bilen, ville du så blot svare at det lyder meget fornuftigt?... det svarede han ikke på.

Jeg har d.d talt med en "ny" kontakt hos powermill, som mente der var en god chance for at jeg vil få den inden december

så er julen måske reddet alligevel, og jeg slipper for at forklare junior hvorfor han ikke kan se disney på "storskærm" i juledagene

Jeg frygter dog at den skal gå i stykker igen, med lange ventetider til følge, så den ryger sikkert snart til salg sammen med mit andet pioneer grej. Nye tider - nyt mærke.
Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 09 November 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Min brors Pioneer plasma var faktisk indlagt i lidt længere tid på garantien. Hvordan egentlig med garantien i sådanne tilfælde?. Forlænges garanti perioden med f.eks. 2 måneder her?.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 09 November 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:

Min brors Pioneer plasma var faktisk indlagt i lidt længere tid på garantien. Hvordan egentlig med garantien i sådanne tilfælde?. Forlænges garanti perioden med f.eks. 2 måneder her?.



uden at vide det med sikkerhed, vil jeg gætte på at garantien på selve "apperatet" ikke forlænges, men at den alm. forbrugergaranti træder i kræft på de udskiftede dele?
Det kan Otto sikkert rette mig i hvis jeg er galt på den.
Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 09 November 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
HolfiLover skrev:
kaso skrev:

Hvis der er tale om en garantireparation, kan du stille forhandleren en rimelig frist - f.eks. 14 dage. Herefter kan du forlange handlen ophævet og pengene retur. Så kan du købe nyt!

Hvordan definere du en rimlig frist?

Aflevere du noget til rep går der let 4-5 dage før det er ankommet til værkstedet ( afleveres torsdag sendes fredag, modtaget mandag og det samme retur ) 

Denne frist er defineret af producenten/forhandleren ikke af forbrugeren, ellers ville jeg mene at Yamaha burde kunne reperere min DVD afspiller på 1 dag, da det ikke tager lang tid og skifte et par dele, og derfor er rimlig tild en uge,  men sådan virker det desværre bare ikke altid :)

Som jeg skrev: 14 dage! Normalt gives lidt længere tid - op til 30 dage - for reparation af mere komplicerede produkter - men den tid er vist gået!

Det er ikke producent/forhandler, der definerer dette!

Læs mere her:

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/35/

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/4/?type=98

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/telefoner /haevet-koeb/

 

jeg tror en forhandler i tyskland er lidt ligeglad med dansk lovgivning

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 09 November 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

p***e træls på godt jysk Pioneer burde gøre noget ved sagen syntes jeg

Kan godt forstå du vil sælge alt dit Pioneer og få noget andet

Jeg mener der for en tid siden var noget i TV om Pc reparationer, som også har det med at taget for lang tid. Og her var det optil 2 uger for en simpel rep. og max 30 dagen for en mere kompliceret rep.

Nu er en forstærken jo ikke ligefrem raket videnskab og hvis røverne ikke kan lave den inden for rimelig tid skal forhandleren gribe ind og lade købet gå tilbage eller skaffe en ny.

Det kan være jeg tager fejl, men der er 100% en grænse hvad du skal accepterer.

Da du har købt den i Tyskland ved jeg ikke om disse regler gælder, men syntes nu nok forhandleren burde tage ansvar. Vil du ud med hvor du har købt den?

Håber du alligevel får en go og hvid jul med masser af aktivitet på storskærmen for hele familien

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 09 November 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
kaso skrev:
HolfiLover skrev:
kaso skrev:

Hvis der er tale om en garantireparation, kan du stille forhandleren en rimelig frist - f.eks. 14 dage. Herefter kan du forlange handlen ophævet og pengene retur. Så kan du købe nyt!

Hvordan definere du en rimlig frist?

Aflevere du noget til rep går der let 4-5 dage før det er ankommet til værkstedet ( afleveres torsdag sendes fredag, modtaget mandag og det samme retur ) 

Denne frist er defineret af producenten/forhandleren ikke af forbrugeren, ellers ville jeg mene at Yamaha burde kunne reperere min DVD afspiller på 1 dag, da det ikke tager lang tid og skifte et par dele, og derfor er rimlig tild en uge,  men sådan virker det desværre bare ikke altid :)

Som jeg skrev: 14 dage! Normalt gives lidt længere tid - op til 30 dage - for reparation af mere komplicerede produkter - men den tid er vist gået!

Det er ikke producent/forhandler, der definerer dette!

Læs mere her:

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/35/

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/4/?type=98

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/telefoner /haevet-koeb/

 

jeg tror en forhandler i tyskland er lidt ligeglad med dansk lovgivning

Svjv. er denne lovgivning mere eller mindre identisk i EU - så de bør ikke være så ligeglade endda. Der kan dog være steder, hvor dansk lov er bedre - jeg tror nu ikke, at dette er et af dem, men det kan man jo læse mere om på: http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel8/eu/

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 09 November 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

DU må have fat i den forhandler du har købt den i. DK lovgivning gælder ikke varer købt uden for de danske grænser. Hvis købt i Tyskland gælder deres regler. Fint nok at der er de links til forbrugerrådet, men igen de gælder ikke ved køb uden for DK.

__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 09 November 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:

Min brors Pioneer plasma var faktisk indlagt i lidt længere tid på garantien. Hvordan egentlig med garantien i sådanne tilfælde?. Forlænges garanti perioden med f.eks. 2 måneder her?.

Såfremt din vare bliver repareret har du 5 års reklamationsret på reparationen. Det følger af 1908-lovens 5-årige forældelsesfrist. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilke reparationer, der er omfattet (der skal nok sondres mellem reparationer, hvor der udskiftes dele og raparationer, hvor der ikke udskiftes dele).

Bliver din vare ombyttet, indtræder der en ny 2 årig reklamationsret.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 09 November 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Prøv lige at læse kaso's indlæg

Han linker til denne side http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel8/eu/

og sålænge det er EU så ER der nogle regler som gælder over grænserne

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 09 November 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:
Vil du ud med hvor du har købt den?


Hej Kristian.
Det er ingen hemmelighed at jeg har købt den hos http://www.schlauershoppen.de
Jeg kan kun anbefale dene butik (har handlet der flere gange).'
Jeg har kun orienteret schlauershoppen om problemstillinge i starten af august, hvor de henviste til den danske grosist/reperatør - jeg ved ikke hvorledes de ville have talklet denne lidt triste sag såfremt jeg havde pålagt dem ansvaret.
Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted
 
Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 09 November 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
Kinnaps skrev:

Min brors Pioneer plasma var faktisk indlagt i lidt længere tid på garantien. Hvordan egentlig med garantien i sådanne tilfælde?. Forlænges garanti perioden med f.eks. 2 måneder her?.



uden at vide det med sikkerhed, vil jeg gætte på at garantien på selve "apperatet" ikke forlænges, men at den alm. forbrugergaranti træder i kræft på de udskiftede dele?
Det kan Otto sikkert rette mig i hvis jeg er galt på den.

Jeg tænker på, at hvis nu reparationen løber over et halvt år, er der så gået et halvt år af garantien, uden at man reelt har haft apparatet til rådighed?. Altså pånær den modstand der f.eks. kunne være skiftet.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 09 November 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:
-jan- skrev:
Kinnaps skrev:

Min brors Pioneer plasma var faktisk indlagt i lidt længere tid på garantien. Hvordan egentlig med garantien i sådanne tilfælde?. Forlænges garanti perioden med f.eks. 2 måneder her?.



uden at vide det med sikkerhed, vil jeg gætte på at garantien på selve "apperatet" ikke forlænges, men at den alm. forbrugergaranti træder i kræft på de udskiftede dele?
Det kan Otto sikkert rette mig i hvis jeg er galt på den.

Jeg tænker på, at hvis nu reparationen løber over et halvt år, er der så gået et halvt år af garantien, uden at man reelt har haft apparatet til rådighed?. Altså pånær den modstand der f.eks. kunne være skiftet.

Det er faktisk en rigtig interessant problemstilling, som jeg ikke umidelbart har set noget praksis på endnu.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 09 November 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:
Kinnaps skrev:
-jan- skrev:
Kinnaps skrev:

Min brors Pioneer plasma var faktisk indlagt i lidt længere tid på garantien. Hvordan egentlig med garantien i sådanne tilfælde?. Forlænges garanti perioden med f.eks. 2 måneder her?.



uden at vide det med sikkerhed, vil jeg gætte på at garantien på selve "apperatet" ikke forlænges, men at den alm. forbrugergaranti træder i kræft på de udskiftede dele?
Det kan Otto sikkert rette mig i hvis jeg er galt på den.

Jeg tænker på, at hvis nu reparationen løber over et halvt år, er der så gået et halvt år af garantien, uden at man reelt har haft apparatet til rådighed?. Altså pånær den modstand der f.eks. kunne være skiftet.

Det er faktisk en rigtig interessant problemstilling, som jeg ikke umidelbart har set noget praksis på endnu.

/Henrik

Ja reparationstiderne burde have en øvre grænse. Men det har de måske også?. Kunne være interessant med lidt input fra en af branchemedlemmerne her.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps
 
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1288
Sendt: 09 November 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Købe en ny forstærker, den du har til rep. hos pioner, se du nok ikke igen, og træk pioner i rette plus gå til Ekstra Bladet 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 09 November 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Købe en ny forstærker, den du har til rep. hos pioner, se du nok ikke igen, og træk pioner i rette plus gå til Ekstra Bladet 


Jeg forstår ikke helt hvorfor Pioneer skal hænges ud.

Som køber kan man altså ikke forvente at en producent retter manglerne når man ikke følger reglerne. Det er ikke sløjt af Pioneer, det er derimod sløjt af sælgeren.

Og den sammenligning med bilen

Det svarer til du kører til VW fabrikken i Tyskland og beder dem om at lave bilen på garantien.

__________________
MVH Morten
Mit stereo


Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 09 November 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Købe en ny forstærker, den du har til rep. hos pioner, se du nok ikke igen, og træk pioner i rette plus gå til Ekstra Bladet 
´

Kan heller ikke se hvorfor Extra Bladet skal trækkes ind i det.. Den er købt i Tyskland og med tyske regler og at man kan få den repereret hos den danske afdeling synes jeg da er flot når må sige at Pioneer DK ikke har solgt det.. Man kan ikke klage til en leverandør, klagerne skal altid foregå til sin forhandler og at de er tyske i dette tilfælge.. ja det var jo så den chance man tog da man købte apperatet og "fra valgte" den danske service.. Men håber da for dig at du snart for din forstærker for det er sgu surt at være uden sådan en for længe



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes