Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 21:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Kan I hjælpe mig med vælg af fladskæm... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Otto - jeg synes, at du er på vej ud på et sidespor

1: Der er vist ingen, der endnu har postuleret, at bedste LCD er bedre end bedste plasma - blot at de - afhængig af personlige preferencer (hvilke "svagheder" kan man bedst leve med) - er på højde med.

2: At plasma kan have et mere korrekt (= CRT) gammaforløb skyldes svjv. at man vha. software "retter" forløbet - de tidlige plasma havde samme problemer som LCD. Iflg. din beskrivelse tilfører man derfor en risiko for at miste information.

3: Som du selv er inde på, er din argumentation meget subjektiv. Jeg kan være enige i visse dele og uenig i andre - men det betyder ikke, at det dermed er "tydeligt" at LCD mister mere information eller at en højere opløsning ikke kan give et bedre billede. I store træk er din argumentation den "sædvanlige" - denne gang blot under overskriften "informationstab" - hvilket dybest set ikke har så meget med emnet at gøre. Når emnet er "opløsning" - med postulatet, at man med LCD alligevel ikke ser den fulde opløsning - må der være en forklaring på at 2 pixels, der oprindeligt rummede forskellig information, nu rummer samme information. Klipning er naturligvis en forklaring - men den kan forekomme i begge teknologier - men din øvrige argumentation bevæger sig væk fra emnet.

4: Faktorer som indbrænding, reflekser, retention, flimren (nævnt mange gange før) påvirker også den information, man "modtager" - og giver et andet billede end instruktøren havde forestillet sig - og dermed mister plasma også en del information, hvis vi skal følge din argumentation. Den har blot ikke så meget med opløsning at gøre...

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes