Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 03:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Idé til lydløs PC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 27 September 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Her er en guide til hvordan én har gjort med compact flash: http://www.ehomeupgrade.com/forums/showthread.php?t=425
Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted
 
theben
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 218
Sendt: 28 September 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

5400 rpm harddiske er længe hurtige nok til en htpc og hverken larmer eller bruger så meget strøm som en 7200 rpm, så det er lidt svært at se idéen med at bruge flash, desuden kører harddiske alligvel hvis man optager/  bruger timeshift ja næsten alt hvad man foretager sig, så hvis du skal have minimeret strømforbruger/ reduceret varme eller bare vil have en mere lydløs pc så brug 2½ drev med 5400 rpm -
Bare min mening


__________________
keep focus
Til top Vis theben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af theben
 
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 28 September 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

theben skrev:
5400 rpm harddiske er længe hurtige nok til en htpc og hverken larmer eller bruger så meget strøm som en 7200 rpm, så det er lidt svært at se idéen med at bruge flash, desuden kører harddiske alligvel hvis man optager/  bruger timeshift ja næsten alt hvad man foretager sig, så hvis du skal have minimeret strømforbruger/ reduceret varme eller bare vil have en mere lydløs pc så brug 2½ drev med 5400 rpm -
Bare min mening

Jeg går ud fra at han vil have en stor NAS disk stående hvor støj ikke er et problem.

XPkan så ligge på flash.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000
 
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 28 September 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Håber ikke det er ot. men here goes:

Man kan købe løse heatpipes hos conrad.com. Disse kan man så føre til løse heatsinks ligesom M-cubes p****dyre løsning. Jeg har selv planer om at lave et custom kabinet med disse, så hele pc bliver passivt kølet. Idag har jeg alt passivt kølet og 2 nærlydløse papstkabinetblæsere, men de fører tilgengæld heller ikke helt nok luft ud af kabinettet = op mod 55-60 grader, når den har været tændt et par timer.

mvh. Per.

Hvordan vil du forbinde det til cpu og kølepladen.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 28 September 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Tomshardware har testet Samsungs nye 32GB flash harddisk :

http://www17.tomshardware.com/2006/09/20/conventional_hard_d rive_obsoletism/

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 28 September 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Til DK2000: Fra cpu > borgkøler fra mcube (eller hjemmelavet alu/kobber hoved) > heatpipes > tilhørende heatpipeholder > køleprofil/heatsink.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 28 September 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej

Til DK2000: Fra cpu > borgkøler fra mcube (eller hjemmelavet alu/kobber hoved) > heatpipes > tilhørende heatpipeholder > køleprofil/heatsink.

mvh. Per.

Fint -

Hvad koster borgkøler fra mcubed ? og hvor købes den ?

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000
 
theben
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 218
Sendt: 28 September 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Borgkøler kan du f.eks. købe her

 http://www.proshop.dk/productlist.aspx?grpid=1&cat id=1&typID=173 eller

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=811066&am p;ref=edbpriser

ser dog ud til ikke at være på lager


__________________
keep focus
Til top Vis theben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af theben
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes