| Forfatter |
|
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
|
Enig i at det en en fed maskine men så hellere en Denon 1930 - Det er jo en helt ny model. Oppo er efter min menig lidt over vurderet efterhånden, den er skam god men har jeg efterhånden noget tid bag sig.
Nicolai |
|
|
Ja, ved godt at Oppo 971 ikke er nogen ny maskine længere, men firmwareopdateringer kommer der stadig! Den seneste d. 22 sept., så det er lækkert at de stadig gør noget for at forbedre den via bl.a. brugers anbefalinger. Jeg har dog også hørt godt om Denon 1930, så den er helt sikkert også et godt valg. Det var bare for at komme med et alternativ til den Denon som man jo skal vente et par uger eller mere for at få. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyzio skrev:
Exxtreme skrev:
Nicolai18 skrev:
|
Jeg tør godt være penge på at Denon 1930 er Cambridge DVD89 langt overlegen på billed og generel kvalitet. Jeg er sågar også sikker på at Denon 1920 slå Cambridge DVD89 på billed.
Jeg har selv en Denon 1920 og er MEGET tilfreds. Jeg sammenlignede den med Denon 2910 og 3910 inden jeg købte den. 3910'eren var bedst men jeg kunne ikke se forskel på 2910 og 1920 så derfor faldt valget på 1920.
Nicolai
|
|
|
Jeg vil ikke kunne svare på om den Cambridge gør det lige så godt, men det tvivler jeg meget kraftigt på... Denon laver nogle af de bedste dvd-afspillere overhovedet til prisen... Især i den prisklasse du kigger i...
Der er jo mange flere ting end scaleren der afgør om en dvd-afspiller viser et godt billede...
Jeg tror helt klart godt du kunne blive tilfreds med den Denon...
|
|
|
ja det tror jeg også at jeg bliver, men den kommer jo først om 2-3 uger til hifiklubben :( det er fandme træls at sidde og VENTE OG VENTE når man lige har fået sådan et lækkert TV hjem...
|
|
|
Ja M71 er helt klart et lækkert tv, har dog ikke selv haft mulighed for RIGTIG at lege med det... Har kun kort pillet ved det i en butik... Er du tilfreds med det?
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
En forudsætning for køb af oppo er at du ikke skal bruge den til stereo, og designet ikke er det vigtigste for dig(designet er udemærket, men den er lidt bambus)
Men jeg har den selv, og må indrømme at den giver bedre billede end denon 1920(den gamle model) Min ven har denon´en og vi testede den hjemme hos mig. Til stereomusik er denon klart bedste, men ved dvdgengivelse vandt Oppo. Men denon gjorde også et hæderligt job.
Det er ret genialt at oppo kan opdateres.
det er muligt at få en demonstration af den hos mig, hvis du bor i århus __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Dyzio skrev:
Exxtreme skrev:
Nicolai18 skrev:
|
Jeg tør godt være penge på at Denon 1930 er Cambridge DVD89 langt overlegen på billed og generel kvalitet. Jeg er sågar også sikker på at Denon 1920 slå Cambridge DVD89 på billed.
Jeg har selv en Denon 1920 og er MEGET tilfreds. Jeg sammenlignede den med Denon 2910 og 3910 inden jeg købte den. 3910'eren var bedst men jeg kunne ikke se forskel på 2910 og 1920 så derfor faldt valget på 1920.
Nicolai
|
|
|
Jeg vil ikke kunne svare på om den Cambridge gør det lige så godt, men det tvivler jeg meget kraftigt på... Denon laver nogle af de bedste dvd-afspillere overhovedet til prisen... Især i den prisklasse du kigger i...
Der er jo mange flere ting end scaleren der afgør om en dvd-afspiller viser et godt billede...
Jeg tror helt klart godt du kunne blive tilfreds med den Denon...
|
|
|
ja det tror jeg også at jeg bliver, men den kommer jo først om 2-3 uger til hifiklubben :( det er fandme træls at sidde og VENTE OG VENTE når man lige har fået sådan et lækkert TV hjem...
|
|
|
Ja M71 er helt klart et lækkert tv, har dog ikke selv haft mulighed for RIGTIG at lege med det... Har kun kort pillet ved det i en butik... Er du tilfreds med det?
|
|
|
Ja det er jeg i hvertfald... Det er meget fedt, det gengiver billede sådan at man nærmest nogengange føler man sidder par meter fra skuespillerne... Dog har jeg det lidt svært ved at indstille farverne, men til film bruger jeg bare standard FILM indstillingen, det er rigtig lækkert, og jeg glæder mig endnu mere til jeg kan prøve at køre film via en god DVD, måske den der Oppo eller DENON 1930 og via HDMI, for den dvd jeg kører gennem nu er 4 år gammel philips SCART... Så jeg håber billedet bliver endnu bedre ;) hvilket jeg også tror det gør... :)
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
|
En forudsætning for køb af oppo er at du ikke skal bruge den til stereo, og designet ikke er det vigtigste for dig(designet er udemærket, men den er lidt bambus)
Men jeg har den selv, og må indrømme at den giver bedre billede end denon 1920(den gamle model) Min ven har denon´en og vi testede den hjemme hos mig. Til stereomusik er denon klart bedste, men ved dvdgengivelse vandt Oppo. Men denon gjorde også et hæderligt job.
det er muligt at få en demonstration af den hos mig, hvis du bor i århus
|
|
|
Jamen en demonstration kunne være lækkert hehe, men jeg bor selv i Grenaa... hehe... Jamen jeg ved ikke rigtig med Stereo fordi at jeg ikke har noget Sorround lige pt. men har i tankerne at købe noget senere hen, men ved ikke lige hvad det skal være, nok noget fra hifiklubben jeg selv samler eller sådan noget.. Det skal være simpelt og godt lyd, men det kommer først senere hen...
Men som sagt hvis jeg bare vidste at denon 1930 var bedre i billede end Oppo'en er tog jeg den og det samme omvendt. Jeg er ikke til design men til når man sidder hjemme i sofaen en fredag aften og hygger med en kanon fed film og får den bedste oplevelse ud af det
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det var mit valg så ville det blive oppo fordi du sparer 1000kr groft set, men jeg er helt sikker på at denon 1930 også er et super valg. Og hvis du har denon i forvejen ville jeg nok vælge den __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kort sagt, nej! :). Disse alt i 1 anlæg er som regel middelmådigt både hvad angår højttalere, DVD og ikke mindst forstærkeren. Jeg kan se at den har vundet EISA-prisen, så det er givetvis et godt anlæg indenfor denne genre. Du vil dog få mere ud af at købe en af de 2 nævnte DVD-afspillere og så evt. købe brugte højttalere samt forstærker. Her vil du få meget mere for pengene, men designet er flot på det anlæg du henviser til, og så ringe er det helt sikkert heller ikke  .
__________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyzio skrev:
taz123456 skrev:
|
det er muligt at få en demonstration af den hos mig, hvis du bor i århus
|
|
|
Jamen en demonstration kunne være lækkert hehe, men jeg bor selv i Grenaa... hehe... Jamen jeg ved ikke rigtig med Stereo fordi at jeg ikke har noget Sorround lige pt. men har i tankerne at købe noget senere hen, men ved ikke lige hvad det skal være, nok noget fra hifiklubben jeg selv samler eller sådan noget.. Det skal være simpelt og godt lyd, men det kommer først senere hen...
Men som sagt hvis jeg bare vidste at denon 1930 var bedre i billede end Oppo'en er tog jeg den og det samme omvendt. Jeg er ikke til design men til når man sidder hjemme i sofaen en fredag aften og hygger med en kanon fed film og får den bedste oplevelse ud af det
|
|
|
Uden at have testet Denon 1930 så er jeg dog næsten sikker på at den har et bedre billed end Oppo'en. Jeg syntes billedet på Oppo og Denon 1920 var på højde med hinanden måske med en lille fordel til Denon 1920. Så jeg er helt sikker på at 1930 er bedre.
Jeg forstår ikke taz123456 syntes at Oppo'en var bedre end Denon 1920 jeg syntes de var næsten lige gode med en lille fordel til Denon 1920. Men det er jo smag og behag.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror kun det er god idé at gå efter det samlede Samsung-system, hvis det er for designets skyld.
Du skriver længere oppe, at det ikke er det primære, og hvis det er tilfældet, tror jeg også du vil få langt mere ud af separate dele.
Hvor mange penge har du at bruge, og hvor mange dele skal det indbefatte (både receiver, dvd og højttalere?)
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Uden at have testet Denon 1930 så er jeg dog næsten sikker på at den har et bedre billed end Oppo'en. Jeg syntes billedet på Oppo og Denon 1920 var på højde med hinanden måske med en lille fordel til Denon 1920. Så jeg er helt sikker på at 1930 er bedre.
Jeg forstår ikke taz123456 syntes at Oppo'en var bedre end Denon 1920 jeg syntes de var næsten lige gode med en lille fordel til Denon 1920. Men det er jo smag og behag.
Nicolai
[/QUOTE]
ja det er et godt spm. Men det afhænger jo også af hvilke slags medie den blev fremvist på. Det kunne jo være, måske lidt usansynligt, at min fladskærm bedre kunne lide oppoén hvorimod det er omvendt hos dig.
Videre har vi alle jo forskellige øjne:-) Men ingen tvivl om at begge dvdér er fremragende dvdmaskiner.
Det skal til mit forsvar dog også siges at OPPO fakisk nær havde vundet en test mod en denon afspiller, som var væsentlig dyrere end dvd 1920.. Skal se om jeg ikke lige kan finde testen. __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
jamen jeg kæber da klart en oppo eller DENON 1930 DVDafspiller...
Også skal jeg selv samle mit Sorround Sound Anlæg... Men der har jeg bare tænkt mig at købe samlet sæt fra DALI eller B&W - finder lige et par link i kan kommentere:
TV:
SAMSUNG LE-40M71B LCD TV
DVD:
DENON DVD-1930 DVD-afspiller
Sorround System:
Her har jeg tænkt mig flg. evt.
B&W DM300 højttalersystem
eller
DALI Blue højttalersystem
Ved ikke helt om det kunne gå sådan en løsning der ?! Mangler der noget ? eller hva ? vil gerne have i lige kommetere og kommer med lidt råd osv...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyzio skrev:
|
Hej igen,
jamen jeg kæber da klart en oppo eller DENON 1930 DVDafspiller...
Også skal jeg selv samle mit Sorround Sound Anlæg... Men der har jeg bare tænkt mig at købe samlet sæt fra DALI eller B&W - finder lige et par link i kan kommentere:
TV:
SAMSUNG LE-40M71B LCD TV
DVD:
DENON DVD-1930 DVD-afspiller
Sorround System:
Her har jeg tænkt mig flg. evt.
B&W DM300 højttalersystem
eller
DALI Blue højttalersystem
Ved ikke helt om det kunne gå sådan en løsning der ?! Mangler der noget ? eller hva ? vil gerne have i lige kommetere og kommer med lidt råd osv...
|
|
|
Jeg ville smide lidt flere penge og investere i et Dali Ikon sæt...
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske har jeg overset det, men hvilken forstærker/receiver har/køber du?
Det har stor betydning for valget af højttalere...
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
har overvejet at starte med 2x front DALI Blue 8008 højttaler
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyzio skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
har overvejet at starte med 2x front DALI Blue 8008 højttaler
|
|
|
Du svarer stadig ikke på hvilken forstærker de skal spille på...
|
| Til top |
|
| |
Dyzio Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den kan godt koblet til det Samsung sæt, men vær lige opmærksom på at det kun er 2 vejs højttalere... Ved godt der er sub med, men alligevel...
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sættes til og sættes til, altså Samsung-anlægget indeholder jo allerede en dvd-afspiller, så der kan vel højst blive tale om at køre lyden igennem
dette anlæg?
Tror ikke helt jeg forstår hvorfor du gerne vil sætte disse to dele sammen. Umiddelbart vil jeg sige, at den Denon-dvd er 'for god' set i forhold til et
alt-i-en-anlæg. Hvis det er udtryk for det samlede budget ville jeg hellere købe en billig dvd og så i stedet få bedre forstærker og højttalere.
|
| Til top |
|
| |