Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: hvilken forstærker til mine højttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

hej dpetersen...

hvor har du spec. fra omkring ydelse i 8 ohm og 4 ohm for rotel.. og kan man få en side hvor der står hvad alle deres produkter yder i 4 ohm. vil gerne vide hva 1070'eren yder i 4 ohm. ved at den yder 130 watt i 8 ohm.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Der har stået noget om det i deres gamle katalog fra 2003/2004. Men når der i de nye kataloger står 2x130W i 8 ohm og den har et forbrug på op til 400W så vil jeg mene at effekten er fordoblet i 4 ohm. Men ellers kan du jo ringe til kaj fra activhifi. Se efter telefon nummer på hjemmesiden. RB1070 kan også brokobles til 1x360W 8 ohm

MVH dpetersen

ps. eller kan du læse om det på rotel's hjemmeside

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej lars ole

Jeg kan ikke lige finde noget om effektopgivelser i 4 ohm, men iflg Rotels egne oplysninger (som kan findes her), så ligner effektopgivelserne for en 1070 meget dem, der blev opgivet for RB 980/981 BX (de kan iøvrigt findes her), og der angives 980/981 til 220 W. pr. kanal iflg DIN normen (altså ved 4 ohm, 1 khz, < 1 % THD). Til sammenligning angives de 120 w. pr. kanal i 8 ohm som begge kanaler drevet samtidigt, 20 hz - 20 khz og < 0,03 % THD, så mon ikke den "reelle" kontinuerlige effekt ved 4 ohm for 980/981 skal findes omkring 190-200 w

Mit gæt er således at RB 1070 har nogenlunde samme effekt som RB 980/981 og RB 1080 ca. det samme som RB 990/991.
Men nu er det jo ikke specifikationer, der fortæller hvor godt en forstærker spiller sammen med nogle givne højttalere, så prøv dig frem

Håber det kunne bruges

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hey Flaz kommer du ikke snart med noget respons på de forstærkere du vil låne. Det kunne da være sjovt at høre hvad de umiddelbare forskelle er på de gengse forstærker-mærker i, hvad de fleste vil finde, en overkommelig prisklassen.

Holfi (model?)
Densen b110
NAD S300
Rotel (model?)
Marantz (model?)
Harmon Kardon (model?)
Classic no. 6.6.b

Med venlig hilsen Bager
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej Bagger,

Jeg har desværre været ude og shoppe for meget (tøj) til at kunne betale depositum på de forskellige forstærkere .. ...var ellers tæt på at få densen b300 og holfi power 8e.e hjem på prøve, men mit shopping-gen tog overhånd  !

DOG får jeg en nad s300 på prøve imorgen, glæder mig rigtig meget - for jeg ved i realiteten ikke hvordan mine b&w cdm7se lyder når de får mere krudt end hvad min marantz sr5400 ose kan præstere

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart kunne du også overveje en musical fidelity A 5 Amp. Jeg synes personligt at S300 er meget kraftig og ikke så kontrolleret i bas området. Det bryder jeg mig ikke om.

A 5 har en HT direct funktion der tillader at du kan køre dit stereo signal direkte i den, altså uden om din reciever, og få et super stereo setup kombineret med at du bruger den som effekt på f.eks fronterne i surround.
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Har nu lyttet til s300'eren i et par timer. Og indtil videre må jeg sige at der er mere kontrol over lyden end tidligere! Og den går dybere - jeg må dog lige vende mig lidt til den et par dage, evt skifte tilbage. Det er oftes nemmere at opdage mangler, synes jeg .

Håber på at kunne låne min fars Denon pma-2000AE hjem snarest, så der er lidt at sammenligne med.

MF A 5 Amp, jeg prøver lige at se hvad jeg kan støve op, tak. Kender ikke særlig meget til MF's produkter - evt en fejl i min opdragelse  

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Ang MF A 5 AMP, så umiddelbart er nypris for høj til mig pt.
- hvad ses den brugt til?

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:
Ang MF A 5 AMP, så umiddelbart er nypris for høj til mig pt.
- hvad ses den brugt til?

Alt efter alder og stand vil jeg skyde på omkring 12000.

him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

du bliver nødt til også at prøve en classic 6.6b.... købte min til 6500 og er det stadig prisen hos ardency er jeg sikker på du ikke behøver lede længere.. meget kontroleret og dyyyb bas og generelt meget musikalsk forstærker.. 2x20 watt ren klasse A og 2x160 watt samlet effekt.. men tro mig den har kæmpe kraft overskud læs evt testen herinde hvor den bliver vurderet til en super forstærker selvom den vejledende pris er 17.000 og de skriver også at den havde overskud selv med ms5 spændt for...

den får ihvertfald mine varmeste anbefalinger..

Til top Vis him self's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af him self

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

him self skrev:

du bliver nødt til også at prøve en classic 6.6b.... købte min til 6500 og er det stadig prisen hos ardency er jeg sikker på du ikke behøver lede længere.. meget kontroleret og dyyyb bas og generelt meget musikalsk forstærker.. 2x20 watt ren klasse A og 2x160 watt samlet effekt.. men tro mig den har kæmpe kraft overskud læs evt testen herinde hvor den bliver vurderet til en super forstærker selvom den vejledende pris er 17.000 og de skriver også at den havde overskud selv med ms5 spændt for...

den får ihvertfald mine varmeste anbefalinger..

Prisen er 7000 i øjeblikket... Og jeg giver Himself helt ret i det hele. Tror næppe du behøver lede mere med den spændt for, for den gør det bare rigtigt godt!

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Jamen altså...det må næsten komme an på en prøve!  

Er der nogen som ved om der er nogle 6.6b-ejere nær kbh-området?

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hvad vil det mon koste at sende en 6.6b retur?..

Det koster alligevel 250kr bare i porto.. så hvis det også koster 250kr at sende den retur, så er det alligevel et tab på 500kr

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg gav 150 for at få min sendt, og det koster vel omkring det samme retur. Dog kan jeg ikke se hvorfor du skulle komme i tanker om at sende den retur

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hvis man fedtspiller om man har lyst til at betale fragten for at låne en amp så er man ikke seriøst int i nyt grej. Hvis jeg var dig ville jeg vente til det virkelig var en prioritet og så gå helhjertet til det.
Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:
Hvis man fedtspiller om man har lyst til at betale fragten for at låne en amp så er man ikke seriøst int i nyt grej. Hvis jeg var dig ville jeg vente til det virkelig var en prioritet og så gå helhjertet til det.

Jeg sad netop og tænkte det samme.

Helt ærligt, det er sgu da billigt for at låne en forstærker!

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Okay I to (Hasselhof og GROoxY)..!  
- ...mit 'problem' er dog at jeg ikke umiddelbart har råd i øjeblikket til at købe nu forstærker og egentlig blot ønsker noget at sammenligne med, nu hvor jeg har nad s300 til låns (ca 14 dages tid).

KAN dog godt se at hvis jeg alligevel skal lytte til classic'en når jeg engang har råd, så ved jeg jo alligevel ikke om den skal retur... ..og så kan det jo være det samme ! - måske den lød så godt at jeg må låne af mig selv  (er igang med at spare lidt penge om til uddannelse nemlig, og prøver at sætte penge til side  )!

Men hvis Ascari har betalt 150kr for porto, så vil jeg da ikke give 100kr ekstra  - må lige prøve at kontakte Jørgen fra Ardency (igen igen).

Håber på at få min fars denon pma-2000ae hjem i weekenden... og måske låne tchav's crown effekt forstærker + cd-afspiller + dac.

Har snakket lidt med rockforlife ang. den DOXA som er til salg på kbs pt. - kender dog intet til DOXA. Nogen som kan sige noget om den? http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=27861

Go'aften..

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

Okay I to (Hasselhof og GROoxY)..!  
- ...mit 'problem' er dog at jeg ikke umiddelbart har råd i øjeblikket til at købe nu forstærker og egentlig blot ønsker noget at sammenligne med, nu hvor jeg har nad s300 til låns (ca 14 dages tid).

KAN dog godt se at hvis jeg alligevel skal lytte til classic'en når jeg engang har råd, så ved jeg jo alligevel ikke om den skal retur... ..og så kan det jo være det samme ! - måske den lød så godt at jeg må låne af mig selv  (er igang med at spare lidt penge om til uddannelse nemlig, og prøver at sætte penge til side  )!

Men hvis Ascari har betalt 150kr for porto, så vil jeg da ikke give 100kr ekstra  - må lige prøve at kontakte Jørgen fra Ardency (igen igen).

Håber på at få min fars denon pma-2000ae hjem i weekenden... og måske låne tchav's crown effekt forstærker + cd-afspiller + dac.

Har snakket lidt med rockforlife ang. den DOXA som er til salg på kbs pt. - kender dog intet til DOXA. Nogen som kan sige noget om den? http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=27861

Go'aften..

Jeg ved at post dk har skruet prisen i vejret siden jul, det kunne måske være en forklaring, så fat mod og lad være med at begræde de sølle 100 kroner. Og hvis du ser på det, så er prisen lige blevet sænket til 7k fra 7.5k, ved dog ikke om det kun var et midlertidigt tilbud eller om det stadigt står, Jørgen kørte nemlig tilbud på nogle classic produkter i sidste uge. Så man kan sige, hvis du skal have sendt den tur retur, jamen så er det jo faktisk gjort gratis  .Uanset hvad er det en god investering hvis du tænker på at du har muligheden for at være godt tilfreds de næste 10 år eller mere med det grej du køber.

Synes tit man ser folk gå direkte op i småting, og derfor ødelægger en hel del muligheder for dem selv, men det er selvfølgelig op til dig

Jeg kender ikke så meget til DOXA, udover at de skulle være godt bygget, strømstørke, og efter manges mening rigtigt godt lydende. Her tror jeg ikke du går fejl angående kvalitet.

Mvh.

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Mit problem er bare at jeg ikke har mulighed for at lytte til doxa på mit anlæg, da sælger ikke er interesseret i evt 'returret'  - sælger bor i jylland, så kan ikke engang lytte til det .

Tja, desværre har penge også noget at skulle have sagt - men på den anden side, det er jo 'bare' penge

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Er netop lige kommet hjem med min fars denon pma-2000ae! Den er igang med at varme op...så venter lige med en beskrivelse af oplevelsen.

Tchav kommer forbi søndag med sit anlæg, pånær højttalere. Hans anlæg kan ses her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27890&K W=tchav

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum