| Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blot et bud, men hvad med Cayin 252B integreret stereoforstærker?
jeg har ikke selv hørt den, men den har fået ”HIFI4ALL.DK Editors Choice” og koster kun 7.500 kr.
Du kan læse om den her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=38&zoneid=3
Tech Spec: Udgangseffekt: 2 x 150 watt RMS, 8 ohm, 2 x 270 watt RMS, 4 ohm Frekvensgang: 10 – 40 KHz +/- 0,5 dB THD: 0,08 % 1 KHZ, 100 W, 8 ohm Signal / støj forhold: 92 dB Dimensioner: 44 x 43 x 14,5 cm (B x D x H ) __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
butter Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Blot et bud, men hvad med Cayin 252B integreret stereoforstærker?
jeg har ikke selv hørt den, men den har fået ”HIFI4ALL.DK Editors Choice” og koster kun 7.500 kr.
Du kan læse om den her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=38&zoneid=3
Tech Spec: Udgangseffekt: 2 x 150 watt RMS, 8 ohm, 2 x 270 watt RMS, 4 ohm Frekvensgang: 10 – 40 KHz +/- 0,5 dB THD: 0,08 % 1 KHZ, 100 W, 8 ohm Signal / støj forhold: 92 dB Dimensioner: 44 x 43 x 14,5 cm (B x D x H ) |
|
|
Har selv haft 252B, det er en fantastisk forstærker, men der er virkelig smæk for skillingen. Tror ikke jeg ville parre den med end CDM højttaler fra B&W. Har selv dali 850, de spillede fint sammen, men i længden fandt jeg den for meget fremme i skoen. Men det er en god forstærker og den har styr på alt! Men den er lidt hidsig.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså jeg kan godt lide den er lidt fremme i skoen - her tænker jeg på mellemtonen. Bassen skal være tør, tror jeg !
Ville en densen b-300 mon være noget for mig?
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal da være en Holfi! En integra 8 har en god bund og styr på tingene og er til rimelige penge.
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Musical Fidelity A5, som jeg bruger sammen med en Marantz SR7300 surroundreciever. Det fungere alle tiders, uden det går ud over stereolyden. Den har en meget stram og detaljeret bas, og lyden er langt fra trættende, selvom den er meget detaljeret.
Hvis du synes den er for dyr, så findes der også en lillebror som hedder A3.5. Lydmæssigt er de meget ens, dog har den lidt mindre kræfter end A5'eren. Dog ikke noget der betyder meget i det daglige, med mindre du skal spille et forsamlingshus op...
Se evt. min tråd.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
| Det skal da være en Holfi! En integra 8 har en god bund og styr på tingene og er til rimelige penge. |
|
|
Hvad er forskellen på power 8 og integra 8? altså andet end at det er power og intg. 
Men selve opbygningen? - vil jeg få mere ud af at købe power 8 (evt e.e)?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Power 8 er på 2*100 watt, hvorimod Integra 8 er på 2*70 watt, og ja Power 8 (EE) lyder bedre, med en ordentlig forforstærker på selvfølgelig, men en Integra 8 er slet ikke så ringe endda, bare irriterende at den ikke kan fjernbetjenes. 8 E.E er efterfølgeren til 8, har selv kun haft 8 EE så ved ikke hvor stor forskellen er, det ved Præsten nok, han har haft begge-
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har talt med Præsten, dengang han havde sin til salg..."desværre" er den solgt nu 
Til at starte med vil jeg komme til at bruge min marantz som pre, hvis valget faldt på en effektforstærker.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er dog stadig til at finde brugt, er ikke så længe siden jeg så en herinde til salg.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jo det  - må bare holde øje og håbe på at sælgere er interesseret i evt noget 'retur'-halløj... ..er ikke så interesseret i at skulle sælge videre igen  (men det er måske meget normalt at man gør det på denne måde?).
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har Theis (tchav) været forbi idag med hans setup og jeg må sige...WOW! Var egentlig ikke overrasket over at det lød bedre....det jeg var mest overrasket over var.....højttaler-kabler!!!!
Forskellen på min marantz og nad s300 var ikke så stor. Der var mere dybde og lidt mere kontrol over bassen, men ikke på detaljer og rum som sådan.
Der var større forskel på min marantz og denon pma-2000ae! JEG kunne ihvertfald bedre lide denon'en frem for nad'en. Denon'en skiller instrumenterne bedre fra hinanden. Der var mere kontrol over bassen, en anelse mindre (jeg vil ikke sige dominerende, for det var den ikke på nad'en) dybde. Perspektivet var mere luftigt og let.
Ja så var der crown effekt + classe cp50 pre. Der var lyden bare bedre på alle måder. Lidt svært at sige hvorfor/hvordan, men én ting som skillede sig ud var bassen. Jeg synes at den kombination var ret god! God kontrol og fin dybde. Hvis penge ikke var en faktor, så af hvad jeg har hørt indtil videre ville jeg tage crown + classe'en - men det bliver desværre for mange penge (siger mit shopping-gen !)
Theis havde nogle monster højttalerkabler med til 80kr/m.! Vi testede lidt med mine højttalerkabler (nogle "a&c the sound og music") og hans kabler på crown + classe. Nøøøøøj en forskel . Jeg var helt paf faktisk, kunne ikke helt forstå det. Af hvad vi lyttede på idag af kombinationer, så vil jeg vovet påstå at den omskifting gav den største forskel! Sikke en forskel der var på bassen, den var nærmest ikke til at finde på min kabler samlignet med Theis' monster kabler. - andre som har lyttet/kender højttalerkabler fra monster?
Theis' havde desuden sin sony x559es cd-afspiller og ontech dac med. Der var noget forskel at spore, men hvilken har jeg svært ved at beskrive! Theis' grinte engang imellem når vi skiftede kombinationer, fordi han tilsyneladende syntes der var latterlig stor forskel - hvor jeg havde svært ved at høre forskel 
Theis tog nogle billeder af hvordan det så ud det vi testede. Prøver lige at høre om han kan sende billederne, så poster jeg dem gerne.
Dagens konklusion: At 'presse' de sidste detaljer ud af musikken var de dyreste pengemæssigt! Måske jeg er mere eller mindre døv, for må indrømme at jeg nogle gange havde svært ved at høre forskel - er af den grund også lidt i tvivl om det så overhovedet er værd at skrifte udstyr hvilket både kan være godt eller skidt - men jeg fortsætter med at prøve mig lidt frem. Måske det hele ender med at jeg bare skifter kabler for en plov og går ud og shopper for resten . Indtil videre vil mig valg falde på denon pma-2000ae (brugt), dels pga prisen og tilslutningsmuligheder!
Næste mål er at få en densen b-300 til låns på tirsdag. Nogen som kan fortælle mig lidt om den?
|
| Til top |
|
| |