Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 10:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Scaler/Deinterlacing fra DVDO (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 29 September 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

 

Jeg står foran anskaffelse af en scaler/deinterlacing fra DVDO og har tænkt på Iscan VP20 ell VP30.

Er de nogen der har erfaring med disse?

Hvad med det nye ABT VRS deinterlacing card. Det koster 3500,- mere. Er det pengene værd?

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 29 September 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

 

Jeg skylder lige at sige at DVDO´en skal anvendes mellem en Denon DVD-3910 og

Infocus SP-7210

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 29 September 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:

 

Jeg står foran anskaffelse af en scaler/deinterlasing fra DVDO og har tænkt på Iscan VP20 ell VP30.

Er de nogen der har erfaring med disse?

Hvad med det nye ABT VRS deinterlacing card. Det koster 3500,- mere. Er det pengene værd?

Hvorfor ikke gå efter en VP50?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 29 September 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
kanvas skrev:

 

Jeg står foran anskaffelse af en scaler/deinterlasing fra DVDO og har tænkt på Iscan VP20 ell VP30.

Er de nogen der har erfaring med disse?

Hvad med det nye ABT VRS deinterlacing card. Det koster 3500,- mere. Er det pengene værd?

Hvorfor ikke gå efter en VP50?

Tjaa!!! Prisen er et issue

VP50 koster 25000,- og jeg har mulighed for at anskaffe en VP20 med ABT kort for 15000,-

 

 

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 29 September 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:
jdg1 skrev:
kanvas skrev:

 

Jeg står foran anskaffelse af en scaler/deinterlasing fra DVDO og har tænkt på Iscan VP20 ell VP30.

Er de nogen der har erfaring med disse?

Hvad med det nye ABT VRS deinterlacing card. Det koster 3500,- mere. Er det pengene værd?

Hvorfor ikke gå efter en VP50?

Tjaa!!! Prisen er et issue

VP50 koster 25000,- og jeg har mulighed for at anskaffe en VP20 med ABT kort for 15000,-

 

Fair nok 

Under alle omstændigheder er ABT boardet et must!

 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 29 September 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Under alle omstændigheder er ABT boardet et must!

Hørt!

Mht. VP20 vs. VP30, så burde du i din opstilling kunne nøjes med VP20. VP30 har analog output som du ikke skal bruge, framerate conversion som du heller ikke har meget sjov udaf med din nuværende projektor, og mindre fleksibilitet med opløsningen som du heller ikke har behov for. I din opstilling vil VP20 med ABT102 være at foretrække, og klart bedre end VP30 uden ABT102. Dét board sparker ekstremt mås!



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 29 September 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

jdg1 skrev:
Under alle omstændigheder er ABT boardet et must!

Hørt!

Mht. VP20 vs. VP30, så burde du i din opstilling kunne nøjes med VP20. VP30 har analog output som du ikke skal bruge, framerate conversion som du heller ikke har meget sjov udaf med din nuværende projektor, og mindre fleksibilitet med opløsningen som du heller ikke har behov for. I din opstilling vil VP20 med ABT102 være at foretrække, og klart bedre end VP30 uden ABT102. Dét board sparker ekstremt mås!

 

Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI( Læs: Engang i fremtiden?????)

Jeg kan kun køre component ud fra DVDén idet HDMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.

 

 

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 29 September 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:
Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI( Læs Engang i fremtiden?????)

Jeg kan kun køre cmponent ud fra DVDén idet HDSMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.

Det er rigtigt. Det kunne godt være årsag nok til at vælge VP30. Men stadigvæk bør du ikke spare ABT102 boardet væk.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Prima
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 29 September 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hvis man har mod på det, kan der spares en del ved at købe DVDO'erne i england. En VP30 kan f.eks. købes til 14.500.

http://www.ivojo.co.uk/dvdo-iscan-vp30.htm



__________________
mvh Jesper
Til top Vis Prima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prima
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 29 September 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Prima skrev:

Hvis man har mod på det, kan der spares en del ved at købe DVDO'erne i england. En VP30 kan f.eks. købes til 14.500.

http://www.ivojo.co.uk/dvdo-iscan-vp30.htm



Er det inklusive moms og fragt til DK?


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Prima
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 29 September 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:


Er det inklusive moms og fragt til DK?

Det er inkl. engelsk moms (17,5%), men ekslusiv fragt.



__________________
mvh Jesper
Til top Vis Prima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prima
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 29 September 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:
Otto, TC skrev:

jdg1 skrev:
Under alle omstændigheder er ABT boardet et must!

Hørt!

Mht. VP20 vs. VP30, så burde du i din opstilling kunne nøjes med VP20. VP30 har analog output som du ikke skal bruge, framerate conversion som du heller ikke har meget sjov udaf med din nuværende projektor, og mindre fleksibilitet med opløsningen som du heller ikke har behov for. I din opstilling vil VP20 med ABT102 være at foretrække, og klart bedre end VP30 uden ABT102. Dét board sparker ekstremt mås!

 

Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI( Læs: Engang i fremtiden?????)

Jeg kan kun køre component ud fra DVDén idet HDSMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.

hehe...så bliver jeg nødt til at anbefale VP50 igen

Den introducerer nemlig det meget lovende "PRep". Med denne funktion kan VP50 tage et progressivt signal, interlace signalet for derefter at foretage dens egen (overlegne) de-interlacing.

Så bliver prisforskellen pludseligt lidt mindre

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 30 September 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
kanvas skrev:
Otto, TC skrev:

jdg1 skrev:
Under alle omstændigheder er ABT boardet et must!

Hørt!

Mht. VP20 vs. VP30, så burde du i din opstilling kunne nøjes med VP20. VP30 har analog output som du ikke skal bruge, framerate conversion som du heller ikke har meget sjov udaf med din nuværende projektor, og mindre fleksibilitet med opløsningen som du heller ikke har behov for. I din opstilling vil VP20 med ABT102 være at foretrække, og klart bedre end VP30 uden ABT102. Dét board sparker ekstremt mås!

 

Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI( Læs: Engang i fremtiden?????)

Jeg kan kun køre component ud fra DVDén idet HDSMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.

hehe...så bliver jeg nødt til at anbefale VP50 igen

Den introducerer nemlig det meget lovende "PRep". Med denne funktion kan VP50 tage et progressivt signal, interlace signalet for derefter at foretage dens egen (overlegne) de-interlacing.

Så bliver prisforskellen pludseligt lidt mindre

"PRep"????? Det fremgår der ikke noget om i specifikationerne vedr. VP50 på DVDO´s hjemmeside.

Men alligevel!!! Det mest optimale må vel være at overføre signalet via SDI.

 

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 30 September 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
Otto, TC skrev:

jdg1 skrev:
Under alle omstændigheder er ABT boardet et must!

Hørt!

Mht. VP20 vs. VP30, så burde du i din opstilling kunne nøjes med VP20. VP30 har analog output som du ikke skal bruge, framerate conversion som du heller ikke har meget sjov udaf med din nuværende projektor, og mindre fleksibilitet med opløsningen som du heller ikke har behov for. I din opstilling vil VP20 med ABT102 være at foretrække, og klart bedre end VP30 uden ABT102. Dét board sparker ekstremt mås!

 

Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI( Læs: Engang i fremtiden?????)

Jeg kan kun køre component ud fra DVDén idet HDSMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.

hehe...så bliver jeg nødt til at anbefale VP50 igen

Den introducerer nemlig det meget lovende "PRep". Med denne funktion kan VP50 tage et progressivt signal, interlace signalet for derefter at foretage dens egen (overlegne) de-interlacing.

Så bliver prisforskellen pludseligt lidt mindre

"PRep"????? Det fremgår der ikke noget om i specifikationerne vedr. VP50 på DVDO´s hjemmeside.

Men alligevel!!! Det mest optimale må vel være at overføre signalet via SDI.

 

Prøv engang at kigge her

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=712781

og her

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=724723&p age=1&pp=30

 

Featuren er ikke slået til i den første firmware, men den kommer

Husk på at du også skal betale for sdi-modifikation af din dvd-afspiller

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 30 September 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
kanvas skrev:
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
[

 

Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI( Læs: Engang i fremtiden?????)

Jeg kan kun køre component ud fra DVDén idet HDSMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.

hehe...så bliver jeg nødt til at anbefale VP50 igen

Den introducerer nemlig det meget lovende "PRep". Med denne funktion kan VP50 tage et progressivt signal, interlace signalet for derefter at foretage dens egen (overlegne) de-interlacing.

Så bliver prisforskellen pludseligt lidt mindre

"PRep"????? Det fremgår der ikke noget om i specifikationerne vedr. VP50 på DVDO´s hjemmeside.

Men alligevel!!! Det mest optimale må vel være at overføre signalet via SDI.

 

Prøv engang at kigge her

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=712781

og her

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=724723&p age=1&pp=30

 

Featuren er ikke slået til i den første firmware, men den kommer

Husk på at du også skal betale for sdi-modifikation af din dvd-afspiller

Det er jeg helt med på, men det gælder jo også med VP50------

Som det ser ud nu, vælger jeg nok en VP30, og opgraderer senere til SDI

 

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 30 September 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Det ser unægteligt spændende ud ....................................................
 
Up-and-coming Features

There are a couple of new things that we know are ‘coming soon’.

PReP (Progressive ReProcessing)
Announced and demoed at CEDIA 2006, PReP is a patented algorithm that takes 480p, 576p, 1080p signals as input, re-interlaces them and then performances VRS cadence detection and deinterlacing.

PReP extracts the original interlaced signal from one that has been deinterlaced by an inferior deinterlacer, and then puts the results through the VRS deinterlacer. Thus getting superior results: perfect cadence locks, diagonal edge processing for video sources (SD & HD).

PReP transforms any and every HDMI DVD, HD DVD, Blu-ray player into one that can output 480i/576i over HDMI. In Europe where HDTV services are only outputting 576p for SD, this enables VP50 owners to extract the 576i signal and use VRS for deinterlacing.

Hopefully we will see this feature soon.

EDID settings
With some experimentation I recently discovered that many HDMI devices that output 480p/576p can be tricked into outputting 480i/576i over HDMI. This involves a couple of edits to the EDID that video processor presents to these devices.

This trick will work on all VPx0 range, and has been promised by DVDO for a long time; especially to VPx0 owners in Europe who want to get 576i over HDMI from their set-top-boxes (especially the vocal crowd of Sky HD customers in UK).

Hopefully we will see this feature very soon.

Other new features
Not only can the firmware be updated, but all the processing in VP50. Maybe we’ll see things like Noise Reduction in the future? (Pure speculation on my part, no insider knowledge.)
Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 30 September 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
[

 

Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI( Læs: Engang i fremtiden?????)

Jeg kan kun køre component ud fra DVDén idet HDSMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.

hehe...så bliver jeg nødt til at anbefale VP50 igen

Den introducerer nemlig det meget lovende "PRep". Med denne funktion kan VP50 tage et progressivt signal, interlace signalet for derefter at foretage dens egen (overlegne) de-interlacing.

Så bliver prisforskellen pludseligt lidt mindre

"PRep"????? Det fremgår der ikke noget om i specifikationerne vedr. VP50 på DVDO´s hjemmeside.

Men alligevel!!! Det mest optimale må vel være at overføre signalet via SDI.

 

Prøv engang at kigge her

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=712781

og her

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=724723&p age=1&pp=30

 

Featuren er ikke slået til i den første firmware, men den kommer

Husk på at du også skal betale for sdi-modifikation af din dvd-afspiller

Det er jeg helt med på, men det gælder jo også med VP50------

Som det ser ud nu, vælger jeg nok en VP30, og opgraderer senere til SDI

 

Men det ser jo netop ud til at du ikke behøver SDI, når du kan bruge "PRep" eller Edid

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 30 September 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
[QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][

Men det ser jo netop ud til at du ikke behøver SDI, når du kan bruge "PRep" eller Edid

Jeg tro nu stadig at det er bedre at tage et"råt" ubehandlet interlaced signal ud via SDI fremfor at lade DVDèn deinterlace for derefter at lade DVDO lave interlace og deinterlace igen gennem ABT boardet.

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 30 September 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:
jdg1 skrev:
[QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][

Men det ser jo netop ud til at du ikke behøver SDI, når du kan bruge "PRep" eller Edid

Jeg tro nu stadig at det er bedre at tage et"råt" ubehandlet interlaced signal ud via SDI fremfor at lade DVDèn deinterlace for derefter at lade DVDO lave interlace og deinterlace igen gennem ABT boardet.

Eller hive et interlaced signal ud via HDMI (vha. ændring af Edid).

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 30 September 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
kanvas skrev:
jdg1 skrev:
[QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][

Men det ser jo netop ud til at du ikke behøver SDI, når du kan bruge "PRep" eller Edid

Jeg tro nu stadig at det er bedre at tage et"råt" ubehandlet interlaced signal ud via SDI fremfor at lade DVDèn deinterlace for derefter at lade DVDO lave interlace og deinterlace igen gennem ABT boardet.

Eller hive et interlaced signal ud via HDMI (vha. ændring af Edid).

 

Ja!!! Men signalet har så været en tur gennem DVDéns deinterlacer (Fli2310) hvis jeg forstår det rigtigt.

 

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes