Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 07:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Scaler/Deinterlacing fra DVDO (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 30 September 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
jdg1 skrev:
[QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][

Men det ser jo netop ud til at du ikke behøver SDI, når du kan bruge "PRep" eller Edid

Jeg tro nu stadig at det er bedre at tage et"råt" ubehandlet interlaced signal ud via SDI fremfor at lade DVDèn deinterlace for derefter at lade DVDO lave interlace og deinterlace igen gennem ABT boardet.

Eller hive et interlaced signal ud via HDMI (vha. ændring af Edid).

 

Ja!!! Men signalet har så været en tur gennem DVDéns deinterlacer (Fli2310) hvis jeg forstår det rigtigt.

 

Hvis det er et interlaced signal,  som afspilleren smider ud, så har det altså ikke været de-interlacet

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 30 September 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
kanvas skrev:
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
jdg1 skrev:
[QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][

Men det ser jo netop ud til at du ikke behøver SDI, når du kan bruge "PRep" eller Edid

Jeg tro nu stadig at det er bedre at tage et"råt" ubehandlet interlaced signal ud via SDI fremfor at lade DVDèn deinterlace for derefter at lade DVDO lave interlace og deinterlace igen gennem ABT boardet.

Eller hive et interlaced signal ud via HDMI (vha. ændring af Edid).

 

Ja!!! Men signalet har så været en tur gennem DVDéns deinterlacer (Fli2310) hvis jeg forstår det rigtigt.

 

Hvis det er et interlaced signal,  som afspilleren smider ud, så har det altså ikke været de-interlacet

 

Indrømmet!!!! Men som jeg læser dette, vil det virke på alle DVDO´s VP modeller, altså også VP20 og VP30,

 

With some experimentation I recently discovered that many HDMI devices that output 480p/576p can be tricked into outputting 480i/576i over HDMI. This involves a couple of edits to the EDID that video processor presents to these devices.

This trick will work on all VPx0 range, and has been promised by DVDO for a long time; especially to VPx0 owners in Europe who want to get 576i over HDMI from their set-top-boxes (especially the vocal crowd of Sky HD customers in UK).


 

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 30 September 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Prima skrev:

Hvis man har mod på det, kan der spares en del ved at købe DVDO'erne i england. En VP30 kan f.eks. købes til 14.500.

http://www.ivojo.co.uk/dvdo-iscan-vp30.htm

Bemærk at den angivne pris er uden ABT 102 boardet (som koster ca. det samme som i DK). Der er ikke voldsomt mange penge at spare, og sammenholdt med en _eksemplarisk_ service fra den danske distributør (HTP, en af de mest professionelle og servicemindede importører jeg kender til), så bør man nok overveje om det er dét værd. Jeg ville i hvert fald ikke kalde det for "en del", sammenlignet med hvad der kan spares på diverse andre produkter i udlandet.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Prima
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 30 September 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Prima skrev:

Hvis man har mod på det, kan der spares en del ved at købe DVDO'erne i england. En VP30 kan f.eks. købes til 14.500.

http://www.ivojo.co.uk/dvdo-iscan-vp30.htm

Bemærk at den angivne pris er uden ABT 102 boardet (som koster ca. det samme som i DK). Der er ikke voldsomt mange penge at spare, og sammenholdt med en _eksemplarisk_ service fra den danske distributør (HTP, en af de mest professionelle og servicemindede importører jeg kender til), så bør man nok overveje om det er dét værd. Jeg ville i hvert fald ikke kalde det for "en del", sammenlignet med hvad der kan spares på diverse andre produkter i udlandet.

Nu ved jeg ikke, hvad man tjener som TC ansat, men for mig er de 3000, der er mellem jeres pris på 17.500 og de 14.500 i uk, da værd at overveje.

Endnu mere markant bliver forskellen, hvis man kan nøjes med HD+, hvor I tager 13000 og hos ivojo er prisen 7800. En forskel på 5200. Så skal servicen altså være mere end eksemplarisk....



__________________
mvh Jesper
Til top Vis Prima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prima
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 30 September 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Prima skrev:
Otto, TC skrev:
Prima skrev:

Hvis man har mod på det, kan der spares en del ved at købe DVDO'erne i england. En VP30 kan f.eks. købes til 14.500.

http://www.ivojo.co.uk/dvdo-iscan-vp30.htm

Bemærk at den angivne pris er uden ABT 102 boardet (som koster ca. det samme som i DK). Der er ikke voldsomt mange penge at spare, og sammenholdt med en _eksemplarisk_ service fra den danske distributør (HTP, en af de mest professionelle og servicemindede importører jeg kender til), så bør man nok overveje om det er dét værd. Jeg ville i hvert fald ikke kalde det for "en del", sammenlignet med hvad der kan spares på diverse andre produkter i udlandet.

Nu ved jeg ikke, hvad man tjener som TC ansat, men for mig er de 3000, der er mellem jeres pris på 17.500 og de 14.500 i uk, da værd at overveje.

Endnu mere markant bliver forskellen, hvis man kan nøjes med HD+, hvor I tager 13000 og hos ivojo er prisen 7800. En forskel på 5200. Så skal servicen altså være mere end eksemplarisk....

 

Bemærk lige at HD+ er en udgået modet der ikke kan opdateres med ABT boardet, og at de vejledende priser kan forhandles med de danske forhandlere. Jeg har selv et tilbud på en VP20 med ABT board på 15000,-

 

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Men det ser jo netop ud til at du ikke behøver SDI, når du kan bruge "PRep" eller Edid



Giver SDI ikke fortsat et "renere" signal end HDMI, hvad enten PRep er i brug eller ej?

Der er jo DVD-afspillere der kan sende interlaced signal via HDMI. Som jeg læser dit indlæg, er et HDMI/i signal lige så godt som SDI?


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
jdg1 skrev:

Men det ser jo netop ud til at du ikke behøver SDI, når du kan bruge "PRep" eller Edid



Giver SDI ikke fortsat et "renere" signal end HDMI, hvad enten PRep er i brug eller ej?

Der er jo DVD-afspillere der kan sende interlaced signal via HDMI. Som jeg læser dit indlæg, er et HDMI/i signal lige så godt som SDI?

På papiret burde SDI give et bedre billede end et interlaced output fra HDMI (som de færreste afspillere kan outputte). Derudover slipper man jo også for HDCP.

Men jeg tvivler er på at forskellen er stor i praksis - det vil i hvert fald kræve noget fornuftigt grej før end man kan udnytte fordelen.

Hvordan alt dette kommer til at se ud i forhold til Prep må tiden jo vise

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

På papiret burde SDI give et bedre billede end et interlaced output fra HDMI (som de færreste afspillere kan outputte).


Men de findes - kan godt følge din pointe.

jdg1 skrev:

Hvordan alt dette kommer til at se ud i forhold til Prep må tiden jo vise



Det vil sige du sparker diskussionen til hjørnepark?


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

 

Har fået oplyst at PrEP muligvis også kommer til at gælde for VP20 og VP30

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

jdg1 skrev:

Hvordan alt dette kommer til at se ud i forhold til Prep må tiden jo vise



Det vil sige du sparker diskussionen til hjørnepark?

Lidt svært at gøre andet, da Prep endnu ikke er aktiveret

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Så er min DVDO VP50 bestilt! 

Glæder mig, den skulle komme i næste uge.

Setup:

Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel.

PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke?

Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI.

Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel.

Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren.

Nogen kommentarer til dette setup?

Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?

PS. Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk. og vil gerne have HD deinterlacing (DL) mulighederne også.

Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :)

/Martin


__________________
/Martin
Til top Vis Ayla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ayla
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
Så er min DVDO VP50 bestilt! 

Glæder mig, den skulle komme i næste uge.

Setup:

Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel.

PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke?

Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI.

Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel.

Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren.

Nogen kommentarer til dette setup?

Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?

PS. Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk.

Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :)

/Martin

hehe - glæd dig! Det er en fed maskine!

Er den pansonic skærm på markedet?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Ayla skrev:
Så er min DVDO VP50 bestilt! 

Glæder mig, den skulle komme i næste uge.

Setup:

Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel.

PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke?

Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI.

Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel.

Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren.

Nogen kommentarer til dette setup?

Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?

PS. Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk.

Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :)

/Martin

hehe - glæd dig! Det er en fed maskine!

Er den pansonic skærm på markedet?



Det gør jeg også!

Har du prøvet den på førstehånd endnu jdg1?

Tror du det vil virke fint med alle de komponenter jeg spørger om ovenfor?

PS. Panasonic skærmen kan købes 1. November i Tyskland og jeg er allerede i samtale med et par forhandlere om at købe et par stk. for 24.000 kr. stk. ca.

/Martin


__________________
/Martin
Til top Vis Ayla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ayla
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Lidt svært at gøre andet, da Prep endnu ikke er aktiveret



.

Hvorledes er effektiviteten af en VPx0 hvis fx. en plasmaskærm selv foretager behandling af det indkomne signal? Displayet skal vel mest muligt undlade at "røre" signalet fra en VPx0?

Helt konkret tænker jeg på om en Pioneer 427XD vil få glæde af en ekstern videoprocessor?


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
jdg1 skrev:

Lidt svært at gøre andet, da Prep endnu ikke er aktiveret



.

Hvorledes er effektiviteten af en VPx0 hvis fx. en plasmaskærm selv foretager behandling af det indkomne signal? Displayet skal vel mest muligt undlade at "røre" signalet fra en VPx0?

Helt konkret tænker jeg på om en Pioneer 427XD vil få glæde af en ekstern videoprocessor?


Med en PF9, som jeg nævner ovenfor, så vil der være en 1:1 pixel mapping funktion, som slår intern scaling/processing fra i skærmen og overlader arbejdet til f.eks. VP50'eren. :)

Ved ikke med din Pioneer skærm, men 1:1 kan den muligvis gøre (er det vigtigste).


__________________
/Martin
Til top Vis Ayla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ayla
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Ved ikke med din Pioneer skærm, men 1:1 kan den muligvis gøre (er det vigtigste).


Nu er det ikke min skærm endnu... men den er under overvejelse.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
jdg1 skrev:

Ayla skrev:
Så er min DVDO VP50 bestilt! 

Glæder mig, den skulle komme i næste uge.

Setup:

Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel.

PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke?

Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI.

Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel.

Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren.

Nogen kommentarer til dette setup?

Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?

PS. Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk.

Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :)

/Martin

hehe - glæd dig! Det er en fed maskine!

Er den pansonic skærm på markedet?



Det gør jeg også!

Har du prøvet den på førstehånd endnu jdg1?

Tror du det vil virke fint med alle de komponenter jeg spørger om ovenfor?

PS. Panasonic skærmen kan købes 1. November i Tyskland og jeg er allerede i samtale med et par forhandlere om at købe et par stk. for 24.000 kr. stk. ca.

/Martin

Den står i min stue

(havde både HD+ og VP30 inden da)

Det ser fint ud med dine grejer - men kan din Mac ikke outputte et interlaced signal? Og kan skærmen ikke acceptere 1080p24?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
jdg1 skrev:

Lidt svært at gøre andet, da Prep endnu ikke er aktiveret



.

Hvorledes er effektiviteten af en VPx0 hvis fx. en plasmaskærm selv foretager behandling af det indkomne signal? Displayet skal vel mest muligt undlade at "røre" signalet fra en VPx0?

Helt konkret tænker jeg på om en Pioneer 427XD vil få glæde af en ekstern videoprocessor?

Din skærm kan ikke køre 1:1 pixelmapping (kan vistnok via d-sub indgangen, men kun ved nogle halv-obskure refresh-rates).

Dvs. at du ikke vil få 100 % udbytte af ekstern scaler. Dog vil du uden tvivl bemærke en synlig forbedring.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes