| Forfatter |
|
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Caraedoc skrev:
Exxtreme skrev:
Caraedoc skrev:
| Men high definition fås pt i DK kun via satellit. |
|
|
Forkert... Som skrevet tilbyder både Stofa og TDC, HD-TV gennem deres bokse... Og har gjort det i et stykke tid nu...
|
|
|
Hvis su så lige læste den næste sætning jeg skrev!!!!
|
|
|
Den har jeg læst!!!!! Du skriver at det pt. kun fåes via satellit, hvilket er forkert, og så skriver du at du ikke skal kunne sige om det fåes over kabel-tv... Det ved du så nu er tilfældet... Men du skriver 2 modsigende ting...
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville UDEN TVIVL vælge pv60e - var lige forbi El-mutanten et smut.
Hold da helt k.... hvor står billedet godt på Panasonic. Det er jo helt vildt. Den stod ved siden af nogle LG, Amoi-LCD, osv - og de fik baghjul hele bundtet.
Den sorte farve var rigtig dyb sort, billedet stod elegant (så både Tv-signal og DVD)
Eneste minus er at den har et hæsligt design 
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så har du jo blot oplevet hvad jeg også så da jeg kiggede PV60 i sin tid. LCD har bare ikke en chance.
Jeg kan dog sagtens leve med designet. Det skal utroligt meget til før det er grimmere end mit Sony CRT
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes faktisk godt det kan leve op til Pioneer i billedekvalitet...
Ved godt jeg fornærmer en masse, men jeg var seriøst imponeret idag!!
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det Fantastic Four klip jeg så nede i TC var også pænere end da jeg tog
min egen DVD med i SCALA Hi-Fi og så samme scene på 427'eren. Jeg ved
ikke hvordan afspilleren i SCALA var forbundet, eller om deres HTPC
nede i TC gav dem en fordel, men førstnævnte husker jeg altså som
bedre. Pioneeren i SCALA var dog ikke kalibreret, eftersom det var helt
nyt og stadig i indkøringsperioden.
Blandt andet derfor har jeg ikke så ondt i røven over, at det nok ikke bliver til et Pioneer i denne omgang.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad hvis der er meget lys i den stue hvor TV'et skal hænge? Det er ikke muligt at mørklægge stuen og er LCD ikke langt at foretrække så frem for PV60?
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er forskel, men jeg mener personligt ikke det skal være det der gør forskellen om du vælger det ene eller det andet.
Man skal jo også vurdere hvornår man ser mest TV - når det er mørkt eller når det er lyst...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
Men hvad formål har den digitale tuner så? Bliver billedet ikke bedre når DR stopper med at sende analogt - og skifter til digitalt?
Er det et krav at man har en digital tuner for at kunne fange signalet til den tid?
Hvornår forventes der at blive sendt HD signaler fra de store danske tv-stationer? Jeg troede egentligt det var det samme som det den digitale tuner skulle medvirke til.
|
|
|
DVB-T delen har ikke noget at gøre med om DR stopper med at sende analogt. Det gør de ikke foreløbigt - DVB-T delen er bare en slags "udbygning" hvor kanalerne ligger digitalt forstærket, og det kan bl.a. være en fordel hvis man bor i udkantsområder hvor f.eks. TV2 ikke går særligt godt igennem.
HD-delen er et helt andet kapitel, og det er her mange folk går helt galt i byen og forveksler de to ting, nøjagtigt som folk forveksler HD med HDMI, dvs. med en HDMI-indgang så har man HD. Heller ikke her, hænger tingene helt sådan sammen, nøjagtigt som med den digitale tunerdel kontra HD-tv. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
| Hvad hvis der er meget lys i den stue hvor TV'et skal hænge? Det er ikke muligt at mørklægge stuen og er LCD ikke langt at foretrække så frem for PV60? |
|
|
Jo det er netop endnu en af fordelene ved LCD, men du bør ikke kun vælge efter det punkt...
|
| Til top |
|
| |
beeingmyself Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haj
Har funder TH42PV62 på Elgigantens HP og under specifikationer er der et rødt kryds ud for "DVI"
Nr.1: Hvad står "DVI" for?
Nr.2: måske affødt af nr 1, men hvad bruges det til?
*BM*
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVI (Digital Visual Interface) er en digital tilslutning - dog uden lyd.

Så længe den har HDMI er det mindst lige så godt da HDMI har lyd med i stikket.
Man ser sjældent nyere TV med DVI-indgang - det er mere brugt i PC monitorer

|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er 2x HDMI og en enkelt VGA-indgang. Der er ikke meget at bruge DVI til  Jow jow, flere tilslutninger ville da være fint, men det ville bare gøre fjernsynet dyrere end det behøver være.
|
| Til top |
|
| |
beeingmyself Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haj
Naiera skrev:
Der er 2x HDMI og en enkelt VGA-indgang. Der er ikke meget at bruge DVI til Jow jow, flere tilslutninger ville da være fint, men det ville bare gøre fjernsynet dyrere end det behøver være.
|
|
|
Well jeg er newbie, så bær over med mig...
Disse HDMI stik, hvad bruges de til?
*BM*
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
De bruges f.eks. til at slutte en PS3, DVD-afspiller,
Blu-Ray-afspiller, HD-DVD-afspiller, HDTV-boks eller lignende til
fjernsynet. Det er en digital forbindelse så man f.eks. helt undgår
konvertering til og fra analog når man ser DVD, hvilket er en meget
vigtig faktor i at give et godt billede.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et forsøg på at rydde op i forvirringen:
- DR1, DR2 og TV2 sendes idag digitalt og kan modtages af et TV med digital tuner eller med en separat modtager tilsluttet TV'et.
- Ingen af ovenstående sender HD - og gør det formentlig ikke før tidligst 2009
- Analog sending stopper 2009
- Digital modtagelse giver mulighed for bedre billedkvalitet, automatisk skift til 16:9 (udnytter hele skærmen automatisk - uden forvrængning (bevarer proportioner)) og Dolby Digitial (sendes vist pt. ikke)
- Enkelt kanaler kan idag modtages i HD via satellit eller kabel - men fælles er, at de kræver en separat boks - og den er ligeglad om TV'et har digital tuner eller ej, da tuneren slet ikke benyttes her.
- PS3 (når den engang kommer), blue-ray, HD-DVD, Xbox 360 er også HD - men igen uafhængig af TV'ets tuner.
Plasma vs. LCD er der talrige øvrige tråde om - den diskussion gider jeg ikke at tage her. Personligt har jeg valgt LCD - men ifht. lys i rummet, synes jeg ikke at det har været et problem på de plasma, jeg har set. Eneste problem mht. lys kan være reflekser fra den blanke skærm, men det afhænger også af, hvorfra du har lyset i rummet og om du har mulighed for at vinkle skærmen lidt. I min stue, hvor vinduerne er lige overfor mit TV, ville det være et problem, men det afhænger jo af din indretning.
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| De bruges f.eks. til at slutte en PS3, DVD-afspiller, Blu-Ray-afspiller, HD-DVD-afspiller, HDTV-boks eller lignende til fjernsynet. Det er en digital forbindelse så man f.eks. helt undgår konvertering til og fra analog når man ser DVD, hvilket er en meget vigtig faktor i at give et godt billede. |
|
|
Du kan også bruge det at forbinde det til en PC, til de fleste pc'er skal du bruge et kabel der går fra DVI - HDMI, da de færeste pc'er har HDMI, men det kommer.
|
| Til top |
|
| |
Caraedoc Branchemedlem

Strax Service
Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Caraedoc skrev:
Exxtreme skrev:
Caraedoc skrev:
| Men high definition fås pt i DK kun via satellit. |
|
|
Forkert... Som skrevet tilbyder både Stofa og TDC, HD-TV gennem deres bokse... Og har gjort det i et stykke tid nu...
|
|
|
Hvis su så lige læste den næste sætning jeg skrev!!!!
|
|
|
Den har jeg læst!!!!! Du skriver at det pt. kun fåes via satellit, hvilket er forkert, og så skriver du at du ikke skal kunne sige om det fåes over kabel-tv... Det ved du så nu er tilfældet... Men du skriver 2 modsigende ting...
|
|
|
Hvis vi så lige skrev pænt til hinanden istedet for bare at SABLE ned! __________________ Undskyld stavefejl, jeg skal lige vænne mig til min nye spændetrøje - Radio/TV-fagtekniker.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Caraedoc skrev:
Exxtreme skrev:
Caraedoc skrev:
Exxtreme skrev:
Caraedoc skrev:
| Men high definition fås pt i DK kun via satellit. |
|
|
Forkert... Som skrevet tilbyder både Stofa og TDC, HD-TV gennem deres bokse... Og har gjort det i et stykke tid nu...
|
|
|
Hvis su så lige læste den næste sætning jeg skrev!!!!
|
|
|
Den har jeg læst!!!!! Du skriver at det pt. kun fåes via satellit, hvilket er forkert, og så skriver du at du ikke skal kunne sige om det fåes over kabel-tv... Det ved du så nu er tilfældet... Men du skriver 2 modsigende ting...
|
|
|
Hvis vi så lige skrev pænt til hinanden istedet for bare at SABLE ned!
|
|
|
Hvad i mine indlæg hentyder du til når du siger jeg ikke skriver pænt og sabler ned?
Jeg rettede dig fordi du tog fejl... Simple as that!
|
| Til top |
|
| |