| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Jeg har prøvet Endorphinen og jeg synes bestemt at den spiller rigtig godt. Hvis du vil høre nærmere, Rattenhuset, er du velkommen til at sende en pm. 
Ellers vil dette sæt fra Zanden nok kunne tilfredsstille de fleste:
Drev:

med tilhørende DAC

og med power supply unit

http://www.zandenaudio.com/products/english/index.html
|
|
|
Mange tak for tilbudet, budgettet er ikke til fornyelser for tiden, men det kunne da være sjovt bare at lægge øre til den 
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 05:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
Nej-nej...I tager helt fejl! Det grej hér er det mest sublime (på alle måder) der kan opdrives.
Tjek selv de øvrige apparater på: www.teac.com/esoteric Dér er virkelig tekst og fotos der nok kan få tænderne til at løbe i vand...

Hvis man er lidt mere beskeden kan man også få denne:

Med venlig hilsen
Niels L.
|
|
|
Hold da kæft!! helt klat det fedeste!.... fik man den store lotto gevinst! så var det sikkert noget af dette der skulle ses på og lyttes til!!..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 06:18 | IP-adresse registreret
|
|
|

Coplands CDA 288 og 289 er nu også ganske lækre at se på - spiller også godt alderen taget i betragtning. Her er det en 288. På 289 har skuffe og display byttet plads. __________________ Hilsner fra - Casper
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud er Reimyo CDP-777 (uden dog at have hørt vidunderet)

__________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
Nej-nej...I tager helt fejl! Det grej hér er det mest sublime (på alle måder) der kan opdrives.
Tjek selv de øvrige apparater på: www.teac.com/esoteric Dér er virkelig tekst og fotos der nok kan få tænderne til at løbe i vand...
Med venlig hilsen
Niels L.
|
|
|
Sådan skal det gøres!! Ingen tvivl om, at TEAC laver nogle af verdens lækreste CD-drev. Sådan er det bare!!! At de så samtidig formår at lave et ultra lækkert design er bare bonus.
TEAC går kraftigt imod trenden indenfor eksotiske CD-afspillere. Dagens standard er, at man køber en dyr og ufattelig lækker maskine, i et ekstrem lækkert kabinet, med virkelig lækker finisn. Og så sidder der et CD-drev i samme stil, som hvis man køber en SONY maskine til 795,-. Ved ikke om det kun er mig, men jeg ryster på hovedet når jeg ser en CD-afspiller til 25.000,- i lækker finish, og når jeg så trykker på open, kører der en billig plastik skuffe ud. Det er bare for langt ude!!!
Så igen... TEAC er for lækkert!!! Hvem laver bedre drev??? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev: Ved ikke om det kun er mig, men jeg ryster på hovedet når jeg ser en CD-afspiller til 25.000,- i lækker finish, og når jeg så trykker på open, kører der en billig plastik skuffe ud. Det er bare for langt ude!!!"
Nej, du har ret. Det er simpelthen for ringe. (Det kaldes optrækkeri eller med et finere ord: Profitmaksimering!!).
mvh
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan bare undre mig, at folk er så naive at købe produkterne alligevel. Når jeg ser sådan en plastiv skuffe, og et prisskilt på 25.000,- tænker jeg straks, at der er nogen der forsøger at score kassen, ved at sælge elendig elektronik/mekanik forklædt i fine kasser. Men det må jo være folk der ikke lader sig afskrække af, at det eneste der er gjort noget ud af, er det ydre... Alt for mange lytter med øjnene. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Jeg ville heller smide 60.000kr på boret til en pladespiller  |
|
|
Og hvis du har gjort det, og står med 60k til en cd spille. Nåhh nej jeg kender svaret, så hellere købe en pladespiller til 120k __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Kræs for kendere
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:

Det er verdens bedste og lækreste.
Mark Levinson no. 31.5 og 30.6.
|
|
|
YES YES YES................! det sidder lige i skabet __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
Ja og hvad med deres "gamle P70-D70 sæt tror jeg har set det til ca.50K og hvad Jensen har da solgt adskillige Audio Aero til omkring 65K.Teac har vel de bedst konstruerede drev overhovedet.
Omvendt hvis man skifter rundt med apperater køber og sælger hvorfor så ikke købe noget ordentligt og så beholde det istedet.
I øvrigt så jeg en test af en Teac på www.audiophile.no til ca. 50K læg mærke til de bruger BB PCM1704 konvertere.

Med venlig hilsen
Niels L.
|
|
|
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have lånt en vens Lyngdorf CD-1 i to uger, mens han var på ferie, er jeg overbevist om at væsentligt flere penge, end den koster, er bedre anbragt et andet sted i kæden. Det var chokerende så meget bedre den var end mit TEAC VRDS drev, som ellers er professionelt modificeret med ny digitaldel og strømforsyning. Den mekaniske side af sagen er kun én af mange parametre på vej mod naturlig lyd fra CD'er. Indtryk, jeg kun fik bekræftet under demoerne på udstillingen i Kbh.

Nu ved vi alle, at reviews skal tages med et gran salt, men læs alligevel - det er ikke helt løgn:
http://www.lyngdorf.com/Sites/UserDefined/Lyngdorf/Folders/R eviews/HFN_Mar06.pdf
og evt mere her:
http://www.lyngdorf.com/ContentId/396/Default.aspx#CD-1 __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit indlæg her, går på at det vel kan være ligegyldigt, om et cd drev, er konstrueret som en kampvogn, eller det er et plastikdrev til 89,50. Der skal aflæses nogle nuller og ettaller. Hvis drevet ruller med en konstant hastighed (det er vigtigt), så må det være laser, kabler, strømforsyning, stik evt. kabinetafskærmning og self. DAC der bestemmer lyden. Det er da fedt at min Krell spiller siger som en Mercedesdør når den lukker, men jeg tror ikke det har meget med lyden at gøre.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
Mit indlæg her, går på at det vel kan være ligegyldigt, om et cd drev, er konstrueret som en kampvogn, eller det er et plastikdrev til 89,50. Der skal aflæses nogle nuller og ettaller. Hvis drevet ruller med en konstant hastighed (det er vigtigt), så må det være laser, kabler, strømforsyning, stik evt. kabinetafskærmning og self. DAC der bestemmer lyden. Det er da fedt at min Krell spiller siger som en Mercedesdør når den lukker, men jeg tror ikke det har meget med lyden at gøre.
vh. Henrik
|
|
|
Helt enig. VRDS 25 x (som jeg selv har ejet) fra Teac har sikkert en fint solidt drev, men lydmæssigt bliver den overgået af mange andre, også afg nogen med plastic skuffe. Budgetmaksimering eller ej, det er også et spørgsmål om hvor man skal bruge pengene henne i maskinen. Personligt tror jeg at dac'en har mere at sige end et overdimensioneret, fancy drev :p
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Dr. Lyd skrev:

Det er verdens bedste og lækreste.
Mark Levinson no. 31.5 og 30.6.
|
|
|
YES YES YES................! det sidder lige i skabet  |
|
|
Jo joo, det sæt er nærmest legendarisk.  Kunne godt få en plads i samlingen. Ellers er der rimelig meget rave omkring Zanden, men priserne er vist rimelig heftige. Ellers er 47 Tech's løjerlige PiTracer da også en tanke værd:  Morten
|
| Til top |
|
| |