Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 09:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: udfald på tandberg reciever (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

fedt gå på mod ..selv med min erfaring ville jeg nok ha givet op gg

måske sku du rep en gammel luxman for min ven ...hvis du da tør andre mærker

hans m-2000 effekt er gået i den ene udgang som jeg forstår dfet

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Så kører den igen. Det tog faktisk ikke mere end 5 minutter at få de to små kondensatorer sat i, så det var ikke det store. Har samlet den helt nu - den har stået og spillet uden låg og bund i et stykke tid, pga det skulle være lidt nemt at komme til sagerne - men jeg syntes at den skulle op og spille for alvor nu. Det plejer ellers at være når jeg samler den helt, og sætter den på hylden at det går galt .

Flot ser den jo ud, og lyder mindst lige så godt

Krenzler: ja, det er nogle lækre små tingester at kigge på. Skal nok passe på de ikke havner i slikskålen!

Heltedellen: Velkommen til! Jeg må nu hellere melde pas på den Luxman. Det rækker evnerne alligevel ikke til, er jeg ret sikker på. Du skal nok mindst bruge en som har, og forstår at betjene et osiloscop. Det er ellers en lækker sag, kan jeg se på google - den må han da se at få op at køre igen!

Så bliver det jo spændende hvor længe det holder denne gang. Tror hellere jeg må se at få bestilt kondensatorer til 75'eren, mens 55'eren spiller. Det er jo derfor man skal ha' to styk

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Ja dejlig ser den jo ud.

heltedellen: Har du prøvet at kontakte Luxman.dk? Siden har godt nok været "under konstruktion" længe men der er da en e-mail adresse.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Januar 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

problemet er at han slet ikke vil bruge særligt mange penge på den ..han fik den bare tilfældigt og hifinørd er han bestemt ikke

ced slet ikke om han nogensinde får den lavet

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Michael GJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Heltedellen: Hvis den er pæn kan han sikkert sælge den til en af de mange der samler på "vintage hifi", så kan han da tjene lidt på den...
Til top Vis Michael GJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael GJ

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Januar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

da jeg så den var den da umiddelbart pæn ....ja han ved desværre allerede at en samler gerne gir goe penge for den

men kæft den er tung gg

ja var mig som sku op og hente den ned fra loft sidst jeg så ham

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Flot flot!!Både udseende,men også hvis du vitterligt fandt nålen i høstakken.Jeg krydser fingre Tillykke med hende!!!!!!

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jo tak - jeg krydser også fingre  !

S.R

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Vanen tro, samlet og på hylde - og så begynder den at falde ud igen..

Nå, men så er det jo på den igen-igen. Jeg har tænkt mig at tjekke stikforbindelsen på preamp-boardet, da jeg byttede det tilbage igen her forleden, og så vil jeg med lup tjekke printbanerne i venstre halvdel af effektforstærkeren. Det er noget der er til at overskue, nu hvor jeg ved cirka hvor fejlen ligger.
Hvis det ikke afhjælper problemet, hælder jeg lidt til at indlevere den til Hiend igen. Tror der må et osiloscop til for at finde fejlen så. Håber bare ikke det viser sig at være en transistor der ikke er til at skaffe, men jeg må ta' det som det kommer .

Den kunne ellers godt lige ha' opført sig ordentligt i et par dage endnu, da jeg er igang med et andet projekt der roder lidt:

Nyt liv til en gammel dansk klassiker:

Er ikke helt sikker på hvordan jeg ender med at prioritere projekterne, men det vil jo vise sig.

S.R

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hvad skal der ske med dine Trapez'er?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

S.R.Surt sjov med den TR2055'er.Men du rykker da når det drejer sig om Trapez'erne Det bliver spændende at se det endelige resultat

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

jeg bor i roskilde og ku da gerne gi lidt øl hvis jeg blev inviteret ...er selv teknikker men arbejder ikke mere men ku da sagtens gi et par øjne mere ...er jo et godt emne

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hhmmm S.R Vaughan, du keder dig sgu  ikke med alle de projekter som du svømmer rundt i...
Nu skal du passe på med renoveringen af de Trapez'er, hvis den tiltrængte "opgrade" bliver for vellykket vil sælgeren jo bare have dem tilbage

Har du også planlagt, at gøre noget ved det indvendige
                  Nu når du jo er igang, så husk bagsiden, ik...  

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hurra - Tror sgu' omsider jeg fandt ondets rod !

Tog låget af den igen og satte musik på, og så listede jeg rundt og nød det - og da den faldt ud kastede jeg mig med spisepinden over effektdelen. Ved en lille transistor (Q 805) var der gevinst, og der var noget ved den måde den skrattede på, der bare lød som om jeg nu omsider har fundet problemet. Jeg kunne dog ikke "tappe" den helt tilbage, så jeg loddede den ud (lodningerne så perfekte ud) og gav den nogle heftige fingerknips - og det var åbentbart nok til at den besluttede sig til at vende tilbage fra de døde . Gad vide om de også repper sådan på de rigtige værksteder ?
Nå, jeg må nok hellere begynde at kigge mig om efter en erstatning for den. Det er jo ikke sikkert at det holder i længden, og jeg vil gerne kunne regne med at den fungerer. Nogen der ved om sådan en transistor er til at skaffe, eller om der findes en god erstatning for den? Farvekoden er, læst ovenfra, hvid gul rød, og der står "529 WBD" på den.

Det er synderen der sidder lige under den gule ledning, mellem det lille stykke malertape og det blå relæ

Lidt tættere på. Håber i kan se det, selvom det ikke er helt skarpt

Heltedellen: mange tak for tilbuddet, men det lader til at jeg selv har klaret den. Du skal dog være velkommen til at kigge forbi med de øl på et tidspunkt, hvis du gerne vil høre dyret!

Trapezzerne er ved at få nyt skum, Krenzler. Det var efterhånden tjeneligt til udskiftning. Det går fornuftigt med at skære det ud - så må vi se om jeg er lige så heldig med at lime det på.
Guldtuborg: Nej, jeg nøjes med skum i denne omgang, selvom delefilteret ser lidt ristet ud. De spiller jo alligevel rigtig godt, og jeg trænger til at komme lidt på plads - så det bliver en anden god gang! Tror heldigvis sælgeren er rigtig glad for sine nye HT'ere - og det er godt for han får dem ikke tilbage, om han så hyler og skriger !

S.R

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

jamen smid en invitation og jeg kommer fluks

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Vi finder ud af noget på et tidspunkt, Heltedelle ! Trapezzerne er færdige, og det blev sådan set rimeligt. Ser selvfølgelig lidt hjemmelavet ud visse steder, men det blev ikke så tosset:

-Og 55'eren kører stadig !

-tunghør

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Fornemt.

Jeg glæder mig til en demo.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Flot arbejde,Tunghør Det er mange år siden at Trapez'erne var så flotte sidst.Så er du køreklar med både reciever og højttaler.Tillykke

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Tak, tak - ja, det kører omsider ! Det tog mig faktisk et par dage at vænne mig til trapez'ernes nye påklædning. Men nu går det

-tunghør

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Jeg var forbi Tunghør i går aftes for at afhente en halvsyg TR1000 (tak for den ), som nu kommer på intensivafdelingen - den er jeg spændt på. Mere om det når jeg får tid til at dykke ned i den. 

Samtidig fik jeg hørt Tunghørs set-up, og jeg kan kun sige at de Trapezer  lyder fornemt. Fantastisk klarhed og meget musikalsk. Bassen mangler dog lidt kontrol efter min mening, der er dybde nok men der mangler lidt præcision. Det bliver spændende om ikke TR2075 giver lidt mere kontrol. Og så måske lidt større kvadrat i HT-kabler (fx. Harald Nyborg's) selvom det jo ikke er mange meter vi taler om. Fantastisk som det 30 år gamle grej kan spille.

Som jeg nævnte for Tunghør, så har jeg fra Norge fået tilsendt kopi af diagrammer på TR2075 - det er en PDF-fil på ca. 4,4MB - det er ikke en komplet servicemanual, men kun digrammer og prinkort-oversigter. Hvis I er interesserede så send en PB med jeres maildresse  så mailer jeg den.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes