Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 20:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Verdens aller dyreste potmeter... knob (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Silver Rock Signature Knob

This is the famous 'Silver Rock Signature Knob'.

Et stykke af det reneste....træ

Smukt designet så det ligner ...en knab

Til en...volumekontrol.

Jeg kan tage fejl , men jeg synes det bare er en volumeknap i træ..

Du kan have fornøjelsen at dreje på din egen personlige  volumeknap og som er absolut helt nødvendigt for en rigtig hifi entusiast for kun 485 $ = 2837 DDK

(skynd dig at købe, mens dollar kursen er lav!

REVIEW

Good vibrations, Bad vibrations it’s all about vibrations!!

RAM would like to introduce a new signature level knob developed for the mighty Silver Rock potentiometer.

The standard bakelite knob is certainly the best sounding compromise... but now Audio Consulting has taken this aspect of the Silver Rock much further.

The new knobs are custom made with beech wood and bronze where the bronze is used as the insert to mount to the stem of the volume pot.

The beech wood is coated several times with C37 lacquer for best sound as pointed out by Dieter Ennemoser.

How can this make a difference???

Well, hearing is believing as we always say. The sound becomes much more open and free flowing with a nice improvement in resolution.

Dynamics are better and overall naturalness is improved.

Here is a test for all you Silver Rock owners.

Try removing the bakelite knobs and listen.

You will be shocked by this!

The signature knobs will have an even greater effect…really amazing!

The point here is the micro vibrations created by the volume pots and knobs find their way into the delicate signal path and cause degradation (Bad vibrations equal bad sound).

With the signature knobs micro vibrations from the C37 concept of wood, bronze and the lacquer itself compensate for the volume pots and provide (Good Vibrations) our ear/brain combination like to hear…way better sound!!

LINK : http://www.referenceaudiomods.com/Merchant2/merchant.mvc?Scr een=PROD&Product_Code=NOB_C37_C

LINK til andre helt uundværlige tveaks og tricks 

http://www.ilikejam.dsl.pipex.com/audiophile.htm

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sagtens bruge en drejebænk og selv bestemme træsorten! Selv om jeg bruger dyrt træ, kommer prisen aldrig op over 50 kr! Men det er måske den lille tap der koster kassen

Mage til skidt! ja, så er man dum eller uvenner med tegnebogen, hvis sådan en knap anskaffes! 

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Husker også engang nogle bestemte måtter/tæpper i bestemt fibre materiale til at ligge foran anlæget til ca 3000 kr stykket (efter hva jeg husker)

Hmm, ja man kan tjene penge på mange ting. Men den der "knop" er dog den væreste.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Som Groucho Marx sagde: "There's a sucker born every minute!!"

- knaldhamrende Worldwide.

mvh Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Det er mange penge for et lille stykke træ. Min sløjd lærer vil sgu dreje sådan et stykke træ gratis.

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

Silver Rock Signature Knob

This is the famous 'Silver Rock Signature Knob'.

Et stykke af det reneste....tr�

Smukt designet s� det ligner ...en knob

Til en...volumekontrol.

Jeg kan tage fejl , men jeg synes det bare er en volumeknap i tr�..

Du kan have forn�jelsen at dreje p� din egen personlige  volumeknap og som er absolut helt n�dvendigt for en rigtig hifi entusiast for kun 485 $ = 2837 DDK

(skynd dig at k�be, mens dollar kursen er lav!

REVIEW

Good vibrations, Bad vibrations it�s all about vibrations!!

RAM would like to introduce a new signature level knob developed for the mighty Silver Rock potentiometer.

The standard bakelite knob is certainly the best sounding compromise... but now Audio Consulting has taken this aspect of the Silver Rock much further.

The new knobs are custom made with beech wood and bronze where the bronze is used as the insert to mount to the stem of the volume pot.

The beech wood is coated several times with C37 lacquer for best sound as pointed out by Dieter Ennemoser.

How can this make a difference???

Well, hearing is believing as we always say. The sound becomes much more open and free flowing with a nice improvement in resolution.

Dynamics are better and overall naturalness is improved.

Here is a test for all you Silver Rock owners.

Try removing the bakelite knobs and listen.

You will be shocked by this!

The signature knobs will have an even greater effect�really amazing!

The point here is the micro vibrations created by the volume pots and knobs find their way into the delicate signal path and cause degradation (Bad vibrations equal bad sound).

With the signature knobs micro vibrations from the C37 concept of wood, bronze and the lacquer itself compensate for the volume pots and provide (Good Vibrations) our ear/brain combination like to hear�way better sound!!

LINK : http://www.referenceaudiomods.com/Merchant2/merchant.mvc?Scr een=PROD&Product_Code=NOB_C37_C

LINK til andre helt uundv�rlige tveaks og tricks 

http://www.ilikejam.dsl.pipex.com/audiophile.htm

Ja, den har været debatteret før.

Der er jo også Audio Machinas glaskrukker fyldt med snavs. De koster vist også en bundegård.

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

jeg er ligeglad hvad folk de bruger deres penge på,det er dem der har tjent dem.
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Forklaringen er da god nok,- er den ikke? det lyder da meget troværdigt, synes jeg

Hvis det giver de forbedringer som der beskrives, er prisen vel helt okay?

The sound becomes much more open and free flowing with a nice improvement in resolution

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Knappen ligner noget, der kan blive beskidt over tid. Som en fedtet køkkenlåge på et kollegie

mvh

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

Forklaringen er da god nok,- er den ikke? det lyder da meget troværdigt, synes jeg

The sound becomes much more open and free flowing with a nice improvement in resolution

Synes det lyder som noget man kunne se på TvShop

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Nok kan man let lave en efterligning på en drejebænk, men tappen og beslaget til selve pot-meteret kræver nok en CNC maskine, men det skulle der da nok også være nogen som har adgang til  Til "knap" 3000kr. så skulle der jo nok være nogen som hurtigt fandt på at lave noget selv, og det skulle da nok være muligt at lave lidt kønnere?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hvis det skulle have så meget at sige, hvorfor startede man så ikke med at skifte selve pot-meteret, det må da uden lige være der den største forskel måtte kunne opnås... På laboratorie udstyr og lign. der er det da meget normalt med gas-tætte pot-metre med rigtige lejer og keramik aksler osv. Synes da aldrig man ser den slags i hifi?
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Altså... nu skal jeg ikke udtale mig når jeg ikke selv har prøvet vidunderknappen. Den ville jo nok også se lidt fjollet ud på en TDA2200 :-)

Jeg tror sgu hellere jeg ville have musik for pengene...

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hvad med at dreje en knap i massiv guld? Det kunne da også være flot! Måske sætte diamanter og rubiner på

mvh

JanTM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hehehe... det er da det tåbeligste jeg længe har hørt. Men ok... nogle folk har bare for mange penge
Til top Vis JanTM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanTM Besøg JanTM's Websted

Twellmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

chubbz skrev:

Altså... nu skal jeg ikke udtale mig når jeg ikke selv har prøvet vidunderknappen. Den ville jo nok også se lidt fjollet ud på en TDA2200 :-)

Jeg tror sgu hellere jeg ville have musik for pengene...

det ville nok ikke have den store virkning da der ikke sidder et potmeter bag volumeknappen på en TDA2200.

der sidder et hjul med huller, der sidder så en aftaster og "tæller" når hullerne fiser forbi, ligesom på en gammeldags mus med kugle.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Denne knap er simpelthen for meget. Nu har jammerligheden i hifi-branchens tweak-hjørne nået et punkt, hvor efterhånden selv de mest blåøjede må kunne se galskaben.

Vi mangler bare en historie om, at producenten har rejst hele jorden rundt og samlet forskellige træsorter fra forskellige lande, for at finde den træsort, der kunne få knappen til at lyde bedst...

BeoFan skrev:

Ja, det lyder meget imponerende.... Det forstår jeg godt... Hvis jeg skulle forsøge at sælge en træknap til 3000,- ville jeg nok også bruge det meste af tiden på at opdigte røverhistorier, for at overbevise folk om et elelr andet ævl.

Men se det nu i øjnene.... Der er tale om et kosmetisk produkt. Snakken om vibrationer... bla bla bla. Sikke noget pjat! Prøv at klæbe en masse blygummi på din volumenknap, og se om det hjælper.... Jeg tvivler.

Men manden bag produktet er ikke dum. Han har fanget tendensen om, at man kan forlange lige hvad man vil for et eller andet tvivlsomt produkt, bare man fortæller en god nok røverhistorie.

Tænk i øvrigt lige over, at du kan købe 15 DVD afspillere for samme pris som denne lille træknap . Uha den må være et røverkøb,.....

Tænkte i øvrigt lige på..... Holfi har jo altid brugt træfronter og træknapper... Gad vide om deres træknapper også koster 3000,- i løs vægt??? Og gad vide om en Integra8 med de nye aluknapper lyder helt og aldeles elendigt i forhold til en gammel model med træknapper??

Måske man skulle høre Holfi hvor deres knapper kommer fra, og om man kunne købe en ordentlig pose af dem... Hvis folk er naive nok til at betale 3000,- for dem, tror jeg helt sikkert man kunne tjene nogle lette penge der.

Endnu en gang må jeg lige grine lidt over det her. Hør nu folkens...: Vågn op af den der blåøjede fantasiverden, hvor man tror man kan høre alt. Og nej... på stående fod kan jeg ikke lave et teknisk bevis for, at man ikke kan høre forskellen.... Men det er ikke pr definition bevis på, at man kan høre forskellen... Heller ikke selvom en knap har kostet 3000,-! Vågn nu op!!!

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

copman skrev:
knaldhamrende Worldwide.

Ja den er lige til CWC.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Men hvis du syntes det er langt ude, så har du intet set.

http://www.positive-feedback.com/ambackissues/Belt.htm

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

xo skrev:

Men hvis du syntes det er langt ude, så har du intet set.

http://www.positive-feedback.com/ambackissues/Belt.htm

- som handler om at nedfryse sine CD plader!. gad vide om det også hjælper på DVDer ?

Man kunne passende prøve at nedfryse DVD filmen "The Day After Tomorrow"  

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum