Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 21:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Vil ha’ en projektor!...nu! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Halløjsa 

Jeg vil ha' en projektor! - og det skal være en panasonic grundet dens fleksible zoomfunktion.

Umiddelbart går jeg efter den nye panasonic pt-ax100, medmindre:

- jeg kan spare en hel del på at købe panasonic pt-ae700,

- eller at man kan få deres nye 1080p panasonic pt-ae1000 til en overkommelig merpris.


Håber at jeg kan få lidt hjælp til at finde de billigste steder (inkl. evtuelle forsendelser osv.) af alle 3 modeller, så jeg kan tage en beslutning 

p.s har intet mod at købe fra tyskland hvis besparelsen er stor nok...

Mvh Peter
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hey prse.

Prøv www.ebay.de eller www.preissuchemachine.de

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

takker!

Jeg kan se at det billigste inkl. forsendelse er 1366€ (10.187 dkk.)

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=393277


men da jeg ikke er mester i tysk, kan jeg ikke gennemskue om denne billigste forhandler (øverste på listen) er "for skummel" ...lidt hjælp tak!
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Så må man jeg gøre op med sig selv om det er risikoen værd. jeg vil ihvertfald ikke tage beslutningen for dig

Iøvrigt kan du starte med at finde ud af om de overhovedet sender til danmark

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

hehe....det tror jeg ikke de gør...nummer to på listen har en samlet leverningspris på ca. 11.300 dkk

Hos danske Best Seat kan man få den til 15.000 dask

En anden ting jeg lagde mærke til var, at ae700 har scart indgang, men det har ax100 ikke... Min dvd afspiller har scart, s-vhs og composite udgang....? hvad kan i få ud af denne oplysning....?
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Glem alt om scart, du skal bruge HDMI eller component for et fornuftigt billede. Køb evt. en ny dvd ved siden af. Du kan få rimelige dvd afspillere med disse udgange ned til en tudse

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

hmmm...øv...havde håbet på at jeg kunne vente lidt med at købe ny afspiller...nogle forslag? 
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Har din Marantz ikke component ud?

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

nope...tror jeg da ikke...(component er de tre grundfarver adskilt i hver sin udgang ik'å?)

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

jow, det er det. Du skal som minimum have component, DVI eller HDMI før det bliver rigtig sjovt

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

wrong

You are so right  

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Er der iøvrigt nogen der har nogen indvendinger mod at jeg køber en ae-700? (altså et eller andet jeg skulle have overset, som bare er en stor fordel i en af de nyere projektorer)...speak now, or forever hold your peace..eller noget
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

AE700 er en 2 "generationer" gammel Panasonic. Du kan sikkert finde en AE900 til samme pris som en AE700.

Alternativt så er der den altid populære Sanyo Z4.

Det lyder dog som om at  AX100 er en knald god projektor og rent faktisk har formået at give en signifikant forbedring i forhold til AE900. Springet fra AE700 til AE900 bød ikke på så meget.

AE1000 kommer til at koste noget mere end AX100 så om du skal vælge den afhænger af hvor meget du har lyst til at smide efter projektoren.

Så umiddelbart mener jeg at valget af en AX100 lyder som den bedste mulighed i dit tilfælde.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 487
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers
 
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 950
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Købte selv ved www.digitalo.de og der får man kanon service :)!

__________________
Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hvad er bedst....component eller hdmi

Ville jeg få et fornuftigt billede med scarttilslutning fra min dvd-afspiller til ae700

Hvor meget bedre er hdmi/component ifht. scart, når vi kun tænker på dvd-film (skal jo selvfølgelig ha' hd-dvd/bluray-afspiller næste år! )

hvad er en ok pris for denne brugte ae-700: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=25459


Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

nobody? 
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

prse

Det kommer helt anpå hvilken forbindelse du kan sende gennem scart stikket. Scrat er ikke en bestemt signal overførelse, men derimod er der mulighed for stort set alle analoge signal overførelser i scart (composit, lyd, s-video, RGB).

HDMI vil dog nok give et bedre billed end component. Det kommer også lidt an på udstyret, kabler og afstanden.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

aha!...så lærte jeg noget i dag! ....bag på min DVDafspiller er der en kontakt man kan sætte til RGB, er det så det samme som componenet (Red, Green Blue?)....hvis, betyder det så at jeg kan få et rimeligt godt signal gennem scart?....
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg forstår bruger RGB for meget båndbredde og converteres derfor til component. Der skulle dog ikke ske en forringelse af kvaliteten.

http://www.projectorcentral.com/component.htm

Så hvis du kan få component ud af din scart, kan du forbinde dette til din projektor. Har den scart eller component indgang?

Der er yderligere diskution af emnet her.

http://www.avforums.com/forums/archive/index.php/t-43445.htm l

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes