| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror helt bestemt Dali'erne er bedre end Panasonicog Samsung.
Bemærk at den lille løsning er uden subwoofer, lægges den til er prisfoskellen kun 1000,-
I det dyrere sæt går højtalerne noget længere ned i basen, og subwooferen skal derforkun behandle de allerdybeste toner. Hvis en subwooferspiller med i den nedre mellemtone (hvad den vil skulle gøre i det billigere sæt), begynder man at kunne retningsbestemme hvor basen kommer fra - det kan selv en "simpel bruger" høre ;-)
THX-specifikationerne angiver forskelige værdier der skal være opfyldt for at gi' en realistisk lydgengivelse. En af disse er, at center, front og sidehøjtalere skal kunne spille ned til 80Hz hvor subwooferen tager over - det kan de ikke i den billigere løsning.
Da forskellen inklusiv subwoofer som sagt kun er kr. 1.000,-, ville jeg klart vælge det dyrere sæt.
Mht. reciever, ville jeg vælge en Denon til dit setup. De laver okay produkter og så passer den umiddelbart med din DVD og du kan betjene begge fra samme fjernbetjening... Dali'erne skal dog ha' rimelig meget effekt, så enten skal du ha' en af de lidt større modeller, eller udbygge med en seperat effektforstærker. fordelen ved den sidste mulighed er, at du kan starte uden og så senere investere i effektforstærker.
Mht. effektforstærker, er der flere ret lækre Parasound til salg brugt i KBS-afdelingenher på sitet...
MVH.
|