Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 23:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp - NYT Surround Sound (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

TV:

SAMSUNG LE-40M71B LCD TV Har det hjemme nu

DVD:

DENON DVD-1930 DVD-afspiller 

Sorround:

samlet sæt fra f.eks. DALI

DALI Concept 6 højttalersystem

eller

DALI Blue højttalersystem

kan en simpel bruger som mig godt høre forskel i f.eks. film eller musikafspilning på disse to specs? det skal bare spille dejligt og behageligt ikke noget VILDT Sindssygt højt musik...vil nemlig gerne have det til 6500kr --> er det godt? og bedre end de der samlede løsninger fra f.eks. panasonic eller samsung?!

Der skal også en sorround receiver til... men ved ikke hvilken en der skal være ?

Til top Vis Dyzio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyzio
 
Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

TV:

SAMSUNG LE-40M71B LCD TV Har det hjemme nu

DVD:

DENON DVD-1930 DVD-afspiller På vej

Sorround:

samlet sæt fra f.eks. DALI

DALI Concept 6 højttalersystem

eller

DALI Blue højttalersystem

kan en simpel bruger som mig godt høre forskel i f.eks. film eller musikafspilning på disse to specs? det skal bare spille dejligt og behageligt ikke noget VILDT Sindssygt højt musik...vil nemlig gerne have det til 6500kr --> er det godt? og bedre end de der samlede løsninger fra f.eks. panasonic eller samsung?!

Der skal også en sorround receiver til... men ved ikke hvilken en der skal være ?

 

 

how skrev samme besked to gange...

Til top Vis Dyzio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyzio
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

Jeg tror helt bestemt Dali'erne er bedre end Panasonicog Samsung.

Bemærk at den lille løsning er uden subwoofer, lægges den til er prisfoskellen kun 1000,-

I det dyrere sæt går højtalerne noget længere ned i basen, og subwooferen skal derforkun behandle de allerdybeste toner. Hvis en subwooferspiller med i den nedre mellemtone (hvad den vil skulle gøre i det billigere sæt), begynder man at kunne retningsbestemme hvor basen kommer fra - det kan selv en "simpel bruger" høre ;-)

THX-specifikationerne angiver forskelige værdier der skal være opfyldt for at gi' en realistisk lydgengivelse. En af disse er, at center, front og sidehøjtalere skal kunne spille ned til 80Hz hvor subwooferen tager over - det kan de ikke i den billigere løsning.

Da forskellen inklusiv subwoofer som sagt kun er kr. 1.000,-, ville jeg klart vælge det dyrere sæt.

Mht. reciever, ville jeg vælge en Denon til dit setup. De laver okay produkter og så passer den umiddelbart med din DVD og du kan betjene begge fra samme fjernbetjening... Dali'erne skal dog ha' rimelig meget effekt, så enten skal du ha' en af de lidt større modeller, eller udbygge med en seperat effektforstærker. fordelen ved den sidste mulighed er, at du kan starte uden og så senere investere i effektforstærker.

Mht. effektforstærker, er der flere ret lækre Parasound til salg brugt i KBS-afdelingenher på sitet...

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
FNørd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Jeg tror helt bestemt Dali'erne er bedre end Panasonicog Samsung.

Bemærk at den lille løsning er uden subwoofer, lægges den til er prisfoskellen kun 1000,-

I det dyrere sæt går højtalerne noget længere ned i basen, og subwooferen skal derforkun behandle de allerdybeste toner. Hvis en subwooferspiller med i den nedre mellemtone (hvad den vil skulle gøre i det billigere sæt), begynder man at kunne retningsbestemme hvor basen kommer fra - det kan selv en "simpel bruger" høre ;-)

THX-specifikationerne angiver forskelige værdier der skal være opfyldt for at gi' en realistisk lydgengivelse. En af disse er, at center, front og sidehøjtalere skal kunne spille ned til 80Hz hvor subwooferen tager over - det kan de ikke i den billigere løsning.

Da forskellen inklusiv subwoofer som sagt kun er kr. 1.000,-, ville jeg klart vælge det dyrere sæt.

Mht. reciever, ville jeg vælge en Denon til dit setup. De laver okay produkter og så passer den umiddelbart med din DVD og du kan betjene begge fra samme fjernbetjening... Dali'erne skal dog ha' rimelig meget effekt, så enten skal du ha' en af de lidt større modeller, eller udbygge med en seperat effektforstærker. fordelen ved den sidste mulighed er, at du kan starte uden og så senere investere i effektforstærker.

Mht. effektforstærker, er der flere ret lækre Parasound til salg brugt i KBS-afdelingenher på sitet...

MVH.

Kigger på samme Denon DVD-1930 og overvejer Denon AVR-2807 receiver, pga. Audessey, bi-amp og HDMI interface.

Har et par gamle Trapez Xi, som jeg vil bruge til stereo og front, med bi-amp.

Er blevet anbefalet Dali Suite Center 0.7 ell 0.8 som center.

Baghøjtalere bliver vel så Dali Suite Rear 0.7 ell 0.8 afhængig af center.

Subwoofer Dali S1.2.

Lyder det som en fornuftig opsætning?

Er det helt i skoven at forsøge at sætte trapez'erne sammen med noget andet?

FNørd

Til top Vis FNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FNørd
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Dyzio skrev:

TV:

SAMSUNG LE-40M71B LCD TV Har det hjemme nu

DVD:

DENON DVD-1930 DVD-afspiller På vej

Sorround:

samlet sæt fra f.eks. DALI

DALI Concept 6 højttalersystem

eller

DALI Blue højttalersystem

kan en simpel bruger som mig godt høre forskel i f.eks. film eller musikafspilning på disse to specs? det skal bare spille dejligt og behageligt ikke noget VILDT Sindssygt højt musik...vil nemlig gerne have det til 6500kr --> er det godt? og bedre end de der samlede løsninger fra f.eks. panasonic eller samsung?!

Der skal også en sorround receiver til... men ved ikke hvilken en der skal være ?

 

 

how skrev samme besked to gange...

Der findes ingen simpel bruger, hvorfor skulle du ikke kunne høre vellyd lige så godt som os andre? Dine ører er vel skabt til samme formål som alle andres, nemlig at høre lyde, derfor vil du kunne høre forskel lige som alle andre. Der hvor forskellen ligger, er hvor meget du vil give for forbedring, det er nemlig yderst individuelt fra person til person.

Angående dine spørgsmål, så kan du høre begge sæt inde i hifi klubben, og sikkert også låne det med hjem i hytten og lytte det igennem, det er begge gode sæt til prisen, så afgørelsen må være hvordan du mener det skal lyde. Jeg er ret sikker på at det er bedre end panasonic og samsung, så klø bare på .

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes