Emne: Genesis planlægger comeback-turné ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi var også til koncerten og hvilket arr. de havde lavet.
Jeg gav min kone billetterne i fødselsdagsgave og det var vip billetter. Det med vip havde jeg prøvet før med lidt forskellige oplevelser både godt og skidt.
Denne oplevelse var SUPER god og sevice i topklasse. Spisning med 12-13 retter italienske retter til ca. 3800 mennesker og der var ca. 400 til at sevicere os. Øl, vin og vand ad libitum i de 2½ time som spisningen varede. Dernæst var vi lukket inde med egne ølboder og store toiletvogne. Stor ros til Herning Kongrescenter for en stor oplevelse. Det eneste kritikpunkt er at der ikke var et afterparty i hallen 
Jeg vil helst stå nede foran og gerne ca. 20 meter fra orkesteret hvilket for mig giver en super god oplevelse. Vi sad desværre på tribunerne som var helt ude i siden af koncertområdet hvilket gjorde at lyden var ret dårlig, men det kan man heller ikke forvente god lyd i den vinkel.
Nu til selve musikken .
Jeg er lidt til det gamle og lidt til det nyere så mht. udvalget af musikken var jeg fuldt tilfreds. Over 2½ times musik er meget tilfredsstillende. Jeg er stor fan af "MAMA" og havde glædet mig helt vildt til at se Phils store "fjæs" på storskærmen og sige HAR HAR HAR..... FEDT og det levede helt op til forventningerne. Flot afslutning med fyrværkeri som sog kom en time for tidlidt da det var lyst da det hele var færdigt, og ja jeg slutter mig også til dem der mener at koncerten skulle starte en time senere. Sidste nr. var for tamt som et "farvel nr.) og da de gik fra gik opryningsfolkene igang med at pakke ned. De spiller jo i Tyskland her til aften så de havde sindsygt travlt. Det var også derfor den kun holdt en meget lille pause inden ekstra nr.
Jeg tror den lidt matte stemning der var skyldes at mange var kommet for at hører Phil Collins og hans musik (ja selv min kone sagde at vi skulle til Phil Collins koncert og ikke Genesis koncert) hvilket gjorder at mange ventede på musik der aldrig vil komme til en Genesis koncert. For mig var det bare fedt at de spillede det helt gamle også.
Kolde fadbamser, god mad, godt vejr og FED musik så alt ialt en super god oplevelse herfra. Vi vil meget gerne drage til Herning igen for en ny god koncert oplevelse. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at skabe en debat om Genenis men blot en betragtning Når man aldrig har brudt sig om et band, endnu mindre om den lille forsanger, og så læser om en comeback turné - ryster på hovedet og tænker det er da løgn - ser at 35000 køber billet - og tænker det er endnu mere løgn - læser anmeldelserne i pressen og tænker - hvad sagde jeg - og så læser her i denne tråd om hvor glade i er for bandet og koncerten - så må man jo tænke hvor er det egentligt dejligt at vi er så forskellige i vores måde at opfatte musik på og hvor må det have været en skøn oplevelse for hovedparten af de 35000 tilskuere at få stort set det de havde forventet sig - og så tænker jeg - hvor ville jeg have foretrukket et band der havde haft mod til at skabe noget helt nyt - verden har dog ændret sig de sidste årtier - men så igen så ville de nok have skuffet de fleste af de 35000 og så kan jeg ikke lade være at tænke at det (måske bortset fra når kunstnerne er så rige at de kan være ligeglade - hvis de altså er de det) ja så tænkte jeg at det må være utroligt belastende for en kunstner / band hele tiden at skulle leve op til hvad et publikum med tændte engangs lightere kræver af gentaglese af hits og hits-lyd m.m. - Tænk aldrig at kunne lave noget nyt uden at der står 35000 klaphatte og råber på et 20 år gammelt hit fremfor at åbne sanserne for at kunstnerens åbner sig ---- Men det glæder mig i havde en god aften
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver jeg fuldkommen ret. Dejligt at kunne nyde dette suveræne band .. Vi stod som sagt i inde cirklen midt for og der var god plads. Lyden var perfekt her. VOLDSOM bas... Dejligt. Ligesom det skal være.....   __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
MBAA Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godnat, Genesis
Sådan lyder overskriften fra Steffen Jungersen, B.T., der indleder sin anmeldelse med ordene:
"De kaldte det, de plagede os med dengang i 70’erne og tidlige 80’ere, for ”progressiv rock”.
Hvad det så lige var, der var så fa’ens progressivt ved teknologisk teatertorden og soli, som var musikkens svar på 100 års krigen, fik vi dog aldrig rigtigt forklaret. Så vi gik ud og hørte Slade i stedet for"
Hr. Jungersen - bliv hjemme næste gang, der kommer et band, du på forhånd ikke kan fordrage. Du får én stjerne for din anmeldelse fordi, du trods alt var til stede - eller var anmeldelsen skrevet hjemmefra på forhånd? Smag og behag er da heldigvis forskellig, men at sende en anmelder, der ikke kan fordrage musikken er useriøst i mine øjne - man sender vel heller ikke en blind ind for at anmelde "Silent Movie", stor respekt for begge i øvrigt, eller en bilamelder uden kørekort?!
Det hedder sig, en anmeldelse skal være subjektiv, og den kan vel heller ikke være andet, men at gribe den an som ovenstående er sgu håbløst. Jeg har selv været til 4 Stones koncerter og glæder mig meget til den 5. i Parken om et par måneder, men alle har bestemt ikke været lige gode - hverken lyd- eller performancemæssigt. Jeg errindrer Hr. Jungersen har givet alle koncerterne omkring de 6 stjerner. At Stones så rent teknisk aldrig har været supermusikere og at Kieth Richard ind imellem har været mere fraværende end tilstede betyder ingenting - nok skrevet på forhånd, for det var det, man lyttede til den gang 
Jeg hoppede selv på Genesis-toget i starten af 80'erne, da den stod på "Mama" og senere "Invisible Touch" men har sidenhen også fundet stor glæde i flere numre fra de tidligere albums. Derfor var jeg særdeles godt tilfreds med at flere af disse numre blev spillet "up to date" ved koncerten, især lydmæssigt, da de gamle albums ikke helt retfærdiggør dem produktionsmæssigt i mine ører. Koncerten gav mig faktisk lyst til at finde de gamle numre frem - nu erhvervet i nyeste remaster versioner.
Indrømmet; da jeg første gang var til koncert med Genesis for 20 år siden på Gentofte Stadion, var der da mere spræl over sagerne - i øvrigt bedste koncert, jeg til dato nogenside har overværet, men de gjorde det nu også ret godt torsdag aften i Herning. At flere publikummer stod og småsnakkede, som det hedder sig i nogle anmeldelser, skyldes nok mere disses kendskab til bandet primært ligger ved tiden omkring "Invisble Touch" og "We Can´t Dance". Det er vel ikke Genesis' skyld!?
Lyden nævnes også af Hr. Jungersen til at være dårlig. Lyden er aldrig lige god hele vejen rundt, men det har anmelderne tilsyneladende ikke opdaget endnu. Vi stod 20-30 meter fra og lige midt for scenen og fik en super lyd med særdeles solid bund, dynamik og adskillelse af alle instrumenter og vokal. Især "Home by the Sea", "Domino" og "Mama" gav seriøs mellemgulvsmassage.
"Land Of Confusion" blev måske serveret lige vel rutinepræget og "trommeduosoloen" har de lavet bedre. "Ripples" overraskede mig positivt - først nu fik jeg rigtig hørt og forstået vokalen. På "Follow You Follow Me" spillede PC trommer samtidig med, han sang - en lille hilsen til tidligere tider, hvor nummeret også her blev serveret på denne måde.
Jyllandsposten giver koncerten positiv kritik og den eneste anmeldelse, jeg har fundet frem til fra Helsinki, var også positiv. Endnu mere vigtigt, det synes det helt store flertal af koncertgængerne også.
Jeg melder mig dog i koret: koncerten skulle være startet senere - synd og skam, at man først de sidste 45 minutter fik det fulde udbytte af den imponerende scene.
4,95 stjerner fra mig.
MBAA
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun sige at jeg har mødt Steffen Jungersen mange gange og det er det samme hver gang. Han skamroser den musik han selv kan li' (Uanset om de spiller forfærdeligt) og gider ikke engang forholde sig professionelt til bands han på forhånd har valgt ikke at bryde sig om. Det samme er tilfældet med Ekstra Bladets anmelder Thomas Treo - kun hans egne sære bands kan gøre det godt nok og det er som regel bands/solister som 95% af Danmarks befolkning ikke kan høre noget som helst i. Jeg ved ikke hvorfor man sætter disse folk til at anmelde koncerter som de alligevel ikke gider høre? Og jeg ved heller ikke hvad der gør disse personer særlig kompetente til at anmelde koncerter - de fleste af dem er jo skidefulde i gratis fadøl allerede inden koncerten starter.
Jeg gad godt ha' delt jeres fede oplevelse med Genesis med jer 
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Ikke for at skabe en debat om Genenis men blot en betragtning
Når man aldrig har brudt sig om et band, endnu mindre om den lille forsanger, og så læser om en comeback turné - ryster på hovedet og tænker det er da løgn - ser at 35000 køber billet - og tænker det er endnu mere løgn - læser anmeldelserne i pressen og tænker - hvad sagde jeg - og så læser her i denne tråd om hvor glade i er for bandet og koncerten ....
|
|
|
Er helt enig. Genenis og Phil Collins har ALDRIG sagt mig en skid. Det har ikke ret meget med musik at gøre. Ok. nu kender jeg dem ikke. Men når jeg har hørt noget har det røget helt forbi lystavlen hos mig. Intetsigende lange numre, med en "sanger" som råber, og helt blottet for "feeling" Men det lader til folk i de her år drages af deres ungdoms favoritter. De helt igennem ulidelig Pet Shop Boys og Deepeche Mode og hvad har vi, har succes igen. Selv ham den b.... sanger George Michael topper igen. (ihvertfald i Europa)
Hvad blev der egentlig af Supertramp? Breakfest In America var sgu' en skide god plade. Pink Floyd The Wall var endnu bedre. Fleetwood Mac Rumours, måske verdens bedste pop album. Og Eagles med Hotel California. Fremragende! Så der var jo gode "superbands" i 70'erne. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
|
14 Genesis studio albums på SACD/DVD
http://www.genesis-music.com/genesispr.htm
To coincide with the Genesis tour, EMI Records will be re-issuing 14 Genesis studio albums in three stages during 2007. All the releases will be SACD/DVD double disc sets featuring newly re-mastered 5.1 surround sound and stereo mixes. The release schedule is as follows:
March 2007: A Trick Of The Tail (1976), Wind & Wuthering (1977), …And Then There Were Three…(1978), Duke (1980) Abacab (1981)
June/July 2007: Genesis(1983), Invisible Touch(1986), We Can't Dance (1991), Calling All Stations(1997)
Late 2007/Early 2008: Trespass (1970), Nursery Cryme (1971), Foxtrot (1972 ), Selling England By The Pound (1973), The Lamb Lies Down On Broadway(1974)
|
|
|
Glem dem, de er hammer komprimeret 
Jeg fik desvære en KÆMPE ridse i albummet Wind & Wuthering og har så lige købt den nye cd/sacd udgivelse og lavede straks en samlining da jeg kom hjem, CRAP..........
Gå efter de gamle cd udgivelser lyden er meget bedre.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
|
Jeg kan kun sige at jeg har mødt Steffen Jungersen mange gange og det er det samme hver gang. Han skamroser den musik han selv kan li' (Uanset om de spiller forfærdeligt) og gider ikke engang forholde sig professionelt til bands han på forhånd har valgt ikke at bryde sig om. Det samme er tilfældet med Ekstra Bladets anmelder Thomas Treo - kun hans egne sære bands kan gøre det godt nok og det er som regel bands/solister som 95% af Danmarks befolkning ikke kan høre noget som helst i. Jeg ved ikke hvorfor man sætter disse folk til at anmelde koncerter som de alligevel ikke gider høre? Og jeg ved heller ikke hvad der gør disse personer særlig kompetente til at anmelde koncerter - de fleste af dem er jo skidefulde i gratis fadøl allerede inden koncerten starter.
Jeg gad godt ha' delt jeres fede oplevelse med Genesis med jer 
|
|
|
Sådan er de fleste anmeldelere desvære, ligemeget om det er musik eller mad. er det ikke lige deres smag, kan det være noget så godt og omvendt.
Var selv til koncerten og stod 3m fra cenen og det var fantastisk
Er egenligt mest til de gamle "rock" numre (savnede et par stykker mere)men kan også godt lide de "nye" mere poppede og dem de spillede var de helt rigtige. Som tidligere nævnt MAMA...... Så bliver det sku ikke bedre pop
Men kan kun sige at de anmeldere har l**t i hovedet, ville gerne høre dem igen........
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var også til Genesis torsdag. En god koncert med god lyd der hvor jeg stod, faktisk næsten helt nede bagved. Jeg så dem i 1992 i Sverige. Dengang var de nok lidt livligere, men de spillede egentlig ikke bedre. Stadigvæk er det særdeles kompetente musikere, som udstråler selvsikkerhed og overblik. Jeg har læst anmeldelserne af Thomas Treo(lad være med at spise flere....) og Steffen Jungersen. Ham Treo virker ikke til at have forståelse for musiknumre, der varer længere end 3 min. hvor et singalong omkvæd fylder 80% af sangen. Det er synd for ham men fred med det. Steffen Jungersen har jeg læst mange anmeldelser af gennem årene. Han er ved at være ligeså uvedkommende som han mener Genesis er. Det kører på autopiloten. Hvis det ikke er 1, 2, 3, og 4 fuld skrue på forstærkeren og "Come on you motherf...." så får man ingen stjerner af ham. Det er ok. men så send da en anden anmelder med et lidt mere nuanceret syn på tingene. De behøver ikke skrive at Genesis var suveræne, men kom med saglig kritik i stedet for at give et band, der har spillet i så mange år så lidt respekt. Han slutter af med at skrive, at han bestemt godt kan lide Genesis i den periode hvor P.C. har været forsanger. Prøv nu og kom ind i kampen mand! Der er dog lidt af en periode før med Peter Gabriel som fortjener lidt anerkendelse. Det er lidt en skam med de anmeldere da de jo bliver meningsdannere. Det er svært at fortælle folk om en koncertoplevelse hvis de allerede har set at det var noget l**t. Så kan man have svært ved at trænge igennem med superlativer. Smag og behag er jo forskellig, kritik er fin, men den skal være saglig.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
Genenis og Phil Collins har ALDRIG sagt mig en skid. Det har ikke ret meget med musik at gøre. Ok. nu kender jeg dem ikke. Men når jeg har hørt noget har det røget helt forbi lystavlen hos mig. Intetsigende lange numre, med en "sanger" som råber, og helt blottet for "feeling" Men det lader til folk i de her år drages af deres ungdoms favoritter. De helt igennem ulidelig Pet Shop Boys og Deepeche Mode og hvad har vi, har succes igen. Selv ham den b.... sanger George Michael topper igen. (ihvertfald i Europa)
Hvad blev der egentlig af Supertramp? Breakfest In America var sgu' en skide god plade. Pink Floyd The Wall var endnu bedre. Fleetwood Mac Rumours, måske verdens bedste pop album. Og Eagles med Hotel California. Fremragende! Så der var jo gode "superbands" i 70'erne. |
|
|
Igen er det jo subjektivt det hele. Eagles er hyggelig bedsefar-musik, mens Supertramp er direkte irriterende at høre på 
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
og så tænker jeg - hvor ville jeg have foretrukket et band der havde haft mod til at skabe noget helt nyt - verden har dog ændret sig de sidste årtier - men så igen så ville de nok have skuffet de fleste af de 35000
|
|
|
Det er jeg ikke enig i. Jeg synes netop de spillede mange numre som de fleste tilhørere meget tydeligt ikke kendte noget som helst til, selvom det betød at publikum var lidt mindre engageret end hvis man havde fokuseret mere på tophits. Og eksempelvis som at afslutte med Carpet Crawlers, selv om man har vidst at det betyder at man ikke slutter koncerten med et publikum i ekstase med armene overhovedet. Det er i sig selv modigt, og viser efter min mening at man fokuserer mere på at fremføre sin musik, end at levere den "nemme" måde at gøre flertallet glade på. Jeg har personligt ikke noget dybdegående kendskab til Genesis slet ikke de gamle plader, og for mig er meget af det Genesis jeg hører, og også noget af dét der blev spillet til koncerten, nyt for mig. Jeg har ofte mindst lige så øjen-åbnende oplevelser med gammelt musik som med nyt - faktisk primært med gammelt musik, når jeg tænker over det. Derfor synes jeg det er rart at det er muligt for nye fans at stifte nye bekendtskaber med gammelt musik. Verden flytter sig, ja - men derfor behøver vi ikke glemme hvor vi kom fra.
Mht. anmeldelser, så er anmeldere generelt for dårlige til at forholde sig til oplevelsen ud fra de opstillede betingelser. Hvis man går på Spot-festival i Århus og hører gamle hits, så kan man tydeligvis godt tillade sig at være skuffet. Hvis man går til en re-union koncert med gamle rock-koryfæer for at blive inspireret af ny musik, så er man gået forkert! Det gør ikke koncerten dårlig.
En anden koncert-oplevelse jeg havde for nyligt, som jeg vil fremhæve i den forbindelse, var Pink Floyd Project i Jelling. Der er tydeligvis ikke noget nyskabende overhovedet i at fremføre 20-30 år gammel musik uden fortolkning. Men teltet var propfyldt med ellevilde teenagere, flertallet var vel mellem 14 og 17 - men det der overraskede mig var at de sang med på det meste, også numre der ikke åbenlyst fænger dén aldersgruppe. Jeg tror faktisk at det kan være en særdeles øjen-åbnende oplevelse for teenagere at opleve hvor fedt Pink Floyd var. Hvis ikke nogen tillod sig at hylde tidligere tiders genialiteter, så ville en hel generation gå glip af nogle af de vel nok mest interessante årtier i musikhistorien, og jeg tror helt ærligt ikke på at nutidens ungdom ville blive dummere af at høre lidt mere Pink Floyd, Genesis, Led Zeppelin eller hvad man nu kan finde på at falde over, frem for dét støjrock/tuderock band der tilfældigvis lige er oppe i tiden.
Kort sagt: Hvis det er en interessant, tankevækkende og nyskabende oplevelse for tilhørerne, så kan det vel sådan set være lige meget om det sker på baggrund af musik som andre har hørt på i årevis. Hvis man ved hvad Genesis står for og ikke gider høre dem fremføre de gamle numre, så giver man vel ikke 700,- for at gøre lige præcist dét? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Hvis man ved hvad Genesis står for og ikke gider høre dem fremføre de gamle numre, så giver man vel ikke 700,- for at gøre lige præcist dét? |
|
|
Jeg kan bare ikke lade være med at tænke at det er patetisk at et band der en gang blev kaldt nyskabende nu efter de er kommet i afterlønsalderen står og fyrer gammelt materiale af på/fra "ryggraden" De kunstnere der rykke udvikler sig gennem hele livet og tør noget nyt - selvfølgelig kan man give nogle af de gamle hits og jeg har da også været til koncerter hvor et ualmindeligt dårligt opdraget publikum piftede og buede hver gang der blev spillet et nummer de ikke kendte, så jeg kan da forstå at man kan blive "skræmt" til at levere varen. Tænk hvis Bethoven havde hængt fast i de to første symfonier, så havde vi aldrig fået 4,5 og 9eren ej heller havde han vovet missa solemnis etc. Men hvis man deriomod ikke udråber Genisis til noget særligt og ikke postulere at Phil Collins stemme kan synget - så er det jo bare et pop/rock band som på samme måde som Kim Wilde - opfører Kids in America - 20 år efter og det er da fint med mig. da jeg brød ind i tråden var det jævnfør mit indlæg egentlig ikke for at kritisere Genisi men blot konstatere at det er dejligt at vi er så forskellige for det virke jo som om i havde en rigtig god oplevelse :-) __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg kan bare ikke lade være med at tænke at det er patetisk at et band der en gang blev kaldt nyskabende nu efter de er kommet i afterlønsalderen står og fyrer gammelt materiale af på/fra "ryggraden" |
|
|
Det er også fair nok, der er plads til forskellige holdninger til den ting. Hvis de gamle nu rent faktisk ER løbet tør for kreativitet, så vil jeg hellere have dem til at fremføre deres fede ting for et nyt publikum, end at de krampagtigt forsøger at forny sig ind i en periode hvor de ikke hører hjemme. Som f.eks. Metallica, der helt åbenlyst med det seneste album forsøgte at tilpasse sig til en musikgenre hvor de bare ikke passer ind.
Hvis man laver et hit-show for at skrabe lidt ekstra penge sammen, så er vi enige om at det bliver intetsigende - men jeg mener ikke det var dét Genesis gjorde. For mig er det mere betydningsfuldt om musikken er god og bliver fremført med energi og indlevelse, end om nummeret er skrevet i 2007 eller 1967.
Det samme gælder i og for sig cover-numre. En god cover-version kan tilføre et nummer noget nyt og spændende, give det en speciel kant, eller se sangen fra en ny vinkel, og gøre nummeret interessant. Et dårligt cover-nummer uden indlevelse og/eller tilførelse af noget nyt, er intetsigende plattenslageri.
Én af årsagerne til at jeg er fascineret af blues-musikken (uden at jeg på nogen måde kan kalde mig ekspert på området), er netop at musikken er så grundlæggende simpel, at stort set 100% af oplevelsen ligger i fremførelsen, og ikke i nummerets grundlæggende kvalitet. Musikken er ganske enkelt så grundlæggende simpel, at det _påtvinger_ musikeren indlevelse, ellers falder det grusomt til jorden. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg kan bare ikke lade være med at tænke at det er patetisk at et band der en gang blev kaldt nyskabende nu efter de er kommet i afterlønsalderen står og fyrer gammelt materiale af på/fra "ryggraden"
|
|
|
Dengang Genesis var nyskabende var det med en anden frontfigur ( Peter Gabriel ). Den slags eksperimenterende musik som de lavede dengang, ville næppe være muligt med Phil Collins som forsanger. Hvis man sammenligner de første soloplader fra Peter Gabriel med Genesis uden Gabriel, er det vel ikke svært at høre hvem der var nyskabende og kreativ.
r-l-b skrev:
Men hvis man deriomod ikke udråber Genisis til noget særligt og ikke postulere at Phil Collins stemme kan synget - så er det jo bare et pop/rock band som på samme måde som Kim Wilde - opfører Kids in America - 20 år efter og det er da fint med mig.
|
|
|
Enig.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Men hvis man deriomod ikke udråber Genisis til noget særligt og ikke postulere at Phil Collins stemme kan synget - så er det jo bare et pop/rock band som på samme måde som Kim Wilde - opfører Kids in America - 20 år efter og det er da fint med mig.
|
|
|
Det afføder jo spørgsmålet: Findes der god pop-musik, eller er musik per definition dårligt hvis det er skabt som pop-musik? Kan pop-musik være interessant, nyskabende og nærværende? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| [QUOTE=AV Precision]Jeg kan bare ikke lade være med at tænke at det er patetisk at et band der en gang blev kaldt nyskabende nu efter de er kommet i afterlønsalderen står og fyrer gammelt materiale af på/fra "ryggraden" |
|
|
Hvad skal de ellers gøre?
Én ting skulle være sikkert: De gør det ikke for pengenes skyld - de har vist tjent rigeligt. Men hvorfor så? Jeg tror at efterspørgslen, og deres drøm om at genopleve datidens storhed og fællesskab, har været så stor at de ikke kunne sidde den overhørig.
Og vé dem hvis de forsøger at fortolke deres repetoire alt for langt fra originalen - så falder der brænde ned fra de trofaste lyttere! Andre derimod synes at de står stille.
Let's face it: Genesis har ikke lavet noget her på det seneste... Seneste fornuftige plade er We Can't Dance fra 1991, den efterfølgende Calling All Stations (med Ray Wilson på vokal) fra 1997 kunne ikke holde standarden. Hvad skulle de så kunne gøre for at lave koncerten mere moderne - musikken er fra 1991 og tidligere...
Salget af billetter burde vel vidne om at musikken fra dengang har en berigtigelse, men jeg ved godt at det ikke nødvendigvis er fakta... Unge i dag går ikke til koncert for at høre den musik og den kunster de har et forhold til - de går til en event for at kunne få en forhåbentlig hyggelig aften, og kunne sige at de var der. Jeg har selv en kammerat der går til koncerter for prestigens skyld, ikke så meget for musikkens. Når de så ikke kan relatere sig til det enkelte nummer begynder de uvægerligt at snakke om vejret - jeg har selv oplevet det til en Tina Dickow koncert.
Det er nok primært de vedholdende fans der kan synes om gamle koryfæers bedagede musik, men sådan er det nu engang. Jeg synes heller ikke om Alphabeat, men det gør da ikke at jeg ikke trash'er deres musik overfor en ung 17-årig tøs der synes det er den mest geniale musik på jorden 
|
| Til top |
|
| |
Dr. Strangelove Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var der også ;o)
Afviklingen. Kanon afviklet - ingen kø på toiletterne, næsten ingen kø ved drikkevarerne, holdt i kø i max. 5 minutter da vi kørte derfra i bil (ind gennem Herning) da vi havde regnet ud at motorvejen nok var mere trængt. Så 5 store stjerner ud af 6 til Herning for den afvikling - og jeg glæder mig til den næste koncert der (så sparer jeg jo også mange timer i bil for at komme til Parken). Hvis jeg skulle komme med et enkelt kritikpunkt, så kunne det være rigtigt rart med et par vandhaner så man kunne skylle sine fingre efter at have besøgt pissoiret - det er synd for den gode øl at det skal bruges til det.
Koncerten. Jeg fik hvad jeg kom efter - gamle og knap så gamle numre i en skønsom blanding. Jeg savnede Paperlate men det er nok bare mig ;o) Vi stod ved siden af det ene tårn så vi var vel ikke engang halvejs oppe ved scenen - og der fejlede lyden ikke noget - masser af bas, stemmer gik rent ind og også flot niveau i toppen. Der var måske et par enkelte gange vi nærmede os grænsen for enten højttalerne eller forstærkerne men det var ok. Faktisk var lyden bedre end jeg nogen sinde har oplevet den i parken uanset om jeg har stået på plænen eller på tribunerne. Jeg havde også foretrukket at starten var gået en time senere - så havde showet fået lidt mere magt, men hva - det var en god sommeraften, solen skinnede uden det var for varmt og hvis man syntes det var lidt koldt til sidst kunne man da bare hoppe lidt op og ned til musikken. Jeg vil give den 4 store stjerner ud af 6. Jeg savnede at de forsøgte sig lidt mere på at få publikum i gang.
Til sidst en opfordring - lad os få Springsteen til Herning ;o)
__________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|