Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 07:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SVS sbs-01 surround system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Hanzi:
Tillader mig lige at tage denne tråd op igen - da jeg har anskaffet mig samme højtalersystem, og har tænkt mig at placere højtalerne på samme måde som dig.

- Får du god nok lyd af at have fronterne placeret "højt" oppe?
- De beslag du bruger - hvor har du fået dem fra?
- Hvilken receiver har du - og hvordan har du indstillet højtaler og sub?

HanZi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

StoneColdO skrev:
Hanzi:
Tillader mig lige at tage denne tråd op igen - da jeg har anskaffet mig samme højtalersystem, og har tænkt mig at placere højtalerne på samme måde som dig.

Jeg har ingen problemer med at fronterne sidder så højt. Jeg har vinklet dem, så de passer med den optimale lytteposition. Jeg har vendt højttalerne på hovedet, så jeg kan få en større vinkel på.

Jeg bruger de originale beslag. Jeg købte dem hos Lsound sammen med højttalerne. De er lidt dyre, men kvaliteten er perfekt.

Jeg har en Onkyo TX-SR600E, som er en lidt ældre reciever, men den gør et godt job. Jeg overvejer at udskifte den når jeg engang synes at fladskærmene er blevet gode nok til jeg vil have en.

Jeg har indstillet mine levels med en målemikrofon fra Audioschack. Den sælger de også hos Lsound. Den er meget simpel at bruge. Indtil videre har jeg bare indstillet min sub efter gehør, men syntes jeg er kommet fra til et rigtigt godt resultat.

Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at skrive igen.

Jeg håber du bliver lige så glad for dine SVS som jeg er for mine....

/HanZi

Til top Vis HanZi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HanZi Besøg HanZi's Websted

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

HanZi skrev:

StoneColdO skrev:
Hanzi:

Jeg har ingen problemer med at fronterne sidder så højt. Jeg har vinklet dem, så de passer med den optimale lytteposition. Jeg har vendt højttalerne på hovedet, så jeg kan få en større vinkel på.

Jeg bruger de originale beslag. Jeg købte dem hos Lsound sammen med højttalerne. De er lidt dyre, men kvaliteten er perfekt.

Jeg har en Onkyo TX-SR600E, som er en lidt ældre reciever, men den gør et godt job. Jeg overvejer at udskifte den når jeg engang synes at fladskærmene er blevet gode nok til jeg vil have en.

Jeg har indstillet mine levels med en målemikrofon fra Audioschack. Den sælger de også hos Lsound. Den er meget simpel at bruge. Indtil videre har jeg bare indstillet min sub efter gehør, men syntes jeg er kommet fra til et rigtigt godt resultat.

Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at skrive igen.

Jeg håber du bliver lige så glad for dine SVS som jeg er for mine....

/HanZi

Det lyder godt at man får en god lyd uanset at de sidder så højt, for det er det som passer bedst til min stue.

Jeg vil lige se om jeg kan få tilsvarende beslag her i DK, så jeg "slipper" for at bestille fra Norge.

Min receiver har indbygget målemikrofon, hvilket er grunden til at jeg ikke bestilte audioschack fra L-sound, så satser på de bliver indstillet korrekt. Fik da i nat en rimelig lyd ud af LOTR, på trods af jeg ikke havde sat baghøjtalere til, og fronterne står på en stol..

Men tak for tilbuddet, jeg vil nok vende tilbage med flere spørgsmål :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes