| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din 10x5 går jo via MM indgangen som er på 47k ohm (med mindre den ikke er det?). En del HO-MC'ere lyder rigtigt godt ved 1k ohm men de fleste MM indgange er på 47k ohm. Men langt de fleste lytter helt sikkert til 10x5 ved 47k ohm så det skal nok være rigtigt godt. Nu ved jeg så ikke lige hvad den Basic gør med signalet.
Det er da irriterende med din arm!? Det kunne være noget med tonearms-kablet der trækker uhensigtsmæssigt et sted men det er bare underligt at det pludseligt skulle ske. Dumt spørgsmål men: Din Technics er naturligvis i vater?
Apropos 10x5 & VTF. Anbefalet er 1.8-2.2g. Jeg ville ikke gå under 2.0g. Hvis den er helt ny kan du også overveje at starte med 2.2g. og så evt. gå ned til 2.0g. når ophænget er blevet masseret tilstrækkeligt. Lyt dig frem til den tid men 1.8g. er nok lige i den lave ende.
Hvor meget anti-skate kan du tilføje før end at armen begynder at trække udaf (2.0g. VTF)? Jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal med den oplysning men jeg er bare nysgerrig.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - mysteriet er løst.  Det er ikke sådan med alle de teknikaliteter!
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ville du ikke også sætte højden på trin 2?
Denon dl 110 spiller fint på trin 4
Tror sgu den er gal med nålen, den må da spore helt forkert når den samler så meget skidt så hurtigt.
Den er også betydelig mindre en på DL110.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro: Du skal have dig en lup, så du kan se hvad du laver :) SÅ kan du hurtigt afgøre standen af din nål. Men det lyder meget underligt hvis den nærmest skovler skidt op. Hvordan har dens cantilever (nålefane) det ? Når du snakker om højde og trin, så regner jeg med at du snakker om VTA. VTAen justerer du som udgangspunkt så armen er i vater. Men flere pickuper - f.eks DV20XL - anbefales at have en lav VTA (så armen synker ned i retningen af udgangspunktet) for at øge bassen. Generelt er min altid sat så den synker en lille smule - altså med en lidt lav vta. Men du bliver nødt til at bruge øjnene og evt. en libelle så du kan justere ordentligt. /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Mashuro: Du skal have dig en lup, så du kan se hvad du laver :) SÅ kan du hurtigt afgøre standen af din nål. Men det lyder meget underligt hvis den nærmest skovler skidt op. Hvordan har dens cantilever (nålefane) det ?Når du snakker om højde og trin, så regner jeg med at du snakker om VTA. VTAen justerer du som udgangspunkt så armen er i vater. Men flere pickuper - f.eks DV20XL - anbefales at have en lav VTA (så armen synker ned i retningen af udgangspunktet) for at øge bassen. Generelt er min altid sat så den synker en lille smule - altså med en lidt lav vta. Men du bliver nødt til at bruge øjnene og evt. en libelle så du kan justere ordentligt. /Mirland
|
|
|
Jeg skal helt sikkert have en lup og jeg har svært ved at vurdere hvordan fanen har det for jeg aner faktisk ikke hvordan den skal se ud.
Har taget lidt billeder som jeg gerne sender hvis du får noget ud af det.
Men faktum er at den vitterlig skovler skidt og det er ..skidt
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du købt den brugt? Det lyder for mig som om fanens "spændstighed" er væk så pu hovedet skraber rundt på pladen. Det er forhåbentlig ikke tilfældet. Fanen skal være uden nogen buk eller underlig form så nålen bliver holdt præcist i rillen samtidig med at svingningerne kører som de skal. Men læg da billederne ind på siden her, så vi alle sammen kan komme med vores amatørmeninger  /Mirland
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående de AT headshells. Her er en tidligere model fra AT (LS-12) & den har ihvertfald ikke de store muligheder. Så hvis man ikke lige har en SME arm(base) & hullerne ikke passer til overhang er der ikke megen sjov ved dem.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Angående de AT headshells. Her er en tidligere model fra AT (LS-12) & den har ihvertfald ikke de store muligheder. Så hvis man ikke lige har en SME arm(base) & hullerne ikke passer til overhang er der ikke megen sjov ved dem.
|
|
|
Det ser da ellers ud til at selve huset kan flyttes på det lille alurør så...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups! Det har du da ret i Kaptajn. Jeg undskylder mig med at min monitor er lidt mørk...
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler: Har du linket til den RB 300 armboard til SL 1200 side?
Har kigget overalt men kan sørme ikke finde den..
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvaså da? Er du begyndt at blive lun på en Rega modificering ? Jeg skal være helt ærlig og indrømme at jeg måske også er lidt frisk på det. Er drøntræt af det møgkabel standard armen kommer med... /Mirland
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Men hvaså da? Er du begyndt at blive lun på en Rega modificering ? Jeg skal være helt ærlig og indrømme at jeg måske også er lidt frisk på det. Er drøntræt af det møgkabel standard armen kommer med.../Mirland
|
|
|
Tak for link! Jeg har jo som sagt en Planar 3 som bare samler støv efter at SL 1210 er kommet.
Jeg har fået min RB 300 omkablet med noget lækkert VDH lir og det ville da være nærliggende at få sat den på en SL 1210.
Armskiftet får nogle pæne ord med på vejen og hvis man nu kunne få fingre i en Technics som måske manglede en tonearm eller havde en defekt ville det da være interessant,ikk?
Når nu man har købt et kar til standard armen kunne det være spændende at sætte de to tweaks op mod hinanden
P.S PU historien løser sig snarest, mere følger
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste der reelt holder mig fra en anden arm er at jeg ELSKER den aftagelig headshell. Det er bare så rart når man skal skifte p.u. Det er altså bare træls på en RBxxx. /Mirland
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig enig.
Så er det jo absolut nødvendigt med en ekstra SL 1210 hvor man kan teste diverse PUer inden den kommer permanent på RB/SL.
Men ja, bruger venligheden går lidt tilbage ved dette armskift. Lydforbedringen skulle så kompensere.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men to 1210ere? Så begynder det at lugte lidt DJ agtigt ...  Men en eller anden skal jo prøve det af - spørgsmålet er så om det bliver dig eller mig  /Mirland
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være at vi kan lokke Krenzler til det
Det er vist på tide at han får fingre i en 1210...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg står altså ikke så tidligt op om søndagen.
Jeg er ret sikker på at den VdH RB300 vil give et klart løft i lyden. Udover manglende aftageligt headshell (en mekanisk fordel) må man også leve uden justérbar VTA.
Fra Origin Live:
"origin live arms are used by a number of DJ's nationally and has received specific approval from the Family Tree music group. Some of the world's top night clubs also use these arms. One club specificaly in New York using the origin live silver arm is among the top 5 in an award assessment for the best sounding nightclub in the world."
Den stivere Rega arm med det lige armrør skulle vist også være bedre at scratche med?
Hvordan gik det med din Dyna PU Mashuro?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
UUUh. Se dét kunne jo være en ide. Så kan han også få afprøvet værdien af sine links  Men hvordan med p.u.en? Du var ved at finde en løsning ? /Mirland
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Ja jeg står altså ikke så tidligt op om søndagen.
Jeg er ret sikker på at den VdH RB300 vil give et klart løft i lyden. Udover manglende aftageligt headshell (en mekanisk fordel) må man også leve uden justérbar VTA.
|
|
|
Men, som du jo også vil opdage når du hopper på 1210-vognen og afprøver RBxxx på den til vores alles bedste  , så er der en VTA adjust thingy hos OL. /Mirland __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |