| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis DL-110'eren nærmest får for meget forstærkning med sine 1.6mV-2.0mV output hvad ville der så ske med en almindelig MM med ca. 5mV?
Hvor meget mere in-yer-face lyd kan du snart håndtere mirland?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Som sædvanlig vil jeg påstå at man ikke kan spænde for fint grej sammen med 1210eren. Den leverer varen uden brok.
/Mirland |
|
|
intet leverer varen uden at de omkringliggende parametre er iorden! Jeg vil mene at en 1210 nemt kan bære og retfærdiggøre tweak for 1-2000, PU for 4-5000 og RIAA for ca. det samme! Spørgsmålet er jo bare hvor tæt på man kan komme for det halve beløb? Iøvrigt er 1210eren i mine øjne en af de mest oversete (til hifibrug) konstruktioner nogensinde...
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan håndtere en del  Jeg har jo en dejlig Electrocompaniet forstærker med en lækker lyd, så det hele sidder bare lige i skabet. Jeg tror nogle ville kalde det ret PRaT-agtigt  Men for s.... det rykker det her. Lige nu kører Jimi Hendrix "Ezy Rider" fra Cry of Love. NØJ! Det sparker derudaf. Hihat'en er knivskarp og det hele er meget "fremad" og absolut ikke tilbagelænet. Men det er nok ikke et setup for folk med sarte nerver  /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
mirland skrev:
Som sædvanlig vil jeg påstå at man ikke kan spænde for fint grej sammen med 1210eren. Den leverer varen uden brok.
/Mirland |
|
|
intet leverer varen uden at de omkringliggende parametre er iorden! Jeg vil mene at en 1210 nemt kan bære og retfærdiggøre tweak for 1-2000, PU for 4-5000 og RIAA for ca. det samme! Spørgsmålet er jo bare hvor tæt på man kan komme for det halve beløb? Iøvrigt er 1210eren i mine øjne en af de mest oversete (til hifibrug) konstruktioner nogensinde... |
|
|
Du har selvfølgelig helt ret ! Min udmelding skal selvfølgelig også tages med et realistisk gran salt. Men en kombo som du der forslår er jo også noget nær en superkombo til en samlet pris under 20k. /Mirland __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har alt mit gear tændt 24/7  Dinoen lyder kanon sammen med DL-110 forresten. Jeg tvivler på at jeg skifter pu foreløbig. Så skal jeg få et tilbud der er helt fabelagtigt ihvertfald. Pyyyyyyh, har lige været nødt til at flytte rundt på mine cder og vinyler for at få plads til flere. Føj et knokkel! /Mirland
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der flere der skal være med på dæmpe-kar bestillingen forresten ? Vi er kun tre indtil videre  /Mirland
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er måske ikke det rette forum at spørge i?
P.S. Jeg overvejer selv en SL-1210.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nixen-bixen. Det må jeg jo tilstå at jeg ikke har.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muligt interesserede kan jo lige tjekke denne gennemgang ud.
Den kan installeres på alle 1200/1210 modeller fra Mk II og frem. På M5G og GLD modellerne skal man lige fjerne en skrue først. Jeg citerer:
"For M5G and GLD, the lateral weight adjuster must be removed."
Denne ekstra feature på disse 2 modeller er kun til dj-brug og det har derfor ingen betydning for lydkvaliteten at den fjernes.
AudiogoN testen af karret endnu en gang.
Karret er lavet af aluminium og IKKE plastik.
Nu venter jeg så bare på pengene i posten fra Kevin (mirland?).
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten så er rumlen fra DL-110 ikke væk. Men nu har jeg konstateret at den varierer meget fra plade til plade. Enkelte plader har slet ikke noget - andre har masser. Jeg er 90% sikker på at dæmpekarret er løsningen. /Mirland
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dette er tilfældet:
"Many records exhibit rumble that was put there by the cutting process. The Damper will not be able to help that kind of rumble."
Er der ikke rigtigt noget at gøre. At det forekommer på visse plader og ikke på andre, tyder da på at det er tilfældet?
Regards.
The Devil's Advocate.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
NEJ NEJ NEJ !
Det her må være l**temandag nr 1 over alle l**temandage i l**temandagenes samlede historie. Først finder jeg ud af at der er gået noget galt i vores fællesbestilling hos KAB så alle dæmpekarrene ankommer som grå istedet for sorte. OK, det ser faktisk ikke dumt ud alligevel... Karret er ret lækkert lavet og ser fint ud - synes jeg ihvertfald. Da jeg så monterer karret hænger mit ærme fast i headshell'en og vælter arm + pu ned på pladetallerkenen. Og ja, rigtig gættet. Min DL-110 knækker sin nålefane 
RAHSGU! 
Så nu monterer jeg så lige min gamle K9 istedet (Sorry Kyhn) og hører om det her kan noget overhovedet.... Nej, hvor er det bare for meget !
/Mirland
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået monteret K9eren og leget med antiskatingen. Det er altså ikke helt for børn med dæmpekarret monteret. Jeg har langt mindre antiskating på nu end tidligere. På K9eren har jeg valgt at køre med 1.6g i nåletryk (en lidt konservativ indstilling men jeg har ikke dens spec's) og ville så have kørt med noget i området af 1.6 på antiskating. Nu er den sat til 1.0 i antiskating og det virker fornuftigt. Dæmpekarret monteres med én skrue og der skal lidt nulren til før det er helt perfekt. Det er en fordel at have en lille libelle til monteringen. Armen kører bogstaveligt talt som smurt i silikonen. Helt blødt og lækkert. Selve påfyldning af silikonen er lidt noget gnat men det gik. "Padelen" til armen er ikke den man ser på billedet på KAB men en ny cnc fræst dims, der sættes fast lidt længere inde på armen - tæt på basen. Det affødte lige lidt forvirring. Men jeg har nu fået hørt en smule Jimi Hendrix "Ezy Rider" - et perfekt rocknummer med masser dynamik og derefter Propellarheads "Spybreak" for at høre om der virkelig er kommet mere bund som Kevin lovede. Og ja! Det er der. Også i den grad. Der er så meget r*v i den lyd. Jeg vil umiddelbart efter kun to numre mene at karret giver 1210eren endnu et spark i retning af en meget rocket og nærmest massiv lyd. Mere senere ! Nu vil jeg prøve noget mere musik  /Mirland
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende tråd her!
Hvad måtte i slippe for den lille tweak til 1210eren? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det blev lige i omegnen af 900 kr pr næse. Det virker som en del for et bette kar, men jeg må indrømme at jeg faktisk begynder at tro på det  /Mirland
|
| Til top |
|
| |