| Forfatter |
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg har ikke mødt nogen decideret negative anmeldelser overhovedet. Det er bare meget forskelligt hvad golk fremhæver som dens fordele og karakter. Jeg tror den er meget afhængig af resten af kæden. Og ja, det griber sgi om sig. Men jeg må beherske mig!  /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den nye.
Men hvorfor ikke en 103R? ville det ikke være mere oplagt i sammenligning med Dynaen?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, tror jeg ville være så "oprindelig" som muligt... Er nysgerrig efter om den virkelig lever op til historierne. Og jeg er ikke sikker på at den ene eller anden arter sig bedre til sammenligning. Lydkarakteren skulle gerne være den samme om det er den ene 103 eller den anden - tror det er på detaljeplanet. Forresten sad jeg og lyttede Pink Floyd "Obscured By Clouds" igår. NØJ! Så ved man hvorfor vinyl er kongen  Men tror nok jeg stadig vil have en anden riaa end Dino'en... Om ikke andet så bare af æstetiske hensyn (patetisk jeg ved det !) /Mirland
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
| Men tror nok jeg stadig vil have en anden riaa end Dino'en... Om ikke andet så bare af æstetiske hensyn (patetisk jeg ved det !) |
|
|
Vær du glad for at du ikke kan se mit set-up!
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det vist på tide at få tilføjet lidt omkring 1210 og DL-103 i tråden beregnet til det. Jeg har nu kørt med DL-103 i en uges tid og det er blevet en rigtig god oplevelse. Lige ud af kassen er det en pu der mangler perspektiv, dybde og er træls i toppen. Efter ca. 20 timer synes jeg den åbner op og bliver "større" med breddere perspektiv, en mere åben - og "varmere"- top og en rigtig god bund faktisk. Den kan ikke sammenlignes med DL-110 som er mere "overdrevet", hvor DL-103 er ganske enkelt godt afstemt. Den spiller med en engagerende og lækker (ja, lækker) lyd der slet ikke giver mening i forhold til de 860,- jeg gav. Jeg har ikke eksperimenteret med hverken VTA, ekstra vægte eller noget som helst andet. Mit mål var at den skulle kunne monteres, justeres og spilles. Og det opfylder den til fulde. Jeg vil NÆSTEN gå så langt som til at dømme den til det naturlige valg til en 1210 (kun næsten fordi der kan jo altid være forbedringer). Til prisen er der INGEN sammenligning - nåja, min DV20XL bliver sat til salg nu. Det kan vel ikke siges bedre ? Jeg sidder nu og lytter på en pladespiller der er 30+ år gammel med en pu der er fra '63 på et sæt højttalere fra 70erne. Og det lyder forrygende ! Så bare kom igang drenge! /Mirland
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Så bare kom igang drenge!
/Mirland
|
|
|
JAWOHL!
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne ligne en SMG-212?
Mirland: Det lyder sgu godt med den Denon. Nu er der heller ingen vej udenom for mit vedkommende.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Så er det vist på tide at få tilføjet lidt omkring 1210 og DL-103 i tråden beregnet til det.Jeg har nu kørt med DL-103 i en uges tid og det er blevet en rigtig god oplevelse. Lige ud af kassen er det en pu der mangler perspektiv, dybde og er træls i toppen. Efter ca. 20 timer synes jeg den åbner op og bliver "større" med breddere perspektiv, en mere åben - og "varmere"- top og en rigtig god bund faktisk. Den kan ikke sammenlignes med DL-110 som er mere "overdrevet", hvor DL-103 er ganske enkelt godt afstemt. Den spiller med en engagerende og lækker (ja, lækker) lyd der slet ikke giver mening i forhold til de 860,- jeg gav.Jeg har ikke eksperimenteret med hverken VTA, ekstra vægte eller noget som helst andet. Mit mål var at den skulle kunne monteres, justeres og spilles. Og det opfylder den til fulde. Jeg vil NÆSTEN gå så langt som til at dømme den til det naturlige valg til en 1210 (kun næsten fordi der kan jo altid være forbedringer). Til prisen er der INGEN sammenligning - nåja, min DV20XL bliver sat til salg nu. Det kan vel ikke siges bedre ?Jeg sidder nu og lytter på en pladespiller der er 30+ år gammel med en pu der er fra '63 på et sæt højttalere fra 70erne. Og det lyder forrygende !Så bare kom igang drenge! /Mirland
|
|
|
Det lyder sørme godt,Mirland
Jeg har en 103R i posten så jeg kan vist godt glæde mig til en tilspilningsperiode. Det lyder som at jeg har nogle gode stunder i vente...
Super at en PU til ca 900 kr kan slå den Dynavector  No pain no gain,right?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:

Hvad er det for en arm du har på ? Ortofon eller ?
/Mirland
|
|
|
Som Krenzler har set er det en gammel Ortofon SMG-212. Desværre uden det nydelige SPU hus som den er beregnet til, så værdien af den er steget med 20 kr for at kunne udbalancere den. Min 103 har kun spillet et par timer, men jeg er da noget overrasket over hvor godt den lyder i forhold til den 110 jeg brugte før. Nu venter jeg bare på at min step-up trafo kommer hjem, men selv direkte ind i MM indgangen lyder det meget fint, undtagen diskanten, men det kan åbenbart være et tilspilnings problem. Egentlig skulle den sidde i min Lenco L70, men der skal laves et eller andet så den kan justeres rigtigt efter et eller andet kendt princip. (P.t. prøver jeg Stevenson, Krenzler  ) Den Dynavector du vil sælge koster da 5 gange så meget, så er det bare et kontant problem eller har den fået baghjul?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det er ikke et kontant problem  Jeg plejer bare at skille mig af med de ting jeg ikke bruger. Ellers ender jeg med en samling af de helt store (jævnfør tråden om mit eget setup). Og jeg ved ikke om jeg vil sige at 103 direkte udspiller DV20XL. Men jeg føler mig bare mindst lige så underholdt og har dermed ikke noget incitament til at bruge DV20XL - andet end at den er dyrere... /Mirland
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddammit ! Min DL-103 er lige holdt op med at spille ordentligt ! Den spiller ikke længere "halvdelen" af musikken. Ikke at den kun spiller i en kanal men f.eks på The Beatles "Drive My Car" har jeg kun vokal og piano. Det er da for underligt! Er der nogen gode forslag til hvorfor ? Jeg kan ikke få det til at gå iorden umiddelbart. Og jeg HAR monteret en anden pu nu og det virker som det skal. Er der noget jeg ikke har forstået ? /Mirland
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder besynderligt.
Er den købt brugt?
Edit: det er den jo ikke, kan jeg læse mig til
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne lyde som en OM'er.
Den kan ikke længere håndtere yderfrekvenserne?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan liiige høre de manglende lyde langt langt nede i lydbilledet. F.eks på Baby Woodrose er det en guitar der ganske enkelt er væk. Som om det er nogle bestemte dele af frekvensområdet eller måske nærmere af kanalerne der er væk. Jeg har aldrig noget lignende. Det ville være perfekt til bastard mixes fordi jeg har REN vokal på Drive My Car f.eks  /Mirland
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fået vendt fasen?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så græder jeg ! Men jeg har godt nok lige skiftet linsetråde til VdH... Hang on... Prøver lige at skille det hele ad og starte forfra... /Mirland
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|