| Forfatter |
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig fået mig taget sammen til en AA - så jeg lever et uoplyst liv uden for kulten  /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Næ, et AA møde kan også ændre ens liv
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Jeg har aldrig fået mig taget sammen til en AA - så jeg lever et uoplyst liv uden for kulten 
/Mirland
|
|
|
Bliv du hellere ved med det, thi det bliver svært at stille sig tilfreds med en pladespiller derefter (sorry kunne ikke lade være)...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Næ, et AA møde kan også ændre ens liv |
|
|
Ja, *HIK* det kan så!
EDIT: Sorry Mirland for sådan at hijacke din tråd...
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk siddet og lyttet først på 1210/103 så på Bluenote Koala og tilbage igen. Jeg kan faktisk ikke finde ud af hvad jeg bedst kan lide. Jeg må konstatere at jeg faktisk hører mere vinyl end cd selvom jeg har både flere cder og dyrere/finere cdafspiller. Vinylen har bare et eller andet... Og en 103 på en 1210 går lige i bollerne  Æh. jeg mener...  /Mirland
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
den 103er har jeg hørt flere sige at den lukker en lille smule af opad til? jeg overvejer en 103r i stedet! men nu skal PROen lige have lov at blive spillet til
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at den i starten er forholdsvist u-engagerende og man "mangler" lidt spænding, men nu hvor jeg har haft den monteret i et par måneder er der ingen tvivl: Man skal op med den store tegnebog for at få noget der markant trækker bukserne ned på en 103er. Den har rigelig bund og en fin top. Den kunne være mere detaljeret og måske mere "transparent", men lur mig om ikke langt de fleste ville kunne leve et fint vinyl-liv i fryd med den. Jeg har ikke et sekund savnet min DV20XL. Selvfølgelig vil jeg gerne prøve noget andet men så skal det nok være en Shelter eller deromkring. /Mirland
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså mere best buy end top proformance!
men OK, en suzuki PU er vel ikke så slemt igen
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht til bund - så hjælper det gevaldigt at sætte M22'eren til. Den er sgu hyggeren og hvis jeg også satte Magnumerne på igen er jeg sikker på at det ville give mere bund.
Men ingen forhastede konklussioner INDEN min trykkammerdør ankommer....
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
altså mere best buy end top proformance!
men OK, en suzuki PU er vel ikke så slemt igen |
|
|
Hmm, ja, jeg vil måske nok kalde den det under forudsætning af at den er top performance i klassen op til ca 3-4k. Det er klart at man kan finde vildere ting men i sidste ende handler det jo om at høre musik - ikke anlæg  /Mirland __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Hmm, ja, jeg vil måske nok kalde den det under forudsætning af at den er top performance i klassen op til ca 3-4k. Det er klart at man kan finde vildere ting men i sidste ende handler det jo om at høre musik - ikke anlæg 
/Mirland
|
|
|
nemlig, musikken i fører sædet! problemet er bar at det meste grej har så meget egenlyd at man kun kan høre anlæg og ingen musik  Heldigvis findes der nogle få produkter som er mindre ringe end det meste.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har du helt ret. Men jeg har lige måttet lave en interessant erkendelse. I min tråd om mit gear har jeg skrevet lidt om problemer med mine Linn Keilidh hvorefter jeg købte et sæt JBL 4410. Som den opmærksomme læser måske har bemærket så er det selvsamme sæt netop sat til salg af undertegnede. Selvom jeg også har studiemonitors på mit arbejdsværelse (hvor jeg osse laver musik) så blev det faktisk lidt for meget af det gode i stuen, når man skal lytte og ikke mindst nyde. så jeg må desværre nok indse at selv jeg kan få for meget ren lyd - det samme var jeg osse inde på da jeg havde en Decca London monteret. Der kan faktisk blive for meget hul igennem - ja , det lyder forkert jeg ved det. Men det øjeblik jeg fik mine Linn tilbage i setupet faldt jeg ligesom til ro i sofaen igen. /Mirland
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener at problemet nok mere er af resonanst karakter, altså forvrængning. meget grej som har ry for at have extremt hul igemmen mener jeg har store problemer med forvrængning.
opbrydninger giver ubehagelige trækninger hos mig selvom de liger langt over det hørbare område.
Men med det sagt, så findes der grej som er værd at høre på, men som alligevel ikke i top på min liste
Problemet er balancen mellem behagelig lyd og tilstrækkeligt hul igennem og der er vi ude i noget smag og behag, samt en afvejning grundet musikstilen!
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vi helt enige. En studiemonitor skal jo også have ekstremt hul igennem og meget lidt påvirkning af lyden - men det kræver noget helt bestemt udstyr at få det bedste ud af den. Og det er langt fra sikkert at det er godt for ørerne  Når jeg har siddet en hel aften og editeret samples så er mine ører virkelig trætte - som om lyden fra monitorerne "slider" en. /Mirland
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Der er vi helt enige. En studiemonitor skal jo også have ekstremt hul igennem og meget lidt påvirkning af lyden - men det kræver noget helt bestemt udstyr at få det bedste ud af den. Og det er langt fra sikkert at det er godt for ørerne Når jeg har siddet en hel aften og editeret samples så er mine ører virkelig trætte - som om lyden fra monitorerne "slider" en.
/Mirland
|
|
|
Tror du ikke nærmere at det er fordi at du netop arbejder koncentreret(?!) en hel dag? Selvfølgelig kan en "dårlig" højttaler gøre "slidet" værre. Derfra til at skære alle monitorer over en kam - hmm
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh nej, det var ikke fordi jeg mente at monitorer var dårlige. Tværtimod ! Men de "er" hårdere ved ørerne i kraft af det faktum at de afslører ALT - så det bliver nemt hårdt i udtrykket. Men det er jo sådan set bare fordi de gør hvad de skal. De er jo et værktøj... Men jeg er også meget ambivalent overfor dem fordi det er dælme også fedt at høre tingene som de skal være ! /Mirland
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Uh nej, det var ikke fordi jeg mente at monitorer var dårlige. Tværtimod ! Men de "er" hårdere ved ørerne i kraft af det faktum at de afslører ALT - så det bliver nemt hårdt i udtrykket. Men det er jo sådan set bare fordi de gør hvad de skal. De er jo et værktøj... Men jeg er også meget ambivalent overfor dem fordi det er dælme også fedt at høre tingene som de skal være !
/Mirland
|
|
|
Åh, jeg forstår. En monitor afslører selvfølgelig unoder i kæden, hvilket de er i deres gode ret til...
Men irriterende kan det da være...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke pick-up men plint.
Hvad siger du mirland? Det må da lige være noget for dig?
Det klæ'r den ret godt. Vintage look. Lidt Luxman-agtig. Jeg er ikke sikker på at sort (SL-1210) vil se lige så godt ud...? Måske en anden træsort (eller piano?).
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle der være lidt på vej fra Origin Live...
Jeg kan sgu ikke dy mig og helt sikkert ikke vente på jer andre __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |