| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler: Super ! Godt initiativ. Den her tråd bliver efterhånden en veritabel guldgrube af info omkring 1210 Man burde næsten samle erfaringerne sammen i et samlet indlæg mht p.u.er modifikationer osv.
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Super...Jeg har også et par pdf'er jeg lige må få oploaded ved lejlighed.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver i ikke bare en smule varme ved tanken om at prøve en anden arm? (bare lidt?...)
Jow tak Martin - vi vil gerne læse det du har liggende.
Jeg tror sgu jeg bliver nødt til at prøve en DD inden længe. Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvor min mellemhjuler befinder sig i forhold til sådan en japaner.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Bliver i ikke bare en smule varme ved tanken om at prøve en anden arm? (bare lidt?...)
Jow tak Martin - vi vil gerne læse det du har liggende.
Jeg tror sgu jeg bliver nødt til at prøve en DD inden længe. Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvor min mellemhjuler befinder sig i forhold til sådan en japaner.
|
|
|
Jeg har overvejet og vejet for- og imod længe. Tanken om en bedre arm er da absolut tiltalende. Omvendt så er det altså bare super komfortabelt med den aftagelige headshell, VTA-on-the-fly og hvad har vi. Det skal virkelig være godt for at kunne opveje tabet af de ting. Men du skal da bare igang med en 1210er ! Det behøver jo ikke være så dyrt igen  Men det kan til gengæld blive rigtig dyrt at finde noget bedre  __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Jeg har overvejet og vejet for- og imod længe. Tanken om en bedre arm er da absolut tiltalende. Omvendt så er det altså bare super komfortabelt med den aftagelige headshell, VTA-on-the-fly og hvad har vi. Det skal virkelig være godt for at kunne opveje tabet af de ting. |
|
|
Du kunne jo overveje en rekabling i armen - det er umiddelbart det eneste svage sted.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Men du skal da bare igang med en 1210er ! Det behøver jo ikke være så dyrt igen Men det kan til gengæld blive rigtig dyrt at finde noget bedre  |
|
|
Ja og hvis det ikke viser sig at være sagen bør det være muligt at skyde den videre med det samme uden det store tab. Så er jeg bare lidt fattigere men lidt klogere istedet.
Er det ikke dét vores C.V. synger?:
"Penge sex magt & viden
man bli'r klogere med alderen
men fattigere med tiden"
"Det behøver jo ikke være så dyrt igen  "
Næh, men det kan hurtigt blive lidt omkostningsfuldt hvis man først bliver bidt af SL bacillen. Så skal der lige tweakes hist & opgraderes pist.  Det kan hurtigt løbe op! Isonoe feet, SDS Isoplatmat platter, bedre arm* eller KAB kar & jeg ska' gi' dig ska' jeg.
*Jeg tvivler stærkt på at en standard umodificeret RB250/300 er vejen frem. Der skal nok mere til før end det batter noget. Men med KAB kar & Cardas rewire er SL armen sikkert også ganske god. Det har de gode folk hos Hi-Fi World nok ikke testet.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er inde på noget ganske interessant omkring Hi-fi World testen. De har jo ikke lyttet til en 1210 sat op som f.eks min - netop med Isonoe, Achromat, Kabusa kar, DL-103 og smidt igennem en god riaa. Jeg tvivler seriøst på at gevinsten er så stor blot med en standard RB-xxx ganske som du også selv påpeger. Jeg vil tro, at hvis man smed pengene efter en bedre p.u. og bedre kabling af armen, samt bedre outputkabel, så er pengene givet bedre ud. Men igen, du kunne jo se om ikke du kunne låne en 1210 ? Så kan du da se om det overhovedet er noget ved  Jeg har lidt tænkt på, om man skulle prøve at dæmpe tallerkenen. Den er noget af en klokke.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den SL-1200 som de testede var vist opgraderet på følgende vis:
Audio Origami tweaket RB250 inkl. TecnoWeight. Isonoe fødder. Isoplatmat SDS tallerken.
"Jeg har lidt tænkt på, om man skulle prøve at dæmpe tallerkenen. Den er noget af en klokke."
Er ideen med Achromat ikke netop at vibrationer skulle omsættes til varme-energi (samme med SDS)? Jeg har ikke forstand på disse ting men det er da vist det der påstås fra fabrikanternes side?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Den SL-1200 som de testede var vist opgraderet på følgende vis:
Audio Origami tweaket RB250 inkl. TecnoWeight. Isonoe fødder. Isoplatmat SDS tallerken.
"Jeg har lidt tænkt på, om man skulle prøve at dæmpe tallerkenen. Den er noget af en klokke."
Er ideen med Achromat ikke netop at vibrationer skulle omsættes til varme-energi (samme med SDS)? Jeg har ikke forstand på disse ting men det er da vist det der påstås fra fabrikanternes side?
|
|
|
Jojo! Helt sikkert. Og det virker også. Derfor har jeg også kun "tænkt" på det. Jeg er langt fra sikker på at arbejdet vil kunne betale sig. Mit indtryk er som tidligere nævnt at det allervigtigste med 1210 er at vælge den rette p.u. og den rette riaa. Dinoen som jeg havde en overgang var rigtig god - men ikke til en 1210. Jeg havde konstant fornemmelsen af at den tog noget af dynamikken væk. Jeg tror man skal passe på ikke at vælge for "delikate" enheder til den. 1210 spiller bedst med noget der er lidt riv i. Derfor synes jeg faktisk ikke at Ortofon passer ret godt til heller. Jeg prøvede Kyhns 40'er og det slog hele ideen med direkte drev og smæk for skillingen ihjel sammenlignet med DL-103 f.eks. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| Det rygtes at der findes en predæmpet version med skum/neopren af en art støbt ind i headen? Har I set eller hørt om en sådan? |
|
|
Mon ikke det er hovedet fra EPA 100 armen (makkeren til SL-1000MkII) du har hørt om?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo da... har du hørt den? Mon det giver noget?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
You've got mail.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for mail Krenzler.
Jeg tror jeg starter med at få rewiret min RB300 eller springer direkte på OL's Silver arm før jeg køber flere headshells til min Technics arm.
Når det er sagt så køber jeg nok alligevel et deck mere....SL1200/1210 er ren sjov - det er langt tid siden at Hi-Fi har fået mig til at eksperimentre og lege på den måde. Hastigheden, præcisionen sidder lige i skabet på SL1210. Decket er endvidere urimeligt godt dæmpet (selv i non-moddet version)..prøv bare at banke med fingeren på en der spiller.
Jeg mener at SL1200/1210 kan bære selv de allerbedste tonearme uden at rødme. Mit mål er stadig, at få trafoen (i form af reguleret strømforsyning) og det meste af elektroniken ud af decket/plinten og over i nogle seperate chassiser.
Vender snart tilbage...har også kig på en Blue Point Special...hørte den i London på en Linn-spille..meget lækker lyd.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov! Det ser da ud som om at man langt om længe kan få re-wirede arme hos KABUSA. Nøøøj! (klippet fra kabusa.com) < name="upgrade" value="mon" ='computed = "no";' =""> J. Tonearm Rewire $169.00. Cardas to KAB PC-1200 RCA Phono Plate[2 RCA Females plus ground post] Hva' så ? Hvem bliver den første ? Og Kevin er også begyndt at lave "hardwood cabinets" som man plopper sin 1210er ned i "svup" så har man en æstetisk spille  Ikke at det på nogen måde har lydmæssig betydning, men for personer som undertegnede der godt kan lide pladespillere af træ er det da en najs ide.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der kabinetter er pænt dyre - 225$ pr. stk.
Det skulle da ikke være umuligt selv at lave noget?
Men helt skidt ser det da ikke ud:
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
TAK FOR KAFFE......der er jo kun træ for en 50.-'er + en lille time på værkstedet .
(det ku' jeg sku' godt leve af )
mvh Hans
|
| Til top |
|
| |