| Forfatter |
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så lige et hurtigt spørgsmål..
1200 eller 1210?
Hvilken skal man gå efter? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
og så lige et hurtigt spørgsmål.. 1200 eller 1210? Hvilken skal man gå efter? |
|
|
Kommer an på hvilken farve du kan lide.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men nu ska jeg så have mig en ny pickup. Føj for et træls tidspunkt ! Gad vide hvad man skal prøve... /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med lydforbedringen trods genvordighederne.
Alle de steder jeg har læst har konsensus også været at dæmpekarret er det 1200/1210 tweak der giver mest for pengene. At det under de mindre end optimale forhold alligevel er så forholdsvis tydeligt siger da noget. Så endte dagen da med noget positivt.
mirland skrev:
På K9eren har jeg valgt at køre med 1.6g i nåletryk (en lidt konservativ indstilling men jeg har ikke dens spec's)
|
|
|
Ifølge Cartridge Database (som er din ven) anbefaler Linn 1.5-2.0g. VTF for K9'eren. Så mon ikke 1.75-2.0g. er et passende spillerum?
Mashuro skrev:
1200 eller 1210?
Hvilken skal man gå efter? |
|
|
Som det allerede er sagt er der kun farven til forskel. Spørgsmålet er snarere: Mk 2 eller Mk 5?
Mk 5 har bedre tonearmskabel.
Mk 2 har en tyk gummimåtte (6mm) hvor Mk 5 har en tyndere gummimåtte + "slipmat" (filt?).
Mk 5 er vist uden låg(?). Man skal vistnok også købe hængsler separat.
Mk 5 har nogle forbedringer omkring tonearm og pitch-justering der er interessante for dj's men ligegyldige for hi-fi freaks.
Mk 5 har et 4g. ballast lod til tonearmshovedet til øgning af massen ved brug af lavkompliante pick-up'er. Et Mk 5 headshell med lod kan dog købes separat.
Mk 5 er noget dyrere.
Så Mk 5 lyder nok lige en tand bedre på grund af de opgraderede tonearmskabler. Kevin hos KABUSA har jo efterhånden længe været undervejs med et DIY opgraderingskit til tonearmen (bedre kabler) men spørgsmålet er hvornår (om nogensinde) det bliver færdigt.
Mk 2 er det bedste køb hvis penge har noget at sige. Så får man også et låg + den bedre måtte (af de 2).
Hvis penge intet har at sige køber man da bare den fuldt udbyggede version hos KABUSA der bla. kommer med en stor ekstern strømforsyning.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Mashuro skrev:
1200 eller 1210?
Hvilken skal man gå efter? |
|
|
Som det allerede er sagt er der kun farven til forskel. Spørgsmålet er snarere: Mk 2 eller Mk 5?
Mk 5 har bedre tonearmskabel.
Mk 2 har en tyk gummimåtte (5-6mm) hvor Mk 5 har en "slipmat" (filt?).
Mk 5 er vist uden låg(?). Man skal vist også købe hængsler separat.
Mk 5 har nogle forbedringer omkring tonearm og pitch-justering der er interessante for dj's men ligegyldige for hi-fi freaks.
Mk 5 har et 4g. ballast lod til tonearmshovedet til når man bruger lavkompliante pick-up'er. Et Mk 5 headshell med lod kan dog købes separat.
Mk 5 er noget dyrere.
Så Mk 5 lyder nok lige en tand bedre på grund af de opgraderede tonearmskabler. Kevin hos KABUSA har jo efterhånden længe været undervejs med et DIY opgraderingskit til tonearmen (bedre kabler) men spørgsmålet er hvornår (om nogensinde) det bliver færdigt.
Mk 2 er det bedste køb hvis penge har noget at sige. Så får man også et låg + den bedre måtte (af de 2).
Hvis penge intet har at sige køber man da bare den fuldt udbyggede version hos KABUSA der bla. kommer med en stor ekstern strømforsyning.
|
|
|
Ok ren besked
Hvis man nu kigger efter den brugt er det jo typisk Mk 2 som er til salg. Jeg skal ihvertfald helt klart have låg til og tonearmskabling har jeg fået nok af
Det må nok blive en Mk 2..
Er DL110 eller DL160 så meget bedre en de ortofon pu man typisk ser på en 1210/1200? Hvis man ser på det med hifi øjne? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Hmm, det blev lige i omegnen af 900 kr pr næse. Det virker som en del for et bette kar, men jeg må indrømme at jeg faktisk begynder at tro på det 
/Mirland
|
|
|
Topnice, jeg har hele tiden haft tiltro til lige netop dette tweak! Jeg glæder mig til at høre det IRL
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Er DL110 eller DL160 så meget bedre en de ortofon pu man typisk ser på en 1210/1200? Hvis man ser på det med hifi øjne? |
|
|
Det korte svar: JA! Men igen det kommer an på hvad du er til. DL-110 er en hidsig lille fætter med virkelig meget gang i den. Men den er næppe særligt "hifi" agtig (hvad det så vil sige - jeg bliver mere og mere i tvivl). Men den er vanvittigt underholdende. Den smider det hele i hovedet af dig og har en nærmest grotesk "soundstage" (det er samtidig et af de typiske kritikpunkter omkring den). Dens mangel i mine øjne er de fine detaljer samt - og det er helt personligt - så synes jeg den tenderer lidt besværlig omkring klassisk musik, hvor den ikke helt kan følge med. Men til rock og electronica skal du bløde meget mere for at få noget bedre. /Mirland __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Er DL110 eller DL160 så meget bedre en de ortofon pu man typisk ser på en 1210/1200? Hvis man ser på det med hifi øjne? |
|
|
Hvis du dermed mener de professionelle OM PRO/DJ/Nightclub o.s.v., så JA  Jeg har tidligere haft en OM PRO monteret på min SL 1210 Mk II, og der er ingen sammenligning med den DL 160, jeg har monteret nu. DL 160 giver bl.a langt mindre rillestøj, bedre defineret bas og langt bedre diskant  DL 110/160 i.f.t. OM 20/30/40 har jeg dog ingen erfaring med. M.V.H. Søren
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed tråd (hvis man ser bortset fra fra Mirlands, nu forhenværende, pick up).
Hvad med nogle billeder?
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk haft en Ortofon 520 mkII tidligere og skiftede til DL-110 fordi jeg syntes at 520eren manglede noget "spark" (som det nok er folk bekendt efterhånden vil jeg gerne have lyden mere in-yer-face). Men set retrospektivt skulle jeg nok have købt enten en 103er eller en finere Ortofon, da jeg hårdt presset må indrømme at savne de fine detaljer som Ortofon typisk leverer. Med dæmpekarret og min nye Dino har jeg masser af bund i lyden, så måske er det på tide at finde en "finere" pu... Vilmann: Billeder kommer ! /Mirland
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået tilbudt en Dynavector DV20XL til en rimelig lav pris men den er 4 år gammel. Mon ikke jeg skal holde fingrene fra den ? Nåja, har også fået tilbudt en Rega Super Elys til *billig*. Men den er da vist slet ikke nogen god ide. Hvorfor fik jeg dog ikke det tilbud da jeg havde en Planar 3 ?  /Mirland
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK... Mulige pu'er er som følger: 1. Dynavector DV20XL (brugt) 2. Denon DL-103 3. Goldring G1042 (udelukket, passer ikke til armen specielt godt)4. Dynavector 10x5 5. Grado Reference Platinium (måske... Jeg har tidligere haft Grado og syntes det var noget møg) 6. Ortofon ? 7. Audio Note IQ1 (udelukket, passer slet ikke til armen)Kom glad med nogle meninger ! Jeg kan maks smide 2k på bordet lige nu... Og så gør det ondt  /Mirland
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gumle skrev:
Mashuro skrev:
|
|
Hvis du dermed mener de professionelle OM PRO/DJ/Nightclub o.s.v., så JA Jeg har tidligere haft en OM PRO monteret på min SL 1210 Mk II, og der er ingen sammenligning med den DL 160, jeg har monteret nu. DL 160 giver bl.a langt mindre rillestøj, bedre defineret bas og langt bedre diskant
DL 110/160 i.f.t. OM 20/30/40 har jeg dog ingen erfaring med.
M.V.H. Søren
|
|
|
jeg har tidligere kørt med OM pro (concorde) med stylus 20 og stylus 40 det er lydmæssigt en ret fed kombi, men jeg fra valgte det pga manglede hifi udseende
Jeg vil tro at en 103r kunne være spændede men også vassagos tilbud på Dynavector 10x5 er ret interessant!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
2000 er desværre allerede en strækning af budgettet. Den sidste måned-halvanden har budt på en CD3, en Dino, et dæmpekar og omkring 20 plader. Jeg er lidt hængt  Overvejer bare at købe en ny 110er. Eller måske en 160er ? /Mirland
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror at jeg ville vælge den hårde metode, vent 14 dage og køb den 103r
alternativt så gå efter en 103(uden)r og brug den mens du sparer op
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har faktisk også tænkt tanken omkring 103eren. Det mest irriterende OVERHOVEDET er jeg får gæster om et par timer og de skulle have hørt noget ny vinyl... Æv. /Mirland
|
| Til top |
|
| |