Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
Jeg må jo indrømme én ting: Jeg er en sucker for lir når det tager mig Jeg tror ikke på at den headshell har nogen form for indflydelse på musikken - hverken den ene eller den anden vej. Men jeg synes ganske enkelt den er lækker
Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
HS-2 ser lidt mere fesen ud i den lyse træsort.
Ved ikke lige hvad jeg skal mene om den træmode der er opstået men jeg syntes helt sikkert at HS-1 ser lækkere ud Spændende om den vitterlig giver mere i bunden som skrevet står.
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
Ja, den er ikke så fræk i lys træ. Men jeg glæder mig til at få den monteret - i sort
Pladevægten ser rigtig najs ud. Jeg har kørt med en pladevægt/strammer det sidste stykke tid og synes "måske" at der er en smule mere ro over det hele. Men igen, skal man opgradere seriøst så hedder det altså stadig en bedre p.u. Efter min mening er langt størstedelen af de mange tweaks til 1210 mere nuance-spørgsmål og æstetik end noget andet.
Sendt: 29 April 2008 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
diamondduck skrev:
jeg synes lyden er lidt mere dynamik med en ortofon lh 2000 (magnesium) end yamamoto hs-1,men fortrækker yamamoto på grund af design/feel
Sørme om ikke jeg må give dig ret ? Yamamotoen er SUPERLÆKKER men jeg er fuldstændigt overbevist om at den "varmer" lyden op og gør den en smule mindre dynamisk. Tænk at jeg skriver det her. Jeg har været af den faste overbevisning at det ikke kunne have den store betydning. Men det har det - tydeligvis. Især med min AT DR500LC er det tydeligt at en del af toppen lige bliver rundet af - selv min 103er bliver blødere...
Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
Sendt: 30 April 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
En virkelig god 2-siders anmeldelse af SL-1200 MkII (og til dels Ortofon 2M Bronze).
Mon ikke den lidt lukkede lyd der nævnes (alt er jo relativt) kan afhjælpes med en måtte som f.eks. Isoplatmat eller Achromat istedet for den tykke gummimåtte der følger med MkII? En rewiring af MkII armen ville sikkert også gavne toppen af frekvensområdet?
Sendt: 30 April 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
krenzler skrev:
En virkelig god 2-siders anmeldelse af SL-1200 MkII (og til dels Ortofon 2M Bronze).
Mon ikke den lidt lukkede lyd der nævnes (alt er jo relativt) kan afhjælpes med en måtte som f.eks. Isoplatmat eller Achromat istedet for den tykke gummimåtte der følger med MkII? En rewiring af MkII armen ville sikkert også gavne toppen af frekvensområdet?
Tja, jeg har brugt Achromat i laaang tid. Det er et af de bedste tweaks på markedet efter min mening.
Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
mirland skrev:
krenzler skrev:
Tja, jeg har brugt Achromat i laaang tid. Det er et af de bedste tweaks på markedet efter min mening.
Jeg må undre mig over hans udtalelse om lukket lyd. Hvis hans A`T-PU har spillet på et dæk før kan den meget vel være spillet til efter lige netop det pågældende setup (læs: skæv). Han nævner heller ikke noget om lukket lyd efter han monterer Orto's 2M.
Jeg spiller fortstat på den originale måtte da den ikke tiltrækker støv. Jeg føler at jeg opnår større ændringer ved arm og PU. Kører pt. med RB300/OL-armboard med 103R.
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
Jeg kørte et halvt år med den originale arm monteret med DL-160 og dette spillede rigtigt godt. Satte RB300 på med samme PU...stor skuffelse og mangel på wow.
Så monterede jeg i stedet en 103R, en VTA-adjuster, købte en Feickert og en diamantvægt...brugte en dag på tune-up og nu spiller det så englene synger. Min RB300 har været fejljusteret..... og jeg har sandsynligvis givet DL-160 en fejlagtig vurdering. Det ér og bliver en fin PU.
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
krenzler skrev:
Tak for info. Det lyder som om at begge muligheder lyder omtrentligt lige godt.
Det er en SL-1200 MkII du har ikke?
Korrekt det er MKII.
Jeg ville heller ikke være bange for at sætte en svinedyr PU på den originale arm - tror ærligt talt det betyder mere end kablingen i den originale s-formede arm som dog kan dæmpes lidt.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum