Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj, sjov tråd kunne man ikke skrive hvilke maskiner det drejede sig om?
Ved ikke helt hvordan jeg får kappen af min sjover...
Mvh.
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes generelt ikke Yamaha's stereo produkter har fået den opmærksomhed de fortjener - klasser bedre end meget af det high end skrammel man ellers ser derovre fra. 
Frem til sluthalvfemserne lavede de faktisk meget flot grej, men så gik der surround-inflation i det hele... 
Om man så kan lide lyden, tjaa...
Her er lidt billeder: http://www.mgp-projects.com/yamahagallery __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
|
|
nej da, det er jo en "kend dit elektronik" tråd denne
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
Synes generelt ikke Yamaha's stereo produkter har fået den opmærksomhed de fortjener - klasser bedre end meget af det high end skrammel man ellers ser derovre fra. 
Frem til sluthalvfemserne lavede de faktisk meget flot grej, men så gik der surround-inflation i det hele... 
Her er lidt billeder: http://www.mgp-projects.com/yamahagallery
|
|
|
Ja, der er utroligt mange produkter/producenter der er blevet overset gennem tiden
CDX2000eren husker jeg som lidt lukket og grovkornet i lyden. Men du har da ret, den er nok bedre end så meget andet! Spørgsmålet er bare om det er den rigtige målestok
EDIT, det var en 2000er jeg har hørt
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
MGPProjectS skrev:
Her er lidt billeder: http://www.mgp-projects.com/yamahagallery
|
|
|
Ja, der er utroligt mange produkter/producenter der er blevet overset gennem tiden
CDX1000eren husker jeg dog som lidt lukket og grovkornet i lyden. Men du har da ret, den er nok bedre end så meget andet! Spørgsmålet er bare om det er den rigtige målestok
|
|
|
Jeg må da også tilstå, at de fleste Yamaha'er bliver bedre af modificeringer  __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er absolut ikke volumen af elektronikken der afgør om en CD-afspiller kommer til at lyde godt. Faktisk er det en fordel at få elektronikken til at fylde mindst muligt. På den måde får man kort signalvej, og arbejder man med stelplan (hvilket er absolut must med hurtige signaler i en CD-afspiller), kan man opnå en meget lav impedans i dette.
Som jeg fortalte et par stykker på chatten i går, har jeg netop afsluttet printlayoutet til min og KvK DAC. DAC'en er baseret på Crystal Digital receiver, PCM1704-K DAC's med tilhørende digitalfilter, diskret opbygget analogdel, samt seperate spændingsregulatorer direkte ved samtlige forsyningspinde og seperat forsyning til hvar kanals analogdel. Alt dette har jeg fået presset ned på 60x100mm. En rimelig præstation synes jeg selv.... Nu håber jeg bare at der ikke er fejl i layoutet.....
Dette print ville typisk fylde 5 gange så meget, hvis det sad i en japansk CD-afspiller. Men det ville det absolut IKKE blive bedre af, da signalbaner ville blive længere og stellaget ville være høj-impedant. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Dean M Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
DCD-S10II af med hatten 
cheers dean

__________________ "I've got seven kids. The three words you hear most around my house are 'hello,' 'goodbye,' and 'I'm pregnant."
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Det er absolut ikke volumen af elektronikken der afgør om en CD-afspiller kommer til at lyde godt. Faktisk er det en fordel at få elektronikken til at fylde mindst muligt. På den måde får man kort signalvej, og arbejder man med stelplan (hvilket er absolut must med hurtige signaler i en CD-afspiller), kan man opnå en meget lav impedans i dette.
Som jeg fortalte et par stykker på chatten i går, har jeg netop afsluttet printlayoutet til min og KvK DAC. DAC'en er baseret på Crystal Digital receiver, PCM1704-K DAC's med tilhørende digitalfilter, diskret opbygget analogdel, samt seperate spændingsregulatorer direkte ved samtlige forsyningspinde og seperat forsyning til hvar kanals analogdel. Alt dette har jeg fået presset ned på 60x100mm. En rimelig præstation synes jeg selv.... Nu håber jeg bare at der ikke er fejl i layoutet.....
Dette print ville typisk fylde 5 gange så meget, hvis det sad i en japansk CD-afspiller. Men det ville det absolut IKKE blive bedre af, da signalbaner ville blive længere og stellaget ville være høj-impedant. |
|
|
Men jeg vil at bestemt mene at, hvis du kigger bort fra D/A teknikken, er der fordele ved at bygge et ordentligt drev og benytte seperarte forsyninger som f.eks Sony ES77 eller Denon DCD3560. Og en ordentlig afskærmning samt solid opbygning kan jeg heller ikke lige se noget galt i. et CD-rom drev og en switchmode forsyning fylder ikke meget, men er ikke noget jeg kan forliges med i "ordentligt" grej.
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Kyhn: Vi kan kun blive enige herom... Men selve elektronikken kan med fordel laves kompakt, og gerne med afskærmning fra resten af indmaden. Til næste print-rul er min plan, at der skal være "skærmdåser på selve printet, så hver analogdel og digitaldelen har hver sin egen skærmdåse, der er koblet direkte i stelplanet. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der i sidste ende betyder noget er vel om CD'en aflæses korrekt. Men det er da sikkert mange ringe CDROM drev til. Heldigt at jeg ikke skal indlæse en CD i real-tid og desuden kan verificere resultatet.
Jeg har set flere batteri-drevne drev/konverter. Det er vel også en god løsning.
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
og her et April Music CDT200 drev uden tøj på, altså et rent løbeværk..

__________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil også være med i af-med-hatten-debatten
Her er et af de mere ydmyge afspillere i denne samling. Til gengæld kan den en del andet end at afspille CD'er Her er indmaden af min Pioneer DV-868:
 Oversigtsbillede.
 Analogdel.
 PSU.
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Mvh. |
|
|
Du hiver bare til og husker at binde en knude bagefter 
|
Til top |
|
|
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem sagde dejlig luftig?
Dette er min Denon DCD-695
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeeej.. En klassiker..
DCD-695 var min første CD-spille og den er still going strong når jeg har lånt rensten ud :-)
Købte den i sin tid på baggrund af en fremragende anmeldelse i HiFi & Elektronik, de testede en bunke afspillere til max. 2.000,- :-))))
Hilsen Johnny JJAZ __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
Nørvang Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
quad skrev:
Nå er der nogen der tør tage tøjet af frk. apollo?
|
|
|
hehe har lige googlet uden held, så jeg kommer nok til at tage låget af min!?! |
|
|
Kommer der ikke et billede af frk apollo ????

__________________ Nørvang
Mit anlæg
Vincent 233
Vincent HDCD Player CD-S3
System Audio 1550
Sony DVP-S 725D.
KISS DP558.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40420&KW=N% F8rvang
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Mvh. |
|
|
Der er ingen kappe på din VPI.  Du har vel ingen cd-spiller?  Morten
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|

hmm min ser lidt mere tom ud end nogler af jeres ej lyden er såmænd ok,der er tale om en classe cdp 10
|
Til top |
|
|
Solformørkelsen Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørvang skrev:
mn1974 skrev:
quad skrev:
Nå er der nogen der tør tage tøjet af frk. apollo?
|
|
|
hehe har lige googlet uden held, så jeg kommer nok til at tage låget af min!?! |
|
|
Kommer der ikke et billede af frk apollo ????

|
|
|

|
Til top |
|
|