Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 02:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: vis dine rør (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 April 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Ble inspirert av dine bilder av GM20 Asbjørn, så jeg så meg pliktig til å følge opp

Ja, den er ikke dum den Hovlanden, men det er den sannelig ikke den Graaf 13.5en din heller

Min GM20 har vært utsatt for noen uhell og har fått keramiske sokler, og utlagt DC/Biasjustering.

Hei.

Ja takk for det Andrè  

Selv om jeg har beskjeden erfaring med Hovland, så synes jeg brukeropplevelsen og design, er  i en klasse for seg hos HP-100 IMHO.

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 April 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Ja de er fede de Graaf'er!
Og ikke mindst den Hovland er bare så lækker at se på, det er stil! Og mindst lige så god lyd vil jeg tro.

Opråb til rør folk, prøv EAT Cool Damper til jeres små-rør, det virker godt nok overbevisende, halleluja det er heftigt!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 02 April 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Opråb til rør folk, prøv EAT Cool Damper til jeres små-rør, det virker godt nok overbevisende, halleluja det er heftigt!

Mvh.

NEJ TAK! Det kan godt være man skal bruge gummi, men ikke mine rør.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

ux226
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 April 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Min søde lille forforstærker (linjetrin) med direkte opvarmede trioder (RCA UX-226). Strømforsyningen i baggrunden, 100% dual mono med seperate trafoer, rørensretning (Telefunken AZ1 mesh plates) og 2 stk. 20H drosselspoler for hver kanal. Selve linjetrinnet kan konfigureres som enten choke loaded (gain ca. 18dB) eller med udgangstrafo (en anelse over unity gain).

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 April 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Milu skrev:
Opråb til rør folk, prøv EAT Cool Damper til jeres små-rør, det virker godt nok overbevisende, halleluja det er heftigt! Mvh.

NEJ TAK! Det kan godt være man skal bruge gummi, men ikke mine rør.

Hehe, det er nu ikke gummi, det meste af den er aluminium.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 April 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

ux226 skrev:

Min søde lille forforstærker (linjetrin) med direkte opvarmede trioder (RCA UX-226). Strømforsyningen i baggrunden, 100% dual mono med seperate trafoer, rørensretning (Telefunken AZ1 mesh plates) og 2 stk. 20H drosselspoler for hver kanal. Selve linjetrinnet kan konfigureres som enten choke loaded (gain ca. 18dB) eller med udgangstrafo (en anelse over unity gain).

Hej!

Den ser godt nok lækker ud!
Har du selv bygget den?

Mvh.

ux226
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 April 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Hej!

Den ser godt nok lækker ud!
Har du selv bygget den?

Mvh.

Jep. Byggede den i år 2000. Faktisk blev de sidste lodninger lavet torsdag aften efter jeg var ankommet til den allerførste Triodefestival i Odder ved Århus
Den har tjent mig trofast siden, til trods for alle de modifikationer og tweaks jeg har smidt efter den i tidens løb. '26-trioden er fantastisk - helt utroligt lineær og den smule forvrængning man kan måle er helt afgjort musikalsk og ørevenlig. Ret imponerende fra et rør der blev udviklet sidst i 1920'erne. De rør der ses på billedet er fra 1933, og havde aldrig siddet i en sokkel da jeg pakkede dem ud af deres originale æsker...

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hej Bjørn

Det var en flott forstærker du har bygget, og jeg kan forstå at her taler vi om en virkelig gennemført DHT preamp. Det viser virkelig hvilke muligheder man haver med DIY, at konstruere en preamp med rør produsert på 1930-tallet. De gamle rør der er bare så utrolig smukke

Det hadde været interessant om du hadde postet diagrammet og beskrevet lidt om hvilken spillestil din preamp haver.

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 April 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Ja de er godt nok fede de rør!
Kunne lige forstille mig, se dem gløde i mørket...

Mvh.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 03 April 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Herlig DIY. Ser utrolig flott ut dette her.
Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hej Asbjørn..

Ja, det er lidt surt

Regner med at give GM100 en audition snart. Glæder mig meget til at høre hvad den kan  

Hei Holberg.

Har du fått lyttet noget til GM-100 ennu? Jeg er spent på dine intryk

Mvh Asbjørn

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 April 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hej Asbjørn..

Ja.. Har fået den på prøve idag og lyttet her til aften. Detaljeringsniveauet er lidt større- og lidt dybere via Flight 100.

Men, men, men !!!! Den soundstage og mellemtone Graaf præsterer er bare sååååå lækker. Stemmer klinger bare så smukt som kun rør formår. Det er bare så bundmusikalsk og stadig med så meget dynamik og drive at det trækker vand i mine øjne. Har haft BAT VK75 og jeg må sige at GM100 giver den baghjul !!...

Kan som sagt godt ske at jeg bliver nødt til at beholde den. Det som jeg har hørt indtil videre gør nok, at jeg får svært ved at undvære den 

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hej Asbjørn..

Ja.. Har fået den på prøve idag og lyttet her til aften. Detaljeringsniveauet er lidt større- og lidt dybere via Flight 100.

Men, men, men !!!! Den soundstage og mellemtone Graaf præsterer er bare sååååå lækker. Stemmer klinger bare så smukt som kun rør formår. Det er bare så bundmusikalsk og stadig med så meget dynamik og drive at det trækker vand i mine øjne. Har haft BAT VK75 og jeg må sige at GM100 giver den bagjul !!...

Kan som sagt godt ske at jeg bliver nødt til at beholde den. Det som jeg har hørt indtil videre gør nok, at jeg får svært ved at undvære den 

Hej

Ja men det var jo hyggelig at høre Jeg synes også GM-100 spiller musikk meget godt. Den er til å blive rigtig forelsket i

Kører du den balansert?

Asbjørn

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 April 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Ja jeg køre balanceret... Og du har ret i at den er til at blive forelsket i.. Der er noget over de sydeuropæiske kvinder.. Forførende og vanedannende ligesom Graaf GM100

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Ja jeg køre balanceret... Og du har ret i at den er til at blive forelsket i.. Der er noget over de sydeuropæiske kvinder.. Forførende og vanedannende ligesom Graaf GM100

Hei.

Du er nok inne på noget der ja Og som en af mine  hifivenner lit grovt sier: "GM-100  kne**es balanseret"

Asbjørn

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 April 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:

HOLBERG skrev:

Hei.

Du er nok inne på noget der ja Og som en af mine  hifivenner lit grovt sier: "GM-100  kne**es balanseret"

Asbjørn

He, he Asbjørn

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 03 April 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Nja Asbjørn. Jeg har da hatt GM100 på besøk jeg også. Og jeg synes den spilte forrykende via RCA også. Men, jeg kjører min GM20 via RCA-XLR-kabler. Mener den setter mer pris på XLR-inngangen enn RCA-inngangen.

Har aldri vært så gøy å spille Led Zeppelin som når jeg hadde GM100 i hus. Skikkelig trøkk i denne saken. Herlig sak. HP-100 + GM100 = SANT!!!

Jeg følger også spent med videre.

André

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Sendt: 03 April 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Nja Asbjørn. Jeg har da hatt GM100 på besøk jeg også. Og jeg synes den spilte forrykende via RCA også. Men, jeg kjører min GM20 via RCA-XLR-kabler. Mener den setter mer pris på XLR-inngangen enn RCA-inngangen.

Har aldri vært så gøy å spille Led Zeppelin som når jeg hadde GM100 i hus. Skikkelig trøkk i denne saken. Herlig sak. HP-100 + GM100 = SANT!!!

Jeg følger også spent med videre.

André

Hej fosse.

Må jeg spørge dig hva det er for nogle rør dæmpere du kører med?? og hva koster de? jeg kører selv med Eat Cool dampere:-)

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 April 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Mine PSE 300B forstærkere - 2 monotrin á ca. 30 kg. Masser af jern! Alene udgangstrafoen vejer næsten 10 kg (Audio Note fra England). Først her et lidt dårligt billede scannet fra et gammelt foto. Forstærkerne blev bygget i 1994 og har spillet siden da, med mindre modifikationer og del skift af rør.

Her et lidt mere close up foto ... med støv, edderkoppespind og det hele   Kondensatorerne til højre er Black Gate 2x100uF/550Volt. Bag 300B'erne skimtes et par drosselspoler.

Der anvendes Pearl tubedampers på begge dobbelttrioderne. Den lille "knap" på toppen af indgangsrøret er limet fast og udgør også en dæmpning.

Forstærkerne er bygget ud fra diagrammet over en Audio Note Kegon. Dog her som monotrin og med langt kraftigere strømforsyninger. Der benyttes ikke rør i ensretningen, men specielle soft recovery dioder fra Siemens. Desuden er der masse af drosler og heftig afkobling. De giver ca. 15 Watt pr. stk.

Her kan du se diagrammet:
http://www.soundimage.dk/images/Eloquence%20circuit.jpg

... og her diagrammet over strømforsyningerne:
http://www.soundimage.dk/images/Eloquence%20powersupply.jpg

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 04 April 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
specielle soft recovery dioder fra Siemens.

Hvad er hedder de dioder ?

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum