Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mark levinson vs Audia Flight (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 November 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

ja, i princippet. det er dog sjældent at man kan køre en forstærker på grænsen hele tiden, musik er jo dynamik  så i praksis står de bare og varmer hele tiden. husk at skrue ned for radiatoren

klasse a, dvs høj varme, slider iøvrigt også utroligt hårdt på komponenterne. en tyve år gammel forstærker skal _helt_ sikkert have skiftet (mindst) ladelytter. jeg ville nok tage samtlige elektrolytter for at være sikker. check også compounden mellem transistorer og køleplader. det kan gå hen og udtørre helt med katastrofale følger

Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 November 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej Gufle!

Så skal du vel også have ændret dit logo i din profil - ML holder jo ikke længere!

Forøvrigt:

Prøvede du begge forstærkere på samme tid - eller er det noget du køre på hukommelsen?

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
kyhn skrev:
Gufle skrev:
L.B. skrev:

Gufle skrev:
2 x 50 Watt ren klasse A

Hvor varm bliver den?

Den bliver 54 grader varm, hvilket er 12 grader mere end Min ML 335 som bliver 42 garder.

Hilsen

Gufle

Er den tvangskølet? Det er en meget lav temperatur, hvis det er målt på køleprofilerne. Den bør vel afgive 400W varme og selv om du har en meget effektiv passiv varmeafledning fra køleprofilerne, bør core temp. efter min mening ligge noget højere. Et andet interessant spørgsmål er også strømforbruget, ved du hvad det er?

En (ægte) klasse A bør vel blive en smule køligere, når den virkelig får lov til at arbejde??

Hilsen

Nilau

Jo bestemt, det er da min erfaring anyway Men effekt forbruget passer ikke med 2x50W kl. A.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 November 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

chubbz skrev:
Gufle skrev:

Hej Alle

Jeg har lige solgt min ML 332.5 og købt en ny Audia Flight 50 hos vassagohifi i stedet for. Audia flighten er et 2 x 50 Watt ren klasse A effekttrin.

Jeg har lige sat audiaén på front højttalerne istedet for min ML 335. Første indtryk af Audiaén er IMPONERENDE, HELT vildt faktisk. Selv i bassen kan jeg stort set ikke høre forskel. Hvis jeg virklige gerne vil høre forskel mangler der måske en lille bitte smule krop og en minial styring i bassen, ellers lyder Audiaén nøjagtigt som min noget større og dyrere ML 335.

Jeg kan kun sige en ting: Helt vildt imponernede. Jeg sidder stadig med kæben nede på gulvet.

I forhold til den gamle ML 331 jeg havde, spiller Audiaén klasser bedre stort set lige så godt som min ML 335 med en 1/5 del effekt og til en 1/3 del af prisen.

Audiaén er absolut blandt af de bedste effektforstærkere jeg har hørt og bare det at den spiller næsten lige op med min ML 335 synes jeg er totalt imponerende. Så er det jo op til læserne herinde, at vurdere om det så er Audiaén der spiller fantastisk eller det er min ML 335 der spiller elendigt. Jeg er ikke i tvivl.

Hilsen

Gufle 

P.S. Jeg vender tilbage med lidt billeder og nyt når jeg har hørt lidt længere på Audiaén.

Hej Gufle.

Nu er den ML jo en kraftig djævel i forhold til Audia 50. Hvad synes du om kontrollen i Audia i forhold til ML. Er der ligeså meget saft og kraft i den? 

Jeg spørger fordi at jeg selv har en Audia 50 i kikkerten. Jeg har Dali MS4. Nu ved jeg ikke om du kender denne højttaler, men hvis du gør - hvad ville du så synes om denne kombi?  Ville Audia 50 kunne sparke liv i mine MS4? - eller skal jeg op i en Audia 100?

mvh chubbz

Hej Chubbz

Nej Audiaen har ikke ligeså mange kræfter som min ML, men mine højtalere skulle efter målingerne gå helt ned i 2 ohm ved ca 50-60 hz så de er tunge at trække. Det var også derfor at en ML 331 ikke engang var. Så alt i alt er jeg stadig impoenret over hvor meget power den lille audia kan give.

Gufle

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Gufle skrev:
L.B. skrev:

Gufle skrev:
2 x 50 Watt ren klasse A

Hvor varm bliver den?

Den bliver 54 grader varm, hvilket er 12 grader mere end Min ML 335 som bliver 42 garder.

Hilsen

Gufle

Er den tvangskølet? Det er en meget lav temperatur, hvis det er målt på køleprofilerne. Den bør vel afgive 400W varme og selv om du har en meget effektiv passiv varmeafledning fra køleprofilerne, bør core temp. efter min mening ligge noget højere. Et andet interessant spørgsmål er også strømforbruget, ved du hvad det er?

Den er målt på køleprofilerne.

Hilsen

Gufle

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Hvad trækker du med din nye 50watter?

Mine JM LAB 907 BE som jeg kun bruger som baghøjttalere i mit surround setup. Derfor bruger jeg faktisk kun Audiaen når jeg ser film.

Hilsen

Gufle

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Gufle!

Så skal du vel også have ændret dit logo i din profil - ML holder jo ikke længere!

Forøvrigt:

Prøvede du begge forstærkere på samme tid - eller er det noget du køre på hukommelsen?

Jo ML holder stadig væk nok til at blive brugt til fronthøjtalerne. Audiaen gør det utroligt godt og specielt på musik som Dire straits, Paul Simon og den stil er den rigtigt god, MEN ML er stadig bedre allround. ML spiller meget bedre når der virkelig skal trækkes som f.eks. på Trance, Dance og Techno. Eftersom jeg hører meget af det sidste er MLen stadig forstærkeren for mig.

Hilsen

Gufle 

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Gufle!

Forøvrigt:

Jeg kunne af gode grunde ikke prøve dem samtidigt altså A-B da der skal skiftes kabler og det tager hos mig ca. 5 min.

Hilsen

Gufle

P.S. jeg lyttede iøvrigt på Audiaen en uge før jeg skiftede tilbage igen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes