Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: velodyne spl 1200 r vs dd 12 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amigo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Her er et interview med Bruce Hall fra Velodyne Acoustics, hvor han meget fint fortæller om DD sub-erne:

Bruce Hall interview

( Klik på linket nederst til venstre eller her)
Venligst

Til top Vis amigo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amigo

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

jeg har lavet målinger.Et peak ved 56hz og et ved 82hz.Den første er en stående bølge grundet rummets dimensioner.den anden kan vi ikke finde ud af.Men vi går ud fra at gulvet/krybekælder + en tynd gipsvæg er en af flere synder.Når vi afspillede 82hz tonen ved 85 db vibrede al inventar,gulve som lofter,i stuen og 1 sal.Men vi fandt ud af der var stor forskel på hvor man befandt sig.Eksempelvis en måling i sweetspot iforhold til ca 30 cm fra sweetspot var der en difference på ca 16 db.Så alt er pladseret mest hensigtsmessigt inkl sweetspot.Ser også et plusen har rumkorrektion.Det er sku da utroligt til de penge.Gav 11000 for min B&W asw 700 for et par år siden og der er der nada
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Jeg vil tro at den største forskellen mellem SPL1200 og DD12 vil komme når du spiller højt hvor servoen vil bidrage til at holde forvrængningen nede, og siden en DD12 koster ca det dobbelte af en SPL1200 ville jeg også vurdere 2 af den op i mod en DD12

Du glemmer du bare lyden , DD har en helt anden lyd .

Om du spiller højt eller ikke så er DD på alle måden bedre .

Man kan får en lyd tæt på DD ved at bruge SMS1 på SPL men det bliver aldrig det samme som med DD .

Man kan læse sig til meget  , men det er ikke nok .

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Det er også derfor jeg siger at jeg tror, men typisk så bliver forskellen mellem 2 subs af en rimelig kvalitet størst når de nærmer sig grænsen for hvad de kan yde, og 2 SPL1200 vil nok også ha et par fordeler overfor en enkelt DD12. Til filmbrug ville jeg nok gette på at 2 SPL1200 var den mest fornuftige investeringen af de 2?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

nu har jeg læsr diverse test af både pb 10 og 12 plus og man tror nærmest at de har aktier i svs.Der er jo nærmest ingen begrænsninger.Selv min kone syntes det vil være dejligt med et nyt hjørnebord til at stille skrammel påspørgsmålet er så ,skal man gå efter pb 10 + Behringer eller 12 plus .Jeg er ikke i tvivl om at pb 10 kan levere det lydtryk jeg behøver.Spørgsmålet er mere om plusen er mere præcis

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Det er den, men så lidt som du skal bruge den til musik er det et spørgsmål om det er værdt de ekstra pengene? PB12-NSD er et godt kompromis mellem de to

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Plus at om du køber en PB12-NSD i dag, eller i morgen kan du få med en lydtryksmåler gratis om du behøver det

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

jeg har en radioshack.Jeg kan se at du har testet din ga mle pb 10 op mod en dd18.Hvilken var mest præcis?Mit opsæt er mest baseret på stereo,så når jeg lytter musikdvd er jeg rimelig kritisk.Men omvendt hvis pb 10 er meget præcis ogpluse ultra præcis er det selvfølgelig vær at overveje.Bare den er mindst lige så præcis som min b&w, er det ikke helt ved siden af.Det havde været lettere hvis man kunne gå ned og lytte på dem

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Den gang blev der kun lyttet til discodunk, men PB10ern kan ikke sammenlignes med DD18 hvad musik angår. Hvis du er kritisk så synes jeg at du skal gå for Plusen, der er rumkorrektion, og også de ulige tuningene lyder forskelligt. Der står mere om det i omtalen der er linket til i min signatur

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

hvordan i forhold til min b&w asw 700?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Indlæg slettet af Administrator!

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Det er også derfor jeg siger at jeg tror, men typisk så bliver forskellen mellem 2 subs af en rimelig kvalitet størst når de nærmer sig grænsen for hvad de kan yde, og 2 SPL1200 vil nok også ha et par fordeler overfor en enkelt DD12. Til filmbrug ville jeg nok gette på at 2 SPL1200 var den mest fornuftige investeringen af de 2?

kommer helt anpå hvordan du vil have din bund i din hjemme bio .

husker tydligt da jeg satte den DD18 op til messen i århus , jeg kørte den ind som jeg ville gøre det hjemme , men de andre mente ikke det skulle lyde sådan , den skulle ned på langsom sevo og køre uden EQ , og i mine øre så er det bare at slå en kasse sammen med en stor enhed i for at lave sådan en slap bund .

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
hvordan i forhold til min b&w asw 700?

Specielt til film vil de store SVSene være langt mere uanstrængte. Jeg har kun hørt ASW700 med film, og i scener med dyb bas blev lyden tyk og diffus. Jeg har set kommentarer fra mange der har byttet ud ASW675'er med PB10er, og de har vært meget positive til det byttet

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Denne tråden indeholder et billede af en Velodyne Minivee ved siden af en PB12-Plus. Minivee er en lille 8" om jeg ikke husker fejl, men det vil gi dig et indtryk af forskellen i størrelse

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=736348

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

kender en som har 675 og den syntes jeg lyder anstrengt bare du skruer en smule op.Det kunne være man skulle lave en papskabelon i 1/1 for at få et indtryk.Har set nogle kommentar ang asw 700 da jeg skulle købe min.De fleste sagde at den spillede lide som 675.Det ville værer det samme som at sige at B&W 601 s3 spiller som 805.De mest enteressante er 12 nsd eller 12 plus.For de sidste 3000 for man bedre finish ,rumkorrektion og sandsynligt mere præcis bas.har det dog rigtig dårligt med at købe noget som jeg ikke har hørt.Det hat været dyrt at skifte grej fordi jeg ikke var tilfreds.Og dog ,har købt et set M&K tripole uden at høre dem og de rydder aldrig ud

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Der er også et mærke som Rel , alle dem jeg har hørt lyd godt .

De er også bygget i den rene us stil store og tunge grimme i et hjem .

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har også hørt at ASW700 er en del bedre end 675, og med tanke på prisen burde den også være det

Der er 45 dagers åbent køb på SVS, og jeg vil mene at du også får fragten tilbage, men at du måske skal betale returfragten. Så det er muligt at prøve, og kommer du til Århus kan du få høre min.

Angående størrelse så bliver man vant med den, og da jeg for nogle måneder siden nevnte for min daværende kæreste at jeg måske ville flytte PB12en bagom sofaen, og ha en lille sub der fremme protesterede hun da hun mente at det ville se latterligt ud, og at den ikke ville være lige god til at stille blomster og andre nips på.  Hun har alltid sagt at Plusen er det smukkeste bordet hun nogensinde har ejet...

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

med tanke på hvad jeg har givet for min sub i forhold til hvad svs koster kan man godt føle sig lidt røvet,men der var der andre betingelser der gjaldt.Men at købe en lille sub som performer godt er dyrt.Der hvor subben står nu ser det faktisk latterligt(hvis man går om bag sofaen)ud.Lidt som en stor vorte der sidder på siden af sofaen.Vil nu prøve at bearbejde konen(penge)for jeg sælger ikke min asw 700 inden at der står en anden sub ,som jeg er tilfreds med.Skal til odense i næste uge ( hifimesse)vil så prøve at køre ind at lytte på veloerne.Men hvis man for den samme performing med svs til billigere penge(jeg er jo ligeglad med størrelsen) vil jeg hellere købe den.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

ang asw 700.Da jeg lavede researts på på subben ringede jeg rundt til hifiklubben div steder,forat høre hvad man fik for de 3000 spir man gav ekstra for 700,var største delen af svaret ægte finer.Dog var der nogle som vidste noget bla andet hifiklubben nørregade i århus.Hvorfor kan en sælger ikke sige ,at det ved jeg ikke hvis de ikke ved det

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Små subs er et kompromis uanset hvordan man vender og vrir på det. Jeg vil heller sige at det er utroligt at man klarer at hente så meget bas som en gør uf ad en kasse der er på størrelse med en standerhøjtaler :)

Det bedste er selvfølgeligt at lytte selv, og om du først vurderer en Velo DD så vil jeg sige at du skal købe den største du har penger til. Merprisen målt i procent er så lille at det er ikke noget at spekulere over.

SVS driver med andre betingelser, og derfor er det mere at få for pengene der. Når du er villig til at tage til Odense er du måske også villig til at komme til Århus, jeg har godt nok ikke så meget high-end grej at byde på, men du skal være velkommen aligevel!

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes