| Forfatter |
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvornår bekender ManicMiner kulør - ikke en eneste sub relateret emne kan man finde her, uden at svs og indgående kensskab til svs og (alle andre tilsyneladende) kommer frem, igen og igen og igen
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad for et indlæg
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
hvornår bekender ManicMiner kulør - ikke en eneste sub relateret emne kan man finde her, uden at svs og indgående kensskab til svs og (alle andre tilsyneladende) kommer frem, igen og igen og igen  |
|
|
Har du lidt tungt for det måske?
Tom og Ron der ejer SVS poster nyheder og sladder på masser af forum. Deres email adresser er også offentlige, og hvem der vil kan skrive de.
Kryp så tilbage til det hullet du kom fra! __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
andgående velo priser:hvis de er for dyre kunne de ikke sælge.Så prisen er vel ok.For to år siden syntes jeg at elektronik til 35000 var vanvid,men man ændre hurtig mening når man bliver bidt af hifi feberen.For ikke at snakke om alle de penge jeg har tabt ved ikke at købe det som man vil have.DET er dyrt i blomster
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
hvornår bekender ManicMiner kulør - ikke en eneste sub relateret emne kan man finde her, uden at svs og indgående kensskab til svs og (alle andre tilsyneladende) kommer frem, igen og igen og igen
|
|
|
Siger det lige igen...Det var ikke ham der bragte SVS på banen! Desuden er Svend P vel bare i den modsatte grøft, eller hvad? Han er jo ultimativ Velodyne-fan hvor MM er ultimativ SVS-fan. Ikke noget ondt ment overhovedet (for der er mange tilfredse brugere af begge mærker), men alle har jo mærker som de foretrækker og så har man måske en eller anden forsvarsmekanisme overfor andre mærker. Selvom nogle af indlæggene måske ikke er så saglige i denne tråd, så har jeg da alligevel lært noget  . Et andet problem er også, at mange som brokker sig over at SVS gang på gang bliver nævnt, er nogen som ikke har hørt det. Hvis vi nu tager en som gerne vil købe højttalere, hvor mange nævner så ikke Dali og B&W? "Jeg vil gerne have noget for pengene", nå så kunne du jo kigge på et af disse mærker. Kan du se hvad jeg mener? Der er måske en grund til at de bliver nævnt... __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Guldkysten skrev:
hvornår bekender ManicMiner kulør - ikke en eneste sub relateret emne kan man finde her, uden at svs og indgående kensskab til svs og (alle andre tilsyneladende) kommer frem, igen og igen og igen  |
|
|
Tom og Ron der ejer SVS poster nyheder og sladder på masser af forum. Deres email adresser er også offentlige, og hvem der vil kan skrive de.
Kryp så tilbage til det hullet du kom fra!
|
|
|
Sikke du kan .
Hvorfor se vi aldrig SVS blive testet i div blade verden over ? .
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
ManicMiner skrev:
Guldkysten skrev:
|
|
|
|
|
Sikke du kan .
|
|
|
Fordi de fleste blade har det krav, at man skal kunne købe produkterne i en forretning, dvs. alle dem der er internet only bliver normalt ikke testet. Så det er der skam ikke noget underligt i. Man kan dog se SVS i nogle få blade, mener det var et norsk!? blad der testede en PB10.
Stereophile har ihvertfald den politik svjv.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Guldkysten skrev:
|
|
Kryp så tilbage til det hullet du kom fra! |
|
|
tungt??? - hvad med dansk istedet du er virkelig voksen hva  gider sgu ikke snakke mere med dig - farvel over and out
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
MC955 skrev:
ManicMiner skrev:
Guldkysten skrev:
|
|
|
|
|
Sikke du kan .
|
|
|
Fordi de fleste blade har det krav, at man skal kunne købe produkterne i en forretning, dvs. alle dem der er internet only bliver normalt ikke testet. Så det er der skam ikke noget underligt i. Man kan dog se SVS i nogle få blade, mener det var et norsk!? blad der testede en PB10.
Stereophile har ihvertfald den politik svjv.
|
|
|
Homecinema Choice har testet 2 SVS'er __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
Guldkysten skrev:
|
|
Siger det lige igen...Det var ikke ham der bragte SVS på banen! Desuden er Svend P vel bare i den modsatte grøft, eller hvad? Han er jo ultimativ Velodyne-fan hvor MM er ultimativ SVS-fan. Ikke noget ondt ment overhovedet (for der er mange tilfredse brugere af begge mærker), men alle har jo mærker som de foretrækker og så har man måske en eller anden forsvarsmekanisme overfor andre mærker. Selvom nogle af indlæggene måske ikke er så saglige i denne tråd, så har jeg da alligevel lært noget .
Et andet problem er også, at mange som brokker sig over at SVS gang på gang bliver nævnt, er nogen som ikke har hørt det.
Hvis vi nu tager en som gerne vil købe højttalere, hvor mange nævner så ikke Dali og B&W? "Jeg vil gerne have noget for pengene", nå så kunne du jo kigge på et af disse mærker. Kan du se hvad jeg mener? Der er måske en grund til at de bliver nævnt...
|
|
|
At folk tager udgangspunkt i produkter de enten ejer eller har erfaring med er vel meget naturligt, det er trods alt den baggrund der skal til for at man kan bruge udtalelserne til noget som helst.
At MM er glad for SVS er ingen hemmelighed men hvis man ser på de mange subwoofer tråde han har deltaget i, så har han også været god til at fortælle om de erfaringer han har med de subwoofere han har haft tidligere, og det er der mange der kunne lære noget af.
Der var en periode hvor VA ejerne herinde altid bragte VA på bane også selvom det f.eks. var en tråd hvor folk spurgte til erfaringer med Dali kontra B&W eller lignende, så MM er jo ikke den eneste der har den tendens, han får bare på puklen fordi han er en af de mest aktive når snakken falder på subwoofere og derfor har nævnt SVS en enkelt gang eller to  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
At folk tager udgangspunkt i produkter de enten ejer eller har erfaring med er vel meget naturligt, det er trods alt den baggrund der skal til for at man kan bruge udtalelserne til noget som helst.
At MM er glad for SVS er ingen hemmelighed men hvis man ser på de mange subwoofer tråde han har deltaget i, så har han også været god til at fortælle om de erfaringer han har med de subwoofere han har haft tidligere, og det er der mange der kunne lære noget af.
Der var en periode hvor VA ejerne herinde altid bragte VA på bane også selvom det f.eks. var en tråd hvor folk spurgte til erfaringer med Dali kontra B&W eller lignende, så MM er jo ikke den eneste der har den tendens, han får bare på puklen fordi han er en af de mest aktive når snakken falder på subwoofere og derfor har nævnt SVS en enkelt gang eller to  |
|
|
Ja det er det helt sikkert. Som du rigtigt skriver så har MM ejet adskillige andre subs, men der har bare været noget specielt ved SVS som der manglede hos de andre. Jeg havde selv en Vifa Sense til låns, og jeg kan kun sige at der er en verden til forskel. Jeg kunne sikkert godt have levet med den, men når man hører noget der er bedre så gider man ikke gå tilbage til det gamle :). Og så har ud i øvrigt også ret med VA  . __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
har nu hørt en svs 12 plus og må give 955 ret angående lytning af sub.det skal høres hjemme i ens egen stue under samme betingelser som min egen sub.Hvad lydtryk andgår så er der som forventet væsentlig forskel på svs og min egen(til svs fordel)angående præcision (muligvis lytterummet) er bassen hjemme ved mig mere præcis.Dette var dog dvd koncert hvor både processor og dvd kan have indflydelse.Så et element der havde sittet i svs.bemærkede at gummikanten på selve membranen var væsentlig blødere end den der sitter i min egen,Hvorfor?.Der var god præcision ved de laveste frekvenser på svs.SVS er ikke afvist ,men de skal som det mindste sammenlignes i samme rum.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 06:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal helst være i samme rum, og også på samme anlæg. Lyden i de øvre frekvensene spiller større rolle for hvordan man opfatter bassen end hvad man umiddelbart skulle tro. Men jeg kan forsåvidt sige mig enig i at bassen på en Sting DVD Peter hadde med sig lød underlig.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad betyder group delay.Har lige set nogle test hvor dette forkommer.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes jo også Velodyne sub der er ligeså billige som SVS.
Mvh/ Frank
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Group Delay er forsinkelsen af nogle frekvenser set i relasjon til andre. Dvs at feks 20hz ankommer øret senere end 40hz. Studier viser at høret er mest følsomt for brå endringer i GD, mere end GD i sig selv __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
efter at have lyttet på lidt forskelligt (sub) er konklusionen at jeg beholder min gamle sub.Den er bedre end forventet.Vil nu kaste min over noget rumkorrektion .Lavede en måling af subben i weekenden og fandt ud af hvorfor at jeg mangler bund.jeg har en stående bølge ved 56hz,så subben er pladseret der hvor den mindst anslår denne peak.Det betyder samtidig at der er et hul fra 30 til 40 hz på ca 10 db.jeg har flyttet subben og fået den dipp op men samtidig stiger peaket ve d56 hz.Så peaket er ca på 16 db.Overvejer at købe en velodyne sms1 til at dæmpe denne frekvens.Nogle der har erfaringer med dette produkt?.Ved godt at man skal undgå at booste hvilket jeg heller ikke vil
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMS-1 er et udemærket produkt, har haft stor fornøjelse af det. 
Du skal så lige være opmærksom på, at SMS-1 kun kan dæmpe med 12 db så dit peak på 16 db kan du ikke få helt væk, men det vil med garanti lyde bedre når det er reduceret til 4 db istedet. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter, har du også vært og lyttet til SPL1200R og DD12? Jeg tenker mest på SPL1200R fordi prisen for en burde måske blive mindre end hvad du kan få for din ASW700 + prisen for en SMS1?
Det er måske også billigst at først forsøge med en DSP1124 til 750kr og se om det hjælper? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |