Forfatter |
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen, meningen med en effektforstærker er jo at de kun skal trække et sæt, det er jo derfor der kun er et sæt udgange ikke, og det er ikke fuldt opgradert kun med 2 højttalere
Dvs. at der skal flere til. jeg vil self. ikke have 16 højttalere, men det ville være rart at vide
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo altså umiddelbart!.. men det kommer så sandelig an på hvad for nogle ht'er man har, og hvor méget man kan få ud af dem!.. altså fx. jeg har 2 Al-1000!.. og hvis jeg havde en 1 NAD 218 til at trække dem på begge 2, så ville det være helt fint!.. men jeg kan sagtens købe en mere, også kører brokoblet, så det er forskelligt hvordan man ser på det!.. det er op til en selv!..
mvh henrik
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
er ikke sikker på du forstod mit spørgsmål :D
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg spurgte om var :
Hvis vi nu siger at jeg køber den der NAD forforstærker med 4 pre-out, og 4 effektforstærkere, så siger jeg : jeg vil sgu gerne have 4 sæt højttalere mere, men der er ikke flere udgange,"Hvad gør jeg" ?
mit spørgsmål er derfor : kan man købe 2 x forforstærkere, og købe et stik der forbinder dem, og så 4 effektfostærkere til at fylde de pre-outs ud.
Mit andet spørgsmål er : jeg ved at der er pre-outs i forforstærkeren, men er de kun til effektforstærkere, eller skal subsene også deri ?
Fordi, det ville jo være logisk at de skal i den maskine der har wattene ikke ???
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror næppe du kan koble 2 forforstærker til en cd afpiller
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kan man jo kun få 8 højttalere i alt og ingen sub. eller 6 højttalere og en 1 sub eller 4 højttalere og 2 subs ?
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
satanion skrev:
Nej, men noget af det bedste |
|
|
det er bestemt ikke det bedste kan sagtens nævne nogle højtaler som slår de nye CV i bas.
satanion skrev:
så kan man jo kun få 8 højttalere i alt og ingen sub. eller 6 højttalere og en 1 sub eller 4 højttalere og 2 subs ? |
|
|
du tænker vis på passiv subs. det du skal have er aktive, og de skal ikke forbindes på højtaler udgangen
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
satanion skrev:
Nej, men noget af det bedste |
|
|
det er bestemt ikke det bedste kan sagtens nævne nogle højtaler som slår de nye CV i bas.
Hvad for nogle ????
satanion skrev:
så kan man jo kun få 8 højttalere i alt og ingen sub. eller 6 højttalere og en 1 sub eller 4 højttalere og 2 subs ? |
|
|
du tænker vis på passiv subs. det du skal have er aktive, og de skal ikke forbindes på højtaler udgangen
Ved jeg
|
|
|
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yiaks, der er da vist nogle her der ikke aner hvad de snakker om  Men TT: Vil sku også gå efter nogle NAD blokke i stedet, men HEY, det har jeg jo allrede  Det spiller altså helt fint. Prøv at find topicet om de CV diskoforstærkere, der står en del
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vælger også NAD !
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, hvis man har 4 x NAD C272 effektforstærker og en forforstærker der, kan man så ikke tage 4 x QED SS40 tilbehør og proppe dem i højttalere ugangene, så man kan slå øhm. 16 højttalere til hvis det er ?
Eller skal den have 4 udgange at køre på ?
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja NAD er ikke det værste i livet.....selv om det rimer på AD  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
LarsOhl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb nogle højtalere med ordentlig magnet og ordentligt kabinet.
Led f.eks. efter nogle brugte JBL TI 5000 eller TI3000.
Uanset hvad så bruger du alt for mange penge på forstærkerne i forhold til hvad der giver optimal ydelse.
Men lyder også som om at du går mest op i specifikationer.....også selvom de er opgivet fejlagtigt af Hifiklubben.
__________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
Til top |
|
|
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er du sød Satanion. "så kan man jo kun få 8 højttalere i alt" - hvor er detsynd at dit 20m2 værelse skal nøjes med 8 CW højttalere, for det ville jo være optimalt med 16, ikke?! :O:O
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe hvor grineren Might  ... men deter fuldstændig korrekt!.. altså sat jeg ved ikke hvor mange ht'er du regner med at skulle have, men det virker ligesom pænt overdrevet!:. og du har kun 20kvm så jeg tror måske lige du skulle finde ud af hvor mange du vil have!..16 HT'ER, er du klar over hvor meget det fylder??
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
Hvor er du sød Satanion. "så kan man jo kun få 8 højttalere i alt" - hvor er detsynd at dit 20m2 værelse skal nøjes med 8 CW højttalere, for det ville jo være optimalt med 16, ikke?! :O:O |
|
|
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
hehe hvor grineren Might ... men deter fuldstændig korrekt!.. altså sat jeg ved ikke hvor mange ht'er du regner med at skulle have, men det virker ligesom pænt overdrevet!:. og du har kun 20kvm så jeg tror måske lige du skulle finde ud af hvor mange du vil have!..16 HT'ER, er du klar over hvor meget det fylder??
|
|
|
Jeg mente rent hypotetisk
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ved i hvad. i kan da bare skride, gider ikke folk der mener at jeg er en idiot, bare fordi jeg kun er 13 !
|
Til top |
|
|
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion, der må gerne tælles til 10. Jeg er overbevist om at ingen, og absolut ingen, herinde synes, at du er en idiot!! Bare rolig, idiotisme og alder er ikke propertionale, og hvis de var , ville det største procent idioter være at finde blandt de ældre :D Så hverken din personlighed, eller din alder, er chikaneret på grund af nogle af selvsamme!!!
Jeg vil gerne hjælpe dig med at købe et surround anlæg, et stereo anlæg bestående af 16 højttalere, 4kwh forstærkere og en projektor til adskellige tusinde kroner SAMTIDIG! Bare lige giv mig en chance, for jeg kan ikke følge med det tempo dine drømme operere i lige pt.
Jeg synes vi skal tage den fra bunden, hvad vil du gerne have? - lad os indskrænke snakken (læs: din formue) til hifi-relaterede emner, for ikke at gøre resten af forumet sure ved at snakke om biler og både.
Hvis jeg skal vurdere din sidste overvejelse, vil jeg mene at dit palads af et værelse bør udbygges, hvis de 16 CW højttalere ikke skal blæse knoppen af enhver...
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
Men ved i hvad. i kan da bare skride, gider ikke folk der mener at jeg er en idiot, bare fordi jeg kun er 13 ! |
|
|
Nu må du altså lige klappe hesten. Jeg har skrevet det før og gør det igen. Den attitude hjælper ikke dig til at få mere hjælp fra brugere herinde, som bruger deres fritid på at HJÆLPE DIG! Kan godt være at alle indlæg ikke er lige gode, men synes faktisk du har fået en del gode og brugbare råd og svar. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|