Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 14:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Nyt ænlæg ( NAD & VEGA ) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:
Satanion skrev:
Men ved i hvad. i kan da bare skride, gider ikke folk der mener at jeg er en idiot, bare fordi jeg kun er 13 !

Nu må du altså lige klappe hesten. Jeg har skrevet det før og gør det igen. Den attitude hjælper ikke dig til at få mere hjælp fra brugere herinde, som bruger deres fritid på at HJÆLPE DIG! Kan godt være at alle indlæg ikke er lige gode, men synes faktisk du har fået en del gode og brugbare råd og svar.

Nu skal vi alle tage den med ro. Men kan faktisk godt følge Satanion. Han har fået en del dumme svar!

Men skal vi se at komme tilbage til emnet

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

tak sonny

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

BlackWidow skrev:
Satanion skrev:
Men ved i hvad. i kan da bare skride, gider ikke folk der mener at jeg er en idiot, bare fordi jeg kun er 13 !

Nu må du altså lige klappe hesten. Jeg har skrevet det før og gør det igen. Den attitude hjælper ikke dig til at få mere hjælp fra brugere herinde, som bruger deres fritid på at HJÆLPE DIG! Kan godt være at alle indlæg ikke er lige gode, men synes faktisk du har fået en del gode og brugbare råd og svar.

Nu skal vi alle tage den med ro. Men kan faktisk godt følge Satanion. Han har fået en del dumme svar!

Men skal vi se at komme tilbage til emnet

Måske fordi han ikke tager de seriøse svar til sig som han får, og sviner folk til fra tid til anden?

Satonien hvis du bare gad lytte lidt til hvad folk siger, tage de råd du synes er bedst for dig, og så tage ud og lytte som du er blevet anbefalet så mange gange nu, jamen så kan du jo finde noget der virker for dig! Dine drømme startede for et par dage siden med at du ville have et B&W setup, som folk så giver ris og ros til, derefter kaster du dig over i noget cv surround, og nu står du straks og mangler 16 stk Cv højttalere. Spørg HFK om de kan levere dig en løsning så du kan stille 16 stk cv'ere op, samt have effekt nok til at trække dem alle til et ordentligt lydniveau, det er derfor de er der, de vil med glæde sælge dig en ordentlig omgang anlæg, og guide dig så du bliver tilfreds, de regner nemlig med at du kommer igen som kunde når der skal opgraderes, ligesom alle andre butikker gør det.

Som det sidste synes jeg at du skal tage at tælle til ti inden du skriver hvor dumme/ onde/ whatever folk er, de skriver for at hjælpe dig, hvis de skriver andet er det fordi du selv har gjort dem sure osv.

Folk synes ikke du er en idiot fordi du har den alder du har, men KUN for det du siger. Dermed ikke sagt at du er en idiot, men husk på, at hvis folk skulle mene du er en idiot, så er det derfor.

God vind med indkøbet, håber du for vinklet (vinkling af højttalere er vital for god lyd) de 16 stk cv'ere korrekt, jeg har brugt timer på at vinkle mine 2 fronter, så du ved hvad du skal lave de lange vinteraftener om nogle måneder  

Mvh.

By the way, jeg ville hoppe på NAD vognen ligesom nogle af de andre, der er sgu kraft nok at hente i sådan nogle sataner, og så er de billigere som brugte, mega nice!

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hehe igen kommer Ascari med de gyldne ord..

Men altså San, der er sgu ikke nogle der angriber din alder, også især ikke mig!.. jeg har selv "kun" 17, så jeg skal sgu ikke snakke for højt.. Og jeg har hjulpet en der hedder "Pug" han er også "kun" 13, så jeg har sgu ingen fordømme mod alderen!... jeg synes bare det virker pænt overdrevet du vil have 16 CV i dit rum, og selvom det er i realiteten.. Men lige meget hvad eller hvor mange Ht'er du skal have, vil jeg godt pointere at jeg også synes du skal vælge NAD som effekt, det er helt klart nogle super amp'er..men hvis du er 13, og har et værelse på 60kvm, så må du sgu da bo på landet, eller også må dine forældre have rimelig med penge...og jeg kritiserer aldrig CV'er "Fans", synes der er mangel på dem, så bare klø på..Sonny og jeg er rimelig vilde med CV, hehe så glæder mig til at se hvad det bliver til med dine køb!

mvh Henrik

NAD 753v2

JBsystems C2-800, NAD 216 THX

CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

eller også må dine forældre have rimelig med penge ( helt korrekt ! )

mvh Henrik

NAD 753v2

Mit Hifi

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Men mange tak for det alle sammen... Men jeg mener ikke at jeg har sagt noget dumt ( i dette emne - Indrømmer jeg at jeg har i surround emnet  ! )

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Satanion skrev:
zirio skrev:

mvh Henrik

NAD 753v2

Mit Hifi

Ikke fordi jeg vil gøre alt du siger til fejl, men det er unødvendigt at sementere at "de gamle" har så mange penge, der er ingen der er interesseret i det! Folk vil hellere se dit setup når du får fat i det, glæder mig til billeder især hvis du får fat i 16 stk cv, selvom det vist bare var en sjov tanke ?

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Satanion skrev:
zirio skrev:

mvh Henrik

NAD 753v2

Mit Hifi

Ikke fordi jeg vil gøre alt du siger til fejl, men det er unødvendigt at sementere at "de gamle" har så mange penge, der er ingen der er interesseret i det! Folk vil hellere se dit setup når du får fat i det, glæder mig til billeder især hvis du får fat i 16 stk cv, selvom det vist bare var en sjov tanke ?

Jeg kunne bare ikke skrive det mindre så ville i ikke bemærke det

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:
Hvorfor vælger sådan nogle små højtallere, når du har så meget effekt. Ellers kan du ligeså godt nøjes med en effektblok (diskoteksforstærker )

De er overhovedet ikke små !

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Satanion skrev:

StylaH skrev:
Hvorfor vælger sådan nogle små højtallere, når du har så meget effekt. Ellers kan du ligeså godt nøjes med en effektblok (diskoteksforstærker )

De er overhovedet ikke små !

Det kommer da an på hvordan man antager det, i forhold til så mange andre CV højtallere er de da små.

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

hm det undrer mig at ingen har foreslået noget seriøst PA udstyr (på ht siden) når han jo tydeligvis må være kraftigt hørehæmmet  
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Satanion,

Her er et velment råd:

Start med et stereosæt, for- og effektforstærker + de højttalere du synes bedst om. (og en cd-spillefidus)

Og brug så det som udgangspunkt for dine videre indkøb.

I teorien kan du måske godt koble 16, eller 746 for den sags skyld, CW til dit anlæg, men så er dine 60 kvm lige pludselig ikke så meget endda.

Hvis du alene spørger til, om det rent teknisk er muligt, så er svaret: ja, det kan sagtens lade sig gøre.

Hvis du derimod rent faktisk mener, at det er din plan, så vil jeg foreslå dig at få farmand til at bestille armering af hele huset I bor i, for det vil bestemt ikke være sundt for bygningen hvis du holder fest

Og som Ascari og andre så rigtigt påpeger: Tag lige en dyb indånding, og overvej om du egentlig gider lytte til de råd du får.

Mvh

brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Satanion,

Her er et velment råd:

Start med et stereosæt, for- og effektforstærker + de højttalere du synes bedst om. (og en cd-spillefidus)

Og brug så det som udgangspunkt for dine videre indkøb.

I teorien kan du måske godt koble 16, eller 746 for den sags skyld, CW til dit anlæg, men så er dine 60 kvm lige pludselig ikke så meget endda.

Hvis du alene spørger til, om det rent teknisk er muligt, så er svaret: ja, det kan sagtens lade sig gøre.

Hvis du derimod rent faktisk mener, at det er din plan, så vil jeg foreslå dig at få farmand til at bestille armering af hele huset I bor i, for det vil bestemt ikke være sundt for bygningen hvis du holder fest

Og som Ascari og andre så rigtigt påpeger: Tag lige en dyb indånding, og overvej om du egentlig gider lytte til de råd du får.

Mvh

brok

Det Her råd er f.eks. meget godt, men andre de kommer med andre og dumme andlæg, og går ikke op i at give mig gode råd, men nærmest snakker til hinanden, jeg lytter til rådene, og jeg synes at de fleste er gode

Wæver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Satanion det lyder helt vildt med 16 Cv'er kan godt lide tanken, og når man har pladsen og money gør det men jeg vil hører det spille. Har selv CV hele vejen rundt i stuen altså kun 5 stk uden SUB det blæser nemt tromhinden i stykker

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23777&K W=W%E6ver

Har haft 5 stk DENON POA 6600A effekt en på hver højtt, det var vildt men det fylder.

Held og lykke med projektet.... JEG VIL HØRER DET SPILLE TIL DEN TID.

Til top Vis Wæver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wæver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes