| Forfatter |
|
hanberg Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juli 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Aldi kommet med deres seneste tilbud.
Der har de et Medion på tilbud til 5000 kr. med følgende specs:
• HD Ready • Ægte HDTV med 720p/", 1080p/", standard TV kompatibel 480/", 576p/" • HDMI indgang med HDCP afkodning • Opløsning 1366 x 768 • Superhurtig reaktionstid 8 ms • Kontrast 1000:1 • Lysstyrke 550 cd/m² • 1000 siders superhurtig tekst-tv • 100 programpladser • 2 x 10 watt RMS Nicam stereo • 5 bånds equalizer og cinema sound • 2 x scart, PC VGA, component video samt composite video og S-video i siden • Mål: 540x1050x255 mm. (inkl. ståfod) Vægt: 17/21 kg. (ekskl./inkl. ståfod)
Nu er sagen den at jeg er HELT elendig til at tyde om dette er gode specs eller ej.
Håber en af jer vil hjælpe mig.
Og hvad med lyden, larmer krabatten når den er tændt? eller hvordan kan man finde ud af det. __________________ Hanberg
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hanberg skrev:
|
Så er Aldi kommet med deres seneste tilbud.
Der har de et Medion på tilbud til 5000 kr. med følgende specs:
• HD Ready • Ægte HDTV med 720p/", 1080p/", standard TV kompatibel 480/", 576p/" • HDMI indgang med HDCP afkodning • Opløsning 1366 x 768 • Superhurtig reaktionstid 8 ms • Kontrast 1000:1 • Lysstyrke 550 cd/m² • 1000 siders superhurtig tekst-tv • 100 programpladser • 2 x 10 watt RMS Nicam stereo • 5 bånds equalizer og cinema sound • 2 x scart, PC VGA, component video samt composite video og S-video i siden • Mål: 540x1050x255 mm. (inkl. ståfod) Vægt: 17/21 kg. (ekskl./inkl. ståfod)
Nu er sagen den at jeg er HELT elendig til at tyde om dette er gode specs eller ej.
Håber en af jer vil hjælpe mig.
Og hvad med lyden, larmer krabatten når den er tændt? eller hvordan kan man finde ud af det.
|
|
|
Jeg har ikke fulgt med i hvordan specs ser ud idag på de forskellige skærme, men som jeg læser det, så er der ikke noget forgjort ved at købe det, til prisen. Du kan sikkert godt få meget bedre specs og "smartere" mærker, men så er det mit bud, at du kommer til at betale meget mere for det.
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spec er langt fra alt og det ved vi jo:-) og der er også fejl i annoncen. Tror ikke på at et tv til 5000kr kan vise 1080 progressivt:-)
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Specifikationerne er der sådan set ikke noget i vejen med. Du kan bare ikke vurdere om billedet er godt ud fra specifikationer. Du er nødt til at se det i funktion.
5000 for et 32" LCD er efterhånden ikke så usædvanligt. Eksempelvis har Computercity i øjeblikket et 32" Fujitsu Siemens til 5499 med omtrent samme specifikationer og et flot design.
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aldi er meget imødekommende mht returret.
Så er produktet ikke tilfredsstillende,så er det bare,at aflevere bon og skærm - og du får pengene tilbage.
|
| Til top |
|
| |
Emi_one Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange siger også at Aldi har noget af det bedste supermarked-elektronik.  __________________ Tømmer!
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har ogå meget skrammel ! Har selv returneret 2 dvd-afspillere og en 20" LCD,som simpelthen var for usle.
Surprice ! - man får hvad man betaler for.Og anstændige DVD afspillere findes ganske enkelt ikke til under 500kr.
|
| Til top |
|
| |
hanberg Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juli 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 06:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis vi antager at det der står er sandt, er den vel god til 5000 kr? ikke?
__________________ Hanberg
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
5.000.- er ikke meget for et 32" Hvis du betaler for et discount tv så får du et discount TV, priserne for de store mærker starter ved 7.000.- og det er deres billige modeller, så du skal nok ikke regne med det er et godt TV, men køb det og leverer det tilbage hvis du ikke kan lide det.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
problemet med de billige er ofte at der er sparet på nogle ret værentlige ting som tuneren så tv signalet bliver noget forfærdelig noget at kigge på. Jeg ville aldrig købe et tv uden at have set billedet på det. Det er trods alt det vigtigste ved sådan et apperat. Jeg ville give noget mere og få f.eks et Samsung og et sted hvor man kan se det live.  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emi_one skrev:
|
Mange siger også at Aldi har noget af det bedste supermarked-elektronik. 
|
|
|
Hvem siger det??? det har jeg aldrig hørt før.  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 5000 vil jeg ikke købe en 32" fladskærm.. det er de slet ikke gode nok til. Enten spar mere sammen eller hvis plads så køb et billedrørs tv. Kan få et rigtig godt et for 5000 og som tæver enhver fladskærm i det lag på billedkvaliteten. SÅ hvis har plads og vil give 5000 for et tv er et alm billedrør det klart bedste bud.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
SilverLine Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
| Til 5000 vil jeg ikke købe en 32" fladskærm.. det er de slet ikke gode nok til. Enten spar mere sammen eller hvis plads så køb et billedrørs tv. Kan få et rigtig godt et for 5000 og som tæver enhver fladskærm i det lag på billedkvaliteten. SÅ hvis har plads og vil give 5000 for et tv er et alm billedrør det klart bedste bud. |
|
|
Jeg har lige købt det omtalte fjernsyn. Og er generelt meget skeptisk over for fladskærme endnu. Jeg mener som dig også, at et godt gammeldags 100Hz billedrørs fjernsyn har fantastiske billeder, tværer de fleste fladskærme ud. Men det er efterhånden ret svært at finde dem i butikkerne. Nogen der ved, om der er en butik eller en hjemmeside, der stadig forhandler gode gammeldags billedrørs skærme, altså med lidt udvalg ? Har nemlig ikke helt besluttet med mig selv, om jeg vil beholde fjernsynet endnu.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv af opfattelsen, at man ikke kan få en god 32" fladskærm for 5000 (ikke engang for 10.000, hvis man virkelig går op i billedkvalitet), men der er masser af mennesker derude, for hvem kvalitet ikke betyder det store. De vil bare have noget der er HD-ready og virker. De vil sikkert være super-tilfredse med TV'et og prale af det til deres venner og bekendte, især fordi det "kun" koster 5000.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Jeg er selv af opfattelsen, at man ikke kan få en god 32" fladskærm for 5000 (ikke engang for 10.000, hvis man virkelig går op i billedkvalitet), men der er masser af mennesker derude, for hvem kvalitet ikke betyder det store. De vil bare have noget der er HD-ready og virker. De vil sikkert være super-tilfredse med TV'et og prale af det til deres venner og bekendte, især fordi det "kun" koster 5000. 
|
|
|
Helt enig.. Desværre er der mange der stiller sig "tilfredse" med et sådan tv. At det er en fladskærm er åbenbart det eneste der betyder noget. Ikke at billedet er noget skidt at kigge på. Man bør ikke købe en fladskærm "bare" for at have en fladskærm. Men sådan er vi så forskellige.. skal der naturligvis også være plads til. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
har faktisk se tv'et live med antenne signal hjemme hos min bette bror og jeg blev imponeret over billed kvaliteten og så til 5000,-,fik ikke set det med dvd da han ikke havde sat et op endnu,skal lige siges at hele kabinetet og remoten er plastic,men billedet  uden at være samsung/phillips ensige plasma,men til 5k syntes jeg det er et godt køb.
|
| Til top |
|
| |
SilverLine Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men prisen er så også næsten dobbelt!
|
| Til top |
|
| |
SilverLine Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
|
ja men prisen er så også næsten dobbelt!
|
|
|
Ja men når jeg køber nyt fjernsyn, er det ikke for at have det år, og så skifte igen. Har tænkt mig at have det nogen år. Og jeg VED med mig selv, jeg bliver træt af det Medion, når det kan fåes bedre. Så jeg må spæde til, og få noget jeg bliver tilfreds med.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får meget mere for pengene hvis du går over 10k. Dét synes jeg er relevant, hvis du vil have det i flere år.
|
| Til top |
|
| |