Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Solformørkelsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. cvo2004

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Bumle skrev:
Hattori Hanzo skrev:
Ikke fordi at jeg tror på sikringspolering som Mr.AntiSilver eller andre eksotiske tweaks....men hvis polering af sikringer kan forbedre lyden"....kan man så ikke snakke om at lyden er "farvet" af sikringens kvalitet...hvor den "rigtige" lyd vile være en lyd som var upåvirket af en sikrings "farvning"?

Det farver nok ikke mere end det støv der falder ned i din malerbøtte, når du maler vægge.

Forskellen er ens, det er bare farven der har en anden lyd  

Til top Vis Solformørkelsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solformørkelsen

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Bumle skrev:
Hattori Hanzo skrev:
Ikke fordi at jeg tror på sikringspolering som Mr.AntiSilver eller andre eksotiske tweaks....men hvis polering af sikringer kan forbedre lyden"....kan man så ikke snakke om at lyden er "farvet" af sikringens kvalitet...hvor den "rigtige" lyd vile være en lyd som var upåvirket af en sikrings "farvning"?

Det farver nok ikke mere end det støv der falder ned i din malerbøtte, når du maler vægge.

Det tror jeg du har ret i Bumle....men nu var det jo et spørgsmål henvendt til dem som tror på sikringspolering...blot fordi jeg er ateist er det jo ikke ensbetydende med at jeg ikke kan diskutere religion med den lokale præst.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

G'aften har vi snart fået poleret alle sikringer i vores hjem, eller er debatten skredt helt i svinget

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ikke andre end mig som har haft mod til at forsøge dette gratis tweak????

Tøsedrenge...

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Den med at udelukke sikringerne vil jeg ikke anbefale.. Men ideen er jo super. Du udelukker sikringen indvirkning på lyden. Bare ta' og skrue de to tarvelige stykker ledning sammen bag tavlen og der er fuld forbindelse. Ingen dårlige fatninger,  (som sikkert ikke virker ved lavere spændning, da forbindelsen er elendig) Det må jo klart være optimalt....

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:
Den med at udelukke sikringerne vil jeg ikke anbefale.. Men ideen er jo super. Du udelukker sikringen indvirkning på lyden. Bare ta' og skrue de to tarvelige stykker ledning sammen bag tavlen og der er fuld forbindelse. Ingen dårlige fatninger,  (som sikkert ikke virker ved lavere spændning, da forbindelsen er elendig) Det må jo klart være optimalt....

Det er det jeg mener...må være det mest optimale...omend en smule risikabelt...men hvad gør man ikke for den helt "rigtige" lyd

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Nu har du ret i, at det kan virke lettere vanvittigt, at det tweak skulle afstedkomme en forbedring.

Men ikke desto mindre så er det sådan. Det er ikke verdens største forbedring. Men den er der.

Lige nøjagtigt der er det, at det virker som om du slet ikke har læst hvad Neeper og jeg selv har skrevet...

Du kunne i det mindste formulere det således: "Jeg mener altså stadig, at kunne høre en forskel".

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Er der virkelig ikke andre end mig som har haft mod til at forsøge dette gratis tweak????

Tøsedrenge...

Automatsikringer her, men ellers tak

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:

Mr.Antisilver skrev:

Nu har du ret i, at det kan virke lettere vanvittigt, at det tweak skulle afstedkomme en forbedring.

Men ikke desto mindre så er det sådan. Det er ikke verdens største forbedring. Men den er der.

Lige nøjagtigt der er det, at det virker som om du slet ikke har læst hvad Neeper og jeg selv har skrevet...

Du kunne i det mindste formulere det således: "Jeg mener altså stadig, at kunne høre en forskel".

Min formulering er som den skal være.

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Jeg synes det er fedt sådan som Miju altid lige helt tilfældigt har prøvet blindtest af alle de tweaks der omtales. Konklusionen er altid den samme. Fedt.

Jeg synes det er fedt at Miju og Don Corleone har gået i den samme folkeskole, så de begge laver udråbstegn! midt i sætninger, og staver interessant "interasant". Skulle vi ikke bare lukke den diskussion der?

Jeg synes det er fedt der er nogle indlæg man helt kan springe over! Det sparer masser af tid.

Måske er ovenstående også skrevet med en snert af ironi. Who knows.

Har prøvet mange tweak! og prøver en del af det der beskrives HER!  (det er sgu da klart! og det sjove!)

Ikke noget tilfældigvis her!...

Og kunklutionerne er ikke altid de samme!.. nogle virker andre IKKE!

Sikringer og andet fjolleri virker ikke, net kabler gør! (til en grænse) bare for at gi et eks.

Vis hvor vi og hvordan Kristian og mig skriver ens?? det gad jeg godt se!.........

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder lige og tænker.... hvis man nu var smart.... vil det ikke være en ide at introducere et produkt... f.eks. en modstand, en ganske alm. modstand hvor det er tegnet en lille retnings pil på, og skrive at det er en specielt "retnings" bestemt modstand eller sikring for den sags skuld... og så sælge den 5 gange så meget... hvor mange vil mon købe det....

Veeery interesting...

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Jeg sidder lige og tænker.... hvis man nu var smart.... vil det ikke være en ide at introducere et produkt... f.eks. en modstand, en ganske alm. modstand hvor det er tegnet en lille retnings pil på, og skrive at det er en specielt "retnings" bestemt modstand eller sikring for den sags skuld... og så sælge den 5 gange så meget... hvor mange vil mon købe det....

Veeery interesting...

for nogen vil det HELT sikkert virke....

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Sikringer og andet fjolleri virker ikke, net kabler gør! (til en grænse) bare for at gi et eks.

Det var dog et ejendommeligt skifte fra din tidligere mere forsonlige og subjektive linje. Nu udtaler du dig sørme absolut. Men du har ikke ret

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Veeery interesting...

LÆS: ligger flad af grin.. Fint skrevet.

En modstand kan vende hvilken vej man vil ...

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Sikringerne i min målertavle kan kun vende en vej. Og de kan heller ikke skiftes ud til en feks 16A hvor der sidder en 10A, for så skal bundskruen skiftes først og det mås man ikke.

Hvad med at smide en massiv messing stykke i? Så er der sgu sikkerhed for at den eneste sikring der går ( hvis man er heldig) er mastesikringen... Men så har der sgu også været skrald på og samtlige ledninger i hytten er nok lige til at smide ud...

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

BTW. kender en der for maaaange år siden lavede det nummer med at skifte sikringen til en massiv klump da han havde det problem at hver gang han skulle sende med fuld styrke på sit kortbølge anlæg, så smuttede sikringen.. Han var heldig da den næste sikring røg, for det var den i masten......

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:

Sikringerne i min målertavle kan kun vende en vej. Og de kan heller ikke skiftes ud til en feks 16A hvor der sidder en 10A, for så skal bundskruen skiftes først og det mås man ikke.

Hvad med at smide en massiv messing stykke i? Så er der sgu sikkerhed for at den eneste sikring der går ( hvis man er heldig) er mastesikringen... Men så har der sgu også været skrald på og samtlige ledninger i hytten er nok lige til at smide ud...

Det er rigtigt at der skal en elektriker til at fjerne bundskruen så man kan benytte 16A. Det er forudsat.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Synes det er lige så vigtigt at diskutere hvordan vi er sikre på at lyden bliver helt rigtig ved polering af sin "HIFI-sikring"....altså teknik, pudsemiddel osv.

Ligeledes må en referencesikring vel være det optimale?....spørgsmålet er så bare hvilken?...nogen med et velbegrundet forslag?

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Nu håber jeg bare at administratoren har lidt humoristisk sans....

Der sælges hermed 2 stk. Retningsbestemte micro sikringer af 2A typen. De er velegnet til forstærkere o.l. Da der er talle om prototyper, er retningssymbolet påtrykket i håndet med tus.

Pris ide mange penge pr. stk.

Byd venligst her på sitet....

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland